home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:20:12 szukizek Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  1 Bruger, 613 Gæster Online.

Indlæg: 1132724 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  At være "rigtig" fan?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: At være "rigtig" fan?  (Læst 24501 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #45: 07 Dec 2008, 12:28 »

Det er lidt noget p.. for mig, at I mener man kommer til en klub når de har succes - for har faktisk meget svært ved at se, hvornår man sidst kan sige, at Spurs har haft succes. Ja, de vandt Carling Cuppen - og det var da rart, specielt efter så mange år uden trofæer, men før da, der skal vi rimelig lang tid tilbage. Og man føler hvert år, at nu skal det være, men så ender vi som i år, hvor vi er nærmere bunden en toppen. Det er skuffende. Alligevel er jeg igang med at planlægge min næste tur til White Hart Lane, hvor jeg gerne er minimum én gang om året. Men er jeg rigtig fan eller ej, det vil jeg sikkert ikke være i manges øjne, men det er jeg ifølge mig selv! Smiley

I Danmark er det Brøndby, og det overrasker mig faktisk hvor mange følelser der alligevel spiller ind der. Jeg dropper godt nok udekampe, da jeg gemmer de penge til White Hart Lane, men er så ofte som muligt på Vilfort Park.

Derudover har jeg nogle hold som jeg har sympati for. Dortmund, Deportivo, Fiorentina og Paris SG. Men dem søger jeg ikke efter nyheder med hver dag Wink
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #46: 07 Dec 2008, 12:29 »

Hvilket de jo så også har haft flere år til at bygge op, via deres rigmand....
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #47: 07 Dec 2008, 12:30 »

Det er sandt, at rigmanden har gjort det muligt, men han har jo ikke været ude at købe store stjerner, men derimod udvidet klubbens faciliteter og købt unge talenter, der så har fået muligheden for førsteholdsbold allerede sidste år i 2. Bundesliga (tror jeg deres 2. division hedder).

De spillere Hoffenheim har, ville ikke nødvendigvis være blevet lige så store, hvis de havde spillet i fx HSV.

Desuden ridder de på en bølge, hvor alting fungerer, så de tror på det. Hvis de pludselig inkasserede to-tre middelstore nederlag, så kunne det ødelægge deres spil fuldstændigt, fordi de ikke har erfaringen til at stå imod hårde tider.

Desuden giver det sjældent succes hvis man 'bare' køber sig til succes. Abramovic var en succes i starten, men i de seneste år er der jo konstant problemer i Chelseas organisation og spillertrup. Real Madrid er endnu et eksempel på penge og succes ikke er det samme nødvendigvis. Der var jo en stor periode, hvor Madrid kun købte store dyre stjerner, men af én eller anden grund, så fungerede deres stjernebesatte hold ikke godt nok, for titlerne udeblev. Så skød man skylden på talenter, at der ikke var nok af dem i klubben. Så købte Madrid store dyre talenter, og det fungerede sgu heller ikke. Nu ser det omsider ud til, at Madrid har forstået, at man skal købe velovervejet og strategisk, for at opnå succes. Men så er penge en klar fordel, hvis baglandet tænker over hvad de gør.

Men tilbage til Hoffenheim. Jeg har dyb, dyb respekt for den klub, fordi de modsat andre klubber med en 'suger-daddy' ikke bare køber store navne, men derimod forbedrer klubfaciliteterne som dermed kan give langt større resultater på længere sigt, end dyre spillere kan på kort sigt. De dyre spillere bliver frustrerede, hvis de er vant til gode træningsmiljøer, og de så kommer til en pløjemark på Lars Tyndskids mark. Hoffenheim gør det rigtige i mine øjne

Er generelt imod, at rigmænd køber klubber, men Hoffenheim er på en eller anden måde anderledes, fordi de bruger pengene på en anden måde en rigmandsklubber traditionelt gør det.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #48: 07 Dec 2008, 12:30 »

