home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1128 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ungdomshuset
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 30 Udprint
Forfatter Emne: Ungdomshuset  (Læst 65360 gange)
-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #75: 16 Dec 2006, 22:51 »

faderhuset representerer en religion - du mener religion er roden til problemer= du mener faderhuset er roden til problemer!
hvis det r sagen, burde du så ikke kritisere faderhuset Huh
Det er da noget af en overfortolkning Grin !!!!!! Det er fuldstændig ligemeget hvem, der er køber. Pointen er, at huset er blevet solgt, så nu skal de unge finde et andet sted. Evt. samarbejde med kommunen og acceptere deres forslag om, at der bliver fundet et nyt sted.

Og er der snart ikke en, der kan svare mig: Hvorfor købte ungdomshuset ikke selv huset, da tiden var til det???
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #76: 16 Dec 2006, 22:52 »

Det er da noget af en overfortolkning Grin !!!!!! Det er fuldstændig ligemeget hvem, der er køber. Pointen er, at huset er blevet solgt, så nu skal de unge finde et andet sted. Evt. samarbejde med kommunen og acceptere deres forslag om, at der bliver fundet et nyt sted.

Og er der snart ikke en, der kan svare mig: Hvorfor købte ungdomshuset ikke selv huset, da tiden var til det???
Fordi de tror at de ejer verden, og at vi andre bare skal indrette os efter dem. Ellers bliver der gadekrig!
Logged


-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #77: 16 Dec 2006, 22:55 »

Nu tænkte jeg på en person af anden overbevisning en mig selv Wink

Og jeg kan stadig ikke forstå det, så venligst: Oplys mig!
Logged

donut17
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #78: 16 Dec 2006, 22:56 »

Det er da noget af en overfortolkning Grin !!!!!! Det er fuldstændig ligemeget hvem, der er køber. Pointen er, at huset er blevet solgt, så nu skal de unge finde et andet sted. Evt. samarbejde med kommunen og acceptere deres forslag om, at der bliver fundet et nyt sted.

Og er der snart ikke en, der kan svare mig: Hvorfor købte ungdomshuset ikke selv huset, da tiden var til det???
fordi: Fonden jagtvej 69 først tilbød det EFTER at faderhuset hvde købt det. før det, havde ungern ikke i nærheden af de ca.2mil
Logged

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #79: 16 Dec 2006, 22:58 »

Nej det ved jeg, men taget i betragtnig, hvor hurtigt det gik med at samle penge, kunne man jo have organiseret en indsamling svarende til den de foretog. Jeg er klar over, at de højest sandsynlig ikke ville få 13 mio, men de ville da sagtens kunne få de 2,5.
Logged

fjedder
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #80: 16 Dec 2006, 23:02 »

Nej det ved jeg, men taget i betragtnig, hvor hurtigt det gik med at samle penge, kunne man jo have organiseret en indsamling svarende til den de foretog. Jeg er klar over, at de højest sandsynlig ikke ville få 13 mio, men de ville da sagtens kunne få de 2,5.

problemet med de unge derinde er jo at de ville have haft huset gratis, ligesom at de ikke vil betale hverkeb deres vand, varme eller el-regninger.
husleje, er heller ikke noget man gør sig i, og hvad med et job? nej hellere bistand. og aktivering er jo en form for slaveri!!! de tosser skal bare smides ud, og det kan ikke gå hurtigt nok!
Logged

donut17
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #81: 16 Dec 2006, 23:03 »

giverne af alle pengen blev jo først interesserede da problemet var igang
Logged

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

donut17
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #82: 16 Dec 2006, 23:05 »

problemet med de unge derinde er jo at de ville have haft huset gratis, ligesom at de ikke vil betale hverkeb deres vand, varme eller el-regninger.
husleje, er heller ikke noget man gør sig i, og hvad med et job? nej hellere bistand. og aktivering er jo en form for slaveri!!! de tosser skal bare smides ud, og det kan ikke gå hurtigt nok!
det er fondens og IKKE de unges penge der er budt...husk det
Logged

