home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 591 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (???) The Rovers skal tilbage på toppen!
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Layoutet til min HSV/Ajax blog, skal det være ligesom med Rovers??  (Afstemning slut: 10 Dec 2007, 10:48)
Ja
- 19 (76%)
Nej
- 6 (24%)
Antal Stemmer: 25

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: (???) The Rovers skal tilbage på toppen!  (Læst 50462 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny mand i klubben) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #120: 08 Nov 2007, 11:15 »

Det bliver ikke lige med det samme, da jeg først er ved at være færdig med materialet, men jeg håber, at den er klar i løbet af eftermiddagen (er selv på arbejde  Opstemt )
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny mand i klubben) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #121: 08 Nov 2007, 17:55 »

Sæsonafslutningen


Efter vores sidste kamp mod Chelsea, er det blevet tid til at at se frem mod næste sæson, hvor vi pludselig er en af favoritterne til en topplacering i ligaen. Inden vi tager hul på forberedelserne til næste sæson, har jeg kastet et blik på finalerne i de europæiske klubturneringer og på de forskellige store ligaer i Europa, for at se, hvordan det ser ud.

I UEFA Cuppen hvor vi tabte i kvartfinalen til Atletico, mødtes Bayern og Palermo i finalen. Det blev det tyske storhold, der trak det længste strå, da de vinder UEFA Cup finalen med en 1-0 sejr i overtiden.

Champions League finalen var mellem italienske Inter og engelske Chelsea og her var det Inter-spillerne, der havde de bedste nerver, da de vandt finalen efter straffesparkskonkur rence.
Efter finalen er spillet, bliver det meddelt, at vi er med i kvalifikationen til Champions League turneringen i næste sæson, hvilket betyder, at vi nu for alvor skal ud og kigge efter forstærkninger til truppen.




Kigger man lidt på situationen i de forskellige ligaer rundt om i Europa, er der flere steder, hvor der er skete heftige ting af både negativ og positiv karakter.

Danmark

Her er det ikke svært at få øje på det negative. FC Midtjylland er rykket ned i Viasat-sport divisionen efter en katastrofal sæson. Den største sensation er uden tvivl, at Viborg formår at hente bronzemedaljerne, men at Lyngby bliver i SAS-ligaen må også betegnes som en overraskelse.


Tyskland

Bayern vinder ikke overraskende det tyske mesterskab, men overraskende er det at se Werder Bremen som midterhold og Hertha BSC som mere eller mindre et bundhold.


Italien

Der er ikke de store overraskelser i den italienske liga. Det er som sædvanlig, Inter, Milan, Juventus og Roma, der styrer begivenhederne i Italien.


Frankrig

Der var ikke mange, der havde tippet Monaco til at vinde mesterskabet før sæsonen, men de leverer varen og vinder overraskende titlen.
Den største overraskelse er dog, at Lyon ender på en skuffende 7. plads, hvilket betyder, at vi ikke får dem at se i europæisk fodbold i næste sæson.


Spanien

De positive overraskelser i La Primera må være at Espanyol er med i Champions League kvalifikationen og at Betis slutter på en flot 7. plads.
De hold der ikke lever op til forventningerne er bl.a. Villarreal, der skuffer med en 11. plads, mens de forsvarende mestre fra Real Madrid kun formår at blive 3’er på trods af de spillere, de har til rådeighed.



Årets Rover

Top 5 - Rovers
1. Benni McCarthy
2. Kasper Lorentzen
3. Brad Friedel
4. Paul Gallagher
5. Steven Reid

Efter den flotte sæson, har jeg udpeget de 5 spillere, som jeg synes har været meget værdifulde for holdet.

Førstepladsen går ikke så overraskende til vores sydafrikanske topscorer Benni McCarthy. Benni har været fremragende i denne sæson med ialt 29 mål i 46 kampe. Alene i Premier League har han scoret 22 mål i 33 kampe.
Benni er også fuldt fortjent blevet valgt til Årets spiller af supporterne.

Andenpladsen går til danske Kasper Lorentzen, der efter lidt tilvænning bare er blevet bedre og bedre. Han afslutter sæsonen helt fantastisk med præstationer, der indbringer ham prisen "Bedste spiller i Premier League" for april måned.
Jeg forventer mig rigtig meget af Kasper til næste sæson.

På tredjepladsen har jeg valgt at placere vores amerikanske veteranmålmand Brad Friedel, som har leveret mange rigtige gode præstationer i den forgangne sæson. Grunden til at han ikke får andenpladsen er fordi, jeg forventede disse præstationer af ham, da han er en kvalitetsspiller.

