home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 977 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 118306 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #225: 26 Okt 2011, 08:38 »

Kan den anbefales eller er den bare som forventet?

Selv har jeg lige læst Bjarne Riis' bog. Jeg skal til foredrag med ham her i november, så det glæder jeg mig ekstra meget til. Det er som sådan en rigtig fin bog, der får til at komme ind under en huden på en ellers meget stille mand. Hvis man er til cykelsport, så er den klart anbefalelsesværdig - men det er den sådan set også for andre sportsinteresserede folk.

Mit næste projekt er denne lyserøde bibel. Jeg skal jo være klar til Herning til maj ;-)

"Riis" er en fantastisk bog - jeg var i hvert fald hooked.

"It's nok about the bike" er relativt som forventet, dog fik synes jeg man fik en større indblik i personen Armstrong, og lidt mere om hvilken type han var inden canceren.
Logged


Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #226: 26 Okt 2011, 10:24 »

Jussi Adler-Olsens bøger er rigtig gode, som DNE skriver. Jeg har kun læst hans bøger om Afdeling Q, men de er rigtig godt skruet sammen med nogle skæve personligheder.
Ellers kan jeg anbefale en bog af lidt ældre dato, nemlig Isabel Allendes ''Åndernes Hus'', som jeg stadig tænker på her et år efter, jeg blev færdig med den. Man følger flere generationer af den samme familie i Chile. Jeg mener, den starter omkring 1900 og kører så omkring 80 år frem, kan ikke huske det helt præcist. Allendes var på et tidspunkt præsident i Chile og man kan relatere flere personer til den virkelige historie. Bogen kan være lidt svær at komme igang med, men pludselig tager den virkelig fat og der er nogle helt suveræne karakterer i bogen.
Bille August har også lavet en filmatisering i filmen med bl.a. Meryl Streep og Antonio Banderas.
Logged

fantastisknavn
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #227: 26 Okt 2011, 10:29 »

Emma Donoghue's rum der handler om en femårig dreng som lever med sin mor som fange i "rum" lidt ala Josef Fritzl det er en af de mest unikke bøger jeg nogensinde har læst
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #228: 03 Nov 2011, 00:55 »

Har lige købt verdens bedste lokumslæsning. For lidt over 100 kroner på Amazon, kan jeg nu grine gennem alle mine toiletsbesøg - uanset tykkelsen af diarréen.



For dem, som ikke ved hvad den handler om, giver dette et meget godt billede:

http://dontevenreply.com/view.php?post=75

http://dontevenreply.com/view.php?post=62
« Seneste Redigering: 03 Nov 2011, 19:39 af Njaourinho » Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #229: 03 Nov 2011, 19:51 »

Blev færdig med Jo Nesbøs nyeste bog i Harry Hole serien, Genfærd, i weekenden. Den er helt på højde med resten af serien, måske endda en af de bedste han endnu har skrevet.

Harry Hole vender tilbage til Oslo, efter tre år på vandvognen i Hong Kong, for at rense sin eks kærestes søn, Oleg, der er anklaget for mordet på sin kammerat. Men beviserne mod Oleg er yderst belastende, og Harry er et par gange ved at give op, og flygte tilbage til Hong Kong, og er selvfølgelig også flere gange ved at falde af vandvognen. Men selvfølgelig giver han ikke op, og inden han ved af det, er han havnet på dødslisten hos Oslos mest magtfulde narkobaron.

Super god bog, topkarakter herfra.

Nu er jeg så gået i gang med Arne Dahls nyeste bog, Hviskeleg. Hvor en stor del af den nedlagte A-gruppe, er blevet tilknyttet Europols nye operative enhed, Opcop. Forhåbentlig kan den leve op til Arne Dahls vanlige høje niveau, og ind til videre ser det da ud til det.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #230: 28 Nov 2011, 01:14 »

Er blevet færdig med Tyvenes by af David Benioff. Handlingen finder sted under 2. verdenskrig, i den belejrede Leningrad, hovedpersonen skal skaffe 12 æg til en oberst, i en by hvor alt der bare ligner mad for længst er forsvundet. Resultatet er lidt af et eventyr, der virkeligt indeholder alt en god bog skal indeholde. Den er spændende, spækket med humor og sex, følelsesladet, tragisk, makaber, tankevækkende, lærerig og generelt bare fantastisk. Helt klart en bog jeg vil anbefale enhver at læse.
« Seneste Redigering: 28 Nov 2011, 11:40 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #231: 08 Dec 2011, 16:34 »

Jeg er til danske bøger Peace
Og bøger som Da Vinci, Det forsvundne tegn, osv. har jeg læst, og noget i den genre, måske? Smiley

Jeg er lige blevet færdig med Cirklens Ende af Tom Egeland. Den minder meget om Da Vinci mysteriet (bygger på mange af de samme teorier), og er absolut også spændende læsning.

Hovedpersonen, arkæologen Bjørn Beltø, har fået til opgave, at holde opsyn med en udgravning i Norge, ledet af den anerkendte Engelske arkæolog Professor Graham Llyleworth, og sørge for at alt forløber efter bogen. Men da en af arkæologerne gør et fund, farer Llyleworth op, og bryder alle arkæologiske spilleregler, da han graver skrinet (som det viser sig at være) fri med de bare næver, og oven i købet stikker af med det.

