home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 998 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 118308 gange)
TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #210: 04 Jul 2011, 16:54 »

David Nielsens Sorte svin. De er rigtig god eller Arek Onyzskos bog. Smiley
Logged

Lasse Jatta
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #211: 04 Jul 2011, 17:08 »

Okay, dem havde jeg også tænkt lidt på, men tak for det hurtige svar Smiley
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #212: 04 Jul 2011, 17:15 »

Erik Rasmussens selvbiografi kan godt anbefales. Han har nogle ganske underholdende historier og byde ind med  Smiley
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Lasse Jatta
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #213: 04 Jul 2011, 18:13 »

Okay den skal jeg kigge efter  Cool
Logged

Gazza
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #214: 04 Jul 2011, 21:03 »

Jeg skal læse noget mere Daniel Kehlmann i min ferie, hvor romanen 'Berømmelse' står på listen. Jeg har lige læst 'Opmålingen af verden' af samme, og det var en god oplevelse. Suveræn videnskabs-røverhistorie.

Til alle drenge/mænd der kan lide socialrealisme, kan jeg i øvrigt stærkt anbefale 'Submarino' af Jonas Bengtsson, der også er filmatiseret. Romanen er til tider virkelig ubehagelig at læse - og dermed opfylder den virkeligt sit formål.

God sommer.
Logged

It's Not A Game - It's A Lifestyle!
Audere Est Facere!

bettepjevs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #215: 04 Jul 2011, 21:09 »

Jeg skal læse noget mere Daniel Kehlmann i min ferie, hvor romanen 'Berømmelse' står på listen. Jeg har lige læst 'Opmålingen af verden' af samme, og det var en god oplevelse. Suveræn videnskabs-røverhistorie.

Til alle drenge/mænd der kan lide socialrealisme, kan jeg i øvrigt stærkt anbefale 'Submarino' af Jonas Bengtsson, der også er filmatiseret. Romanen er til tider virkelig ubehagelig at læse - og dermed opfylder den virkeligt sit formål.

God sommer.

Så filmen i samfundsfag, hvis bogen er bare det halve kan den klart anbefales. Den handler om negativ social arv og man følger 2 brødres i deres barndoms år og senere da de er blevet voksne.
Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #216: 25 Okt 2011, 18:05 »

Så skal jeg påbegynde læsningen igen Wink
Kan i anbefale nogle bøger?
Jeg går i 8. klasse Smiley

Genren er ligegyldig, bare en bog i selv kan lidt Smiley
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #217: 25 Okt 2011, 18:18 »

Jeg har lige fået læst Lance Armstrongs "It not about the bike".

Det er godt nok på engelsk, men synes det var meget fedt at høre first hand hvordan en mand som ham, overvandt kræften.
Logged


Skipper
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #218: 25 Okt 2011, 18:34 »

Så skal jeg påbegynde læsningen igen Wink
Kan i anbefale nogle bøger?
Jeg går i 8. klasse Smiley

Genren er ligegyldig, bare en bog i selv kan lidt Smiley

Enzo:
Den er lidt old-school men Erik menneskesøn er helt igennem genial. Pløjede selv igennem bogen på en dag, det var også på en bil tur til Frankrig, men alligevel! Grin Og så er den også del af en serie, men 1'eren er den absolut bedste.

Jeg har selv lige læst "Frygt og Bæven" af Johannes Silentio (Søren Kierkegaard) Rigtig spændende læsning hvis man interessere sig for sådan noget. Dog er han noget kringlet at forstå, hvilket også gjorde at de 125 sider tog omkring 6 uger at læse.
Logged

fredesvbg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #219: 25 Okt 2011, 18:39 »

Så skal jeg påbegynde læsningen igen Wink
Kan i anbefale nogle bøger?
Jeg går i 8. klasse Smiley

Genren er ligegyldig, bare en bog i selv kan lidt Smiley

Nu ved jeg ikke hvor skarp du er til engelsk men A song of fire and ice serien er GULD. Jeg ved ikke om de første i serien er kommet på dansk endnu, men bog 1 hedder a game of thrones som også er navnet på den serie de har lavet ud fra bøgerne hvis man trænger til en FED serie at se når øjnene er trætte
Logged

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #220: 25 Okt 2011, 18:51 »

Jeg er til danske bøger Peace
Og bøger som Da Vinci, Det forsvundne tegn, osv. har jeg læst, og noget i den genre, måske? Smiley
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #221: 25 Okt 2011, 19:18 »

Jeg har lige fået læst Lance Armstrongs "It not about the bike".