Der var mange om buddet til fjerde- og femtepladsen, men jeg valgt Paul Gallagher og Steven Reid. Gallagher fordi han gik direkte ind på holdet efter hans udlån og virkelig trådte i karakterer, mens Reid, der nu spiller i Newcastle var meget vigtig for os i starten af sæsonen.

Dunn er årets skuffelse

Flop 5 – Rovers
1. David Dunn
2. Andre Ooijer
3. Brett Emerton
4. Julio Arca
5. Morten Gamst Pedersen

Når man laver en top 5 skal der også være en flop 5. Jeg har valgt kun at lægge et par stikord ind på de enkelte spillere, jeg har valgt at betegne som flop.

David Dunn - Dårlig disciplin, alt for dårlig form, leverer slet ikke varene, når det gælder

Andre Ooijer - Simpelthen bare for ustabil i sine præstationer

Brett Emerton - Spiller godt, men for meget alibifodbold, tager ikke nok ansvar

Julio Arca - For udisciplineret rent defensivt, laver for mange personlige fejl

Morten Gamst Pedersen - Har ikke levet op til forventninger, skal forberede sig til næste sæson.




Ønskeliste til den nye sæson

Efter vi nu har chancen for at komme med i Champions League til næste sæson, har jeg endnu en gang sendt mine talentspejdere på tur rundt i verden.
I forhold til de emner, jeg havde i januar måneds transfervindue, er der denne gang tale om lidt mere etablerede stjerner, hvilket også gør det sværere at lokke dem til Blackburn. Samtidig er priserne også noget høje, så det er ikke sikkert, at jeg kan lokke mere end en enkelt, højst to til Rovers.



Gonzalo Rodriguez - SW/F C

Værdi: 70.000.000 kr.     Sandsynlighed:

Rodriguez er den spiller af alle de centerforsvarere, jeg kigger på, som jeg allerhelst vil have på holdkortet til næste sæson.
Efter min mening har han alle de kvaliteter der skal til for at blive en nøglespiller på vores hold.

Desværre er der et stort problem med Rodriguez, han koster alt for meget. Hans reelle værdi står måske kun til 70.000.000 kr., men vil vi købe ham skal vi nok op og byde 175-200.000.000 kr. hvilket er alt for mange penge, selvom vi går gode økonomiske tider i møde.




Karl Svensson - SW/F C

Værdi: 60.000.000 kr.       Sandsynlighed:

Den 24-årige svenske midtstopper, er et af de største talenter i Europa på denne plads. Han er 24 år gammel og spiller i den franske Ligue 1 klub, Caen.

Jeg har i dag Aubey og Nelsen som makkerpar i det centrale forsvar, men jeg tænker på at skubbe Aubey ud på venstrebackpladsen, da han også er rigtig god på denne position.

Sandsynligheden for at Svensson skifter til Rovers er meget høj, da prisen på omkring 90.000.000 kr. ikke virker skræmmende for så ung en spiller og da han samtidig er meget interesseret i at komme til klubben. Det eneste, der kan komme i vejen, er en anden klub som kommer med et bedre tilbud eller hvis jeg skriver kontrakt med en af de andre centerforsvarere på denne liste.



Jonathan De Guzman – OM HC
Værdi: 57.500.000 kr.    Sandsynlighed:

Blot 20 år er Jonathan De Guzman fra Feyenoord, men han er allerede en fremragende fodboldspiller og et af de største midtbanetalenter i hollandsk fodbold.

Efter jeg aftalte salget af Reid til Newcastle var min første tanke, at bruge alle 100.000.000 kr. på at hente Jonathan De Guzman, men så dukkede muligheden med Steve Sidwell op og efter det lykkedes mig, at hente ham til klubben, er min interesse for De Guzman ikke længere så stor.

Jeg vil dog ikke helt afskrive muligheden for, at han bliver købt til Rovers på et tidspunkt.




Nicolas Anelka – Bo
Værdi: 110.000.000 kr.     Sandsynlighed:

Anelka er en velkendt herre for de fleste. Han har været vidt omkring i sin karriere og selvom han er omkring de 30 år, så er han stadig en af de allerbedste angribere i verden.

Han er træt af livet i Bolton og vil meget gerne til en større klub heriblandt Rovers. Vi mangler som sådan ikke angribere i Rovers, men har vi muligheden for at få tilknyttet Anelka, vil jeg helt sikkert gør et forsøg.

