Søndag 27. august 2006
De kan rende og hoppe!
Det kan sgu da ikke passe at vi ikke kan slå et bund hold som Nancy! Det er simpelthen for dårligt!
Vi spillede jo med hovedet under armene, og sove åbenbart 20 minutter over sig, alle mand! Det kan ikke passe.
Forsætter de med det der vil jeg hellere være træner et hvert andet sted!
Nu får de chancen på onsdag mod Nice, og så må vi se om det går bedre!!!
Over and Out!
Mandag 28. august 2006
Ønskemodstander i UEFA Cuppen
Stemningen er normal god på Pappelstadion!
Da der i dag blev trukket lod til første runde i UEFA Cuppen, var vi blandt de seedede hold, hvilket jeg var kan kanon glad for, da det sikrede at vi i første omgang ikke ville møde hold som fx Schalke 04 og Liverpool!
I stedet var vi så heldige at trække østrigske SV Mattersburg. En overkommelig modstander, som ikke har den lange stolte historie bag sig.
Klubben blev grundlagt i 1922 og spiller sine kampe på Pappelstadtion, hvor der er plads til 17.000 tilskuere, hvor af de 3.000 kan side ned.
Klubbens to profiler er forsvarsspilleren Goce Sedloski, og midtbanemotoren Dietmar Kühbauer, hvilket igen beviser at der på papiret ikke er noget at være bange for.
Mattersburg har tidligere i turneringen slået Artmedia Bratislava, fra Slovakiet ud efter to tætte 1-1’kampe.
Onsdag 30. august 2006
Marseille - Nice
Ligue 1 Orange, 5. runde
Marseille: (2)
Nice: (1)
José Sosa skadet , 2’
1-0 Johnny , 16’
2-0 Franck Ribéry , 23’
2-1 Baky Koné, 54’
Startopstilling (4-4-2 Diamond)
C. Carrasso
H. Beye, M. Cahais, R. Zubar, T. Taiwo
L. Mokoena, L. Cana, J. Sosa, F. Ribéry
Johnny, M. Niang
Kravet til holdet var før kampen simpelt: Jeg forventer intet mindre end en sejr.
Vi fik endnu en gang der værst tænkelige start på kampen, da José Sosa blev skadet efter 2 minutter. Han blev erstattet af Samir Nasri, hvilket betød at jeg lavede en rokade på midtbanen. Ellers var starten af førstehalvleg en kedelig affærer. Efter et kvarter, var det dog Johnny der sendte os foran, da han kom helt fri i feltet, hvor efter han let kunne gøre det til 1-0. Små 10 minutter senere var det Franck Ribéry der viste farlighed, da han gjorde det til 2-0. Resten af første halvleg var, som starten, lidt kedelig.
I pausen fik spillerne besked på bare at forsætte, og der blev ikke fortaget nogle udskiftner.
10 minutter inde i andenhalvleg kunne Baky Koné scorer på et langskud som Cédric Carrasso nok skulle havde taget. Efter målet blev Johnny taget ud, og ind kom Mickaël Pagis. Det var med til at gøre vores angreb mere boldbesiddende, og det gav chancer til både Mickaël Pagis, Lebohang Mokoena og Mamadou Niang, dog uden nogen af dem fik bolden i nettet. I kampens sidste 10 minutter kastede Nice alt frem, og på et kontra angreb var Mickaël Pagis så lige ved at sende os foran 3-1. Selvom det var Nice, der jagtede et udlignende mål, var det forsat os der sad på kampen.
Vi vinder sikkert kampen over Nice 2-1. En lille opløftningen efter weekendens nederlag til Nancy. Hatten af til de to centrale på midtbanen, Lorik Cana og Lebohang Mokoena, der begge spillede en rigtig god kamp.
Franck Ribéry scorede kampens anden mål.
Af de andre tophold vandt Lille igen, og ligger nu nummer 2 foran os, og et point foran. På førstepladsen ligger Lens, med samme point antal som Lille.
Desværre må Mamadou Niang side ud et par uger, mens José Sosa er klar igen om en uges tid.
Fredag 1. september 2006
Så gik endnu en måned
Så gik augustmåned, måneden hvor alle klubber har travlt, da de sidste handler skal på plads. Men faktisk har der været overraskende stille på mit kontor. Den eneste spiller der har været rigtig bud efter har været Franck Ribéry, og han er ikke rejst. Og jeg har heller ikke haft travlt med at hente spillere den sidste måned. Jeg har kun hentede tre spillere siden vi gik ind i august. Andrea Bordone, der kom selv, Matías Cahais, som jeg har holdt øje med siden jeg kom til klubben og Jesper Juelsgaard som jeg kendte fra Danmark.
Men hvis man skal se tilbage på alle de handler jeg har lavet, har jeg fået hentet 11 spillere, hvoraf kun 5 af dem er til førsteholdet, mens resten er talenter, som jeg dog forventer mig meget af i fremtiden. Til det skal det også siges at jeg kun har brugt 16 af de 33 millioner som jeg fik til rådighed. Dyrest var José Sosa, der nok også har overrasket de fleste i den franske liga.
Personligt er jeg endelig faldet helt på plads. Og så har jeg faktisk fået talt med Audrey Tautou en gang, og hun virkede som en kanon sød pige, håber at hører fra hende igen.
Og så er der jo stadig plus på kontoen. Det er alt for dejligt at havde næsten 750.000 stående på kontoen, uden rigtig at vide hvad fanden de skal bruges til.