home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 450 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 118288 gange)
Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #195: 06 Jun 2011, 14:50 »

Er der nogen der kan foreslå nogle engelsksprogede bøger. Jeg læser alle slags genrer.

Naked Lunch, som jeg nævnte et par indlæg over dit, er helt klar anbefalelsesværdig.

Ligeledes er Everything is Illuminated, som Krookdale foreslår. Vidt forskellige bøger, men begge meget interessante (!) på hver deres måde.

Jeg har netop læst Everything is Illuminated af Jonathan Safran Foer. Det er en rigtigt god bog, der også har fået helt surrealistisk gode anmeldelser. En postmodernistisk fortælling, der handler om en amerikaner, som vil finde ud af hvor hans familie i Ukraine kom fra. Sprogligt og strukturelt er bogen helt unik, hvilket dog også betyder at man skal have sine engelsk kundskaber i orden før man læser den, ellers vil der nok være en del der går hen over hovedet på en. Genremæssigt vil jeg sige at det er en komisk tragedie eller en tragisk komedie, vælg selv. Jeg tror en del af humoren er uoversættelig og vil gå tabt hvis man læser den på dansk, derfor er den netop velegnet som engelsksproget læsning.

Der er også lavet en film baseret på bogen, men den synes jeg dog ikke var helt fantastisk, så læs hellere bogen.

Humoren er ganske rigtigt fantastisk i Everything is Illuminated. Dog har den sine drøje passager, og den er lidt  tid, om at komme igang. Dog lige så snart den tager fart, og vi befinder os på afstand af "de liggende" og "de stående," så bliver det rigtig interessant. Dog er den baggrundshistorie jo vigtig, men jeg føler bare at den er lidt langtrukken i starten.

Det ændrer ikke på, at det er fantastisk bog!

Jeg kan godt forstå, at du ikke er lige så vild med filmen, men jeg synes nu egentlig, at den gør det OK, når man tænker på at bogen på ingen måde gør sig egnet til adaption Smiley
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #196: 06 Jun 2011, 14:53 »

på hvilket niveau altså let engelsk eller svært engelsk?

Mit engelsk fejler intet, selvom det efterhånden er længe siden jeg har læst længere tekster på engelsk Smiley Bare det ikke er teknisk engelsk som fx bøger om programmering etc Wink
Logged


PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #197: 06 Jun 2011, 15:05 »

ok så kan jeg da anbefale at tage et kig på Harry Potter bøgerne eller Ringenes Herre bøgerne
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #198: 06 Jun 2011, 15:13 »

Er der nogen der kan foreslå nogle engelsksprogede bøger. Jeg læser alle slags genrer.

Jeg er selv gået i gang med Game Of Thrones af George R.R. Martin, der er 4 bøger i serien, det er fantasy og serien er blevet filmatiseret.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #199: 06 Jun 2011, 21:35 »

Jeg er selv gået i gang med Game Of Thrones af George R.R. Martin, der er 4 bøger i serien, det er fantasy og serien er blevet filmatiseret.

Den nye med Sean Bean og Coster-Waldau, ikke?
Logged


Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #200: 06 Jun 2011, 21:39 »

Den nye med Sean Bean og Coster-Waldau, ikke?

Ja den og Coster Waldau er suveræn
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #201: 06 Jun 2011, 22:00 »

Prøv evt. Dexter bøgerne af Jeff Lindsay... Fantastisk læsning. Dog skal man være opmærksom på, hvis man er fan af TV-serien, at bøgerne er noget anderledes og har en helt anden handling end serien.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #202: 04 Jul 2011, 09:52 »

Ferie = Læsning.

Har netop læst A Clockwork Orange. Fantastisk bog. Kun 140 sider, men hvilke sider. Sprogligt er den fænomenal, og den er fra 1962.

Den handler om en ung mand, som lever lidt alternativt, Oh my brothers. De fleste har sikkert set filmen, men et (ultra)kort resume følger:
der sker masser af ting i hovedpersonen Alex' liv, mens han vokser op - ham og hans bande spiller op i hjembyen, og fucker alle andres liv, men hvad når man selv bliver røvrendt?

Burgess skriver fantastisk, og sprogligt er A Clockwork Orange et mesterværk. Jeg vil anbefale at læse den på engelsk, da jeg er bange for, at der er meget der er gået tabt i oversættelsen.