For mig er en rigtig fan, én der ofte tager ud og ser holdets kampe, hvis det altså er i DK. Kender holdets normale startellever og en stor del af den resterende trup + nogle af de største talenter. Nogle af fansangene synes jeg også, at man burde kunne, hvis holdet er fra Danmark eller England. Det er jo ualmindeligt svært og virker forkert, hvis man som Liverpool-fan ikke kan You'll Never Walk Alone osv. Samtidigt er det vigtigt at kunne forholde sig kritisk til holdet og hvordan det er bygget op når det går skidt. Man er jo ikke en dårlig og uloyal fan når man riser sin klub. Det er jo svært at lade være når problemerne er åbenlyse. For ingen over klubben, vel? Wink Det vigtigste er dog, at man også støtter holdet i kriser.

Min egen store passion er Liverpool. Et hold som jeg ser så tit overhodet muligt og formegenligt indenfor det næste års tid, vil se live på Anfield. Når jeg ser kampene på computeren eller i TV'et, så er jeg næsten ligeså optaget af kampen som var det på stadion jeg så den. Bander spillere/trænere langt væk, når det ikke kører. Liverpool er min store passion trods den til tider meget lidt kreative spillestil med den kedelige spanier i spidsen. Samtidigt når holdet taber eller bare flopper, så kan det godt ødelægge humøret resten af dagen, og hvis holdet er inde i en krise, bliver jeg endda trist. Jeg ved dog én ting: Liverpool 'til i die!

Mine andre 2 hold er Villarreal og Brøndby. Villarreal holdte jeg lidt med dengang de havde Riquelme, som jeg synes var én gudesej spiller som kunne alt på en fodboldbane. Siden skiftede jeg hold et par gange i Spanien, men for et år siden genopblomstrede min lille glæde for Villarreal. Jeg elsker det sammenhold som man kan se på banen. Jeg elsker den spillestil de praktiserer også elsker jeg den historie som klubben har. Fra midterhold i Segunda til tophold i Primera på 10 år og fra en lille by med kun 45.000 indbyggere. Det er altså lidt for vildt. Kun Hoffenheim har vel nået noget der minder om dét. Hoffenheim er så også Villarreal x 10, hvis i forstår hvad jeg mener. Tunge Når Villarreal taber eller flopper så bliver jeg ikke trist i én dag, men jeg sidder og ærgrer mig i et kvarters tid. Jeg vil dog alligevel holde med klubben til jeg dør. De andre hold bortset fra Valencia, siger mig ikke rigtig noget. Og slet ikke de 2 store.

Mit andet "hold" som jeg tit ser kampene med er Brøndby. Faktisk begyndte jeg at holde med dem før de andre hold, nemlig allerede og var fanatisk fan indtil 2006/2007, hvor min interesse blev rettet mod engelsk fodbold. Samtidigt faldt jeg også lidt fra under krisen, uden at slippe helt dog. Det ville virke forkert at holde med et andet dansk hold og derfor ser jeg stadigt relativt ofte Brøndby spille og jeg vil også snart ind på VP igen. Peace
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #49: 07 Dec 2008, 12:34 »

undskyld jeg kommer ind her men blev nå til at svare.

1 medløber er når men aldrig har hørt om holdet før, så vinder de og nu holder men med dem, så er man da medløber især fordi vi har set det før men små hold som får støtte og så taber de, så forsvart alle deres såkladte fans.

er men fra jylland holder med da ikke med fck, det gør men bare ikke.
Hvorfra kan du vide de aldrig har hørt om holdet før? Hvordan kan du vide at de forsvinder igen, når Hoffenheim spiller dårligt??

Den sidste sætning forstår jeg ikke. Hvorfor kan man ikke holde med et sjældansk hold, hvis man bor i Jylland?

