home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 492 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 118274 gange)
Enged
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #180: 29 Mar 2011, 00:47 »

¨

Tre gode bøger du har i vente Wink
To af dem endda et par af mine personlige favoritter. Hvis jeg var dig ville jeg gemme "Brave New World" til sidst.
Super. Jeg glæder mig også til at komme igang.
Jeg får dog ikke læst så voldsomt meget, da jeg stort set kun læser til fra skole og arbejde, og der er det ikke mere end 8-9 sider hver vej, så det har nok lange udsigter til bog nummer to. Wink
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #181: 29 Mar 2011, 01:00 »

Dejlig dystopisk roman "Nineteen Eighty-Four." Kan huske jeg lavede projekt om den på første semester af min uddannelse. Både underholdende og tankevækkende læsning.

Har selv lige læst "Postbudet ringer altid to gange" af James M. Cain. Den var på tilbud til 40kr, så den fik en chance, hvilket jeg nu er glad for. Den handler om en vagabond, som ankommer til en kro drevet af et ægtepar, og derfra så udfolder handlingen sig så.

Bogen er lige omkring 150 sider, så den er forholdsvis hurtigt kværnet, og kan man ikke styre sit fix, så er den også filmatiseret hele to gange. Den nyeste - fra '81 - med Jack Nicholson og Jessica Lange i en meget intens sexscene, som blandt andet er kåret til den andenbedste sexscene nogensinde. Nå, det var et lille sidespring, men både bog og film kan altså anbefales ;-)


Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #182: 29 Mar 2011, 14:39 »

Så har jeg lige fået læst Kategori C - Hooligans i Europa

Bogen er hurtig og meget nem at læse, og kan nemt gøres på et par dage (ca 200 nemt læselige sider). Bogen giver et fint indtryk af hooligan kulturen i Europa, hvor man i bogen besøger forskellige steder i Europa og kan læse forskellige interviews med nogle af de personer der er involveret i miljøet.

Bogen koster 250kr. og jeg vil vurdere den til 3 ud af 5 stjerner, men så skal man også på et eller andet niveau have interesse i hooligan miljøet. Dog savner jeg specielt at komme ind under huden og høre lidt om de forskellige organisationer, fremgangsmåden osv. Denne bog er i mine øjne lidt for overfladisk, selvom det er interessant at læse om nogle af deres mange historier osv som de enkelte personer har at fortælle.

Men som sagt 3/5 stjerner hvis man har en interesse i hooligan miljøet.
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #183: 29 Mar 2011, 14:45 »

Så har jeg lige fået læst Kategori C - Hooligans i Europa

Bogen er hurtig og meget nem at læse, og kan nemt gøres på et par dage (ca 200 nemt læselige sider). Bogen giver et fint indtryk af hooligan kulturen i Europa, hvor man i bogen besøger forskellige steder i Europa og kan læse forskellige interviews med nogle af de personer der er involveret i miljøet.

Bogen koster 250kr. og jeg vil vurdere den til 3 ud af 5 stjerner, men så skal man også på et eller andet niveau have interesse i hooligan miljøet. Dog savner jeg specielt at komme ind under huden og høre lidt om de forskellige organisationer, fremgangsmåden osv. Denne bog er i mine øjne lidt for overfladisk, selvom det er interessant at læse om nogle af deres mange historier osv som de enkelte personer har at fortælle.

Men som sagt 3/5 stjerner hvis man har en interesse i hooligan miljøet.

Skal fandme have fat i den bog.
Logged

FCK

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #184: 29 Mar 2011, 14:53 »

Der udkom også en anden bog der handler om hooligans i Danmark med fokus på FCK, Brøndby og AGF. Den regner jeg også med at skal have fat i da jeg tror den går lidt mere i dybden - Det håber jeg ihvertfald. Den hedder Hooligans - De danske broderskaber

EB skrev lidt omkring den her, hvor også bogen Kategori C bliver nævnt: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/article1526835.ece
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #185: 29 Mar 2011, 15:08 »

Jeg vil lige høre, om der er nogen af jer der ved, hvor man kan anskaffe sig bøger af Glenn Meade?

