home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  0 Brugere, 472 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ungdomshuset
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 Udprint
Forfatter Emne: Ungdomshuset  (Læst 61469 gange)
7kfum
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #420: 26 Mar 2007, 15:31 »

Som sagt, hvis institutionerne kunne blive udliciteret og privatiseret, ville det passe mig og staten helt fint.

Derudover er en børnehave altså også en nødvendighed, hvad man måske ikke lige kan sige at ungdomshuset var.

Og på hvilket grundlag basere du påstanden om at der ikke er brug for Ungdomshuse på?

Og hvis der nu ikke var nødvendighed for det, kunne det alligevel gavne byen. Der er heller ikke brug for toiletpapir du kan bre tøre dig i numsen med hånden.. Wink
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #421: 26 Mar 2007, 15:36 »

Og på hvilket grundlag basere du påstanden om at der ikke er brug for Ungdomshuse på?

Og hvis der nu ikke var nødvendighed for det, kunne det alligevel gavne byen. Der er heller ikke brug for toiletpapir du kan bre tøre dig i numsen med hånden.. Wink
Ok, det var da en lam sammenligning? Og SLEORT har vel egentlig ret, der er kun brug for ungdomshuset (nægter pr. defination at kalde det ungeren ;-)) fordi, at folkene der ikke har andre steder at være pga. en måske fattig tilværelse, det er jo lidt ligesom et herberg Wink
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #422: 26 Mar 2007, 15:36 »

Og på hvilket grundlag basere du påstanden om at der ikke er brug for Ungdomshuse på?

Og hvis der nu ikke var nødvendighed for det, kunne det alligevel gavne byen. Der er heller ikke brug for toiletpapir du kan bre tøre dig i numsen med hånden.. Wink
Altså ungdomshusets beboere var sgu hverken mentalt handicappede eller fysisk handicappede (omend man skulle tro det). De fleste var myndige mennesker, og dem som ikke var, havde en mor og far, eller en værge at bo hos. Så skal de saftsusemig kunne klare sig selv, når man i et land som Danmark, får stukket hjælpen lige direkte op i røvhullet!
Logged


absalonsen
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #423: 14 Feb 2009, 19:03 »

Nogen, der har set TV2 idag? De fortæller om hvordan det nye ungdomshus ligger stortset helt tomt. TV2 Nyhederne har været på besøg tre dage i træk, og på intet tidspunkt var der mere end 20 brugere.

Det er da fuldstændigt til grin, at de er så mange, der mener de skal have et hus, men når de så får det... Fuck, hvor er det til grin! Groteskt!
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #424: 14 Feb 2009, 19:14 »

Det kan jo være at de er blevet klogere? lol  Grin
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #425: 14 Feb 2009, 19:28 »

Autonome røvhuller!
De får et hus til over 140 mio kr, penge man kunne have brugt til så meget andet fornuftigt, også bruger de det ikke engang.
AMAZING...
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #426: 14 Feb 2009, 19:44 »

Man må lige se tingene i et større perspektiv, det er næsten to år siden de blev smidt ud af huset på Jagtvej, og der gik halvandet år, før de fik et nyt hus. På den tid er mange af brugerne af det gamle hus vel blevet gamle nok, til at de under alle omstændigheder ikke ville have deres daglige gang i ungdomshuset, mens de nye unge, der ellers måtte være kommet til, ikke har haft muligheden. Nu har de haft det nye hus i 5 måneder, det er altså ikke lang tid at stable det på benene igen, når det faktisk er mere eller mindre forfra.

Nu har jeg ikke det store kendskab til geografien i København, men man kunne måske også forestille sig, at det nye hus er placeret et sted, hvor de unge simpelthen bare ikke er befinder sig?

Indslaget på TV2 nyhederne lignede egentlig mest af alt borgerligt bestillingsarbejde, det er ikke seriøs journalistik, at vurdere huset så kort tid efter at det er åbnet.
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #427: 14 Feb 2009, 20:10 »

5 måneder? Det er da god tid imo. Men du, DNE, må da indrømme, at det er helt til grin, at 1000 unge (mit gæt) går på gaden, tuder, opfører sig uacceptabelt osv, men når de får huset springer så mange mennesker fra. Det er jo helt til grin. Til grin at de fik huset, og til grin at de ikke bruger det!

Ifølge Google Earth ligger Dortheavej 7 min (i bil) væk fra Jagtvej, så at det ikke er der, de opholder sig, er i hvert fald en dårlig undskyldning.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #428: 14 Feb 2009, 20:29 »

Det var ingen undskyldning, blot en tanke, og så skal du nok også regne tiden på knallert eller i bus, frem for i bil  Wink

De mange demonstranter på gaderne var jo i perioden umiddelbart efter huset på Jagtvej blev ryddet. Og vi er ganske enige om, at den opførsel bestemt ikke var særligt konstruktiv. Men de har altså stået uden et sted at være i halvandet år, mange har fundet ud af hvad de vil, og er kommet videre, og som sagt, de nye brugere det gamle hus ville have fået i den tid der ikke har været noget hus, har vel fundet andre tilbud, af mere eller mindre legal karakter.

