home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 475 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [#Pause] På evig jagt efter den umulige drøm!
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: [#Pause] På evig jagt efter den umulige drøm!  (Læst 35179 gange)
Juanito
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#07] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #90: 10 Jul 2007, 20:31 »

Flot, flot, flot. Smiley
Logged

Practise makes Perfect!

FCKboy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [#07] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #91: 10 Jul 2007, 20:34 »

Tillykke !
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#07] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #92: 10 Jul 2007, 20:54 »

Well, im looking forward to that Opstemt
Wink Great! Peace

Det lyder jo herligt Smiley
Det håber jeg da også det bliver... Wink

Flot, flot, flot. Smiley
Tak, tak, tak.  crazy

Tillykke !
Takker Opstemt
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#07] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #93: 10 Jul 2007, 21:14 »

Optakt til pre-sæson
Onsdag den 6. juni 2007

 Mens førsteholdet kæmpede om at vinde guldet, havde Torben Storm, der pt. er træner for andetholdet, tre lykkeriddere på prøvetræning. De tre spillere var Annfinn Djurhuus, 18 år og fra Færøerne, Kadir Mumumi, 22årig ghaneser, og 16årige Carsten Jacobsen, der netop var flyttet til København.
Annfinn Djurhuus er en frygtløs angriber, hvis force ligger i hovedspillet. Efter en længere samtale med ham, og Torben Storm, endte med at han skrev under på en 3årig aftale.
Kadir Mumumi kom fra AB, hvor han havde fået opsagt sin kontrakt. Han er en fysisk god midtbanespiller, der også kan spille i forsvaret. Han var ikke klar til førsteholdet endnu, men kunne blive det. Derfor underskrev han en 4årig aftale.
Carsten Jacobsen havde aldrig før spillet fast i nogen klub, men viste fra dag ét lovende takter, og Torben Storm var ikke i tvivl, her var tale om et kæmpe talent, der straks skulle underskrift på. Carsten Jacobsen underskrev en 3årig aftale efter sin prøveperiode.
Der blev også brugt mange penge på ham, der ifølge cheftræneren, bliver den sidste forstærkning. For et beløb der gør ham til den næste dyreste spiller i SAS ligaens historie, lykkes det os at overtale Lebohang Mokoena til at skrive under på en 3årig aftale. 20årig Lebohang Mokoena kommer fra Orlando Pirates, hvor han i denne sæson hidtil har lavet 10 mål i 5 kampe! Med dette taget i betragtning, føler han selv at han er bedst på den offensive midtbane.
- ”Selv er jeg ikke i tvivl om jeg helst vil spille på den offensive midtbane, men jeg har i år spillet som angriber, efter trænerens valg, og man må jo sige det har været med succes,” udtalte Lebohang til BT, efter han havde skrevet under.

Derudover blev der også skrevet under med talenter fra andre klubber. Fra AB kommer næste sæson Kienn Jensen, 18 år, en offensivmidtbane spiller med en god sparketeknik. Fra Bunkeflo IF (en lille svensk klub tæt på Malmö) kommer Martin Holm, 15’årig svensk midtbanetalent, der har lagt og til en del mål for Bunkeflo IFs ungdomshold i denne sæson. Den sidste spiller der blev skrevet under med var den 16årige nordmand, Roar Johnsen, fra Molde.  Endnu et midtbanetalent, der i denne sæson har vist lovende ting for Moldes ungdomshold. Han skal ligesom Marcus Pedersen (fra Ham Kam), spille på Brynes fodboldskole i Norge.

Efter mesterskabet var kommet i hus havde jeg også et møde med Flemming Østergaard, og der kom jeg med en forespørgsel angående en fodboldskole i København. Han sagde at han havde tænkt tanken, og at det ville blive taget op til et bestyrelsesmøde. Her blev det senere vedtaget, og i løbet af næste sæson vil vi have vores egen fodboldskole klar, hvilket betyder at vi vil være i stand til at hente talenter fra et langt større geografisk område.