Jeg har læst to af hans bøger, Resurrection Day og The Sands of Sakkara, begge to af de allerbedst skrevne bøger jeg nogensinde har læst. Så man kan godt kalde mig en fan. Det sidste jeg har hørt er dog, at hans bøger ikke længere skulle blive produceret af en eller anden grund, også selvom den nyeste af hans bøger skulle være udkommet i 2010.

Er der nogen af jer der har nogle fikse ideer til, hvor man mon kan få fat i sådanne bøger? Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #186: 29 Mar 2011, 16:23 »

Så har jeg lige fået læst Kategori C - Hooligans i Europa

Bogen er hurtig og meget nem at læse, og kan nemt gøres på et par dage (ca 200 nemt læselige sider). Bogen giver et fint indtryk af hooligan kulturen i Europa, hvor man i bogen besøger forskellige steder i Europa og kan læse forskellige interviews med nogle af de personer der er involveret i miljøet.

Bogen koster 250kr. og jeg vil vurdere den til 3 ud af 5 stjerner, men så skal man også på et eller andet niveau have interesse i hooligan miljøet. Dog savner jeg specielt at komme ind under huden og høre lidt om de forskellige organisationer, fremgangsmåden osv. Denne bog er i mine øjne lidt for overfladisk, selvom det er interessant at læse om nogle af deres mange historier osv som de enkelte personer har at fortælle.

Men som sagt 3/5 stjerner hvis man har en interesse i hooligan miljøet.

Jeg stod og bladrede den igennem, og den lignede ærlig talt en bog til de lange ture på toilettet. Uopfindsomme spørgsmål, og og for de flestes vedkommende, korte svar. Er det en tendens der var hele bogen igennem, og ikke bare de gange jeg lige slog op i den?

Anyway så kan man spare små 50,- på den her http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=9788792294401&boghitpid=4&boghitsid=68820 til dem der skulle have interesse i bogen.


Der udkom også en anden bog der handler om hooligans i Danmark med fokus på FCK, Brøndby og AGF. Den regner jeg også med at skal have fat i da jeg tror den går lidt mere i dybden - Det håber jeg ihvertfald. Den hedder Hooligans - De danske broderskaber

EB skrev lidt omkring den her, hvor også bogen Kategori C bliver nævnt: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/article1526835.ece


Den her er til gengæld ren sladderjournalistik . Hvis man beslutter sig for at købe den her bog, skal den nok tages med et gran salt, da der er blevet smurt lidt tykt på et par af episoderne.

Kan også findes lidt billigere på nettet http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=8711417811
Logged


Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #187: 29 Mar 2011, 16:27 »

Jeg vil lige høre, om der er nogen af jer der ved, hvor man kan anskaffe sig bøger af Glenn Meade?

Jeg har læst to af hans bøger, Resurrection Day og The Sands of Sakkara, begge to af de allerbedst skrevne bøger jeg nogensinde har læst. Så man kan godt kalde mig en fan. Det sidste jeg har hørt er dog, at hans bøger ikke længere skulle blive produceret af en eller anden grund, også selvom den nyeste af hans bøger skulle være udkommet i 2010.

Er der nogen af jer der har nogle fikse ideer til, hvor man mon kan få fat i sådanne bøger? Smiley

http://www.bogpriser.dk/q-glenn-meade/
http://www.boghit.dk/search.aspx?t=s&sm=m&query=glenn%20meade
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #188: 29 Mar 2011, 16:30 »

Yessir

Angående Kategori C, så er den desværre præget af de samme spørgsmål igennem hele bogen hvilken ikke er specielt opfindsomt. Dog er nogle af de svar meget spændende, og jeg syntes generelt at man får et fint indblik i hooligan miljøet, og specielt de hårde betingelser de står overfor i blandt andet England og Holland hvor myndighederne går langt for at stoppe volden.

