home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 460 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 118216 gange)
Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #150: 03 Jan 2011, 18:28 »

Sidney Lee bogen har givet mig mange grin. Hvis man mangler et godt grin, så er den udemærket at låne/købe Smiley
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #151: 03 Jan 2011, 19:06 »

Er igang med The Acid House af Irvine Welsh, manden bag bl.a. Trainspotting. Det er en masse short stories, og der er ganske enkelt nogle geniale imellem. Når jeg mixer det op læser jeg The Walking Dead - Days Gone By.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #152: 03 Jan 2011, 19:08 »

Jeg er lige nu i gang med at læse om Laudrup-familien, jeg tror den hedder noget med Laudrup, et fodbolddynasti.
Den er rigtig god, og jeg har i hvert fald lært rigtig meget om faren, og selvfølgelig brødrene Smiley
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #153: 03 Jan 2011, 19:59 »

Jeg er opslugt af "Giganternes fald" af Ken Follett! En helt fuldstændig klassebog, hvor 2´eren kommer i 2012 og 3´eren nogle år senere, vist. Giganternes fald handler om 1. verdenskrig, 2´eren om 2.verdenskrig vist nok, og 3´eren om Den Kolde Krig. Man følger fem familiers generationer!

Ken Follett er en helt uovertruffen forfatter! For et år siden læste jeg "Guds næve", hvor man følger nogle gamle hippier (mener jeg det var crazy), som vil bevare deres landområde, da det ellers meldes at området skal oversvømmes. Men selvom det er hovedteamet i bogen, så hører man ligeså meget om de andre personer i bogen. Han formår virkelig at springe fra sted til sted.
Ligeledes har jeg siden læst "Jordens Søjler", som er et must at læse. Jeg læste de små 1000 sider på 3-4 dage, hvorefter jeg købte efterfølgeren "Uendelig Verden", som blev læst på 2 dage!

Jeg har også læst "Nålens øje". En bog, hvor en tysk spion rejser rundt i England, for at prøve at flygte hjem til Tyskland, efter at han har opdaget af englænderne snyder tyskerne med falske militærbygninger o.lign.
Det jeg synes, som er så fantastisk ved hans bøger, er at selvom de første 30-35 sider handler om en person, behøves det ikke at være den person, som er hovedpersonen i bogen. Det er så mange med og man får hele deres historier og liv med inden de efterhånden i bogen tilfældigvis møder hinanden og først langt henne i bogen finder ud af hvem de forskellige er!
Jeg vil i hvert fald anbefale folk at læse "Jordens Søjler" og "Uendelig verden"
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #154: 09 Feb 2011, 15:12 »

The Walking Dead - Days Gone By er OK afveksling til tungtlæsning. Den virker interessant og skal da også læse den næste i rækken, men den formår aldrig rigtig på noget tidspunkt at udfordre læseren.

Derudover har jeg lige læst The Rum Diary. Det er satme Gonzo så det vil noget - kan simpelthen ikke vente på, at den bliver lavet til en film. Hunter S. Thompsons måde at formulere sig på, og den indgangsvinkel han har til tingere er så forfriskende sammenlignet med stort set al anden læsning. Kanon bog!

Ydermere har jeg lige læst City of Glass af Paul Auster. Jeg læste den grafiske roman/tegneserie.. Jeg skal ikke kunne sige hvor meget den adskiller sig fra den oprindelige bog, men det er en meget interessant historie om en mands forfald.

edit: har i øvrigt også læst Den gamle mand og havet (The Old Man and the Sea) af Ernest Hemingway. Det er en ganske kort, men alligevel fascinerende bog. Jeg har svært ved at beskrive det der fascinerer mig, men især den sidste sætning hænger ved.

Til slut, så tænkte jeg lige på, om der var nogle der kendte til en bogside der svarer lidt til hvad IMDb er for film? Smiley
« Seneste Redigering: 09 Feb 2011, 15:14 af Szczesny » Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #155: 09 Feb 2011, 22:29 »

Til slut, så tænkte jeg lige på, om der var nogle der kendte til en bogside der svarer lidt til hvad IMDb er for film? Smiley
Jeg gør ikke, men skriv da for guds skyld hvis du finder en.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #156: 09 Feb 2011, 22:35 »

