home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  0 Brugere, 500 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ungdomshuset
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 28 29 [30] Udprint
Forfatter Emne: Ungdomshuset  (Læst 61465 gange)
Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #435: 15 Feb 2009, 23:06 »

Kom Lige til at  tænke på noget af en tekst af Paragraf 119(vil egentlig ikke forsvare den/dem, men mere sætte spørgsmålstegn ved andres kan man sige selvmodsigelser, som f.eks. regeringen og andre måske burde tænke lidt mere over)

"Vold er forkert, det sagde I,
Selvom jeres magt er bygget op på vold og krig".

Hvis man ser konflikten mellem Ungeren og Politiet/samfundet, som krig og måske sammenligner med regeringens Krig mod Afghanistan og Irak og lignende steder, hvor Danmark f.eks. bomber bl.a uskyldige mennesker og steder,
måske  skulle regeringen tænke lidt over det og hvad de selv gør, når de kritiserere unges(autonomes, men egentlig også andres) brug af vold.

I enhver krig/konflikt er der ofre (også uskyldige), 
selvom jeg vil gi folk ret i, at nogle autonomes er mere rettet mod uskyldige ofre med deres  rudesnuseri af butikker og afbrændning af biler(derfor/hvorfor jeg også har svært ved/får mere ved at støtte dem på grund af deres metoder, også selvom jeg på nogle områder er enig i deres holdninger/synspunkter, men altså ikke deres på mange måder urimelige  og dumme(for dem selv og andre, der er berørt af deres) metoder og handlinger.

Kampen mod politiet kan på nogen måder retfærdigigøres, hvis man ser det som krig, hvor to modstandere/modparter slås.

Blev igen et ret langt indlæg, men håber i forstår, det skal dog også lige siges at man ikke kan se de autonome, som en homogen masse, der er enige om/i alt, da de består af en masse forskellige grupper og individer, som på mange områder er enige i forskellige ting, men også er uenige i metoderne og brugen af vold mod f.eks  uskyldige/uinvolverede i konflikten.

Kunne skrive meget mere, men stopper for nu, en go ting hvis man vil ha lidt mere indblik i hvem de er kan anbefales bogen De autonome skrevet af og om De Autonome selv, eller i hvertfald nogle af dem, jeg tror også at grunden til al den "mystik" der er om dem, af medierne, andre og i nogle tilfælde(mange?)demselv er at de for det meste kun ses/lægges mærke til, når der udøves vold og ikke når de laver andre fredelige ting, så der er ikke ret mange  der vil/tør stå offentligt  frem af frygt for at blive steplet som autonom voldspykopat og også derfor der et så dårligt forhold tik pressen.

Vh. Blackstone
« Seneste Redigering: 15 Feb 2009, 23:09 af Blackstone » Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #436: 16 Feb 2009, 04:55 »

Selvom jeg kun var der inde ca. 5-7 gange savner jeg stadig Jagtvej 69 og nogle af personerne derfra, ligegyldig hvilken mening, folk har om personer derfra, er de sgu flinke.
Jeg er lidt ked af den holdning nogle af brugerne herinde havde om stedet, det kan kun være fordomme, da de tydeligvis ikke selv har været derinde.
Skal også ha besøgt det nye ungdomshus Dødsmaskinen.
Savner musikken, må sgu snart få mig taget sammen til at besøge  det nye  ungdomshus Dødsmaskine, Da der ikke er så meget punk i  Århus, selvom det ikke bliver så tit at jeg kommer til København.

Vh.Blackstone
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #437: 16 Feb 2009, 10:21 »

Kom Lige til at  tænke på noget af en tekst af Paragraf 119(vil egentlig ikke forsvare den/dem vælg enten den eller dem. Det forvirrer øjet, men mere sætte spørgsmålstegn ved andres kan man sige sæt i parentes eller lav indskudt sætning selvmodsigelser, som f.eks. regeringen og andre måske burde tænke lidt mere over)

"Vold er forkert, det sagde I,
Selvom jeres magt er bygget op på vold og krig".

Hvis man ser konflikten mellem Ungeren og Politiet/samfundet, som krig og måske sammenligner med regeringens Krig mod Afghanistan og Irak og lignende steder, hvor Danmark f.eks. bomber bl.a fjern bl.a, da det er overflødigt. Du har allerede sagt f.eks uskyldige mennesker og steder,
måske  skulle regeringen tænke lidt over det og hvad de selv gør, når de kritiserere unges(autonomes, men egentlig også andres) Hvad mener du? unge autonome eller ?? brug af vold.