Med hensyn til træningslejr, så rejser en trup bestående af 30 spillere til Østrig 4. juli. Vi skal bo i Loipersdorf, og her skal vi så spille to træningskampe, først mod Stum Graz, den 7. juli, derefter mod Kaiserslautern, den 10. juli. Til sidste skal vi spille mod Getafe den 13. juli, dagen før vi rejser hjem.Det skal så lige siges at mandagen før vi rejser, den 2. juli spillers der en intern træningskamp mod andetholdet. Dog skal der tages forbehold at der kan komme ændringer!
Indtil da har spillerne ferie fra 10. juni til 25. juni.

God sommer, Nicolaj Berendt




Næste update : Sæson optakt, overblik over transfer, hvilket betyder interviews, analyse af truppen, ”Upcoming Star” og gennemgang af træningskampene.

« Seneste Redigering: 10 Jul 2007, 21:40 af Berendt » Logged


FredrikLeander
Gæst
 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #94: 10 Jul 2007, 21:18 »

God update igen Smiley ..
Bare forsæt det gode arbejde
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #95: 10 Jul 2007, 21:20 »

Uha endnu en god update fra dit keyboard Berendt!
Fedt med hotel billeder Opstemt
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #96: 10 Jul 2007, 22:01 »

Tillykke med mesterskabet og supersejt at EfB lammetæver Brøndby...! Igen 2 gode updates fra dine side, som fænger en og tvinger ens indre til at skrige efter MERE!!! Superflot!
Logged

- Veni, vidi, vici -

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #97: 10 Jul 2007, 22:15 »

Jeg er da også med :-). Fin blog indtil videre, lige som dine andre.

Mht. den regel med ungdommen. Hvad hvis de kører hurtig bil? Eller cyckler? Peace
Logged

Crazy-andreas
Gæst
 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #98: 10 Jul 2007, 22:17 »

Tillykke med skabet, selvom det vel egentlig var hvad jeg havde forventet. Med hensyn til Brøndby, er der vel ikke noget nyt i at de bliver lammetævet af Esbjerg, behøver jeg sige 1-6?
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #99: 10 Jul 2007, 22:43 »

God update igen Smiley ..
Bare forsæt det gode arbejde
Takker... og er i fuld gang!!! Peace

Uha endnu en god update fra dit keyboard Berendt!
Fedt med hotel billeder Opstemt
Takker Opstemt og glæd jeg til næste update... Wink

Tillykke med mesterskabet og supersejt at EfB lammetæver Brøndby...! Igen 2 gode updates fra dine side, som fænger en og tvinger ens indre til at skrige efter MERE!!! Superflot!
Hehe, takker... Opstemt hvis i skriger efter mere, så vil jeg da se om jeg ikke kan nå at blive færdig i aften... Peace
Jeg er da også med :-). Fin blog indtil videre, lige som dine andre.

Mht. den regel med ungdommen. Hvad hvis de kører hurtig bil? Eller cyckler? Peace
Godt du er med Alex... Wink
Hvis de cykler, så må de selv om det... bare de ikke bliver trætte når de er fremme.. Wink og bil? de skal ikke være afhængige af deres forældre vil kører Wink
Tillykke med skabet, selvom det vel egentlig var hvad jeg havde forventet. Med hensyn til Brøndby, er der vel ikke noget nyt i at de bliver lammetævet af Esbjerg, behøver jeg sige 1-6?
Hehe takker... og nej, det behøver du vel ikke Wink
Logged


Gitte67
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #100: 10 Jul 2007, 22:49 »

gode resultater, skidt Esbjerg kamp tror da på at de var fraværende.. Djævel
Logged

Chelsea!

