April måned
Følgene løb skal køres i april måned:
8/4: Flanderen rundt
9/4 - 14/4: Vuelta al Pais Vasco
11/4: Gent - Wevelgem
15/4: Paris - Roubaix
22/4: Amstel Gold Race
25/4: La Fleche Wallone
25/4 - 29/4: Neidersachens Rundfahrt
29/4: Liege - Bastogne - LiegeJeg vælger at sende Savo og Mazzo på en træningslejr i bjergene fra den 17 til den 27 april.
8/4: Flanderen rundtForventninger til dette løb er små. Har kun Ivanov som kan en lille smule, men ikke nogen stor rytter på brosten.
Med omkring 115km til mål, sendte jeg Miklailov afsted. Han blev hentet med 65km igen af Paolini, Backstedt og Wesemann. Senere røg han ned til feltet igen. Feltet er 1,18 efter de 3 forreste med 59km igen.
Med 32km igen begyndte Backstedt at ryge af frontgruppen og som forventet kunne Ivanov heller ikke følge med de bedste, da de begyndte at indhente de forreste.
Med 20km igen er Paolini alene i front, 1,10 foran Wesemann. En gruppe på 10 ryttere prøver at komme op til Wesemann, de er 1,39 efter.
17km igen og det ser ud til at Paulini fortjent vinder løbet. Han er 2minutter foran Wesemann som stadigvæk er foran gruppen med 10.
Paolini vinder løbet med 3,25 til Wesemann. Ivanov kom langt efter....
Ivanov efter løbet:"Fy for satan en omgang! Der blev godt nok kørt hurtigt for at indhente Paolini. Jeg fatter slet ikke hvordan Paolini kan kører så hurtigt. Men rigtig flot af ham, han må være i en utrolig god form.."9/4 - 14/4: Vuelta al Pais Vasco (simmet)Kessler vil meget gerne deltage i løbet. Der er ikke noget mål med at skabe et godt resultat. Kessler mangler lige det sidste for at være i 100% god form til Liege senere på måneden.
1. Etape:Voigt vandt etapen. Kessler helt nede på en 25 plads. 1,37 efter CSC rytteren.
2. Etape:Kessler er ved at komme i form! Han vinder dagens etape med 13 sek ned til Frank Schleck og Cobo. Han er dog stadigvæk et godt stykke bagefter. (1,09 efter F.Schleck)
3. Etape:Kessler mistede en del tid på etapen. 5,23 kom han ind efter Halgand. Kessler ligger nu nr 7 samlet.
4. Etape:En etape der passer bedre til Kessler. Flere bakker end bjerge.
Kessler kom da også ind på en flot 3 plads og rykkede op som nr 5. Der er dog 1 minut op til 4 pladsen (Voigt)
5. Etape:En udmærket etape af Kessler. Han kom ind som nr 12. Han kom dog en tand frem samlet da Ricco tabte lidt tid.
6. Etape:14km enkelstart. Ikke noget for Kessler. Han vil nok tabe nogen placeringer i det samlede.
Kessler kørte en god enkelstart. Kom ind som nr 36. 47 sekunder efter Voigt.
Samlet top 5:1) F.Schleck
2) Rebellin (45sek)
3) Voigt (53sek)
4) Kessler (2,38)
5) Menchov (4,24)
Manolo Saiz:"Jeg er godt tilfreds med Kessler. Han ser ud til at være i form til Liege sidst på måneden. Desværre ser Rebellin også rigtig stærk ud. Vores mål er stadigvæk top 3 i Liege med Kessler"11/4: Gent - WevelgemIvanov er også hovednavnet i dette løb. Jeg vil prøve at angribe udefra for i en spurt er han chanceløs.
En flok med de store favoritter fik et hul ned til feltet hvor Ivanov og Cancellara bla. også var. Det ser ud til at CSC vil prøve at hente dem, men det bliver meget svært. Ivanov er en færdig mand på dette tidspunkt (61km tilbage)
Med 35km til mål ser det ud til at vinderen bliver en af disse:
Flecha, Van Bon, Backstedt, Gusev, Hincapie og Nuyens.
Gusev viser sig at være den stærkeste af dem og vinder foran Nuyens. Ivanov kom trillende over stregen 10 minutter efter på en 28 plads.
15/4: Paris - Roubaix (simmet)Jeg måtte desværre melde mig syg til at styre dagens løb. Så Saiz må igen til den i Paris-Roubaix hvor Ivanov er kaptajn.
Til den store overraskelse blev det ikke en af de store favoritter. De havde undervurderet i udbrud og det ender med at Caisse´s Garcia Acosta vandt etapen foran Petito.
Ivanov kom ind som nr 15.
22/4: Amstel Gold RaceKessler er i super form. Og jeg håber han kan blande sig i top 5.
Der var ikke rigtig nogle udbrud der fik lov til at komme afsted. Jeg prøvede med Mizurov, men kom ikke væk.
Med 155 km igen så havde 14 mand et hul på 6,40 ned til feltet.
Jeg prøve at gå med Rebbelin da han angreb med 39 km igen, desværre fik han hul og Kirchen og Kessler kom aldrig op til ham. I stedet blev de indhentet af Frank Schleck og nogle andre favoritter.
Rebellin var stærk nok til at holde hjem og vandt foran Kirchen. Kessler kom ind som nr 12. Det lover ikke godt til Liege.
