home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 682 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ungdomshuset
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 Udprint
Forfatter Emne: Ungdomshuset  (Læst 64941 gange)
Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #405: 26 Mar 2007, 15:07 »

Jeg kom til at tænke på noget. Altså man kan sagtens dyrke sin anderledes kultur andre steder OGSÅ sammen med andre Wink
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #406: 26 Mar 2007, 15:10 »

Her i lørdags var jeg til Børnefødselsdag for Ungdomshuset. Denne demo, som gik for Israelsplads til Kongens Nytorv, viste hvor meget andet end vold og brosten der er i Ungeren. Men de voldelige og brostene er det som trækker opmærksomhed fra medierne. Herpå forsvarer jeg på ingen måde de idioter som lavede vold og kastede med brosten, tvært i mod hader jeg dem for at have spildt Ungerens chance. Men mener i så også at fritidsklubber, de alle skal blive selvejene og betale egen strøm og varmt vand? Nej, det tror jeg næppe i ønsker. Og det er lige netop et fritidshjem og lidt til, som Ungeren har været for så mange. Det har været et sted for folk der var anderledes. For folk der ikke blev accepteret andre steder. Men det har været volden, og sådan vil det altid være, der har fanget opmærksomheden hos medierne. Har medierne måske dækket alle de freedlige demoer, NEJ! For folk er ikke interesseret i det, hvis ikke vi smadrer noget. Her til vores såkaldte børnefødselsdag, der ville der for mange komme helt nye sider frem af ungdomshuset, og dets støtter. Først var der kage glæde på Israelsplads, hvor efter turen gik til Kongens Nytorv, på denne så korte tur til Kongens Nytorv, var der fest og farver, alle var glade og det skabte glæde i byen at se alle de unge der virkelig brændte for fest glæde og et nyt "legehus". På Kongens Nytorv var der så arrangeret underholdning med klovn som ved en hver anden fødselsdag. Hvorefter demoen sluttede ved H. C. Ørstedsparken, hvor mange dog gik ind og hyggede sig som ved en hyggelig børnefødselsdag.

Når jo Soccerpop, men så har man jo ikke noget som er "deres", og hvor man kan sove hvis man ikke har noget sted at bo, få mad hvis man ikke har penge til det og så videre.. Smiley
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #407: 26 Mar 2007, 15:11 »

Men mener i så også at fritidsklubber, de alle skal blive selvejene og betale egen strøm og varmt vand? Nej, det tror jeg næppe i ønsker. Og det er lige netop et fritidshjem og lidt til, som Ungeren har været for så mange.
Meget god sammenligning du har der, men må desværre til din skuffelse, endnu en gang erklære mig totalt uenig med dig.

Jeg ønsker som liberal, at så meget som overhovedet muligt bliver privatiseret, eller selvejet. Mit mål er at gøre staten og kommunerne så små som overhovedet muligt, så jo, jeg ønsker i allerhøjeste grad at fritidshjemmene bliver selvejede.

Vi ser flere og flere private børnehaver komme frem, og her har de udelukkende positive oplevelser, også økonomisk.

Og det vås med at det var nogle anderledes der kom i ungdomshuset, og at det kun var en lille del der lavede vold og hærværk, det tror jeg bare ikke på. For ungdomshusets beboere var der kun én vej, og det var ud. Så langt væk som der narrøve kunne komme!
Logged


SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #408: 26 Mar 2007, 15:13 »

Når jo Soccerpop, men så har man jo ikke noget som er "deres", og hvor man kan sove hvis man ikke har noget sted at bo, få mad hvis man ikke har penge til det og så videre.. Smiley
Hvis man ikke har penge til mad, så skal man sgu heller ikke have mad. Vi lever i et land med en fattigdomsgrænse. ALLE har mulighed for at få mad, et sted at bo, etc. Hvis man ikke har råd til det, er det sgu i sidste ende en selv der har lavet lort i den, og det kan altså umuligt være kommunens problem!
Logged


7kfum
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #409: 26 Mar 2007, 15:15 »

Meget god sammenligning du har der, men må desværre til din skuffelse, endnu en gang erklære mig totalt uenig med dig.

Jeg ønsker som liberal, at så meget som overhovedet muligt bliver privatiseret, eller selvejet. Mit mål er at gøre staten og kommunerne så små som overhovedet muligt, så jo, jeg ønsker i allerhøjeste grad at fritidshjemmene bliver selvejede.

Vi ser flere og flere private børnehaver komme frem, og her har de udelukkende positive oplevelser, også økonomisk.

Og det vås med at det var nogle anderledes der kom i ungdomshuset, og at det kun var en lille del der lavede vold og hærværk, det tror jeg bare ikke på. For ungdomshusets beboere var der kun én vej, og det var ud. Så langt væk som der narrøve kunne komme!