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #101: 10 Jul 2007, 22:55 »

gode resultater, skidt Esbjerg kamp tror da på at de var fraværende.. Djævel

Da er jeg så lidt uenig! Esbjerg blev da 3'er, så helt dårlige har de ikke været..  Thumbs Up Men godt at se at Brøndby's udebane komplex også eksisterer i dit spil.. eller noget..!
Logged

- Veni, vidi, vici -

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #102: 10 Jul 2007, 23:58 »

Hehe Peace ved ikke lige hvad I to har gang i at diskuterer, men vil ikke mene Brøndby har været dårlige på udebane.. det har trods alt ligaen det meste af sæsonen Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#08] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #103: 11 Jul 2007, 01:29 »


Optakt til efteråret 2007



Indholdsfortegnelse

1 – Formanden har ordet
2 – Interview med Nicolaj Berendt
3 – Gennemgang af træningslejren
4 – Interview med Würtz og Nordstrand
5 – Upcoming Star
6 – Førsteholdet næste sæson
7 – Transfernyheder
Formanden har ordet

Ikke mange havde regnet med, at vi med en helt ny, og urutinerede træner, ville være i stand til at indhente Brøndby IF, og ende som danske mestre. Det Nicolaj gjorde er større end hvad Ståle Solbakken udførte sidste sæson. Dengang havde Ståle forspringet ned til forfølgerne, og han havde 2 måneders forberedelse tid.
I den kommende sæson vil forsøge at følge op på den succes vi havde i Champions League, og samtidig vil vi jagte det danske mesterskab, som havde vi aldrig vundet det før. Vi samler på guld! Og det er lysten til at vinde der skal være gældende for alle spiller i den nye sæson.
Forza FCK, Flemming Østergaard




Den faste mand på bænken

Jeg husker tydeligt hvordan jeg havde det sidste år, da jeg som ung journalist skulle mødes med Ståle Solbakken ved ’Nummer 10’. I dag var det så ny cheftræner der tog i mod mig, og i total kontrast til den gamle træner, var det en langhåret ung mand der bød velkommen. Solbakkens træningstøj var skiftet ud med et par slidte jeans og en FCK-polo. Kontoret lignede sig selv, lidt rod på bordet, og en kande the over ved samtale bordet.
Du yngste træner i SAS Ligaen, hvordan har du det med det?
- Det har jeg det faktisk fint med. Jeg ved godt at de andre trænere i klubben måske har mere rutine, og et større netværk. Men at det er et handicap at jeg ikke er ældre, nej, det føler jeg faktisk ikke.
Hvad med presset? Føler du, at du har været klar til at træde ind på toppen af den danske fodboldscene?
- Jeg var selvfølgelig lidt nervøs i starten. I en klub som FCK er det altid nemmere at skuffe en at leve op til omverdens forventninger, men jeg synes resultaterne taler sit tydelige sprog.
Vi blev mestre og vandt samtidig pokalen, så et eller andet sted har jeg vel været klar.


Jeg har fornemmelsen af at det er en lidt indelukket, men ambitiøs træner der sidder overfor mig. Under kampene er han kendt for at være den rolige type, der ikke fægter med armene, og råber af sine spillere.
Du er altid meget rolig under kampene. Hvordan kan det være?
- Du har ret i, at jeg ikke ligefrem er en Viggo Jensen. Når du står nede på sidelinien i fx Parken, så er det meget begrænset hvad spillerne på banen kan hører, så det nytter ikke at forsøge at råbe noget til din back på den modsatte side. Samtidig så træner vi hver dag, og der har jeg rig mulighed for at snakke taktik, både med hele truppen, men også med den enkle spiller. I pausen har jeg så mulighed for at justerer på det overordnet, mens jeg i løbet af kampen kan snakke med spillerne, ved at kommunikerer med den spiller der er tættest på bænken. Kort sagt, vi snakker om taktikken før kampene, og justerer kun hvis det virkelig er nødvendigt.
Det kan du have helt ret i. Det ved du sikkert bedre end mig. Er det også derfor du stort set kun skifter ud i pausen?
- Som sagt, i pausen har du god mulighed for at forklare dem på banen hvad der skal ændres, det er sværere når spillet er i gang. En udskiftning kan nemt betyde at der ændres i aftalerne, og derfor gør jeg det helst kun i pausen.

