home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  1 Bruger, 428 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ungdomshuset
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 30 Udprint
Forfatter Emne: Ungdomshuset  (Læst 61474 gange)
cube
Manager
********

Offline Offline

 
Ungdomshuset
« : 15 Dec 2006, 21:51 »

Vi kender alle til debatten om Ungdomshuset, men hvad mener I egentlig? Bør man finde en fredelig løsning og lade de unge beholde huset eller skal det bare rives ned? Bør vi forberede os på københavnsk gadekamp?

Personligt er jeg af samme holdning som Politikken gav udtryk for i deres avis fra i går:
Ejendomsretten er selvfølgelig ukrænkelig og på papiret er huset Faderhusets ejendom. De har selvfølgelig lov til at afvise ethvert bud på ejendommen, selvom det ville være til stor glæde for politidirektøren, rigtig mange københavnere og ikke mindst husets brugere, men Faderhusets dumstædighed har skabt en dum situation. Ikke mest fordi en rydning måske ville forårsage uroligheder - det må politiet kunne håndtere, men mest fordi København bør kunne rumme en mangfoldighed af ungdomskulturer og dem, der trives på jagtvej er ikke mindreværdige i den sammenhæng, hverken musikalsk eller menneskeligt.

Hvad mener du?
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #1: 15 Dec 2006, 21:57 »

Mener også helt klart at Faderhuset har retten og de kan selvfølgelig selv afgøre om de vil sælge eller ej og jeg synes direkte at de er tosset dem der opfordre til slåskamp. Der er simpelthen for meget børnehavelov i det hvis nogle andre ejer det har de selvfølgelig retten og såmå de unge j splejse til deres ejet sted.


Håber ikke at jeg har krænket nogen ved at skrive det her det skal jo også bare være en fredelig debat Smiley
« Seneste Redigering: 15 Dec 2006, 21:59 af niklasob12345 » Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #2: 15 Dec 2006, 21:59 »

Mener også helt klart at Faderhuset har retten og de kan selvfølgelig selv afgøre om de vil sælge eller ej og jeg synes direkte at de er tosset dem der opfordre til slåskamp. Der er simpelthen for meget børnehavelov i det hvis nogle andre ejer det har de selvfølgelig retten og såmå de unge j splejse til deres ejet sted

Er det ikke mindst ligeså børnehaveagtigt og provokerende, at Faderhuset nægter at sælge, på trods af at de har fået et bud på 13 mio. kr. bare fordi de ikke vil "presses til at sælge"? Det er jo tydeligt at Ungdomshuset betyder meget mere for de unge end blot et almindeligt hus.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #3: 15 Dec 2006, 22:01 »

Hvad kan man forvente af en flok hjerne vaskere som dem fra faderhuset...
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #4: 15 Dec 2006, 22:03 »

Jeg mener klart, at de unge skal ud. Ellers kan alle andre jo bare slå os ned i tilfældige huse, og sige at vi vil have det. Det går ikke, vi må sætte en grænse.
At de unge ikke vil fjerne sig, er noget pjat. Loven er ens for alle, og hvis de vil have et hus, må de sku splejse om et eller andet.

Ud med dem, og det kan ikke gå hurtigt nok!  
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #5: 15 Dec 2006, 22:05 »

Så kan fans jo ligeså godt opfordre til kamp på stadion og nægte at gå ud og så forsvare sig med at stadion og klubben betyder meget for dem
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #6: 15 Dec 2006, 22:07 »

Så kan fans jo ligeså godt opfordre til kamp på stadion og nægte at gå ud og så forsvare sig med at stadion og klubben betyder meget for dem

Den sammenligning du lige kom med kan ingen bruge til noget. De unge har været i det hus i jeg ved ikke, hvor mange år og hvis de endelig fik lov til at blive der permanent ville alle være glade. Det eneste, der står i vejen er Faderhusets dumstædighed.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #7: 15 Dec 2006, 22:09 »

Jeg mener klart, at de unge skal ud. Ellers kan alle andre jo bare slå os ned i tilfældige huse, og sige at vi vil have det. Det går ikke, vi må sætte en grænse.
At de unge ikke vil fjerne sig, er noget pjat. Loven er ens for alle, og hvis de vil have et hus, må de sku splejse om et eller andet.

Ud med dem, og det kan ikke gå hurtigt nok! 

Er det sådan du opfatter husets brugere? Som voldsmænd, der overhovedet ingen respekt har for loven i hverdagen? I så fald er det nok mere fantasi end fakta. De unge har fået lov at bruge huset i mange år og der er opbygget et følelsesmæssigt forhold til stedet. Det ville ingen mening give, hvis de bare kaprede tilfældige huse og nægtede at fjerne sig.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

absalonsen
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #8: 15 Dec 2006, 22:09 »

Kom til, at tænke på noget. I forbindelse med fodboldkampe og hooligans bruger politiet mange kræfter, og vil hae klubberne til, at betale. Men hveem vil politiet have til, at betale her? Vil de tørre regningen af på de unge? Hm..
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #9: 15 Dec 2006, 22:11 »

Jeg er helt enig i at Faderhuset er en gal sekt kun ude på at hjernevaske folk men de unge kan jo heller ikke gøre krav på det så jeg mener at begge parter (politiet og de unge) må indgå en kompromis begge to og på en eller anden måde finde en løsning så unge har et helt andet sted at være så vi undgår den kedelige tragedie som den 18 maj 1993
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #10: 15 Dec 2006, 22:13 »

Jeg er helt ligeglad om det er Faderhuset, Moderhuset, eller nogen anden sekt eller form for firma, som ejer bygningen, de skal stadig ud.
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #11: 15 Dec 2006, 22:14 »

Er det sådan du opfatter husets brugere? Som voldsmænd, der overhovedet ingen respekt har for loven i hverdagen? I så fald er det nok mere fantasi end fakta. De unge har fået lov at bruge huset i mange år og der er opbygget et følelsesmæssigt forhold til stedet. Det ville ingen mening give, hvis de bare kaprede tilfældige huse og nægtede at fjerne sig.

Jeg må da ærligt indrømme, at jeg opfatter de, som en flok tossere, der ikke laver noget (skole eller andet).
Voldsmænd? Hvordan får mit indlæg til det?  Huh
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #12: 15 Dec 2006, 22:18 »

Københavns Kommune ønsker åbenbart ikke et ungdomshus på Jagtvej 69. Det var derfor de solgte huset. Jeg vil umiddelbart mene, at det er det socialdemokratiske ledede bystyre i København, man bør rette sin opmærksomhed imod, og ikke en lovlig køber, der blot holder på sin ret.
Hvorfor mon Københavns Kommune solgte det hus?
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #13: 15 Dec 2006, 22:22 »

hørt

jeg er af fuldstændig samme overbevisning som elguapo med at angrebet ikke skal gå ud over faderhuset selvom jeg mener at de godt kunne have grebet det på en anden måde
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #14: 15 Dec 2006, 22:23 »

Jeg må da ærligt indrømme, at jeg opfatter de, som en flok tossere, der ikke laver noget (skole eller andet).
Voldsmænd? Hvordan får mit indlæg til det?  Huh

Ellers kan alle andre jo bare slå os ned i tilfældige huse, og sige at vi vil have det. Det går ikke, vi må sætte en grænse.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: [1] 2 3 ... 30 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010