Hov, hov! Så snakker vi pænt ikke.. Jeg kalder heller ikke dig for et liberalistisk fæhoved vel? Smiley

Som situationen er nu er fritidshjem og børnehaver ikke selvejet. Og igen vil jeg sige du tager dit synspunkt ud fra hvad medierne siger, jeg vil vædde med at der har været en del private børnehaver der er gået nedenomoghjem.

Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #410: 26 Mar 2007, 15:21 »

Hov, hov! Så snakker vi pænt ikke.. Jeg kalder heller ikke dig for et liberalistisk fæhoved vel? Smiley

Som situationen er nu er fritidshjem og børnehaver ikke selvejet. Og igen vil jeg sige du tager dit synspunkt ud fra hvad medierne siger, jeg vil vædde med at der har været en del private børnehaver der er gået nedenomoghjem.



Nu lever vi jo i et D-E-M-O-K-R-A-T-I hvor det er flertallet der bestemmer, og det er altså sådan at der er flere der støtter fritidshjem og børnehaver end "ungeren" som du så fint klader det...
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #411: 26 Mar 2007, 15:22 »

Nu lever vi jo i et D-E-M-O-K-R-A-T-I hvor det er flertallet der bestemmer, og det er altså sådan at der er flere der støtter fritidshjem og børnehaver end "ungeren" som du så fint klader det...

Bare vi levede i A-N-A-R-K-I! Wink
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #412: 26 Mar 2007, 15:23 »

Hov, hov! Så snakker vi pænt ikke.. Jeg kalder heller ikke dig for et liberalistisk fæhoved vel? Smiley

Som situationen er nu er fritidshjem og børnehaver ikke selvejet. Og igen vil jeg sige du tager dit synspunkt ud fra hvad medierne siger, jeg vil vædde med at der har været en del private børnehaver der er gået nedenomoghjem.
Temmelig sikkert. Her kunne man så måske oprette nogle kommunale grupper, som skulle hjælpe disse børnehaver til at komme godt igang, set ud fra tidligere erfaringer.

Men man er altså også nødt til at se realistisk på det. Der er satme også mange kommunale børnehaver der kører med alt for store underskud, hvilket er en stor udgift for staten. Det er kun fordi de er kommunale at de bliver holdt i live, og hvad er så bedst? Synes egentlig det er meget fint at en institution lukker, såfremt den kører med underskud. Sådan er markedet indrettet, og Danmark er nu engang et sted med markedøkonomi. Kan institutionen ikke indrettes efter hvordan markedet nu engang er, skal den vel ikke køre videre!?
Logged


SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #413: 26 Mar 2007, 15:23 »

Bare vi levede i A-N-A-R-K-I! Wink
Det mener du ikke seriøst vel?
Logged


Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #414: 26 Mar 2007, 15:24 »

Bare vi levede i A-N-A-R-K-I! Wink

Ja, det ville jo nok gå sindssygt godt!
Logged


7kfum
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #415: 26 Mar 2007, 15:25 »

Jo, men se det i perspektiv. Vi har 0 ungdomshuse i Danmark. Se det i forhold til hvor mange institutioner der er.

Selveste poltiinspektøren udtalte før rydningen at Ungeren var det fredligste spillested i hele byen. Og at de ikke specielt tit så uroligheder omkring ungdomshuset.. Smiley
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #416: 26 Mar 2007, 15:27 »

Ja, det ville jo nok gå sindssygt godt!

Det var også for sjov, Gosser.. Wink
Logged

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #417: 26 Mar 2007, 15:27 »

Hah, i burde få en Verden 2, hvor i kunne være ligeså meget hippier i ville! Wink
Logged


SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #418: 26 Mar 2007, 15:28 »

Jo, men se det i perspektiv. Vi har 0 ungdomshuse i Danmark. Se det i forhold til hvor mange institutioner der er.

Selveste poltiinspektøren udtalte før rydningen at Ungeren var det fredligste spillested i hele byen. Og at de ikke specielt tit så uroligheder omkring ungdomshuset.. Smiley
Som sagt, hvis institutionerne kunne blive udliciteret og privatiseret, ville det passe mig og staten helt fint.

Derudover er en børnehave altså også en nødvendighed, hvad man måske ikke lige kan sige at ungdomshuset var.
Logged


SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #419: 26 Mar 2007, 15:30 »

Vil gerne lige rette mig selv. ungdomshuset er faktisk en nødvendighed. Dets beboere er jo nødt til at blive passet i dagtimerne, da de ellers ikke kan finde ud af at leve i det samfund, som alle vi andre gør.

Spøg til side, kunne bare ikke lade være.
Logged


Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010