home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 469 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 118215 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #165: 02 Mar 2011, 22:47 »

Har selv lige investeret i 3 klassikere:
De Tre Musketerer, Manden med Jernmasken og Klokkeren Fra Notre Dame.

Bog & Idé havde 3 klassikere for 100 kr, så det kunne jeg ikke sige nej til.
Logged

Grønthandleren
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #166: 02 Mar 2011, 22:58 »

Er der nogen der kan anbefale mig nogle socialrealistiske amerikanske romaner? De må gerne forgå i sydstaterne. Jeg er helt tosset med sydstatskultur

Hvad med Jack Kerouacs On the Road? Han kommer i hvert fald rundt omkring Smiley
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #167: 02 Mar 2011, 23:12 »

Så er der bestilt to bøger hjem... "Twenty Years After" af Alexander Dumas og "Undisputed: How to Become World Champion in 1,372 Easy Steps" af Chris Jericho
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #168: 02 Mar 2011, 23:15 »

Jeg gør ikke, men skriv da for guds skyld hvis du finder en.

Har fundet en del, da jeg kiggede den anden dag, men de virker sådan meget "hjemmelavede" allesammen. http://www.iblist.com/ er dog klart den bedste - stadig uden at være prangende.


Har selv lige investeret i 3 klassikere:
De Tre Musketerer, Manden med Jernmasken og Klokkeren Fra Notre Dame.

Bog & Idé havde 3 klassikere for 100 kr, så det kunne jeg ikke sige nej til.

Det er jo bare SNYD! Da jeg købte 3 klassikere i Bog&idé skulle jeg give 200  Forlegen

Har dog kun fået læst den ene, da studiet stjæler tid - og har også handlet andre bøger siden da.

Blev i øvrigt forarget, da jeg kiggede i den engelske afdeling i Bog&idé. Der stod bøger til 150kr stk, samtidig med at der stod £8.99 bagpå. Så stampede jeg i gulvet, og gik hjem og tjekkede play.com. Der kunne jeg få begge bøger til 98kr samlet. En besparelse på mere end 200kr - fuldstændig vanvittigt!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #169: 02 Mar 2011, 23:30 »

Lige for tiden har de klassikerne til 50 kr stykket, og 3 for 100 kr.
Så det kunne jeg ikke stå for.
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #170: 02 Mar 2011, 23:48 »

Jeg har for nylig læst Fyordor Dojstelevski - forbrydelse og straf og Franz Kafka - processen. Begge absolutte hovedværker inden for moderne litteratur. Det er næsten ikke til at sige hvilken der er bedst. Jeg var opslugt af begge bøger og det er svært at sige hvilken der var bedst. Jeg tænkte meget over begge bøger efter jeg havde læst dem, og tolkede dem på mange måder. Hvis I ikke ved hvad i skal læse vil jeg klart anbefale dem
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #171: 02 Mar 2011, 23:51 »

Fyordor Dojstelevski - Idioten, er blandt de klassikere man kan få 3 for en hund. En jeg bestemt har overvejet.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #172: 02 Mar 2011, 23:59 »

Jeg har for nylig læst Fyordor Dojstelevski - forbrydelse og straf og Franz Kafka - processen. Begge absolutte hovedværker inden for moderne litteratur. Det er næsten ikke til at sige hvilken der er bedst. Jeg var opslugt af begge bøger og det er svært at sige hvilken der var bedst. Jeg tænkte meget over begge bøger efter jeg havde læst dem, og tolkede dem på mange måder. Hvis I ikke ved hvad i skal læse vil jeg klart anbefale dem
Er egentlig glad for de let tungere værker, men synes godt nok Processen var rørende kedelig, er sikker på at jeg også ville få en masse ud af den hvis jeg havde læst den færdig, men en bog skal jo helst også sige en en smule mens man læser den. Dostoevsky har jeg ikke læst noget af, har til gengæld hele Krig og Fred af Tolstoj liggende til hvis jeg en dag har tiden.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #173: 03 Mar 2011, 00:07 »

Er egentlig glad for de let tungere værker, men synes godt nok Processen var rørende kedelig, er sikker på at jeg også ville få en masse ud af den hvis jeg havde læst den færdig, men en bog skal jo helst også sige en en smule mens man læser den. Dostoevsky har jeg ikke læst noget af, har til gengæld hele Krig og Fred af Tolstoj liggende til hvis jeg en dag har tiden.
Nu kan jeg nok ikke tale dig til at læse den igen, men synes absolut Kafka er et centralt værk med så store kvaliteter at man ikke må overse ham. For det første skriver han så sarkastisk at processen virker helt absurd. For det andet har han skrevet et værk der beskriver den moderne totalitarisme før den startede. Tænk sig at beskrive menneskets altoverskyggende frygt og reaktionen på denne, før den overhovedet var dannet Smiley