Angående Hooligans - De danske broderskaber, er det en bog du har læst og/eller kan anbefale? Er det ren sladderjournalistik eller giver bogen et godt indtryk af miljøet i Danmark (dog med lidt ekstra smurt nogle steder...)?
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #189: 29 Mar 2011, 16:39 »

Yessir

Angående Kategori C, så er den desværre præget af de samme spørgsmål igennem hele bogen hvilken ikke er specielt opfindsomt. Dog er nogle af de svar meget spændende, og jeg syntes generelt at man får et fint indblik i hooligan miljøet, og specielt de hårde betingelser de står overfor i blandt andet England og Holland hvor myndighederne går langt for at stoppe volden.

Angående Hooligans - De danske broderskaber, er det en bog du har læst og/eller kan anbefale? Er det ren sladderjournalistik eller giver bogen et godt indtryk af miljøet i Danmark (dog med lidt ekstra smurt nogle steder...)?

Kategori C - Den får nok også en chance, da jeg simpelthen er nysgerrig af natur.

Hooligans DDB - Har ikke læst den endnu, og er meget i tvivl om jeg skal købe den. Er ikke så glad for selve konceptet omkring den her bog. Men jeg ved, ved bl.a at læse artiklen i Euroman, og fra miljøet at personerne bag har smurt lidt ekstra på nogen af episoderne. Det skal journalisten som sådan ikke klandres for. Han har fået en, for masserne, spændende bog ud af det vil jeg tro.
Logged


Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #190: 06 Jun 2011, 00:10 »

Den seneste bog, jeg har læst er William S. Burroughs' Naked Lunch.

Puhadada, hvor er der gang i den. Først omkring halvvejs formår jeg at finde hoved og hale i historien, men for pokker, hvor er det dog et fascinerende værk, der samtidig fungerer som en lille dør ind i mandens sind. Lad os bare sige, at den ikke er bange for seksuelle anekdoter/udskejelser, og derudover er udstyret med en alternativ og bizar humør Grin

Nu kigger jeg efter andre Burroughs-bøger til ferien.

Er så småt kommet igang med Max Brooks' The Zombie Survival Guide, men igen stjæler det forbandede universitet al ens fritid, så der går nok lidt, før den er færdiglæst.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #191: 06 Jun 2011, 01:04 »

Er endelig begyndt på Godfather af Mario Puzo... Nu skal den læses, og færdiggøres
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #192: 06 Jun 2011, 08:42 »

Er der nogen der kan foreslå nogle engelsksprogede bøger. Jeg læser alle slags genrer.
Logged


KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #193: 06 Jun 2011, 13:46 »

Jeg har netop læst Everything is Illuminated af Jonathan Safran Foer. Det er en rigtigt god bog, der også har fået helt surrealistisk gode anmeldelser. En postmodernistisk fortælling, der handler om en amerikaner, som vil finde ud af hvor hans familie i Ukraine kom fra. Sprogligt og strukturelt er bogen helt unik, hvilket dog også betyder at man skal have sine engelsk kundskaber i orden før man læser den, ellers vil der nok være en del der går hen over hovedet på en. Genremæssigt vil jeg sige at det er en komisk tragedie eller en tragisk komedie, vælg selv. Jeg tror en del af humoren er uoversættelig og vil gå tabt hvis man læser den på dansk, derfor er den netop velegnet som engelsksproget læsning.

Der er også lavet en film baseret på bogen, men den synes jeg dog ikke var helt fantastisk, så læs hellere bogen.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #194: 06 Jun 2011, 13:48 »

Er der nogen der kan foreslå nogle engelsksprogede bøger. Jeg læser alle slags genrer.

på hvilket niveau altså let engelsk eller svært engelsk?
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010