Beltø optager forfølgelsen, i sin Citroën 2CV, som dog ikke kan følge professorens noget hurtigere vogn. Han finder ham dog tilbage på universitetet, hvor han smuglytter til en samtale, hvor han hører at professoren har tænkt sig at smugle skrinet ud af Norge. Det lykkes dog for Beltø, at stjæle skrinet tilbage, og så starter detektivarbejdet ellers, for at finde ud af hvad det er skrinet indeholder, som er så vigtigt. Alt imens forfølges han af en flok mennesker, som vil gøre hvad som helst, for at få fingre i skrinet.

En rigtig spændende bog, der ligesom Da Vinci mysteriet, rejser nogle interessante spørgsmål. Den kan klart anbefales. Har haft den til at stå i bogreolen i et par år, men nu var det altså endelig blevet tid at få den læst, og da først jeg var kommet igang, var det svært at lægge den fra mig igen, så det tog ikke mange dage at komme igennem den. Nu skal jeg bare have opstøvet efterfølgerne, og de får ikke lov at stå ulæste i reolen i lige så lang tid  Smiley
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #232: 08 Dec 2011, 16:48 »

Har lige købt en bog, og har lige lånt en bog på biblioteket, men for fanden, jeg kan aldrig komme i gang Skuffet Enten sætter jeg mig foran computeren og spiller noget FM, eller også tænder jeg ps3'eren og spiller noget Fifa.. Skuffet
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #233: 08 Jan 2012, 20:07 »

Er blevet færdig med Tyvenes by af David Benioff. Handlingen finder sted under 2. verdenskrig, i den belejrede Leningrad, hovedpersonen skal skaffe 12 æg til en oberst, i en by hvor alt der bare ligner mad for længst er forsvundet. Resultatet er lidt af et eventyr, der virkeligt indeholder alt en god bog skal indeholde. Den er spændende, spækket med humor og sex, følelsesladet, tragisk, makaber, tankevækkende, lærerig og generelt bare fantastisk. Helt klart en bog jeg vil anbefale enhver at læse.

Jeg faldt over denne anbefaling og valgte at låne den på biblioteket. Og du har ganske ret. Den er ret fantastisk. Der går ikke længe før man begynder at værdsætte Koljas fantastiske, ironiske humor. Super god historie, som har, som du siger,  det meste at byde på. Den er barsk, sjov og tankevækkende. Og så er den generelt super letlæselig. Så er man lidt tung i det og har svært ved at komme igang med at læse, så er det altså også en fin bog at starte med. Der er i hvert fald stor forskel på denne og 'Fagre Nye Verden', som jeg havde afsluttet inden denne. Den var lidt 'sværere' at komme igennem - det var dog stadig en fremragende, detaljerende historie.

Så tak for den anbefaling og hvis du støder på andre bøger, så giv dem da lige et skud her.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #234: 08 Jan 2012, 22:50 »

Intet Nyt Fra Vestfronten af Remarque er lidt i samme boldgade og en bog du SKAL læse. Jeg tror ikke krig er beskrevet mere levende hverken før eller senere. Den er kun på lidt under 200 sider, men formår alligevel at fange essensen af livet ved felten og den efterfølgende hjemkomst. Det er en bog der efterlader en let deprimeret og svært pacifistisk, men dog også formår at fange kammeratskabet og de små sjove detaljer. Bogen lider på ingen måde under at der er gået 80 år siden den er skrevet.

Jeg selv skal så småt til at gå i gang med Lord of the Flies, håber den er god.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #235: 08 Jan 2012, 23:40 »

Intet Nyt Fra Vestfronten af Remarque er lidt i samme boldgade og en bog du SKAL læse. Jeg tror ikke krig er beskrevet mere levende hverken før eller senere. Den er kun på lidt under 200 sider, men formår alligevel at fange essensen af livet ved felten og den efterfølgende hjemkomst. Det er en bog der efterlader en let deprimeret og svært pacifistisk, men dog også formår at fange kammeratskabet og de små sjove detaljer. Bogen lider på ingen måde under at der er gået 80 år siden den er skrevet.

Jeg selv skal så småt til at gå i gang med Lord of the Flies, håber den er god.

Den vil jeg helt sikkert kigge på.

LOTF-filmen er i hvert fald god. Mon ikke bogen er bedre. Det er de som regel.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #236: 09 Jan 2012, 10:07 »

Som kæmpe Stephen King fan, fik jeg hans nyeste roman "11/22/63" i julegave og kan klart anbefale den!
Kort fortalt handler den om Jake Epping, en engelsk lærer fra Maine, der rejser tilbage i tiden til 1958 for at forhindre mordet på John F. Kennedy. Men hvad der ændres i fortiden, påvirker i høj grad fremtiden som Jake må indse, da han bl.a. forelsker sig i en High School bibliotekar.

Resten må i selv læse jer frem til Smiley
En rigtig fed bog fra King's hænder.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #237: 09 Jan 2012, 10:23 »

Har lige købt en bog, og har lige lånt en bog på biblioteket, men for fanden, jeg kan aldrig komme i gang Skuffet Enten sætter jeg mig foran computeren og spiller noget FM, eller også tænder jeg ps3'eren og spiller noget Fifa.. Skuffet

Du skal bare lægge en bog ud på toilettet, det er sq det eneste sted hvor man kan have fred til at læse for sig selv.
Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #238: 07 Mar 2012, 12:00 »

Så fik man erhvervet sig Bret Easton Ellis' "Imperial Bedrooms" og for fa'en en fed roman Smiley
Den kan klart anbefales.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #239: 07 Mar 2012, 12:01 »

Lyder spændende, hvilken type bog er det?
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010