De har haft huset i 5 måneder nu, og pressen har nærmest ikke gidet beskæftige sig med emnet i lang tid efterhånden, så de skal altså selv ud og gøre opmærksom på, at muligheden nu er der, og så er 5 måneder altså ikke lang tid. Lad os høre hvordan det ser ud om et års tid eller to, så kan jeg tage det lidt mere seriøst. Indslaget her til aften var helt klart negativt vinklet, og kunne, som sagt, godt ligne borgerligt bestillingsarbejde.
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #429: 14 Feb 2009, 20:51 »

Det viser vel bare at de autnomes interresserer sig mere for slagsmål med politiet end film, fest og hvad der ellers foregår sådan et sted.
Logged

It's gonna be legendary

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #430: 14 Feb 2009, 20:58 »

Tror også at det har noget med geografien at gøre, har været inde i det gamle hus på jagtvej ca 5-7 gange  og der var fyldt med mennesker, nogle gange over 1000 mennesker, også helt almindelige mennesker klædt i helt almindeligt tøj, men selvfølgelig flest alternativt klædte, da det var et hus for alternativ og undergrundskultur.
Tror nu heller ikke at tv2s indslag var kendetegnende for antallet af bruger, men nu nok nærmere fordi de var der på almindige ugedage og ikke i weekenden(selvom jeg ikke ved hvornår tv2 var der), da jeg mest tror det bliver brugt til koncerter og lignende arrangengementer i weekenden.
Synes det var forkert at sælge det til faderhuset, da man så kom til at  stå med (d)et problem, hvor de unge så skulle være istedet, lidt ligesom med Staden(Hashen), hvor man så bare flyttede problemet ud i København, istedet for at have samlet dem et sted.
Støtter heller ikke vold og hærværk, men brugerne må virkelig ha følt sig taget i røven, efter at kommunen solgte et sted, de havde haft i 25 år, til en kristen sekt, uden at ha fundet et andet sted til dem, hvilket de så har nu, men noget af charmen  er ligesom væk, da Ungeren, var et specielt sted, hvilket jeg tror det nye sted får svært ved at leve op til, selvfølgeligt svært at sammenligne da jeg ikke har været i dødsmaskinen enddnu(har overvejet et par gange at tage derover til koncerter og de gange har  der så vidt jeg ved været en del mennesker).

Og noget helt andet , hvorfor skulle man ikke kunne støtte et ungdomshus, når nu man kan støtte operahuset, museermer og andet kulturelt. Af hvad jeg ved var det nu heller ikke ret mange penge de støttede stedet med, Da stedet heller ikke var i bedste stand, hvilket også var en del af charmen ved stedet.
De(det) har haft flere omkostninger med al den vold og hærværk + det nye hus, end de(det) havde været hvis de havde beholdt Jagtvej 69 og så havde  fundet et andet sted til faderhuset, som vist ingen gang har råd til stedet mere(da de vist  stadig er i økonomisk krise.)
Nå det blev lidt langt...

Vh.Blackstone
« Seneste Redigering: 14 Feb 2009, 21:06 af Blackstone » Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #431: 14 Feb 2009, 21:22 »

Og noget helt andet , hvorfor skulle man ikke kunne støtte et ungdomshus, når nu man kan støtte operahuset, museermer og andet kulturelt.

Så vidt jeg er orienteret, så var Operaen på Holmen en gave fra Mærsk-McKinney Møller. Derudover giver kulturelle steder som operahuset, museer og lignende jo netop noget tilbage til staten, idet der som minimum er en betaling af moms fra de solgte billetter.

Ungdomshuset har så vidt jeg ved ikke givet andet end underskud til staten, hvilket vel næppe er en god grund til at investere i stedet.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #432: 14 Feb 2009, 21:44 »

Det har du selvfølgelig ret i. Men Jeg mener(tror)at det er rimelig mange mio. f.eks. Aros i Århus modtager(uden at være helt sikker), Ved ikke lige med andre steder, Men vil også  tro det samme med musikhuset, men de betaler selvfølgelig moms, som du siger.

Vh. Blackstone
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #433: 14 Feb 2009, 21:47 »

Gaver skal også holdes ved lige. Her i Aalborg får vi et musikhus, og politikerne er ellevilde, de glemmer bare lige at fortælle, at når vi så har fået Musikhuset, så koster det lige 13 millioner skattekroner om året, at holde det kørende, penge som skolerne her i byen sagtens kunne have brugt. Så bare fordi gamle Mærsk lige skulle bruge lidt til skattefradraget (alene der har vi nok allerede alligevel selv betalt for det operahus), er det altså ikke ensbetydende med, at der ikke skal bruges skattekroner på det. Men det er nu også situationen uvedkommende.

Med hensyn til ungdomshuset, så tror jeg da, at flere af de musikere, der sælger plader som varmt brød i dag, har en eller anden fortid i ungdomshuset, så ren ligegyldig tilsætning er det vel ikke. Og under alle omstændigheder, så er det vel bedre at de unge har noget at give sig til, frem for at bruge tiden på kriminalitet og at kaste med sten mod politiet.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #434: 14 Feb 2009, 22:06 »

Som Blackstone så rigtigt antyder, har der til alle deres arrangementer været fyldt op til randen med mennesker, så allerede der fejler indslaget ved ikke at belyse det, imo. At der ikke er særlig mange brugere af huset til hverdag, skal vel ses som et tydeligt tegn på at det tager tid at opbygge en ny kultur omkring et nyt hus. Jeg er sikker på det skal nok blive brugt flittigt i fremtiden.

Og for lige at slå afstanden fast, så ligger huset 20-30 min gågang fra Jagtvej. Men til gengæld ligger det kun 7 min fra Frederikssundsvej, så det er nok ikke der problemet ligger. Selvom det godt nok ikke ligger lige så centralt som det gamle hus, men hvor mange bygninger gør også lige det  Smiley

Uhf nu lyder det som om jeg er tilhænger af ungdomshuset  crazy
Logged


Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010