Efter Nicolaj overtog trænersædet, er der virkelig sket ting og sager i klubben. En masse nye trænere er kommet til, og der har været en stor spillertilgang.
Er du ikke bange for at du måske har ændret for meget i spiller truppen?
- Nej, overhoved ikke. Der er ingen tvivl om at indkøbene af Morten Nordstrand, Mathias Zanka Jørgensen, Rasmus Würtz og Mikael Antonsson vil blive godt for klubben. Men samtidig synes jeg stadig at der manglede lidt. Blandt havde de ikke fundet en afløser for Lars Jacobsen. Her fandt jeg to, jeg selv glæder mig til at se, nemlig Bjørn Dahl og Christoffer Andersson. Og så har vi hentet Lebohang Mokoena, der jo har scoret imponerende 10 mål i 5 kampe hjemme i Sydafrika.
Der er også hentet godt ind til andetholdet, og ikke mindst ungdomsholdet, hvad kan du bruge det til?
- Vi får brug for forstærkninger i løbet af de kommende år, og der har jeg så forsøgt at være på forkant. De spillere der er hentet til de to hold, er spillere som jeg regner med kan være på førsteholdet i en overskuelig fremtid, så de er ikke bare hentet for at fylde ud, men for at udvikle sig, og tilpasse sig klubben.

Det blev de sidste ord, interviewet sluttede, og Nicolaj vendte tilbage til dagens træning. Jeg blev og overværede træningen, og jeg må indrømme at det ser lovende ud for den nye sæson.


Træningslejren i Loipersdorf

Før vi tog af sted til Østrig, havde vi en intern træningskamp, hvor førsteholdet spillede mod andetholdet. Klubbens fans var mødt talstærkt op for at byde de nye spillere velkommen, og deltage ved et hyggeligt arrangement på KB’s anlæg.
FC København (5) – (0) KB
1-0 M. Silberbauer, 10’
2-0 M. Silberbauer, 20’
3-0 M. Nordstrand, str 35’
4-0 F. Berglund, 58’
5-0 Aílton, 60’

Under selve kampen blev der gået til den, dog uden at spillernes helbred blev udsat for fare. Vi satte os fra start af tungt på kampen, og lod aldrig rigtig andetholdet komme ind i kampen. Michael Silberbauer stod for kampens to første mål, og en af de nye spillere, Morten Nordstrand scorede sikkert på straffe til 3-0. I pausen blev alle 11 startende skiftet ud. Efter pausen stod Fredrik Berglund og Aílton for de sidste to mål, og vi vandt som forventet.

Selve flyveturen til Østrig gik ubeklageligt, og det 4’stjernet hotel havde alt hvad vi kunne ønske os. Og mere til.
Truppen på de 30 mand der var rejst med bestod af følgende:
Målmænd: Jesper Christiansen, Nathan Coe, Lee Langeveldt, Frederik Vang Larsen
Forsvar: Mikael Antonsson, Dennis Boskailo, Rang Shawkat, Mathias Zanka Jørgensen, Oscar Wendt, Brede Hangeland, Nikolaj Hansen, Michael Gravgaard, Christoffer Andersson, Bjørn Dahl, Niclas Jensen
Midtbane:Atiba Hutchinson, William Kvist, Hjalte Bo Nørregaard, Rasmus Würtz, Jesper Grønkjær, Diego Biseswar, Lebohang Mokoena, Adda Djeziri, Mads Laudrup
AngrebAílton, Marcus Allbäck, Fredrik Berglund, Morten Nordstrand, Lasse Qvist
Sturm Graz (0) – (3) FC København
0-1 M. Nordstrand, 3’
0-2 D. Biseswar, 18’
0-3 Aílton, 23’

Vi var opsatte på at få det optimale ud at træningslejren, og den indstilling tog drengene med på banen mod østrigske Sturm Graz. Faktisk havde østrigerne intet at byde på, mens vi næsten konstant var på deres bane halvdel. Tre gode mål sikrede sejren. Det var især dejligt at se hvor godt spillerne spillede sammen, især når man tænker på de mange nye.
Kaiserslautern (0) – (5) FC København
0-1 L. Mokoena, 19’
0-2 Aílton, 26’
0-3 M. Gravgaard, 39’
0-4 W. Kvist, 76’
0-5 F. Berglund

Vi fik endnu en gang den bedste start på kampen, da Lebohang Mokoena, med et flot langskud bragte os for efter 20 minutter. Herefter kontroller vi kampen, og viser specielt i førstehalvleg, at vi er et klart bedre fodboldhold. Efter pausen fik flere af reservespillerne chancen for at vise deres værd, og flere af dem gjorde det også rigtig godt. Efter tre mål i førstehalvleg blev det til to mere efter pausen.
Getafe (0) – (0) FC København
I den sidste træningskampe ventede Getafe, og reserverne fik chancen fra start. Det blev en kedelig 0-0 kamp, men med godt spil fra begge hold.