Fyordor er fandeme god. Elsker hvor mange psykologiske detaljer han inddrager, det er næsten en thriller-bog Smiley Og så er miljøkarakteristikk en også fantastisk
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #174: 03 Mar 2011, 00:57 »

Nu er jeg endelig blevet færdig med 'Peter Pedal i Zoologisk Have'. og den er - til dels - anbefalelsesværdig. En rørende bog, som både inddrager læseren igennem en modsættende splittelse af følelser i form af angst, anger og tryghed, men samtidig opnår at skabe en virkelighedstro, gribende fortælling om Peters udvikling fra hans første skridt foran den nærmest majstætiske indgang til haven, og til hans iver på at forlade selvsamme indgang med ordet 'udgang' til forandring. Blottelsen af en egen indre dæmon, som han kæmper med i hele historien, er dog, til tider, en hæmmelse for fortællingens tema og forhindrer især glæden ved forfatterens beskrivelse af girafferne, sælerne og strudsene. Men på trods af det, og den enorme brøler ved at sætte en talende kænguru, Kingu, som Peters bedste ven igennem hele den kronologiske historie - ja, ved det. Virkelig realistisk og originalt at kalde en kænguru for Kingu -, så vil jeg alligevel anbefale denne naturlistiske fortælling, hvis man mener, man har manglet en form for kreativ, bevægende substans i forgangne bøger, man har læst.
« Seneste Redigering: 03 Mar 2011, 12:27 af Njaourinho » Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #175: 03 Mar 2011, 01:03 »

Njaourinho - det var vist denne tråd, du ledte efter Wink
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #176: 03 Mar 2011, 02:34 »

Njaurinho hvis vi absolut skal over i den tunge litteratur er jeg langt mere til Bill Wattersons postmoderne værker om Calvin & Hobbes. Den drillende måde hvorpå forfatteren aldrig lader læseren vide hvor grænsen mellem fantasi og virkelighed går efterlader en nagende tvivl, ultimativt bliver man som læser nødt til at stille sig spørgsmålet om det i virkeligheden betyder noget? Hvem bestemmer hvad der er virkeligt og fantasi?  Jeg sad som læser tilbage med et helt nyt realitetsrelativist isk ja nærmest nihilistisk syn på verden efter endt læsning. Samtidig skal Wattersons knappe let ekspressioniske stil komplimenteres, Hemmingway får ofte æren af at være den bedste til at udtrykke ting med få ord, men selv han må komme til kort over for Watersons evne til få Calvins univers udtrykt kort, til tider har man følelsen af at være blevet fortalt en hel historie på kun få linier. De overordnede temaer i værkerne er generationskonflikt er, nonkonformitet, mand over for dyr samt selvfølgelig den store kærlighed som i Watersons univers er uopnåelig og som Calvin i sidste ende måske slet ikke er klar over at han søger? Jeg ser Wattersons livsværk som værende de største og vigtigste i den forrige generation og hans åbenlyse mangel på nobelpris eksponerer bare den himmelråbende korruption i Nobelkomitéen.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #177: 03 Mar 2011, 13:25 »

Calvin og Hobbes er jo også intet mindre end genialt, og endnu ikke overgået - eller sidestillet, for den sags skyld. Den serie er stort set umulig at lægge fra sig, når først man er startet Smiley
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Enged
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #178: 28 Mar 2011, 23:51 »

Nu er jeg lige blevet færdig med George Orwells 1984, og den kan bestemt anbefales. Den måde Orwell også gennemgår det samfund som verden er blevet til, er virkelig imponerende og tankevækkende. Nu går jeg og venter på at "Crime and Punishment", "Animal Farm" og Huxleys "A Brave New World" dumper ind ad døren. Så må vi se hvilken en jeg går i gang med først, men mon ikke det bliver Crime and Punishment. Smiley
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #179: 29 Mar 2011, 00:38 »

Nu er jeg lige blevet færdig med George Orwells 1984, og den kan bestemt anbefales. Den måde Orwell også gennemgår det samfund som verden er blevet til, er virkelig imponerende og tankevækkende. Nu går jeg og venter på at "Crime and Punishment", "Animal Farm" og Huxleys "A Brave New World" dumper ind ad døren. Så må vi se hvilken en jeg går i gang med først, men mon ikke det bliver Crime and Punishment. Smiley
¨

Tre gode bøger du har i vente Wink
To af dem endda et par af mine personlige favoritter. Hvis jeg var dig ville jeg gemme "Brave New World" til sidst.
Logged


Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010