I enhver krig/konflikt er der ofre (også uskyldige), 
selvom jeg vil gi folk ret i, at nogle autonomes er mere rettet mod uskyldige ofre med deres  rudesnuseri af butikker og afbrændning af biler(derfor/hvorforvælg en af dem! jeg også har svært ved/får mere ved nøjes med at skrive har svært ved at støtte dem på grund af deres metoder, også selvom jeg på nogle områder er enig i deres holdninger/synspunkter vælg en, men altså ikke deres på mange måder urimelige  og dumme(for dem selv og andre, der er berørt af deres) metoder og handlinger.

Kampen mod politiet kan på nogen måder retfærdigigøres, hvis man ser det som krig, hvor to modstandere/modparter slås.

Blev igen et ret langt indlæg, men håber i forstår, det skal dog også lige siges at man ikke kan se de autonome, som en homogen masse, der er enige om/i alt her kan du ikke sige om, da det efterfølgende ikke passer med ordet. Nøjes med at sige i alt, da de består af en masse forskellige grupper og individer, som på mange områder er enige i forskellige ting, men også er uenige i metoderne og brugen af vold mod f.eks  uskyldige/uinvolverede i konflikten.

Kunne skrive meget mere, men stopper for nu, en go ting hvis man vil ha lidt mere indblik i hvem de er kan anbefales bogen De autonome sæt i gåseøjne, så folk er helt sikre på, at det er bogens titel. Eller kursiv skrevet af og om De Autonome selv, eller i hvertfald nogle af dem drop den indskudte sætning. Den gør dit budskab forvirrende, jeg tror også at grunden til al den "mystik" der er om dem, af medierne, andre og i nogle tilfælde(mange?)demselv er at de for det meste kun ses/lægges mærke til, når der udøves vold og ikke når de laver andre du får det til at lyde som om vold er en fredelig ting. Fjern ordet fredelige ting, så der er ikke ret mange  der vil/tørvælg ét af ordene stå offentligt  frem af frygt for at blive steplet som autonom voldspykopat og også derfor der et så dårligt forhold tik pressen.

Vh. Blackstone


No offence, men du har virkelig et forvirrende sprog! Dit budskab bliver slørret på grund af indskudte sætninger, skråstreger og parenteser i en stor grammatikforvirring . Jeg har sat alle de steder jeg umiddelbart blev snot-forvirret i highlight (med fed), og så skrevet en kommentar med kursiv. Neden for har jeg skrevet dit indlæg, som det kunne have set ud:



Kom lige til at tænke på noget af paragraf 119 (vil egentlig ikke forsvare den, men mere sætte spørgsmålstegn ved andres (kan man sige) selvmodsigelser, som f.eks regeringen og andre burde tænke lidt mere over)

"Vold er forkert, det sagde I,
selvom jeres magt er bygget op på vold og krig"

Hvis man ser konflikten mellem ungeren og politiet/samfundet som krig og måske sammenligner med regeringens krig mod Afghanistan, Irak og lignende steder, hvor Danmark f.eks bomber uskyldige mennesker og steder, så skulle regeringen måske tænke lidt over det de selv gør, når de kritiserer unge autonomes (og egentlig også andres) brug af vold.

I enhver konflikt er der ofre (også uskyldige). Selvom jeg vil give folk ret i, at nogle autonomes handlinger er mere rettet mod uskyldige ofre med deres rudeknuseri og afbrænding af biler. Derfor har jeg også svært ved at støtte dem på grund af deres metoder. Også selvom jeg på nogle områder er enig i deres synspunkter, men altså ikke på deres mange måder urimelige og dumme metoder og handlinger.

Kampen mod politiet kan på nogle områder retfærdiggøres, hvis man ser på det som krig, hvor to modstandere slås.

Blev igen et ret langt indlæg, men jeg håber I forstår. Det skal dog lige siges at man ikke kan se de autonome som en homogen masse, der er enige i alt, da de består af en masse forskellige grupper og individer, der på mange områder er enige, men også er uenige i metoderne og brugen af vold mod f.eks uskyldige i konflikten.

Kunne skrive meget mere, men stopper for nu. En god ting, hvis man vil have lidt mere indblik i hvem de er, er bogen 'De autonome' skrevet af og om de autonome selv. Jeg tror også at grunden til al den mystik der er om dem skyldes medierne og i nogle tilfælde dem selv, da man kun hører om dem når der udøves vold, og ikke når de laver fredelige ting. Der er ikke så mange der tør stå offentligt frem i frygt for at blive stemplet som voldspsykopat. Det er med til at give et dårligt ry i pressen.