Efter en veloverstået træningslejr, rejste vi efter kampen mod Getafe hjem. Allerede to dage senere skulle vi spille den sidste træningskamp mod Randers FC. Spillerne lod til at havde lært hinanden bedre at kende, og jeg havde nu fået set alle spillerne an, og var dermed i stand til at udtage årets førsteholdstrup.

Kort om Østrig, Nicolaj Berendt


To landsholdsspillere i sofaen

FC København havde sikret sig Tobias Linderoths afløser i form af Rasmus Würtz fra AaB, og Morten Nordstrand kan blive den danske klasseangriber FCK så længe har søgt.

Morten, velkommen til FCK. Hvad er dine personlige forventninger til skiftet?
- Jeg har været glad for min tid i FC Nordsjælland, men nu glæder jeg mig utrolig meget til at blive en del af denne her trup samt komme til at træne og spille på absolut højeste niveau i Skandinavien. For lidt over et år siden spillede jeg i 1. division og nu er jeg en del af F.C. København, hvilket jeg er utrolig stolt af. Jeg glæder mig til at vise hvad jeg kan, forhåbentlig score en masse mål, og bidrage med yderligere succes til FCK.
Og dig Rasmus, hvad ser du frem til i FCK?
- Jeg glæder mig til den nye udfordring i København. Efter fem sæsoner i AaB føler jeg tiden er inde til at prøve noget nyt og F.C. København er det perfekte sted for mig. Jeg kommer til at træne og spille med de bedste spillere i Skandinavien og jeg ser frem til nogle spændende europæiske kampe. Samtidig har jeg altid været imponeret over stemningen i PARKEN. Nu får jeg den som hjemmebane, så jeg glæder mig til at jeg skal løbe på banen og fremover have fansene på min side.
Forventningspresset følger også med i en klub som FCK, og du, Rasmus er jo allerede blevet udskreget til den nye Tobias Linderoth?
- De høje forventninger er en del af udviklingen og udfordringen, og presset vil helt sikkert hærde mig. Alle FCK’s tidligere spillere på den defensive midtbaneposition har været dygtige, men jeg er ikke den nye Linderoth, for jeg skal ind og spille og udvikle mit eget spil.
Morten, du scorede næsten 20 mål i sidste sæson og kommer nu til en klub, hvor du formentlig får endnu flere bolde at arbejde med inde i boksen?
Det har selvfølgelig spillet ind i mit valg af klub, at FCK skaber enormt mange chancer, og at der falder en masse af de løse bolde ned i feltet, som man bare skal gøre færdig. Jeg ved, at jeg som angriber vil blive vurderet på mine mål, og hvis jeg kommer frem til chancerne, skal jeg nok lave mål. Det er jeg ikke i tvivl om.

Så lidt spørgsmål som de begge skulle svare på:
Hvilke overvejelser gør man sig, når der ligger et kontrakttilbud fra landets største klub klar til underskrivelse?
Nordstrand: - Man lytter til sin mavefornemmelse, og i mit tilfælde handlede det meget om at komme et sted hen, hvor jeg kunne fortsætte den positive udvikling, jeg har været igennem. Og det kræver selvfølgelig en masse spilletid.
Würtz: - Jeg er helt enig. Man skal ikke bare tage ud for at tage ud og så risikere at sidde på bænken i et par år. Så jeg kiggede på, hvad der kunne udvikle mig bedst muligt som spiller, og her var FCK langt mere interessant end de udenlandske klubber, som var i spil.
Hvor meget betyder det, at der er kommet et ciffer mere på lønsedlen?
Würtz: - Det betyder da noget, for vores karrierer er ikke så lange, så det gælder om at tjene nogle gode penge, mens man kan.
Nordstrand: - Vi er begge to midt i 20’erne, og den kontrakt, vi skriver nu, er selvfølgelig vigtig pengemæssigt. Vi har måske ti år tilbage, og det skal selvfølgelig udnyttes på den bedst mulige måde.
Har udsigten til Champions League-fodbold været en af de vigtigste årsager til, at drømmen om udlandet er udskudt?
Würtz: Det har da været medvirkende. Vi har muligheden for at kvalificere os til Champions League, hvilket kunne være kæmpestort at deltage i.
Nordstrand: Det er noget, alle fodboldspillere drømmer om at prøve, og det kunne jeg da også. Så det har spillet ind, men har ikke været altafgørende for valget.