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

fjedder
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #83: 16 Dec 2006, 23:14 »

ja og? uanset hvad, så ejer de unge ikke huset, og det har de aldrig gjort. den gang det var til salg, var de ikke interesseret i at indsamle penge til at købe det, for der regnede de med at de kunne blive der uden at købe lortet.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #84: 16 Dec 2006, 23:15 »

giverne af alle pengen blev jo først interesserede da problemet var igang

Hvor ved du det fra? Der har jo ikke været en opfordring fra ungdomshuset til at starte en indsamling. Tænk på hvor mange gange der har været støttekoncerter osv til fordel for christiania. Kunne man lave en sådan til fordel for ungdomshuset og forlande en lav entré, kunne man i løbet af noget tid, sagtens opbygge en ganske sund økonomi.
På 2 minutter (har ikke taget tid, gætter bare) har jeg lige kommet med et forslag, der kunne give masser af penge. Tænk på hvad ungdomshuset kunne have fundet ud af hvis de havde sat sig ned én gang om måneden for at regne denne slags tiltag ud. Se, dét kune have givet penge

Netop på grund af, at ikke alle givere ville være interesserede i at give noget til ungdomshuset tidligere, skrev jeg også at de ikke ville kunne tjene 13 mio. Og hvis giverne ikke gider støtte, at ungdomshuset bliver sikret overlevelse, så er det måske ikke så vigtigt for dem??

Jeg tror, imidliertid selv, jeg har svaret på mit spørgsmål. Jeg tror, at man med vilje ikke har ville købe huset, eller i  det mindste gøre et forsøg, tidligere, da man således ville vise at man ikke var så rebelsk som man troede. Man ville vise at man var klar til at leve efter de normer i samfundet, som de prøver at flygte fra.
Min mening: Hvis man vil være rebelsk, må man også regne med at samfundet vil være mod en. Ellers er man vel det heller ikke???


Og så er det jo også sådan, at hvis man ikke har råd til at bo et sted, bliver det sat på tvangsauktion. Hvis man så nægter at flytte, så kommer politiet. Og hvis man så begynder at bruge kasteskyts mod politiet, så er der ikke så mange reaktionsmuligheder fra politiets side.

Logged

donut17
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #85: 16 Dec 2006, 23:22 »

Hvor ved du det fra? Der har jo ikke været en opfordring fra ungdomshuset til at starte en indsamling. Tænk på hvor mange gange der har været støttekoncerter osv til fordel for christiania. Kunne man lave en sådan til fordel for ungdomshuset og forlande en lav entré, kunne man i løbet af noget tid, sagtens opbygge en ganske sund økonomi.
På 2 minutter (har ikke taget tid, gætter bare) har jeg lige kommet med et forslag, der kunne give masser af penge. Tænk på hvad ungdomshuset kunne have fundet ud af hvis de havde sat sig ned én gang om måneden for at regne denne slags tiltag ud. Se, dét kune have givet penge

Netop på grund af, at ikke alle givere ville være interesserede i at give noget til ungdomshuset tidligere, skrev jeg også at de ikke ville kunne tjene 13 mio. Og hvis giverne ikke gider støtte, at ungdomshuset bliver sikret overlevelse, så er det måske ikke så vigtigt for dem??

Jeg tror, imidliertid selv, jeg har svaret på mit spørgsmål. Jeg tror, at man med vilje ikke har ville købe huset, eller i  det mindste gøre et forsøg, tidligere, da man således ville vise at man ikke var så rebelsk som man troede. Man ville vise at man var klar til at leve efter de normer i samfundet, som de prøver at flygte fra.
Min mening: Hvis man vil være rebelsk, må man også regne med at samfundet vil være mod en. Ellers er man vel det heller ikke???


Og så er det jo også sådan, at hvis man ikke har råd til at bo et sted, bliver det sat på tvangsauktion. Hvis man så nægter at flytte, så kommer politiet. Og hvis man så begynder at bruge kasteskyts mod politiet, så er der ikke så mange reaktionsmuligheder fra politiets side.


men hvis man sammenligner det med en ungdoms klub, der betaler de unge jo heller ikke...!

plus: støttekoncerter ville ALDRIG afkaste 2mio! jo måske over LAAAANG tid
Logged

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

fjedder
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #86: 16 Dec 2006, 23:25 »

man kan da ikke sammenligne med en ungdomsklub, da det er den pågældende kommune, som betaler skal og regner for at have det hus, som de bruger til det.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #87: 16 Dec 2006, 23:32 »

men hvis man sammenligner det med en ungdoms klub, der betaler de unge jo heller ikke...!

plus: støttekoncerter ville ALDRIG afkaste 2mio! jo måske over LAAAANG tid

Nej, men det kan man heller ikke: Ungdomsklubber får støtte fra det offentlige. Og det er ikke nødvendigt, da de ikke er i fare for at blive lukket, da det er et lovligt foretagende.