/blackstone





Det bliver væsentligt nemmere at forstå hvad du skriver, når du fjerner alle de forstyrrende elementer. Har også fjernet dumme stavefejl du selv ville have opdaget, hvis du havde kigget det igennem igen. Men måske var det også forvirrende læsning for dig?

Det er ikke for at være efter dig, men mere ment som en hjælp til dig når du i fremtiden skal skrive på forum!


Derudover er jeg ikke helt uenig i det du skriver. Mener stadig at de autonome skader deres egen sag hele tiden, ved at være så fjendske overfor systemet. Jeg ved godt at man ikke kan følge systemet og samtidig være autonom, men når de er SÅ aggressive overfor samfundet, så får de aldrig opbakning fra befolkningen. De havde faktisk hele min familie og omgangskreds' sympati da ungeren blev ryddet, men da de så startede et voldsinferno i København, så var de lige pludselig de store skurke igen. Det er at skyde sig selv i foden!


EDIT
Jeg ved at rettelserne ser forvirrende ud, men tag hver enkel rettelse hver for sig, så bliver det nemmere at overskue
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #438: 16 Feb 2009, 16:19 »

Ja forstår, hvad du siger.
Vil hellere ikke forsvare (De) unges voldshandlinger, men mere prøve at sætte det måske lidt mere i perspektiv med at regeringen benytter sig af voldshandlinger i andre lande og så langer ud efter de unges handlinger, også selvom det er i mod politiet. Synes da heller ikke at det gavner deres sag og så har jeg altså flere gange taget afstand fra den meningsløse hærg, bare så det er på det rene, vi er enige om det.

Igen vil jeg bringe citatet, fra paragraf 119:
Vold er forkert, det sagde I,
selvom jeres magt er bygget op på vold og krig

Håber at dette indlæg er nemmere at forstå.

Vh.Blackstone
Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #439: 16 Feb 2009, 16:32 »

Selvom jeg kun var der inde ca. 5-7 gange savner jeg stadig Jagtvej 69 og nogle af personerne derfra, ligegyldig hvilken mening, folk har om personer derfra, er de sgu flinke.
Jeg er lidt ked af den holdning nogle af brugerne herinde havde om stedet, det kan kun være fordomme, da de tydeligvis ikke selv har været derinde.
Skal også ha besøgt det nye ungdomshus Dødsmaskinen.
Savner musikken, må sgu snart få mig taget sammen til at besøge  det nye  ungdomshus Dødsmaskine, Da der ikke er så meget punk i  Århus, selvom det ikke bliver så tit at jeg kommer til København.

Vh.Blackstone

Jeg må lige rette dig... Det nye Ungdomshus hedder ikke DØDSMASKINEN, det er kun den scene/spillestedet, hvor der er koncerter der hedder det, ligesom der i det gamle var scenen der hed Spejlægget(Tror jeg nok det var)...
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #440: 16 Feb 2009, 16:36 »

Sammenligningen med krig i udlandet gør på ingen måde de autonomes sag bedre.
Hvis man opfatter sagen om autonomhuset som en krig, så vil de autonome blive betragtet som terrorister, da de bevidst går efter civile mål for at presse modstanderen. Og så snart man bliver opfattet som terrorist, så gælder der et helt andet sæt spilleregler, hvor politiet (og aktionsstyrken) får helt andre beføjelser.

Så for de autonomes skyld, så lad være med at sammenligne med de krige Danmark er i.
Desuden er regeringens magt ikke bygget op omkring vold og krig. Jeg burde egentlig ikke behøve at uddybe det, men har på fornemmelsen, at det bliver nødvendigt.

For at en regering er bygget op omkring vold og krig, så skal den kun kunne fungere, så længe der er vold og krig.

Og for en god ordens skyld, skal vi så ikke lave en aftale om ikke at bruge kunstneres ord som argumenter. Det er desværre ofte kunstnere, der siger de dummeste ting.
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #441: 16 Feb 2009, 17:15 »

