home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 769 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Værnepligt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Værnepligt  (Læst 53589 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #75: 22 Jan 2009, 23:06 »

Der er en del tid, til jeg rigtig skal tænke på værnepligt, men kunne godt tænke mig at vide noget.

Skal man "melde" sig som militærnægter før, man trækker, eller kan det gøres efter?

Hvis du bliver militærnægter, så skal du arbejde for staten til en lortehyre, for at sige det mildt. Så hellere tage de 8-9 uger
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #76: 22 Jan 2009, 23:07 »

kan man selv vælge hvor man vil hen?

Indirekte, ja.

Fordi jeg gerne vil være dyrlæge, så får jeg et kendskab til medicin gennem mine studier. Derfor kan jeg sige, at det vil være en fordel for forsvaret, at sende mig til samaritterne. Du kan desuden sige hvor du helst vil hen, men det er selvfølgelig ikke sikkert at du kommer hen hvor du gerne vil.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Urlacher
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #77: 22 Jan 2009, 23:38 »

Jeg var så heldig at blive kasseret bla pga dårligt knæ og overvægt sidste år. Siden har jeg dog tabt mig omkring 20-25 kg og mit knæ er ved at være stærkere end nogensinde før, men det behøver forsvaret ikke vide noget om  Wink
Logged

Long Live Spurs!

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #78: 23 Jan 2009, 08:36 »

Indirekte, ja.

Fordi jeg gerne vil være dyrlæge, så får jeg et kendskab til medicin gennem mine studier. Derfor kan jeg sige, at det vil være en fordel for forsvaret, at sende mig til samaritterne. Du kan desuden sige hvor du helst vil hen, men det er selvfølgelig ikke sikkert at du kommer hen hvor du gerne vil.

Ja okay. Hm. Ja, jeg gider sku bare ikke. Kan ikke bruge det til noget alligevel.. Så håber jeg trækker frinummer.
Men vil tiden jo vise Smiley

Jeg var så heldig at blive kasseret bla pga dårligt knæ og overvægt sidste år. Siden har jeg dog tabt mig omkring 20-25 kg og mit knæ er ved at være stærkere end nogensinde før, men det behøver forsvaret ikke vide noget om Wink

Opstemt nice  Thumbs Up
Logged

It's all, part of the plan.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #79: 23 Jan 2009, 09:36 »

Jeg har fået at vide af min dyrlæge (som jeg snakker meget med, da jeg gerne selv vil være dyrlæge), at man kan bede om at udsætte sin værnepligt til efter studierne. Nederen i mine øjne, indtil han sagde, at man så bliver kaldt ind til en omsession. Men fordi man helst vil have unge mennesker ind til værnepligten, så bliver man kasseret automatisk Opstemt
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #80: 23 Jan 2009, 09:38 »

Jeg har fået at vide af min dyrlæge (som jeg snakker meget med, da jeg gerne selv vil være dyrlæge), at man kan bede om at udsætte sin værnepligt til efter studierne. Nederen i mine øjne, indtil han sagde, at man så bliver kaldt ind til en omsession. Men fordi man helst vil have unge mennesker ind til værnepligten, så bliver man kasseret automatisk Opstemt

Dvs. hvis man har søgt om udsættelse pga. sin uddannelse, så kasserer de en?  Opstemt
Logged

It's all, part of the plan.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #81: 23 Jan 2009, 09:43 »

Det gjorde de i al fald før i tiden. Men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for det Wink

Men jeg har da tænkt mig at gøre det, hvis jeg bliver kaldt ind Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #82: 23 Jan 2009, 09:57 »

Det gjorde de i al fald før i tiden. Men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for det Wink

Men jeg har da tænkt mig at gøre det, hvis jeg bliver kaldt ind Peace

Okay Wink
gøre det? altså tage værnepligten går jeg ud fra?
Logged

It's all, part of the plan.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #83: 23 Jan 2009, 10:00 »

Nej, jeg vil bede om udsættelse Wink

Jeg har ikke lyst til at tage min værnepligt, for jeg føler ikke at jeg kan bruge det til nok, i forhold til at komme hurtigt igang med studierne. Håber jeg trækker frinummer!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #84: 23 Jan 2009, 10:02 »

Nej, jeg vil bede om udsættelse Wink

Jeg har ikke lyst til at tage min værnepligt, for jeg føler ikke at jeg kan bruge det til nok, i forhold til at komme hurtigt igang med studierne. Håber jeg trækker frinummer!

arh.. nice Wink jeg har faktisk gjort det én gang, fordi jeg startede på min skole, men jeg skal i lære
bagefter, kan jeg så gøre det igen?  Rullende Øjne Peace
Logged

It's all, part of the plan.

