home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  0 Brugere, 429 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ungdomshuset
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 30 Udprint
Forfatter Emne: Ungdomshuset  (Læst 61470 gange)
ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #15: 15 Dec 2006, 22:25 »

Jeg er helt enig i at Faderhuset er en gal sekt kun ude på at hjernevaske folk men de unge kan jo heller ikke gøre krav på det så jeg mener at begge parter (politiet og de unge) må indgå en kompromis begge to og på en eller anden måde finde en løsning så unge har et helt andet sted at være så vi undgår den kedelige tragedie som den 18 maj 1993

Hvorfor skal politiet finde et kompromis med de unge? Er det fordi du ser politiet som en slags fjende overfor de der "unge"?, eller har du bare misforstået politiets opgave 100%?
Politiets opgave er at opretteholde lov og orden.
De eneste der kan indgå et kompromis i den her syge sag, er Faderhuset og de "unge", og det vil næppe ske, da begge parter er lige fanatiske og rabiate.
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #16: 15 Dec 2006, 22:26 »

Københavns Kommune ønsker åbenbart ikke et ungdomshus på Jagtvej 69. Det var derfor de solgte huset. Jeg vil umiddelbart mene, at det er det socialdemokratiske ledede bystyre i København, man bør rette sin opmærksomhed imod, og ikke en lovlig køber, der blot holder på sin ret.
Hvorfor mon Københavns Kommune solgte det hus

Københavns kommune har da aldrig haft indsigelser mod Ungdsomshuset. Det her er en sag mellem Faderhuset og de potentielle købere. Jeg holder stadig på at det ville være den bedste løsning for alle, hvis Faderhuset droppede deres arrogance og solgte de forbandede hus. Hvorfor det store postyr? De kan tjene en masse penge og gøre en masse mennesker glade - politiet, borgerne og brugerne.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #17: 15 Dec 2006, 22:28 »

Københavns kommune har da aldrig haft indsigelser mod Ungdsomshuset. Det her er en sag mellem Faderhuset og de potentielle købere.

Forklar lige, hvorfor Københavns Kommune solgte ungsdomshuset.
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #18: 15 Dec 2006, 22:32 »

Hvorfor skal politiet finde et kompromis med de unge? Er det fordi du ser politiet som en slags fjende overfor de der "unge"?, eller har du bare misforstået politiets opgave 100%?
Politiets opgave er at opretteholde lov og orden.
De eneste der kan indgå et kompromis i den her syge sag, er Faderhuset og de "unge", og det vil næppe ske, da begge parter er lige fanatiske og rabiate.
Jeg har ikke misforstået politiets opgave  men jeg tror nu altså ikke at en talsmand fra faderhuset og en talsmand fra ungdomshuset klarer den her sag henover et spil billard det er det jeg mener at politiet skal hjælpe til når de to parter så ike kan finde ud af det
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #19: 15 Dec 2006, 22:41 »

Forklar lige, hvorfor Københavns Kommune solgte ungsdomshuset.

Vel fordi, der var nogen, der var interesseret i at købe stedet.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #20: 15 Dec 2006, 22:42 »

Jeg har ikke misforstået politiets opgave  men jeg tror nu altså ikke at en talsmand fra faderhuset og en talsmand fra ungdomshuset klarer den her sag henover et spil billard det er det jeg mener at politiet skal hjælpe til når de to parter så ike kan finde ud af det

Ahh..men det var ikke, hvad ud skrev:-) Det ville være rart, hvis Faderhuset og de "unge" kunne indgå et kompromis, men ingen af parterne evner åbenbart den diciplin.
En af "svaghederne" ved et demokrati er, at ingen kan gå ind og diktere noget, sålænge loven er overholdt.
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #21: 15 Dec 2006, 22:43 »

Vel fordi, der var nogen, der var interesseret i at købe stedet.

...og hvad siger det dig om Københavns Kommunes holdning til Ungdomshuset og dets brugere?
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #22: 15 Dec 2006, 22:53 »

Ahh..men det var ikke, hvad ud skrev:-) Det ville være rart, hvis Faderhuset og de "unge" kunne indgå et kompromis, men ingen af parterne evner åbenbart den diciplin.
En af "svaghederne" ved et demokrati er, at ingen kan gå ind og diktere noget, sålænge loven er overholdt.


sorry my bad det må du sku undskylde
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #23: 15 Dec 2006, 23:07 »

...og hvad siger det dig om Københavns Kommunes holdning til Ungdomshuset og dets brugere?