Det kan jeg sagtens kalde dem, fordi det er det JEG SELV MENER. Jeg mener det, fordi Hoffenheim har absolut INGEN historie. Der er intet. De har kun lige i dette halvår, formået at købe sig til førstepladsen, og på baggrund af den ene "succes", er man blevet fan. Det er udelukkende på grund af det.
Ja det er det da.. Men hvis de nu rykker ned, og alle de fans, du nu kalder medløber, bliver som fan af klubben er de så stadig medløbere? Ja hvis de går væk, er de - det er klart! Men hvordan kan du vide at de gør det!?
Logged

Icemate
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #50: 07 Dec 2008, 12:35 »

For mig, er en rigtig fan en der støtter holdet, ligemeget hvordan det går. Jeg er selv kæmpe Liverpool fan og jeg vil altid være det. Jeg ser alle deres kampe i fjerneren, har Liverpoolfc.tv som startside og er medlem af deres forum. Hvis Liverpool taber, ja så bliver humøret påvirket, men når de så vinder, ja så er a' glaj!

Kort og godt Smiley

YNWA
Logged

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #51: 07 Dec 2008, 12:39 »

Rigtigt, men kig på de spillere som Hoffenheim har. Ukendte talenter der alle har været i klubben i nogle år. Eller de fleste af dem. Desuden så har Hoffenheim et af de største og mest talentfulde ungdomsakademier.

De har da ikke en af de største og mest talentfulde ungdomsakademier? Hvis jeg tager fejl, så nævn 5 spillere, som er/har været på Hoffenheims ungdomsakademi
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #52: 07 Dec 2008, 12:42 »

De har da ikke en af de største og mest talentfulde ungdomsakademier? Hvis jeg tager fejl, så nævn 5 spillere, som er/har været på Hoffenheims ungdomsakademi
Forkert skrevet af mig. De har et af de mest moderniserede og mest lovende. Deres U19-hold er mestre og deres træningsanlæg er bygget med inspiration fra bl.a. Arsenal og Chelsea og er Tysklands dyreste.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #53: 07 Dec 2008, 12:43 »

En rigtig fan har en vis viden om det nuværende hold og kan holdets baggrund. Måske ikke i datoer, men i hvert fald hvornår de har haft deres storhedstid, eller kriseperiode, for den sags skyld. Man skal kende truppen, og kende spillernes kvaliteter og svage sider, så man kan gå ind og diskutere spillerne ordentligt, da det jo ofte er det der sker når man snakker bold.

Man skal kende klubbens tendenser, altså om de satser på talenter eller erfarne spillere. Man bør kende klubbens aktuelle nyheder, og man bør kunne deltage i en diskussion hvor man kan komme med sin egen mening om sagen.

Og som LFC sagde længere oppe, så bør en fan kunne kritisere sit hold. Fordi man er irriteret på træneren eller en bestemt spiller, så er man jo ikke en dårlig fan. Men man ser på kendsgerningerne, og forholder sig til dem. Desuden bør en rigtig fan altid holde med sit hold, uanset hvor dårligt det går. Det er de fans, der kan være altafgørende for, om en klub genvinder den tabte succes.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #54: 07 Dec 2008, 12:48 »

Jeg vil lige kort nævne hvad jeg synes en rigtig fan er.

En rigtig fan er en der holder med holdet ligemeget hvad der sker. Ikke som på min skole hvor det kan skifte dag for dag.
Man skal også se nogle af kampene -ligemeget om det er i TV eller på stadion-
Derudover skal man kende den normale start 11'ver.
Man skal kunne kende nogle af fan sangene

Men det vigtigste er følelserne for klubben.
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Mika Karppinen
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #55: 07 Dec 2008, 12:54 »

Hvorfra kan du vide de aldrig har hørt om holdet før? Hvordan kan du vide at de forsvinder igen, når Hoffenheim spiller dårligt??