Har aldrig sagt, at det gør deres sag bedre, hvilket jeg absolut ikke tror det gør, så lad endlig vær med at prøve at få det til at se ud som om jeg har sagt det. Åbenbart har du ikke læst hele mit indlæg, eller også har du misfortået noget af det. Har aldrig forsvaret brug af vold mod civile(hverken regeringens eller de autonomes) altså brug af vold og hærg mod udenforestående af konflikten, derimod har jeg flere gange taget afstand fra meningsløs vold og hærg.
Hvor finder du mit forsvar for vold og hærg, i såfald har  jeg ikke udtrykt mig ordentligt, i dette tilfælde, hvis du kan finde det.
Rigtigt at jeg har sagt, at i enhver krig er der uskyldige ofre, både i regeringens krige og denne konflikt/krig(hvilket nogle vil opfatte det som, to modparter, der slås, kan man vel godt kalde en krig, i dette tilfælde).
at anvende knipler og lignende, hvis folk ikke makker ret, er da at bruge magtanvendelse, også kaldet statsmonopol af/på vold, men klart det er da ogå bygget op om/på økonomi og love, som ikke alle er enige i.
ikke helt enig med dig om citater af kunstere, om det er dumt eller ej, det er der da også politikkere eller f.eks Henrik dahl, som tidligere er nævnt i tråden, der også er så, det afhænger, af øjenene der ser, er de fleste meninger ikke subjektive eller hvad?

Blev igen lidt rodet, undskyld hvis det blev for rodet.
Vh.Blackstone
« Seneste Redigering: 16 Feb 2009, 17:31 af Blackstone » Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #442: 16 Feb 2009, 18:17 »

Med hensyn til regeringens besættelse/invasion af Aghanistan og Irak, kan man mene hvad man vil, men det ændre stadig ikke det faktum, at ingen af nævnte lande, har/havde angrebet Danmark inden de blev angrebet af Danmark. Det kan man da kalde vold...

Ved godt jeg har sat nogle af tingene på spidsen i tidligere indlæg, men synes alligevel, der er en vis sanhed i det.

Håber ihvertfald at det kan få sat en debat igang, hvis ikke så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Vh.Blackstone
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #443: 16 Feb 2009, 23:26 »

Med hensyn til regeringens besættelse/invasion af Aghanistan og Irak, kan man mene hvad man vil, men det ændre stadig ikke det faktum, at ingen af nævnte lande, har/havde angrebet Danmark inden de blev angrebet af Danmark. Det kan man da kalde vold...

Ved godt jeg har sat nogle af tingene på spidsen i tidligere indlæg, men synes alligevel, der er en vis sanhed i det.

Håber ihvertfald at det kan få sat en debat igang, hvis ikke så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Vh.Blackstone

Så forklar mig venligst, hvad du kalder den tortur og det folkemord der foregik i de pågældende lande, var?
Logged

Build Me Up Buttercup!

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #444: 17 Feb 2009, 06:12 »

Ja det gir jeg dig da fuldstændig ret i, har du hørt mig sige at der ikke gør, det er klart for enhver der fandtes tortur og  folkemord, men gir det ret til at andre besætter/Invadere et land, fint nok at man vil ændre på tilstandene dernede og jeg siger hellere ikke at man ikke skal bruge vold, men vold avler vold og lige pludselig står vi i en endnu større krig, end den vi var med til at starte, fordi de så også har grund til at angribe os, eftersom vi har angrebet dem og så kører spiralen, forstår du hvad jeg mener. Usa havde da i det mindste mere grund til at angribe dem, da de var indblandet i konflikten, bla. på på grund af d. 11 September osv. Noget andet jeg ikke ved er om nogle(selvstyrende) grupper der arbejder for et andet styre og har gjort oprør og ført krig mod det tidligere regime, hvilket da ville være oplagt og hvilket de sikkert også har gjort og så bedt Danmark og andre lande om hjælp,er det lidt en anden sag.

Håber at folk forstå, hvad jeg mener  og at det ikke blev for rodet, det er altid dejligt med lidt debat.
Lige til sidst , hvem må bestemme, hvilke parter der må bruge våben og vold og hvem der ikke må, for alle parter er jo overbevist om at de gør det rigtige og kæmper for den rigtige sag, om de  så kæmper for Allah, Ungeren, Nazismen eller demokrati. Vesten ser Afghanistan og Irak, som terrorister, hvor de så kaldte terrorister ser sig som frihedskæmperer, der kæmper imod truslen fra vest, der prøver at ændre deres samfund og pådutte dem en anden mening.
man kan så være uenige eller enige i det der sker dernede og hvem, der har ret,  det afhænger af, hvem man holder med og så er det vist også skåret ud i pap.

Har fået at vide af en person, jeg har  snakket med for nogle år siden om situationen i Irak og Afghanistan og den gang han rejste rundt i de 2 lande og besøgte forskellige familier, at de egentlige havde det fint nok, selvom de ikke havde så meget mad og drikke og at de pænt delte de få ting, de havde med personen.

Vh. Blackstone, nu vil jeg skrive i en anden tråd og derefter gå i seng, da klokken er mange.
Logged

Sider: 1 ... 28 29 [30] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010