Har just fået fat i de to første "Dexter" bøger, skrevet af Jeff Lindsay. Det er de bøger der har inspireret TV-Serien af samme navn. Og hvis i tænker at i har set serien og derfor ikke behøver at læse bøgerne, tager i fejl. De er nemlig så langt fra hinanden at stort set det eneste de har tilfælles er hoved personen Dexter Morgan.
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #157: 09 Feb 2011, 22:38 »

Jeg har aldrig været den store bogorme, dog har selvbiografrier fanget mig, specielt Stig Tøftings og David Nielsens.
Arek Onyszkos selvbiografi derimod, er virkelig ringe, og bogen virker mest af alt som den er skrevet for af folk skal få ondt af ham.
Logged

FCK

korzika
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #158: 09 Feb 2011, 22:53 »

Har just fået fat i de to første "Dexter" bøger, skrevet af Jeff Lindsay. Det er de bøger der har inspireret TV-Serien af samme navn. Og hvis i tænker at i har set serien og derfor ikke behøver at læse bøgerne, tager i fejl. De er nemlig så langt fra hinanden at stort set det eneste de har tilfælles er hoved personen Dexter Morgan.

Spændende.

Jeg er selv stor fan af Dexter, og jeg har selv erfaringer med, at bøger mange gange er bedre end filmene.

Må se om jeg kan få fat i et eksemplar.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #159: 09 Feb 2011, 23:13 »

Bøgerne er noget anderledes, da de figurer der er gengangere fra serien optræder under andre navne og er involveret i helt andre storylines, så spændende er det i hvert fald Smiley
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #160: 09 Feb 2011, 23:17 »

Bøgerne er noget anderledes, da de figurer der er gengangere fra serien optræder under andre navne og er involveret i helt andre storylines, så spændende er det i hvert fald Smiley

Fedt nok. Har lige tjekket, og de har dem sgu på det lokale bibliotek. Så må lige få min mor til at bestille bøgerne. Smiley

Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #161: 10 Feb 2011, 00:17 »

Bøgerne er noget anderledes, da de figurer der er gengangere fra serien optræder under andre navne og er involveret i helt andre storylines, så spændende er det i hvert fald Smiley

Ja, Dexter-bøgerne er noget anderledes, og noget mere "seriemorder-agtige"

Dog irriterer undertitlen/tag-linen til den første bog undertegnede. Det ændrer selvfølgelig ikke på at Jeff Lindsay har gang i noget virkelig godt!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #162: 10 Feb 2011, 00:19 »

Jeg gør ikke, men skriv da for guds skyld hvis du finder en.

Skal jeg nok, selvom jeg føler det er en håbløs sag :-/
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #163: 10 Feb 2011, 00:19 »

Jeg er begyndt at læse en bog om ugen. Jeg har lige læst pelikannotatet og "Hvordan jeg fandt Livingstone."  Sidstnævnte er en helt igennem fantastisk rejsedagbog af Henry M. Stanley, en engelsk journalist der fandt den berømte skotske opdagelsesrejsende David Livingstone dybt inde i den afrikanske jungle. Nu er jeg i gang med A prayer for rain af Dennis Lehane, manden bag Mystic River, Shutter Island og Gone, Baby, Gone. Så jeg vil lige læse den bog der ikke er blevet filmatiseret.

Er der nogen der kan anbefale mig nogle socialrealistiske amerikanske romaner? De må gerne forgå i sydstaterne. Jeg er helt tosset med sydstatskultur
« Seneste Redigering: 10 Feb 2011, 00:22 af El Kun » Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #164: 10 Feb 2011, 14:53 »

Jeg er begyndt at læse en bog om ugen. Jeg har lige læst pelikannotatet og "Hvordan jeg fandt Livingstone."  Sidstnævnte er en helt igennem fantastisk rejsedagbog af Henry M. Stanley, en engelsk journalist der fandt den berømte skotske opdagelsesrejsende David Livingstone dybt inde i den afrikanske jungle. Nu er jeg i gang med A prayer for rain af Dennis Lehane, manden bag Mystic River, Shutter Island og Gone, Baby, Gone. Så jeg vil lige læse den bog der ikke er blevet filmatiseret.

Er der nogen der kan anbefale mig nogle socialrealistiske amerikanske romaner? De må gerne forgå i sydstaterne. Jeg er helt tosset med sydstatskultur

To kill a mockingbird (Dræb ikke en sangfugl) af Harper Lee
Catcher in the Rye (Forbandet Ungdom) af JD Salinger
Logged

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010