Det var alt hvad det nåede at blive til, fra klubbens to nye landsholdsspillere.


Profil af en Laudrup

Mads Laudrup er en af mange unge spillere i F.C. Københavns trup, der mere eller mindre har spillet hele livet i ”skyggen” af PARKEN, KB og F.C. København.
Siden fødslen i 1989 har Mads haft fodbolden som en af sine bedste ”venner”. Mads begyndte karrieren som 6-årig i KB, og hvis man ser bort fra en enkelt sæson i HIK, så har KB været klubben i Mads’ liv.

Alle danske ungdomslandshold har haft Mads Laudrup som en fast bestanddel, og Mads har endda båret anførerbindet på mere eller mindre alle ungdomslandsholdene . Også i F.C. København har Mads været en af de bærende kræfter på alle årgange, og var også en del af det juniorhold der i 2005 blev danske mestre.

I sæsonen 2006/2007 har den centrale midtbane på F.C. Københavns hold i 2. division Øst nydt godt af Mads Laudrup, og Mads’ overbevisende spil på 2. holdet førte så til at han i en alder af kun 17 år, fik sin debut for F.C. København i efteråret 2006 i Royal League. Efterfølgende blev det i foråret 2007 til debut i SAS Ligaen.

Mads Laudrup er placeret centralt på midtbanen, men også den offensive midtbane samt positionen som hængende angriber er steder hvor Mads stortrives, og hvor F.C. København vil kunne få maksimalt udbytte af Mads’ mange offensive kvaliteter.

Mads Laudrup kendetegnes ved et stort overblik og et fremragende blik for spillet. Skulle man sætte et enkelt ord på Mads, så kunne det være ”reaktionsstærk”, for en af Mads’ store forcer er hurtigheden i det tætte spil – og dette kombineret med en god evne til også selv at være en effektiv afslutter, gør at mange forsvar og målmænd hos F.C. Københavns modstandere nok skal komme til at ærgres over at Laudrup valgte fodbolden...


Førsteholdet

Målmænd :
Jesper Christiansen, 29 år
Nathan Coe, 23 år
Frederik Vang Larsen, 18 år

Forsvar :
Mikael Antonsson, 26 år
Dennis Boskailo, 19 år
Mathias Zanka Jørgensen, 17 år
Oscar Wendt, 21 år
Brede Hangeland, 26 år
Nikolaj Hansen, 20 år
Michael Gravgaard, 29 år ©
Christoffer Andersson, 28 år
Bjørn Dahl, 29 år
Niclas Jensen, 32 år
Midtbane :
Atiba Hutchinson, 24 år
William Kvist, 22 år
Hjalte Bo Nørregaard, 26 år
Rasmus Würtz, 23 år
Jesper Grønkjær, 29 år
Michael Silberbauer, 26 år
Diego Biseswar, 19 år
Lebohang Mokoena, 20 år
Mads Laudrup, 18 år

Angreb :
Aílton, 22 år
Marcus Allbäck, 34 år
Morten Nordstrand, 24 år
Lasse Qvist, 20 år
Målmænd 8/10:
Der er ingen tvivl om at vi nok råder over ligaens bedste målmand, nemlig landsholdsreserven, Jesper Christiansen. Dog er niveauet hos de to reservekeepere for lavt. Dog skal det siges at Nathan Coe godt kan stå en kamp eller to, men bestemt ikke er fremtiden førstevalg.

