JULI -AUGUST 2007Vi er med i EURO Vase Cuppen eller Intertoto Cuppen som jeg foretrækker at kalde den. Vi skal i 3.runde af Intertoto Cuppen møde det rumænske hold Otelul. Det er et hold, jeg ikke forventer, vi får nogen problemer med overhovedet, så vi skulle gerne gå sikkert videre til 2. kvalifikationsrunde af UEFA Cuppen.
Jeg har pga. vores deltagelse i Intertoto kun arrangeret en enkelt venskabskamp og det er på hjemmebane mod Rangers.

Benni sørgede for en god debut
1. kamp i 3.runde af UEFA Intertoto Cup fra Otelul, GalatiOtelul – Blackburn 0-3 (0-2)
0-1 David Bentley (11)
0-2 Benni McCarthy (41)
Rødt kort til Alexandru Balaj, Otelul (45)0-3 Benni McCarthy (59)
MOM: Benni McCarthy, Blackburn (8)
Vi vinder som forudset i Rumænien, men jeg havde ikke forventet, at vi ville vinde så let. Det er måske pga. den hurtige scoring af Bentley, at vi kommer til at styre kampen som vi gør og da de først får en mand udvist, er det bare med at køre sejren hjem og spare så mange kræfter som muligt.
Træningskamp fra Ewood Park, BlackburnBlackburn – Rangers 3-2 (1-0)
1-0 Steven Reid (1)
2-0 Tugay (48)
3-0 Jason Roberts (58)
3-1 Charlie Adam (65)
3-2 Barry Ferguson (77)
MOM: Tugay, Blackburn (8)
Jeg skifter samtlige spillere på nær Reid ud i forhold til dem, der spillede i sejren over Otelul og det går da også fortrinligt i den første time, men så er vi lige ved at miste sejren, men heldigvis holder vi den hjem. Selvom det kun er en træningskamp, er det altid godt for moralen med en sejr.
Titelodds – hvem er favorit?Man Utd 2,75
Chelsea 2,75
Liverpool 3,00
Arsenal 3,50
Tottenham: 34,00
Everton: 34,00
Blackburn: 81,00
2. kamp i 3.runde af UEFA Intertoto Cup fra Otelul, GalatiBlackburn (3) – Otelul (0) 2-0 (1-0)
1-0 Roque Santa Cruz (36)
2-0 Benni McCarthy (64)
MOM: Steven Reid, Blackburn (8)
Vi kører sikkert sejren hjem og er klar til UEFA Cuppen.
Santa Cruz og Benni lader til at have fundet sammen i et rigtig godt samarbejde, så det lover rigtig godt for fremtiden.
Vi er seedet i lodtrækningen til 2. runde af UEFA Cuppen og vi trækker da også en meget overkommelig modstander. Vi skal endnu en gang langt væk hjemmefra. Vi skal til Larnaka på Cypern, hvor vi skal møde Anorthosi, en hold jeg også forventer klare sejre over.
Spillersalg i Blackburn

Zurab - nu i Fulham
Det blev i dag offentliggjort, at man i Blackburn Rovers har sagt farvel til to spillere.
Den første der er blevet solgt fra Rovers, er ungdomsspilleren Keith Treacy, der skifter til Plymouth for et beløb på 10.000.000 kr. Der er samtidig blevet indført en klausul, der gør, at Blackburn vil modtage 45% af et fremtidig salg, hvis dette skulle ske.
Den anden spiller, der forlader Rovers er en mere prominent spiller. Det er den 26-årige georgiske landsholdsspiller Zurab Khizanishvilli, der skifter tilværelsen i Rovers ud med et skifte til Premier League rivalerne fra Fulham. Fulham betaler 22.000.000 kr. for centerforsvareren.

Reid var banens bedste i dag
1. kamp i Premier League fra Ewood Park, BlackburnBlackburn - Liverpool 2-1 (2-0)
1-0 Roque Santa Cruz (11)
2-0 Benni McCarthy (25)
2-1 Fernando Torres (61)
MOM: Steven Reid, Blackburn (8)
Hvilken debut jeg får i Premier League. Vi slår mesterskabsfavoritt
erne fra Liverpool efter en rigtig flot indsats.
Vi kommer tidligt foran og inden halvleg har vi udbygget føringen til 2-0. Stemningen er da også høj i pausen, men så scorer Torres efter en times spil og den sidste halve time bliver meget nervepirrende og Liverpool formår at presse os langt tilbage på banen, men vi holder stand og får en rigtig god start på den nye sæson.

