home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1229 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [LUKKET] I'Oheme - Droit Au But
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: [LUKKET] I'Oheme - Droit Au But  (Læst 20267 gange)
chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #30: 07 Mar 2007, 19:05 »

Fede trøjer, spændende trup, og ellers bare en rigtig god blog du har fået startet.!
Ser frem til mere fra det franske.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Swaagenz1
Gæst
 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #31: 08 Mar 2007, 08:31 »

Så er der stemt. Jeg er vil med stilen i denne blog.
Glimrende præsentation af truppen og meget flot sat op. Thumbs Up
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #32: 08 Mar 2007, 09:40 »

Jeg synes også bare du skal køre stilen videre.
Logged

bsb-wessel
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #33: 08 Mar 2007, 10:27 »

hvem er johnny?
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #34: 08 Mar 2007, 12:15 »

Fede trøjer, spændende trup, og ellers bare en rigtig god blog du har fået startet.!
Ser frem til mere fra det franske.!
Takker Smiley

Der burde komme lidt mere i aften Smiley
Er hjemme kl 15..

Så er der stemt. Jeg er vil med stilen i denne blog.
Glimrende præsentation af truppen og meget flot sat op. Thumbs Up
Takker igen, og det bliver nok også denne stil jeg forsætter med Smiley

Jeg synes også bare du skal køre stilen videre.
Som sagt, også det jeg har tænkt mig Opstemt

hvem er johnny?
En 19'årig brasilianer... Jeg smider et SS op når jeg kommer hjem
Logged


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #35: 08 Mar 2007, 14:20 »

Takker Smiley

Der burde komme lidt mere i aften Smiley
Er hjemme kl 15..
Super.! Lyder rigtig godt.!  Wink
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #36: 08 Mar 2007, 15:59 »

Lørdag 15. juli 2006

Ribéry til Chelsea?

Jeg har helt glemt at fortælle at jeg er blevet ringet op af “the speciel one”, José Mourinho. Det lader til at han rigtig gerne vil have Franck Ribéry til London, men jeg måtte ærligt fortælle ham at de knap 75 millioner kroner han tilbød så absolut ikk var nok. Jeg må faktisk nok hellere indrømme at jeg grinede da han sagde det. Jeg præsenterede ham for en pris på 325 millioner, bare for at skræmme ham væk. Det gjorde ham tavs, og jeg er faktisk en idé om at han lige nu sidder foran Roman Abramovich og skriger efter de sidste 250 millioner. Lidt ligesom et lille barn der vil have sin mor.

Samtidig ringede jeg til Franck Ribéry der flere gange, siden jeg er kommet til klubben, er blevet sat i forbindelse med både Inter, Milan og nu senest Chelsea.
Jeg vil gerne have et møde med ham på mandag efter træning.
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #37: 08 Mar 2007, 16:05 »

Så kom der et Screenshot af Johhny
Logged


Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #38: 08 Mar 2007, 17:12 »

Hejsa Berendt!

Super blog du har gang i. Rigtig flot sat op og rigtig godt skrevet. Glæder mig meget til at følge din videre karriere i Marseille!
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #39: 08 Mar 2007, 19:00 »

Lørdag 15. juli 2006

Marseille – M. Petrach-Tikva
Intertoto Cup, 3. runde, 1. kamp

Marseille: (2)
M. Petrach-Tikva: (0)
1-0 Mamadou Niang , 8’
2-0 José Sosa , 25’
Startopstilling (4-4-2 Diamond)
C. Carraso
H. Beye, J. Rodrigues, R. Zubar, T. Taiwo
L. Mokoena, L. Cana, J. Sosa, F. Ribéry
Johnny, M. Niang

Vi får den bedst tænkelige start på kampen, da Mamadou gør det til 1-0 efter bare 8 minutter. Herefter kontrollerer vi hele kampen, og debutanten José Sosa gør det til 2-0 på et kanont skud fra hjørnet af feltet.
Spillerne gør herefter som jeg bad dem om, forsætte presset og forsøge at holde tæt bagved. Begge ting lykkes, og sejren er aldrig i fare.
Det par af spillerne skal have ros, Ronald Zubar har styr på forsvaret og holdet det helt tæt, mens de tre debutanter, Lebohang Mokoena, José Sosa og Johnny alle får en god start i klubben.

Mamadou Niang (til højre) gjorde det til 1-0

Jeg var lettet over at have fået en god start i klubben. Med denne sejr fik vi det halve ben med i UEFA Cuppens kvalifikation, hvilken jeg håber vi kommer med i.



Mandag 17. juli 2006

Københavner talent skriver under


Lasse Qvist efter en scoring i Parken

Det var Lasse selv der ringede. Han havde nu tænkt over det tilbud jeg havde sendt ham, sammen med hans agent var de blevet enige om at det så ganske fornuftigt ud. Især det at han først skulle skifte til sommer var de glade for. Det gav ham muligheden for at lærer fransk, men ikke mindst forsøge sig som backup for Aílton, Berglund og Allbäck i FCK.