25/4: La Fleche Wallone201,7km og nogen hårde km. Kessler skal igen prøve at være med fremme. Men Rebellin er i topform og han bliver svær at slå.
3 mand fik lov til at kører og de 3 er:
Schreck(T-Mobile), Suray(Unibet.com) og Mandri(AG2R). Med 100 km tilbage af etapen har de 9,30 ned til feltet som styres af Duval holdet som har sat Piepoli og Marchante i front. Også QS har sat nogen mænd frem.
41km tilbage af etapen blev de 3 indhentet og Bertagnolli lavede et kontra angreb i samme øjeblik. Thomas Dekker og Frank Schleck gik også med.
Rebellin satte Schumacher og Wegmann frem for at hente de 3, som har 25 sekunder.
Jens Voigt og Bettini angreb og jeg var for langsom om at gå med. Derfor endte jeg alene mellem 2 grupper. De 4 i front med 21km igen er: Bettini, Rebellin, Di Luca, Ricco og Jens Voigt lige foran dem. Bag i mig prøver Frank Schleck og Bertagnoli at komme op.
Jens Voigt, det tyske kraftværk viste klassen og vandt løbet. Ricco var stærkest af de 4 lige efter. På den sidste km satte Kessler en fin sprint ind og fik en flot 3 plads.
Top 5:1) Voigt
2) Ricco
3) Kessler4) Bettini
5) Rebellin
Kessler svare på spørgsmålet: Hvad skete der til sidst ?
"Jeg kunne se at Di Luca, Bettini og Rebellin gik lidt kolde på den sidste stigning op til mål og jeg havde stadigvæk lidt kræfter til at lave en spurt. Jeg var glad for at komme foran så store navne som Paolo og Davide. Jeg sov desværre lidt i timen da Voigt angreb, på det tidspunkt havde jeg det ikke alt for godt. Men da både Bettini og Rebellin også gik med så blev jeg nød til det, selvom benene ikke lige var til det. Jeg var heletiden små 25 sekunder efter dem og det var fandme hårdt at prøve at hente dem, men jeg fik da en 3 plads."25/4 - 29/4: Neidersachens Rundfahrt (simmer)Der er 5 etaper i dette løb. De forhørte om Kløden ville deltage og vi blev enige om en pris. Kløden var dog ikke helt tilfreds og det gik desværre udover moralen, men med er han altså.
1. Etape:
Gerolsteiner dominerede spurten. Haussler 1 og Moletta 2. Bedste Astana rytter blev Kemps på 18. pladsen.
2. Etape:
På dagens etape snød Zabel 2 T-Mobile ryttere. Ciolek og Baumann kom ind lige efter Zabel. Hasselbacher kom ind som nr 9.
3. Etape:
Gerolsteiner viser igen klassen. Haussler vandt igen, dette gang var det dog Förster som kom ind 2´er. Zabel blev efterladt på 3 pladsen.
4. Etape:
Zabel vandt hans anden etape og ligger samlet 4ér. Kemps kom ind som nr 18.
5. Etape:
Zabel vandt endnu en etape. Haussler 2ér og vinder løbet foran Zabel med 36 sekunder. Bedste Astana mand blev Kemps på 18.pladsen.
29/4: Liege - Bastogne - LiegeSå kommer holdets første mål. Vi skal ende top 3 i løbet. Kessler og de andre skal ud på 262 lange km.. og hårde. Kessler får hjælpe af Mazzo, Savo, Vino, Colom og Vino. Kun Colom er lidt i form.
Jeg er faktisk nervøs for at Savo ikke kommer i form til Giroen... Men den tid den sorg. Nu handler det om Liege!
En enkel mand fik lov til at bruge alle hans kræfter i et udbrud. Ludewig fra Wisenhof var rytteren som sindsygt nok vælger at sidde alene ude på et så langt løb som Liege er.
Ludewig blev hentet og et nyt udbrud fik et hul. Casar, Monfort og Celestino har med 63km hjem et hul på 1,30.
Kessler viser dårlig form med -5.. det ser ikke alt for godt ud.
Med 56km til mål angriber Schleck, Bettini og Rico. Jeg vælger ikke at gå med. Folk som Boogerd, Rebellin og Di Luca bliver også. Jeg afventer et udspil fra Rebellin.
Bettini bliver hentet men Schleck og Ricco har stadigvæk et hul på 32 sek. Kessler har det ikke godt.
Rebellin angriber og jeg går med, Rebellin stopper så, jeg vælger at fortsætte, det var dog dumt. Feltet har kræfter og jeg ligger nu med små 20 sek foran feltet og har 29 sek op til Schleck og Ricco.
Alle de store angriber igen og jeg har ingen kræfter overhoved.. 33km igen. Kessler ligger i anden gruppe sammen med Sanchez, Nocentini og Bettini. Rebellin, Schleck og Ricco er foran og har 36sekunder. Top 3 ser ud til at glippe..
Med 5,7km igen gik Kessler total kold. Hvis Kessler havde haft +5 i stedet for -5 så var jeg sikker på han nok skulle have blandet sig i toppen. Det desværre kun til en
7 plads. Rebellin vandt løbet foran Schleck og Ricco.
Et skuffende resultat i Liege. Fatter ikke hvorfor at Kessler havde -5. Nok fordi han ikke var Kaptajn ? Jeg gav kaptajn rollen til Vino for ikke at gøre ham utilfreds. Han er trodsalt mit Tour håb.
I næste del venter Giroen!