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #85: 23 Jan 2009, 10:16 »

Indirekte, ja.

Fordi jeg gerne vil være dyrlæge, så får jeg et kendskab til medicin gennem mine studier. Derfor kan jeg sige, at det vil være en fordel for forsvaret, at sende mig til samaritterne. Du kan desuden sige hvor du helst vil hen, men det er selvfølgelig ikke sikkert at du kommer hen hvor du gerne vil.

Så snart du skal studerer til dyrlæge har du nada tid til andet end dit studie. Så er du forberedt. Opstemt
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #86: 23 Jan 2009, 10:19 »

Så snart du skal studerer til dyrlæge har du nada tid til andet end dit studie. Så er du forberedt. Opstemt

Skal du være dyrlæge ??  Opstemt

Jeg glæder mig vildt, selvom jeg er forberedt på vildt hårde studier  Thumbs Up
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #87: 23 Jan 2009, 10:29 »

Skal du være dyrlæge ??  Opstemt

Jeg glæder mig vildt, selvom jeg er forberedt på vildt hårde studier  Thumbs Up

Nope, men en af mine bedste veninder læste til det, og hun havde ingen tid hehe. :b

Jeg læser selv til Dansk og Idrætslærer i folkeskolen  Wink

EDIT: Og skal i praktik i Vollsmose i 3 uger fra d. 23 februar. Damn det bliver hårdt haha Opstemt
Logged

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Værnepligt
« Svar #88: 23 Jan 2009, 10:49 »

I mine øjne burde alle tage værnepligten uden at komme med alle de undskyldninger  Wink

I slipper med 3 mdr, det er jo ingenting overhovedet!! I den periode er der flere der falder for det og bliver fastansat, mens dem som smutter afsted bagefter har fået sig en god oplevelse og en masse nye venner. Jeg har flere bekendte den dag i dag efter min værnepligt, og det var altså i 1997... Dengang var mindsteperioden 9 mdr og det var lang tid, hvis man virkelig ikke gad det.

I dag kan man få det "overstået" på ingen tid og tro det eller ej, men man lærer altså en hel del. Desuden ser det også ganske godt ud på CV´et at man har aftjent sin VP.

Så kom ud af hullerne og få det gjort... Det er jo ikke fordi der står en psykopat og skriger efter jer, linjen i forsvaret er noget pædagogisk... Og desuden kommer man i god form og får lov til at fyre den af på skydebanen med alm gevær, tunge maskingeværer osv osv  Wink
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Værnepligt
« Svar #89: 23 Jan 2009, 10:56 »

I mine øjne burde alle tage værnepligten uden at komme med alle de undskyldninger  Wink

I slipper med 3 mdr, det er jo ingenting overhovedet!! I den periode er der flere der falder for det og bliver fastansat, mens dem som smutter afsted bagefter har fået sig en god oplevelse og en masse nye venner. Jeg har flere bekendte den dag i dag efter min værnepligt, og det var altså i 1997... Dengang var mindsteperioden 9 mdr og det var lang tid, hvis man virkelig ikke gad det.

I dag kan man få det "overstået" på ingen tid og tro det eller ej, men man lærer altså en hel del. Desuden ser det også ganske godt ud på CV´et at man har aftjent sin VP.

Så kom ud af hullerne og få det gjort... Det er jo ikke fordi der står en psykopat og skriger efter jer, linjen i forsvaret er noget pædagogisk... Og desuden kommer man i god form og får lov til at fyre den af på skydebanen med alm gevær, tunge maskingeværer osv osv  Wink

Omvendt kan du jo altsaa ogsaa vaere uheldig at udsaette din "rigtige karriere" med et aar, pga. en eller anden tosse tvinger dig ind og aftjene vaernepligt. Hvis du eksempelvis gerne ville have startet paa en uddannelse pr. 1. september, men saa ryger ind som vaernepligtig - ja vupti, saa skal du jo vente til 1. september naeste aar.

Det er til grin at tvinge folk til noget, de egentlig ikke har lyst til. Isaer naar man goer det i soelle 4 maaneder... er det meningen folk skal laere at lege soldat paa 4 maaneder???
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010