Jeg havde også snakket med Torben Storm om Lasse Qvist, og han var ikke i tvivl. Ifølge hans vurdering var Lasse helt klart det største angrebstalent i Danmark, lige efter Nicklas Bendtner.

Så fra 2. juli 2008 vil Lasse Qvist være at finde på vores træningsbaner. Et ungt talent jeg måtte spille 1,9 millioner for.

Også Pierre Kanstrup fra Brøndby var klar til at skrive under på det kontrakt tilbud jeg havde sendt ham. Han var uden kontrakt i Brøndby, så de skulle bare have nogle penge for deres udvikling af ham.
Jeg har selv set Pierre i et par U-landskampe, og jeg må indrømme at han er virkelig spændende.

Ikke nok med det, så blev jeg også ringet op af Erik Rasmussen. Han startede med at ønske mig tillykke med mit nye job. Der efter sagde at han, at han ikke var meget for at slippe Baba, men fordi det var mig der var kommet med tilbudet ville han sige ja. Jag takkede ham, og sagde at jeg nok skulle være ham behjælpelig en anden gang.
Jeg kendte Erik fra et kurset vi en gang havde været på, og allerede her var Erik ikke i tvivl om hvilket talent Babe Collins var.

Nårh ja. Så vendte Mourinho også tilbage. Chelsea ville ikke leve op til det prisskilt som jeg havde sat på Franck Ribéry. Jeg sagde, at det var jeg da ked af, men hvis han ville sende Didier Drogba tilbage til Marseille samt 150 millioner kroner, så ville jeg da tænke over det.



Tirsdag 18. juli 2006

Træningskamp mod Olympiakos

Olympiakos: (2)
Marseille: (1)
Taye Taiwo skadet , 8’
0-1 Julien Rodriguez , 33’
1-1 Félix Alexander Borja , 36’
1-2 Giannoulis Fakinos , 78’

Vi fik en lidt uheldig start, da Taya Taiwo blev skadet meget tidligt i kampen. Jeg valgte at give Alain Cantareil chancen for at vise hans værd som venstreback. Første halvleg var meget lige, med flere chancer til begge hold. Vi er dog de heldige der kom første foran, da Julien Rodriguez fik bolden over stregen efter et hjørnespark. Olympiakos får dog svaret igen, da Borja gør det til 1-1.
Jeg foretog et par udskiftninger i pausen, og gjorde det klart for spillerne, at denne kamp skulle vindes. Anden halvleg er ikke nogen smuk affærer og lidt heldigt er det Olympikos  der kommer foran da Fakinos scorer på hoved.
Vi taber en kedelig kamp, som vi med lidt held nok ville havde vundet.

Jeg synes ikke Alain Cantareil gjorde det lige som godt som Taya Taiwo har gjort det, så jeg var lettet da det viste sig at Taya kun skulle sidde ude en lille uge.



Onsdag 19. juli 2006

Endnu et talent til klubben


I dag blev der også skrevet under med en ung spiller fra Danmark.
Som tidligere nævnt havde Erik Rasmussen givet mig lov til at skrive under med Baba Collins, og det endte i dag med at vi blev enige om de personlige forhold. Dermed blev han det tredje talent jeg har hentet til Sydfrankrig fra Danmark. Ligesom Mads Laudrup og Pierre Kanstrup vil Baba Collins også spille med for klubbens reservehold, men træne med førsteholdet.

- ”Jeg er helt sikker på det her er det rigtige valg for mig. Erik havde kun positive ting at sige om Mathias, og det er klart at det er med til at jeg skriver under. Samtidig håber jeg på at vejret hernede er bedre, for jeg har aldrig kunne lide det danske vintervejr”, sagde Baba Collins efter han havde skrevet under.

Jeg måtte slippe 1,6 millioner for det nigerianske talent.



Lørdag 22. juli 2006

M. Petrach-Tikva - Marseille
Intertoto Cup, 3. runde, 2. kamp

M. Petrach-Tikva: (0)
Marseille: (2)
0-1 José Sosa , 3’
0-2 Mamadou Niang , 68’
Lebohang Mokoena skadet , 73’
Startopstilling (4-4-2 Diamond)
C. Carraso
H. Beye, J. Rodrigues, R. Zubar, H. Camara
L. Mokoena, L. Cana, J. Sosa, F. Ribéry
Johnny, M. Niang

