G. M. Templeman tilfreds med udviklingEfter The Spiders kvalifikation til Champions League har der nærmest været 'euforisk' stemning omkring den tidligere 'mini-klub' fra Glasgow (Jeg takker for alle jeres bemærkninger). Og denne stemning ser ud til at være forplantet ud på banen og på tilskuerrækkerne, hvor også de seneste resultater har øget snittet pr. tilskuer pr. kamp, hvorfor man helt overordnet kan sige, at det pr. kun går en vej for The Spiders, nemlige den rigtige.
Også formanden for Queen's Park, hr. Templiman har været ude i pressen og meddele, at man er imponeret over den nuværende situation og dermed fremtidsudsigterne for drengene fra Hampden Park.
Scottish Premier LeagueDet ser sq godt ud
I den hjemmeliga har der i løbet af september og oktober været afviklet 7 kampe for The Spiders, og det må siges at have været en kanon periode. Ser man bort fra 1-2 nederlaget på Ibrox, så har resten af kampene været den ene sejr efter den anden med en så suveræn målscore som 19-4.
Det bedste sejr kom hjemme over Hearts, hvor der kun var Portillo og resten af Spiders på banen. Portillo scorede 3 mål i den sikre 5-1 og dette har egentlig været billedet i hovedparten af kampen. The Spiders er blevet et spilstyrende hold i Skotland på linie med Celtic og Rangers.
Netop Celtic og Rangers er fortsat meget stærke modstandere, men mens de viser skræmmende styrke i lokalopgørene med The Spiders, så har det det lidt mere svært mod de mindre hold i SPL. Dermed har de sat flere point til i topstriden og dermed er det The Spiders, som her efter 12 runder, der toppen ligaen - og her skal man se på, at de har overstået 2 svære udekampe mod Celtic og Rangers.
Det tegner lovende, efter vores opfattelse.
Champions LeagueTrods den fornuftige lodtrækning, havde vi her på avisen en smule tvivl ved de kommende for The Spiders i CL, men The Spiders har overrasket flere af os, men det skal siges, at der har været en del 'stolpe-ind' for klubben.
Kamp 1: Uopmærksomhed blev straffetI den første kamp skulle The Spiders en tur til Bordeaux. På papiret en svær kamp, men samtidig et opgør The spiders skulle vise tænder, hvis de ville være med fra starten, og netop med fra starten var de - endda i begge halvlege!!!
I 1. halvleg var kampen blot 5 min. gammel, da The Spiders havde bragt sig foran med 2-0 på mål af 'Magic' og Johansson. Bordeaux virkede fuldstændig fra snøvsen. Gennem resten af 1. halvleg kom de langt mere ind i kampen og kort før tid reducerede de til 1-2, hvilke blev pausestillingen.
Dermed skulle man tro, at de havde lært af lektien..., men nej. Efter 4 min. i 2. halvleg havde The Spiders gjort kunsten efter. Traoré og Noble øgede til 3-1 og 4-1 og dermed var kampen afgjort. The Spiders fik dermed en perfekt start på gruppespillet.
Kamp 2: Tysk effektivitetKlare favoritter
I det andet opgør ventede FC Bayern på Hampden Park. FC Bayern havde i første opgør tabt til Porto, så umiddelbart skulle man tro, at der måske kunne være en chance mod gruppens klare favoritter. Mr. Nobody havde til opgøret alle man til rådighed, så den skulle have fuld damp.
Johansson skulle efter 13.min af opgøret bringe stemningen totalt ud af fatning, da han var arkitekten bag føringsmålet til 1-0. Føringen varede dog kun til det 30. min, hvor tyskerne efter et pænt pres udlignede..., men mens tysker stadig løb rundt med hænderne i vejret scorede Portillo til 2-1, hvilke også blev pausestillingen.
I 2. halvleg havde vi her i det skotske håbet på en lille sensation..., men The Spiders 'glemte at komme på banen'... Bayern-spillerne styrede totalt Hampden Park i 2. halvleg og med meget stor effektivitet bragede de 3 mål ind bag Davidson.
Her blev The Spiders udstillet, og dermed blev det også bevist, at holdet fortsat mangler en klasse/erfaring før de kan være helt med i toppen.
Kamp 3: Sydamerikanske landskampe blev afgørendeMed nederlaget mod Bayern i rygsækken og en udekamp i Porto, som havde slået Bayern syntes afgjort inden afrejsen. Men op til kampen kunne Nobody konstatere, at 2 af stamspillerne for Porto var ude med skader..., men den absolutte bedste nyhed i Spiders-lejren kom, da man opdagede, at halvdelen af Porto-spillerne var rejst hjem til deres respektive landshold. Dermed manglede Porto pludselig 8 stamspillere.
Med denne info, var humøret tilbage i Spiders-truppen, men alligevel skulle det vise sig, at blive en tæt kamp. Kampen bølgede frem og tilbage og eneste 'opløftende' begivenhed i 1. halvleg var en skade hos Porto, så endnu en reserve måtte på banen..., men 1. halvleg sluttede 0-0.
2. halvleg skulle til gengæld indeholde alt det første halvleg ikke gjorde. Halvleg blev spillet i et meget højt tempo og med mange svinske tacklinger...og efter 10 min. skulle vi også få det første mål, Spiders-mål! 'Magic' udnyttede reserverne manglende koordinationer og kunne i forvirringen bringe Spiders på 1-0. Dette skulle vise sig, at tænde Porto totalt af.
I det 69. minut blev kampen afgjort. Rødt kort til Porto og straffespark til The Spiders og her er Portillo sikkerheden selv. 2-0. 10 min. senere skulle Noble desværre bringe lidt usikkerhed ind i kampen med et selvmål, men blot 3 min. senere fik Porto deres 2. røde kort...og dermed havde de ikke mere at komme med. 2-1 til Spiders ude mod Porto.
Dermed ligger FC Bayern og The Spiders på en fælles 1. plads i gruppespillet med 6 pts. efter de 3 kampe, og The Spiders har endnu 2 hjemmekampe til gode. Det ser godt ud.
Holdets profilJavier Portillo er uden tvivl profilen i det skotske højland. Med 16 mål i 19 kampe for klubben er han på alles læber. Med hans 31 år, må det forventes, at han i et par sæsoner vil være med til at bringe The Spiders helt frem.
Med det spanske bekendtskab, har Mr. Nobody allerede følerne ude for en evt. spanske erstatning. Sidste års møde med FC Barcelona viste, at de havde en fantastisk angriber i Bojan (
http://img208.imageshack.us/img208/3443/bojani2013zp3.jpg) I denne sæson har han dog skuffet fælt i Barcelona og er derfor sat på B-holdet. Efter forlydende vil Nobody byde, når transfer-kassen tillader dette.
PS. rynke - her er den anden profil du spurgte efter:
http://img219.imageshack.us/img219/8683/millani2013lo0.jpg