Edit: Jeg glemte da i øvrigt at nævne, at bogen slutter anderledes end filmen. Filmen bygger på den amerikanske udgave fra før 1986, som kun havde de første 20 kapitler med, selvom bogen oprindeligt indeholdt 21 kapitler. 3 dele med 7 kapitler i hver.
« Seneste Redigering: 04 Jul 2011, 10:01 af Szczesny » Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #203: 04 Jul 2011, 10:40 »

Jeg er selv gået i gang med Game Of Thrones af George R.R. Martin, der er 4 bøger i serien, det er fantasy og serien er blevet filmatiseret.

Det er nogle fantastiske bøger!
Jeg har selv læst mig igennem dem, og det er vel det tættest man kan komme på noget, der er lige så godt som Ringenes Herre.
Når det er sagt, så er det et meget anderledes fantasy univers, end i Tolkiens univers. Her balancere man mere i en gråzone, hvor det fra bog til bog, godt kan skifte med hvem man opfatter som "gode" og "onde".
I Ringenes Herre er det selvfølgelig helt opdelt.

Nogle andre fantasy bøger der kan anbefales, er Andrzej Sapkowski bøger om witcheren Geralt.
Nogle har måske prøvet spillet The Witcher 1 eller 2, der begge skiller sig ud med nogle meget voksne temaer, og en fantastisk historie.
Sapkowski er også med på den nye fantasy bølge, hvor det forgår i en gråzone. Det er på mange måder sat i en gammeldags fantasy verden, med elle de kendte væsner.
Det er dog et lidt andet tag man har på det, hvor tingene ikke altid er som man er vant til.
Et eksempel kunne være elvere, der normalt er de her smukke og gode væsner. I The Witcher i de et bitret folk der kæmper for overlevelse, i en verden domineret af mennesker.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #204: 04 Jul 2011, 10:48 »

Hvis man er til fantasy a la Ringenes Herre, Harry Potter osv., kan Stephen King's "Det Mørke Tårn" serien helt klart også anbefales
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #205: 04 Jul 2011, 11:53 »

Gungner kan du fortælle lidt mere om hvad serien handler om?
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #206: 04 Jul 2011, 12:31 »

I korte træk, handler den om den sidste tilbageværende revolvermand Roland, der er på en rejse gennem verdenerne for at stoppe Det Mørke Tårn der står i den midterste verden og truer med at ødelægge al civilisation. Han rejser med sin lille gruppe bestående af narkovraget Eddie Dean, den benløse sorte kvinde Susannah og den døde dreng Jake.

Serien består af 7 bøger.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #207: 04 Jul 2011, 12:36 »

I korte træk, handler den om den sidste tilbageværende revolvermand Roland, der er på en rejse gennem verdenerne for at stoppe Det Mørke Tårn der står i den midterste verden og truer med at ødelægge al civilisation. Han rejser med sin lille gruppe bestående af narkovraget Eddie Dean, den benløse sorte kvinde Susannah og den døde dreng Jake.

Serien består af 7 bøger.

Og der er en 8'er på vej  Opstemt

Kan ikke lige få linket til at virke

« Seneste Redigering: 04 Jul 2011, 12:38 af DNE » Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #208: 04 Jul 2011, 12:40 »

Der er både en 8'er, en tv-serie og en film-serie på vej Smiley
Logged

Lasse Jatta
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #209: 04 Jul 2011, 16:52 »

Hejsa Freaks  Smiley
Jeg har sommerferie og indtil videre  har den gået med at spille FM om dagen og læse fodbold biografier om aftenen/natten. Jeg har nemlig fået en masse fodbold biografier, ved sidste jul/ fødselsdag, dog har jeg ikke haft tid til at læse dem før nu. Jeg har 4, Ebbe Sand- mennesket bag målene, Martin Jørgensen- de professionele, Messi-verdens bedste og Big Bendtner (om Bendtner Tunge) Nu kommer mit spørgsmål: Jeg har næsten læst dem alle sammen, og nu vil jeg gerne høre om i kunne anbefale nogle gode fodbold biografier? (udover No Regrets af Stig Tøfting, som jeg allerede har læst)?
Jeg håber at i kan hjælpe mig med mit spørgsål, ellers må jeg bare også begynde med at spille FM om aftenen/natten  crazy
Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010