José Sosa gav os den bedst tænkelige start, da han efter 3 minutter scorede til 1-0. Ellers skete der faktisk ikke meget mere i førstehalvleg. Vi kontrollerede kampen, og gav ikke israelerne mange chancer.
I pausen fik spillerne af vide at jeg var glad for deres indsats, og så valgte jeg at tage Johnny ud der tydeligvis var træt. Han blev erstattet af Mickaël Pagis. I anden halvleg forsøger Petrach-Tikva at komme længere frem på banen, men det lykkes aldrig rigtigt, i stedet er det Mamadou Niang der gør det til 2-0 efter et kontraangreb. Med et kvarter igen blev Lebohang Mokoena skadet. Jeg valgte at sende Toifilou Maoulida ind på hans plads.
Kampen ender 2-0 og ingen kan havde været i tvivl om at det var fortjent. Nu venter UEFA Cuppens kvalifikation.
Igen lyste José Sosa op, og viste at han er en mand der er værd at satse på. Derudover var både Habib Beye, Julien Rodriguez og Franck Ribéry lige en tand bedre end de andre på banen.

Cédric Carraso havde en nem dag på kontoret.

Jeg er glad for at vi nu skal til at spille UEFA Cup, godt nok kan det koste nogle kræfter, men samtidig kan det betyde at jeg får et større råderum, og mulighed for at lokke bedre spillere til.
Lebohang Mokoena er desværre skadet den næste måned.



Mandag 24. juli 2006

Træningskamp mod Sparta Prag

Sparta Prag: (3)
Marseille: (2)
0-1 Mickaél Pegis , 26’
1-1 Tomas Machacek , 54’
2-1 Jan Slama , 61’
3-1 Marek Smejkal . 62’
3-2 Laurent Merlin , 77’

Jeg havde valgt at give mange nye chancen, så dem der havde spillet i lørdags ikke skulle på banen igen. I starten af kampen spillede vi meget lige op med Sparta Prag, og efter en lille halv time var det Mickaél Pegis der kunne gøre det til 1-0.
I pausen gav flere af spillerne udtryk for at de var trætte, så der blev skiftet godt ud. Efter en lille times spil var det Tomas Machacek der kunne sende Sparta Prag tilbage i kampen, da han opfangede en ripost fra overliggerne, og scorede til 1-1. Kort efter scorede Sparta Prag igen, da Jan Slama kunne afslutte et flot opspil med et mål til 2-1. Tjekkerne fik også deres tredje mål lige efter, da Marek Smejkal lukkede kampen for os. Alligevel tændte Laurent Merlin et lille håb for os, da han med næsten et kvarter igen scorede til 2-3.
Efter kampen var jeg tydeligvis skuffet og det fik spillerne også at vide!



Fredag 28. juli 2006

Besøg af min sekretær


Stedet hvor Stéphane Porato blev skadet

Under dagens træning blev Stéphane Porato skadet, da landede forkert. Alain Soultanian, en af klubbens fysioterapeuter, meddelte mig efterfølgende at jeg ikke skulle regne med at se Porato tilbage på træningsbanen før om 4-8 uger.

Da jeg sad oppe på mit kontor efter træningen kom min sekretær op på mit kontor, hun gav mig en liste over de spillere som har kontrakt opløb til sommer. Hun informerede mig også om, at hvis jeg ikke fik forlænget med dem inden for det næste halve år, ville de frit kunne skifte klub.

Jeg kiggede på listen:
Léo Mattos, reserveholdet
Salomon Olembé, reserveholdet
Stéphane Porato, førsteholdet
Alain Cantareil, førsteholdet

Så ringede jeg til min assistenttræner, Dominique Cuperly. Vi blev hurtigt enige om at hverken Léo Mattos eller Salomon Olembé var noget værd på længere sigt, mens vi ville vente med Stéphane Porato og Alain Cantareil.

Det var også i dag, at UEFA fandt ud af hvem skal møde i Anden kvalifikationsrunde i UEFA Cuppen.
Det endte med at blive norske Brann, vi trak op af hatten. En spændende modstander som i Første runde havde slået Dinamo Tirana ud med samlet 7-1.
Personligt mener jeg at det er en modstander som vi skal kunne slå ud.


Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #40: 09 Mar 2007, 09:41 »

Mandag 31. juli 2006

Dejligt plus på kontoen


Havnen i Marseille

Det var en fanatisk følelse at tjekke min konto i dag. Jeg vidste godt at jeg ville have en ganske fornuftig udbetaling, ikke mindst fordi klubben betalte for både min lejlighed og min bil. Men næsten 350.000 udbetalt var bestemt ikke dårligt. Jeg besluttede mig for at jeg efter dagens træning nok ville tage ud og forkæle mig selv lidt, for til sidst at slutte af med middag hjemme hos Pape Diouf.