Problemet er bare som med Rodriguez selve prisen, som nemt kan runde de 150.000.000 kr.




Khalid Bouhlarouz – F C
Værdi: 50.000.000 kr.     Sandsynlighed:

”Kannibalen” som Khalid Bouhlarouz også er kendt som, er en benhård central forsvarsspiller, hvis spidskompetence er hans hårde tacklinger, der til tider er for hårde, samtidig er hans råstyrke også helt i top.
Sammen med hans fremragende evne til at markere sin direkte modspiller, er han en rigtig spændende spiller til centerforsvaret.

Det eneste, der holder mig lidt tilbage med hensyn til at byde på hollænderen, er hans dårlige disciplin og det faktum, at han ikke har spillet for godt i de kampe, han har spillet i Premier League for Chelsea. Det kan være, at tempoet simpelthen er for høj for Khalid i den engelske liga.




Urby Emanuelson – F/WB/M V
Værdi: 43.000.000 kr.     Sandsynlighed:

Endnu en hollænder har fundet vej til ønskelisten. Det er den 21-årige venstrekantspiller Urby Emanuelson, der har fanget min interesse.

Jeg må erkende, som det også fremgår af min Flop 5 liste, at jeg ikke har været helt tilfreds med Julio Arca på venstrebackpladsen siden, jeg købte ham i januar. Arca er ikke god nok i det defensive, hvilket jeg til gengæld, tror Urby han er. Han er stadig meget ung, men han har allerede spillet 6 landskampe for Holland, hvilket bekræfter hans store potentiale.

Det store spørgsmål er bare, om Ajax overhovedet er villige til at lade Emanuelson skifte klub på nuværende tidspunkt uden at prisen bliver helt vanvittig.




Leighton Baines - F/WB/M V
Værdi: 55.000.000 kr.     Sandsynlighed:

Leighton Baines har den perfekte profil i forhold til den spillertype, jeg gerne vil have til Rovers. Han er 23 år og har været fast mand på diverse U-landshold igennem hans karriere. Han kommer ikke på landsholdet lige med det samme, da der er spillere som Ashley Cole og Wayne Bridge foran ham, men på et eller andet tidspunkt, kan landstræneren ikke længere kommer uden om ham.

Han er en meget stabil spiller, der har alle de kvaliteter, som en god back skal have.
Han minder lidt om vores tidligere back Stephen Warnock, Baines er bare den tand bedre i alle spillet facetter.

Jeg har tidligere på sæson forsøgt at overtale Baines om, at Rovers skulle være hans fremtidige klub, men han var ikke helt overbevist. Nu er det en anden snak, da vi har kvalificeret os til Champions League. Den eneste reelle hindring er overgangssummen, da jeg frygter, at Everton vil forlange kassen for deres engelske stjerneskud.


Jeg har af klubbens ledelse fået tildelt 220.000.000 kr  til indkøb fra den nye sæsonstart, hvoraf de 50.000.000 går til Sidwell, mens jeg også får en del ind for Reid.
En anden spiller, der netop er blevet solgt er, den hollandske veteran Andre Ooijer. Han skifter til Sampdoria for 8.250.000 kr.


« Seneste Redigering: 08 Nov 2007, 17:57 af Metsu1 » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: (Lidt af hvert) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #122: 08 Nov 2007, 17:58 »

Ærgerligt at Gamst blev kæmpe flop.

Fantastisk blog! Smiley
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Lidt af hvert) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #123: 08 Nov 2007, 18:05 »

Genial update Smiley Glæder mig meget til næste sæson Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Lidt af hvert) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #124: 09 Nov 2007, 07:40 »

Stadig en dejlig blog om et af mine favorithold Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Lidt af hvert) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #125: 09 Nov 2007, 08:06 »

Fed update..... Fedt med top og flop listen.... glæder mig til næste update....
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: (Lidt af hvert) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #126: 09 Nov 2007, 09:25 »

Er der ikke nogen på free du kan nappe også skyde alle dine mio efter en kæmpe stjerne??

Ser frem til at følge dig i CHL, hvor jeg forventer min. en kvartfinale.

Regner da også med at du vinder Carling cuppen. :-)

Store forventninger til en stor manager !
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Lidt af hvert) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #127: 09 Nov 2007, 17:15 »

Er der ikke nogen på free du kan nappe også skyde alle dine mio efter en kæmpe stjerne??