Forsvaret 10/10:
Forsvaret er igen i år utrolig stærkt. Efter sommerens indkøb vil jeg næste mene det er stærkere end sidste sæsons. Dog skal de unge spillere, såsom Mathias Zanka Jørgensen, Nikolaj Hansen og Dennis Boskailo bevise at de er gode nok allerede nu. Men med stærke reserver i form af Oscar Wendt, Mikael Antonsson og Bjørn Dahl, har vi landets stærkeste forsvar.

Midtbanen 9/10:
Hulet efter Tobias Linderoth bliver svært at fylde ud. Dog har Rasmus Würtz længe vist lovende takter i AaB. Forsætter det i København, så er midtbanen lige så god som sidste sæson. Af spændende spillere her kan nævnes Diego Biseswar og Lebohang Mokoena, mens også Mads Laudrup kan få sit gennembrug i den kommende sæson.

Angrebet 10/10:
De fire angribere lavede sidste sæson tilsammen 52 mål i SAS Ligaen, og forsætter de med den målfarlighed kan de gøre livet rigtig surt for de andre hold. Marcus Allbäck og Aílton er de mere boldfaste angribere, mens Morten Nordstrand og Lasse Qvist er de hurtige typer, der helst skal have bolden i dybden. Det ser lovende ud!

Træneren 7/10:
I sidste sæson formåede Nicolaj Berendt, fra start af at holde styr på spillerne, og med et sikkert spilsystem vandt han mesterskabet. Det kan ske igen i år, men Nicolaj Berendt er nød til at bevise at han også kan arbejde med en større trup hvor der er meget mere kamp om pladserne. Er han for ung til opgaven?

Samlet 9/10:
Der er tale om Skandinaviens absolut stærkest hold, og i forhold til de fleste konkurrenterne i SAS ligaen er FC København klart bedre. Specielt forsvaret og angrebet er utrolig godt, og i europæisk klasse. Det der bliver alt afgørende for holdets succes i den nye sæson er træneren. Formår Nicolaj Berendt at leve op til jobbet, så er der ikke grænser for hvad de kan opnå, men samtidig er han også deres svageste led; skuffer han, så skuffer hele holdet.


Transfernyheder

Mens spillerne var på træningslejr, havde Carsten V. Jensen godt gang i mobiltelefonen. Følgen aftale faldt på plads mens vi var i Østrig:
Michael Silberbauer: Efter et par succesfulde år i København ønskede den talentfulde midtbanespiller ikke at forlænge med FC København, i stedet skrev han under med italienske Lazio. Han forlader FC København efter nytår.
Håkon Opdal: 25årige målmand har spillet de sidste 7 sæsoner i Brann, men har valgt ikke at forlænge med den norske klub. Han skifter derimod til FC København efter nytår. I København er han udtænkt en plads som reservekeeper.
Birkir Bjarnason: Den unge islænding har kontrakt udløb i norske Viking efter nytår. Det har FC København udnyttet, og henter den talentfulde kantspiller til klubben, som erstatning for Michael Silberbauer. Den 19årige islænding er fast mand på det islandske U/21-landshold.
Adigun Salami: Det nigerianske stortalent ønsker ikke at forlænge med FC Midtjylland, i stedet har han underskrevet en kontrakt med FC København. Han skifter når hans nuværende kontrakt udløber efter nytår.
Jamil Fearrington: Den unge dansk/amerikanske forsvarsspiller er for hele næste sæson lejet ud til Ølstykke. Her vil han forhåbentlig få mulighed for fast førsteholdsfodbold.



Note:
Spørgsmålene og svarene i interviewet med Nordstrand og Würtz, stammer fra enten FCK.dk eller EB.dk.
Mads Laudrups profil stammer fra FCK.dk

Logged


Niko
Gæst
 
Sv: [#OPTAKT] På evig jagt efter den umulige drøm!
« Svar #104: 11 Jul 2007, 03:23 »

Fantastisk update, men jeg rejser på ferie nu Wink
Ses i hele 12 dage!
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010