På vej til dagens træning kørte jeg ind forbi en tank hvor jeg købte dagens avis. Jeg vidste at det var i dag de ville have deres tillæg med henblik på den nye sæson i Ligue 1 Orange.
Lyon var klart titel favoritter, mens vi og Bordeaux var de nærmeste forfølgere. Det kom som sådan ikke bag på mig, det der kom bag på mig var at de mente at Bordeaux havde en bedre chance for at slå Lyon end os.
På den anden side var den overordnede overbevisning i den franske presse, at vi nok ville ende som toere.

Mit nye ur

Efter træning kørte jeg lidt rundt i den indre by, og endte med at stoppe foran en smykkebutik. Jeg måtte da have mig et ur. Noget jeg ikke har ejet siden en gang midt i gymnasietiden, hvor jeg vist glemte det hos en 1. g’er efter en gymnasiefest.
Jeg tror jeg brugte en time på at finde et ur, som var lige noget for mig. Men jeg var tilfreds med mit valg, et Seiko. Helt præcist et Seiko Premier Kinetic Perpetual Calendar Black til næsten 6.000. Jeg nåede lige ud af butikken, så ringede min mobil. Jeg så på den. Den skulle vel også skiftes ud. Det var Pape Diouf der ringede, han ville lige tjekke med vores aftale i aften. Jeg fortalte at jeg havde husket den, men at jeg lige ville købe ny telefon, og så ville jeg kører hjem til ham.

Jeg fandt en telebutik, og efter at havde hørt på sælgerne i en halv time bad jeg ham spare hans ord, for jeg vidste sådan set godt hvilken telefon det var jeg så efter. Jeg havde en forkærlighed for Sony Ericsson, jeg har prøvet de fleste mærke, og måtte nok erkende at deres var de bedste. Så jeg bad sælgeren finde en K750i frem.
Han fandt den frem og jeg fik betalt.
Nu ventede middagen med Pape.




Mandag 31. juli 2006

God middag og en hyggelig snak

Jeg må indrømme at Pape Diouf overraskede mig. Jeg ville aldrig have troet at han var en fremragende kok, men ifølge mine smagsløg og min mave var jeg ikke i tvivl. Det måltid vi lige var kommet igennem var i topklasse.

Efter middagen satte vi os ud på hans balkon, hvorfra man kunne se det meste af byen, og ikke mindst Stade Vélodrome. Vi kom til at snakke om hvordan det var gået i den første måned, og selvom at resultaterne i træningskampene ikke havde været de bedste var han glad for at have mig i trænersædet.
Jeg kom til at sige at jeg synes at klubben burde investerer i at få forbedret ungdomsforholdene, ikke fordi at de var dårlige, men det var der klubbens fremtid lå. Vi havde tidligere i dag skrevet forhåndskontrakt med Etienne Charvet, den mest talentfulde målmand i Marseille. Hvis spillere i hans klasse skulle forsætte med at komme til klubben, måtte der investeres.
Han så lidt mærkeligt på mig, han havde ikke regnet med at jeg ville blande mig i klubben på den måde, men han gav mig ret. Klubbens facilliter er blandt ligaens bedste, men i forhold til klubbens ambitioner kan de forbedres yderligere. Det endte med at han ville gå videre med det til næste bestyrelsesmøde. Som han selv sagde det, ”C'est une grande idée. Laisse continuer avec lui! Det er en kanon ide. Lad os gå videre med det”


Logged


Swaagenz1
Gæst
 
Sv: [Shopping] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #41: 09 Mar 2007, 10:16 »

SÅDAN!!
Det er så herlig læsning
Og fin start i OM.
Lidt frækt at rippe den danske liga for talenter! Wink
Men hey fodbold er jo også en business (gentages 10 gange til BIF-fans)!

Herligt med de personlige beskrivelser af privatlivet. Lækkert ur! Thumbs Up
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: [Shopping] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #42: 09 Mar 2007, 10:26 »

Nu glæder vi os til de "rigtige kampe"
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Shopping] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #43: 09 Mar 2007, 11:19 »

SÅDAN!!
Det er så herlig læsning
Og fin start i OM.
Lidt frækt at rippe den danske liga for talenter! Wink
Men hey fodbold er jo også en business (gentages 10 gange til BIF-fans)!

Herligt med de personlige beskrivelser af privatlivet. Lækkert ur! Thumbs Up
Hehe, jeg ripper da ikke den danske liga, jeg giver dansk fodbold en gave Wink jeg udvikler bare talenter Opstemt Og jah, fodbold er business, men resultaterne tæller... Opstemt og indtil nu er de også gode nok Wink

Jah, uret? det er top nice Opstemt
Nu glæder vi os til de "rigtige kampe"
De rigtige kampe er igang, har lige spillet første ligakamp, og resultatet var .. hmm ... ganske udmærket Wink

Rullende Øjne
Logged


Quistgaard
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: [Shopping] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #44: 09 Mar 2007, 12:10 »

hahha
Logged



Tilmeld jer HER!

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010