Det er godt nok på engelsk, men synes det var meget fedt at høre first hand hvordan en mand som ham, overvandt kræften.

Kan den anbefales eller er den bare som forventet?

Selv har jeg lige læst Bjarne Riis' bog. Jeg skal til foredrag med ham her i november, så det glæder jeg mig ekstra meget til. Det er som sådan en rigtig fin bog, der får til at komme ind under en huden på en ellers meget stille mand. Hvis man er til cykelsport, så er den klart anbefalelsesværdig - men det er den sådan set også for andre sportsinteresserede folk.

Mit næste projekt er denne lyserøde bibel. Jeg skal jo være klar til Herning til maj ;-)
Logged

Skipper
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #222: 25 Okt 2011, 19:34 »

Jeg er til danske bøger Peace
Og bøger som Da Vinci, Det forsvundne tegn, osv. har jeg læst, og noget i den genre, måske? Smiley

Der er nogle bøger der hedder "De otte" og "Julie", de er lidt i samme genrer. "De otte" er en rigtig god bog, fik den anbefalet af min kæreste der også er helt tosset med den.
Ellers er der 2 rigtige gode bøger der hedder "Imprimatur" og "Secretum". Der er ikke så meget med symboler i, men handler om magtforhold, skandaler og så er den baseret på historiske kilder og sådan. Rigtig rigtig fængslende læsning Smiley
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #223: 25 Okt 2011, 19:56 »

Jeg er til danske bøger Peace
Og bøger som Da Vinci, Det forsvundne tegn, osv. har jeg læst, og noget i den genre, måske? Smiley

I samme genre som Dan Brown, kan du eventuelt kigge efter noget med Raymond Khoury eller Steve Berry. Har selv læst Den sidste tempelridder og Slangernes ring af Khoury, og har desuden Tegnet stående, som jeg skal i gang med på et tidspunkt. Af Berry har jeg læst Romanov Profetien, som ind til videre er den eneste jeg er faldet over på Dansk af ham. Håber at løbe på nogle flere Danske oversættelser af hans bøger.

Ellers kan jeg også varmt anbefale Jo Nesbøs serie om Harry Hole (er pt i gang med den nyeste bog i serien, Genfærd, som netop er udkommet), Arne Dahls serie om A-Gruppen og alt af Jussi Adler-Olsen, serien om Afdeling Q i særdeleshed.

Jan Guillous Hamilton serie er faktisk også ok, dog lidt tungere end de førnævnte serier, da tempoet ikke altid er helt i samme klasse.

Er man til Fantasy, er Stephen Kings, Det Mørke Tårn serie også et must.

Ellers har jeg også læst nogle gode bøger af bl.a. John Grisham, Robert Ludlum og Ken Follett.

Der er rigeligt at gå i gang med, men alt for lidt tid, til at få det hele med  Smiley
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #224: 25 Okt 2011, 20:06 »

Kan anbefale Jean-Christophe Grangé

Grangé, Jean-Christophe: Le Vol des Cigognes. 1994.
Grangé, Jean-Christophe: De blodrøde floder. 2000. (Les Rivières pourpres. 1998).
Grangé, Jean-Christophe: Stenkoncilet. 2003. (Le Concile de Pierre. 2000).
Grangé, Jean-Christophe: Ulvenes rige. 2005. (L’Empire des Loups. 2003).
Grangé, Jean-Christophe: Den sorte linje. 2007. (La Ligne Noire. 2004).
Grangé, Jean-Christophe: Les Serments des Limbes. 2007.
Grangé, Jean-Christophe: Dødspagten. 2008.
Grangé, Jean-Christophe: Forbarm dig. Rosinante, 2010. Krimi.
Grangé, Jean-Christophe: De døde sjæles skov. Rosinante, 2011.

Logged

YNWA

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010