Ingenting umiddelbart. Brugerne havde jo stadig brugsret - eller hvad man kalder det.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #24: 15 Dec 2006, 23:52 »

Jeg vil mene at den første fejl er begået af Købehavns kommune. Men sket er sket. Jeg mener dog også at det er Faderhuset der er stædige, det lader til at de bare vil have et stort hus... Og at de så får en masse PR ved at det er ungdomshuset anser de vidst lidt som et plus. Men at de ikke tager imod buddet og sælger det igen. Det fatter jeg simpelthen ikke!
Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #25: 16 Dec 2006, 12:40 »

Ingenting umiddelbart. Brugerne havde jo stadig brugsret - eller hvad man kalder det.

Brugsret eller ej - Faderhuset har købt ejendommen, og det er så vidt jeg har forstået, det der tæller :-)

Jeg er enig i med dig i, at det ville være den optimale løsning, hvis Faderhuset ville sælge ejedommen til fonden Jagtvej 69, eller hvad den nu hedder. Men i henhold til salget af grunden og Faderhusets ejerskab, må man desværre også respektere, at de ønsker at benytte sig af den ejendom de har erhvervet sig på fuld lovlig vis.

Det kan så undre en, at de ikke ville sælge - især når Faderhusets fortjeneste vil være til at få øje på: et hus de har købt for omkring 2,5 mio. får de tilbudt 13 mio. for. Dumstædigt, ja, og jeg kan godt forstå nogen føler det provokerende med de gentagende afvisninger af fondens tilbud.

mvh,
mathias
Logged


ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #26: 16 Dec 2006, 14:57 »

Ingenting umiddelbart. Brugerne havde jo stadig brugsret - eller hvad man kalder det.

Det betyder helt konkret, at Københavns Kommune ville af med Ungdomshuset, dets brugere og alt det står for.

Hvad angår brugsretten, så er det et af mange krumspring som Københavns Kommune efterfølgende har foretaget sig, istedet for at melde klart ud, hvad deres hensigt har været fra starten. Det er, som gehyden_hab skriver, ejendomsretten der tæller.

gehyden_hab - Ja, man kan ikke påstå, at Faderhuset udviser nogen form for godt købmandsskab. På den anden side, kan Fonden bygge et helt fornuftigt nyt hus for 13 mio., eller købe et andet, der er bedre til de "unge".
Logged

gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #27: 16 Dec 2006, 15:05 »

gehyden_hab - Ja, man kan ikke påstå, at Faderhuset udviser nogen form for godt købmandsskab. På den anden side, kan Fonden bygge et helt fornuftigt nyt hus for 13 mio., eller købe et andet, der er bedre til de "unge".

Helt korrekt. Men huset emmer af historie på trods af dens korte levetid, så jeg kan godt forstå, at de unge ikke vil flytte derfra. Og at Faderhuset siger "nej, tak" til en handel, der vil indbringe dem 10 mio. er ret provokerende. De ville jo også kunne finde eller bygge et langt bedre hus for de penge, så det er en rodet sag :-)

mvh,
mathias
Logged


Mijitrix
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #28: 16 Dec 2006, 15:11 »

jeg mener at Faderhuset er snot dumme

13mil. kroner er godt nok mange penge og det problem de har fået ud af at sige nej gør dem ikk just populære

de unge skal havde lov til og blive

og fonden der tilbyder 13mil kroner burde istedet købe et nyt hus til dem eller bygge et hus til de unge
Logged

Come On You Spurs
COYS


lurking

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #29: 16 Dec 2006, 15:21 »

Helt korrekt. Men huset emmer af historie på trods af dens korte levetid, så jeg kan godt forstå, at de unge ikke vil flytte derfra. Og at Faderhuset siger "nej, tak" til en handel, der vil indbringe dem 10 mio. er ret provokerende. De ville jo også kunne finde eller bygge et langt bedre hus for de penge, så det er en rodet sag :-)

mvh,
mathias

Ja, helt enig:-) Begge parter er lige fanatiske og rabiate(dog hver på deres måde), og kan kun se tingene fra deres egen side. Jeg er overbevist om, at det ender i en ulykkelig konfrontation med svært tilskadekommende.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 30 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010