Den sidste sætning forstår jeg ikke. Hvorfor kan man ikke holde med et sjældansk hold, hvis man bor i Jylland?

fordi jeg har mødt omkring 50 Hoffenheim fans i mit område og da jeg snakker om hoffeheim at de var en plastik klub og de bare skulle tilbage til 3 bundesliga og det var da de spille i 2 bundesliga sidste år og nu er de alle fans af det plastik klub de ikke kendte for et halvt år siden, det er medløber.

nu ser jeg godt nok ikke dansk fodbold men ved at folk fra jylland skal holdet med deres hjem klub.
Logged

SoAP
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #56: 07 Dec 2008, 12:59 »

Uden at have læst debatten igennem, mener jeg at det at være fan af et hold betyder at man støtter holdet i mod- og medgang.

Jeg holder personligt med Werder Bremen og Man City, og man kan ikke lige frem sige at det går fremragende for dem, men jeg holder stadig 100% med dem.
Har da også andre hold som man godt lide, som fx. Fiorentina, PSG, men ikke hold, hvor jeg ser alle kampene som de to andre, så de to hold (Fiorentina og PSG) ville jeg ikke betegne som hold, jeg er fan af.

Lige meget om man har set dem live, bare man holder med dem i med og modgang, så mener jeg man er fan Smiley
Logged

SoAP
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #57: 07 Dec 2008, 13:01 »

fordi jeg har mødt omkring 50 Hoffenheim fans i mit område og da jeg snakker om hoffeheim at de var en plastik klub og de bare skulle tilbage til 3 bundesliga og det var da de spille i 2 bundesliga sidste år og nu er de alle fans af det plastik klub de ikke kendte for et halvt år siden, det er medløber.

nu ser jeg godt nok ikke dansk fodbold men ved at folk fra jylland skal holdet med deres hjem klub.

Jeg ved ikke om det burde kaldes medløber, kun hvis de ikke holder ved kærligheden (eller hva man nu sige :p) til klubben. Jeg mener det er fair nok at begynde at holde med Hoffenheim nu, for et eller andet sted skal passionen til en klub begynde. Smiley
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #58: 07 Dec 2008, 13:01 »

fordi jeg har mødt omkring 50 Hoffenheim fans i mit område og da jeg snakker om hoffeheim at de var en plastik klub og de bare skulle tilbage til 3 bundesliga og det var da de spille i 2 bundesliga sidste år og nu er de alle fans af det plastik klub de ikke kendte for et halvt år siden, det er medløber.

nu ser jeg godt nok ikke dansk fodbold men ved at folk fra jylland skal holdet med deres hjem klub.
Jeg har også mødt en del FCK fans, som kun var fan af FCK fordi det var sejt. Det betyder jo ikke at ALLE fck fansene er plastik fans vel!? Bare fordi du har nogle erfaringer med plastik Hoffenheim fans, gør det ikke alle til vendekåber.

"Skal holde med deres hjemklub"  Hvem siger det? Er der er politi der kontrollere det.`Helt ærligt! Der er masser af Brøndby/FCK fans i Jylland og på Fyn. Men mener du i ramme alvor, at man kun kan være fan af et hold, hvis man kommer derfra?
Logged

TottenhamHotspur
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #59: 07 Dec 2008, 13:06 »

fordi jeg har mødt omkring 50 Hoffenheim fans i mit område og da jeg snakker om hoffeheim at de var en plastik klub og de bare skulle tilbage til 3 bundesliga og det var da de spille i 2 bundesliga sidste år og nu er de alle fans af det plastik klub de ikke kendte for et halvt år siden, det er medløber.

nu ser jeg godt nok ikke dansk fodbold men ved at folk fra jylland skal holdet med deres hjem klub.

Altså nu forstod jeg ikke helt det første du skrev. Men umiddelbart vil jeg sige, som mange andre, at der ikke er nogen der kan forudsige om Hoffenheims fans vil forsvinde, skulle de ryge ind i en nedtur. De har måske ikke den store fortid, men der er heller ingen der kender til deres fremtid, og måske er de kommet for at blive?

Med hensyn til Dansk fodbold, så er det jo noget fis, det du skriver. Er selv fra Jylland men holder da med Nordsjælland. Det kan jeg ikke se det forkerte i, og når Nordsjælland har større betydning for mig end andre hold, er det vel dem jeg skal holde med?
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010