Ser frem til at følge dig i CHL, hvor jeg forventer min. en kvartfinale.

Regner da også med at du vinder Carling cuppen. :-)

Store forventninger til en stor manager !
Tusind tak til alle for de flotte kommentarer!!

Det er rigtig fedt, at få noget feedback, når man "knokler" med at lave en blog.

Jeg har kun fundet en enkelt interessant spiller på Free, en rutineret forsvarsspiller fra Sevilla, men det hører du mere om, når den store sæsonoptakt kommer.

Det er en update på vej, da der er noget galt i Rovers.......
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Lidt af hvert) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #128: 09 Nov 2007, 17:18 »

- BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS - BREAKING NEWS -


Mandag 28. juli 2008


Uro i Blackburn

Har John Williams
blandet sig i for meget?

Iflg. flere kilder, har der i dag været et kæmpe skænderi mellem Blackburn manager Jesper Nissen og bestyrelsesformand John Williams.

Man skulle tro, at der i Blackburn ville herske fryd og gammen, efter klubbens flotte placering i sidste sæson og den mulige kvalifikation til gruppespillet i Champions League, men det er langt fra tilfældet.
Det lader til at der er mere end kold luft mellem manageren og bestyrelsesformande n,  efter John Williams har blandet sig i transferpolitikken hos Rovers.

John Williams har åbenbart valgt, at acceptere et bud på 75.000.000 kr fra Wigan på det engelske stjernefrø Scott Golbourne, selvom manager Jesper Nissen først havde afvist buddet fra Wigan.
Iflg. diverse kilder har det været tæt på, at den danske manager havde forladt Blackburn, da han ikke vil arbejde under de forhold med manglende tillid af ledelsen, på trods af de glimrende resultater, han har opnået i klubben efter en enkelt sæson ved roret.

Det har desværre ikke været muligt at få en kommentarer fra de enkelte parter, men vi følger naturligvis op på udviklingen i sagen.






Artiklen siger alt, jeg var rasende, efter formanden valgte at lade Scott Golbourne skifte til Wigan. Jeg havde gjort det klart for både spilleren og ledelsen, at han ville blive brugt på førsteholdet i denne sæson og at han var en vigtig brik på fremtidens Rovers hold.
Sker det igen, at man sælger et af vores største talenter, så er jeg højst sandsynlig fortid i Blackburn, da det jo er umuligt, at bygge et hold op, hvis man sælger sine talenter, så snart det kommer et tilbud på dem.

Logged

FCKboy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Uro på vej?) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #129: 09 Nov 2007, 17:22 »

God update...Wink
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Uro på vej?) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #130: 09 Nov 2007, 18:01 »

Enig, god update Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Uro på vej?) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #131: 09 Nov 2007, 18:04 »

De 2 seneste updates virkelig,virkelig G O D E! særligt den første er D O P    D O L L E R !
Logged

19-18!

JKJ
Gæst
 
Sv: (Uro på vej?) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #132: 09 Nov 2007, 18:29 »

Fremragende blog  Thumbs Up

Synes du får en del røde kort  Wink

Og kan sagtens forstå du er pisse sur over at din chairmand overtrumfer dig når du vil prøve at bygge et stort hold op...  ticked off
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Uro på vej?) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #133: 10 Nov 2007, 11:20 »

God update...Wink
Enig, god update Smiley
De 2 seneste updates virkelig,virkelig G O D E! særligt den første er D O P    D O L L E R !
Fremragende blog Thumbs Up

Synes du får en del røde kort Wink

Og kan sagtens forstå du er pisse sur over at din chairmand overtrumfer dig når du vil prøve at bygge et stort hold op... ticked off

Mange tak, det var ikke den længste update, men I skulle lige have at vide, at det ikke er helt ligetil, at være træner i Blackburn  Opstemt

Kan så sige, at der er blevet oprustet helt gevaldigt siden salget af Golbourne, så det ser rigtig godt ud trods alt.

Mht. de røde kort, så har vi fået mange, alt for mange, men med typer som Reid, Savage og Emerton på banen samtidig, så kommer temperamentet nemt i kog  Wink
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: (Uro på vej?) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #134: 10 Nov 2007, 11:38 »

Mht. de røde kort, så har vi fået mange, alt for mange, men med typer som Reid, Savage og Emerton på banen samtidig, så kommer temperamentet nemt i kog  Wink

Forståeligt... men har du ikke mulighed for at skifte nogen/sælge nogen af dem og så købe et par stykker som er knap så hidsige??
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010