Derbyshire = Dagens helt
1. kamp i UEFA Cup, 2. kvalifikationsrunde fra Ewood Park, Blackburn Blackburn – Anorthosi 3-0 (1-0)
1-0 Matt Derbyshire (25)
2-0 Matt Derbyshire (58)
3-0 Matt Derbyshire (69)
Christopher Samba, Blackburn brænder straffe (78)MOM: Matt Derbyshire, Blackburn (9)
Vi vinder stensikkert vores første kamp mod Anorthosi og der er især på grund af vores unge angrebskomet Matt Derbyshire. Han får sin første kamp fra start i denne sæson og han kvitterer for tilliden med et hattrick og rigtig flot spil.
Jeg valgte at lave en del ændringer i startopstilingen til dagens kamp, men heldigvis betød det ikke noget og kunne ikke ses på vores spil.

Samba startede vores comeback
2. kamp i Premier League fra Ewood Park, BlackburnBlackburn – Wigan 4-2 (0-2)
0-1 Emile Heskey (1)
0-2 Emile Heskey (7)
1-2 Christopher Samba (55)
2-2 Roque Santa Cruz (60)
3-2 Christopher Samba (71)
4-2 Morten Gamst Pedersen (78)
MOM: Christopher Samba, Blackburn (9)
Sikke en vanvittig kamp og hvilket comeback spillerne leverer.
Jeg beder mine centrale forsvarsspillere om, at være ekstra opmærksomme på Emile Heskey, men efter bare 7 minutter har han nettet to gange og det ser meget sort ud for os.
I pausen taler jeg for første gang med rigtig store bogstaver og det lader til at spillerne hører efter, da de går ud og scorer 4 kasser i en anden halvleg, hvor vi løber Wigan over ende.
Med sejren har vi maksimum points efter de første to hjemmekampe.
3. kamp i Premier League fra Emirates Stadium, LondonArsenal (13) - Blackburn 2-2 (1-1)
0-1 Benni McCarthy (21)
1-1 Emmanuel Adebayor (26)
2-1 Emmanuel Adebayor (48)
2-2 David Bentley (50)
MOM: Emmanuel Adebayor, Arsenal (8)
Vi formår at hente et point med hjem fra Emirates Stadium efter en rigtig herrefight. Vi kommer foran ved Benni, men The Gunners får dog hurtigt udlignet og vi kommer især efter pausen under et enormt pres. Det resulterer i en hurtig Arsenal scoring, men vi slår til med det samme og vi holder dem heldigvis fra yderligere scoringer resten af kampen.
Nye spillere præsenteret i Blackburn
Blackburn Rovers kunne i dag offentliggøre deres to første indkøb i sæsonen.
Man har været i Skotland, nærmere betegnet Dundee, hvor man har hentet den 20-årige venstreback
Paul Dixon. ”Dixon er en dygtig ung spiller, som stille og rolig skal modnes på vores reservehold”, var manager Jesper Nissen’s kommentar til indkøbet.
Den anden spiller der er hentet til klubben, er en spiller der forventes at blive en del af førsteholdstruppen med det samme. Det er den danske U21-landsholdsspiller
Kasper Lorentzen, der skifter fra den danske SAS liga klub Brøndby for 15.000.000 kr. ”Kasper’s profil passer perfekt til den spiller, jeg har ledt efter”. ”Han er en alsidig spiller med et stort talent, han bliver rigtig god for os”, sagde Jesper Nissen efter offentliggørelsen af Lorentzen.
4. kamp i Premier League fra Old Trafford, ManchesterMan Utd (9) - Blackburn 3-1 (1-0)
1-0 Cristiano Ronaldo (11)
2-0 Rio Ferdinand (65)
2-1 Roque Santa Cruz (70)
3-1 Louis Saha (86)
MOM: Nani, Man U (8)
Så skete det! Vi taber sæsonens første kamp på udebane mod de regerende mestre fra Manchester United.
Vi er presset langt tilbage på banen i store dele af kampen og selvom Roque Santa Cruz får reduceret med 20 minutter igen, så er der aldrig tvivl om udfaldet af kampen og Saha lukker da også med sin scoring små 5 minutter fra slutfløjtet.

Bentley blev matchvinder på Cypern
2. kamp i UEFA Cup, 2. kvalifikationsrunde fra Antonis Papadopoulos, LarnakaAnorthosi (0) - Blackburn (3) 0-1 (0-0)
Rødt kort til Brett Emerton (23)
0-1 David Bentley (88)
MOM: Doros Panagiotou, Anorthosi (8)
Vi gør, hvad vi skal på Cypern og går videre til 1. runde af UEFA Cuppen. Jeg er meget tilfreds med indsatsen og sejren, da vi allerede efter bare 23 minutter bliver reduceret til 10 mand, da Emerton slagter en modstander. Vi holder dem heldigvis fra de store chancer og til sidst kan Bentley sågar scorer sejrsmålet.
Vi skal endnu en gang meget langt væk i næste runde, da vi er blevet udtrukket sammen med Maccabi Tel Aviv fra Israel. Et hold der kan volder os problemer især i Israel.
Skal opdateringer være som denne (a la min 07 blog) eller skal de være lavet som et resume uden fokus på hver enkelt kamp? - smid en stemme