Og nej, støttekoncerter ville ikke afkaste 2+mio. Derfor siger jeg også, at det var hvad jeg kunne finde på, på 2 minutter. Hvad kunne det ikke blive til hvis man strukturerede sig lidt og gjorde en indsats for at tjene penge?

Kan vi blive enige om, at man ville kunne tjene mange penge på støttekoncerter, med entré plus regelmæssige indsamlinger??

Og ja, hvis der var regelmæssige indamlinger, ville folk ikke give så meget, men
1: synes folk så at ungdomshuset er så meget værd mere?

2: Det ville give flere penge end ikke at gøre det.

Og da kommunerne har tilbudt dem et nyt sted i KBH, kan man vel ikke klage over at det er for dårligt placeret eller lign. De har, efter min mening, fået en MEGET pæn behandling af kommunerne. Kommunerne kunne jo bare smide dem ud, uden at give dem noget. De er faktisk villige til at forhandle med dem.

Hvad synes du, bør ungdomshuset acceptere forslaget og flytte eller lade sig smide ud, skade en masse civile, politibetjente og sig selv, uden at få noget til gengæld?? jeg ved godt hvad jeg ville have gjort.

Og en sidste ting: Hvorfor stiller jeg så mange retoriske spørgsmål?

p.s. tak for debatten. Hvis vi kan holde den i en pæn tone (ikke at den ikke for det meste er det) synes jeg det er rart at få lidt seriøst snak her på siden.
Logged

fjedder
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #88: 16 Dec 2006, 23:35 »

helt enig KNM, bortset fra at jeg mener at de burde få et hus på læsø, som de kunne ødelægge. jeg synes sgu at det ville være synd, hvis de skal ødelægge endnu en gammel, men velholdt bygning.
Logged

donut17
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #89: 16 Dec 2006, 23:37 »

Nej, men det kan man heller ikke: Ungdomsklubber får støtte fra det offentlige. Og det er ikke nødvendigt, da de ikke er i fare for at blive lukket, da det er et lovligt foretagende.

Og nej, støttekoncerter ville ikke afkaste 2+mio. Derfor siger jeg også, at det var hvad jeg kunne finde på, på 2 minutter. Hvad kunne det ikke blive til hvis man strukturerede sig lidt og gjorde en indsats for at tjene penge?

Kan vi blive enige om, at man ville kunne tjene mange penge på støttekoncerter, med entré plus regelmæssige indsamlinger??

Og ja, hvis der var regelmæssige indamlinger, ville folk ikke give så meget, men
1: synes folk så at ungdomshuset er så meget værd mere?

problemet med entre er, at (ca.)60% af publikum,dvs en overvægt, ville være egne brugere og de har ingen penge

2: Det ville give flere penge end ikke at gøre det.

Og da kommunerne har tilbudt dem et nyt sted i KBH, kan man vel ikke klage over at det er for dårligt placeret eller lign. De har, efter min mening, fået en MEGET pæn behandling af kommunerne. Kommunerne kunne jo bare smide dem ud, uden at give dem noget. De er faktisk villige til at forhandle med dem.

Hvad synes du, bør ungdomshuset acceptere forslaget og flytte eller lade sig smide ud, skade en masse civile, politibetjente og sig selv, uden at få noget til gengæld?? jeg ved godt hvad jeg ville have gjort.

Og en sidste ting: Hvorfor stiller jeg så mange retoriske spørgsmål?

p.s. tak for debatten. Hvis vi kan holde den i en pæn tone (ikke at den ikke for det meste er det) synes jeg det er rart at få lidt seriøst snak her på siden.
Logged

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 30 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010