home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 897 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ungdomshuset
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 30 Udprint
Forfatter Emne: Ungdomshuset  (Læst 65381 gange)
-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #45: 16 Dec 2006, 18:13 »

@ Hawk1nZ: Holdninger kan ikke være "latterlige". Holdninger er subjektive og det kunne være rart med en pænere tone over for Tribute.

Kan vi ikke blive enige om at holde en pæn tone. Have en ordentlig debat.. "kriminelle narkomaner", "sygelig sekt" og flere gange "Fanme" i to sætninger er ike en ordentlig tone.




Back to topic: Jeg ville personlig stadig holde med den danske lov, hvis det var imaner, der købte huset.

Og nej, det er ikke for dårligt at de ikke kan købe huset for 13 mio. Det kunne de også godt, havde de været lidt hurtigere.
Logged

Tribute
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #46: 16 Dec 2006, 18:19 »

-KnM- det er jeg sgu ked af...


det eneste jeg har sagt er at jeg forstår de unge... og at jeg hellere så dem i huset end Faderhuset...  og fordi jeg tror at folk havde reageret meget mere venligt overfor de unge hvis de havde været muslimer der havde købt det.. det er ikk for at blande religion ind det men det tror jeg... Kan lige nu se på 2 news de er gået amok de unge....
Logged

BOYKOT EA GAMES!

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #47: 16 Dec 2006, 18:21 »

Jeg vil nu mene, det er de unge, der går amok Wink

Kan desværre ikke se tv2news, men det gavner da heller ikke ligefrem deres sag at angribe politiet.
Logged

Tribute
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #48: 16 Dec 2006, 18:22 »

Jamen kan du ikke bare se det over nettet??
Logged

BOYKOT EA GAMES!

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #49: 16 Dec 2006, 18:24 »

Synes ikke der er nogen der har nævnt at ungdomshuset, Jagtvej 69, i sin tid blev købt af HUMAN A/S, og ikke Faderhuset. Dog blev Human A/S senere opkøbt af Faderhuset, men fra start af var det ikke Humans ønske at smidt de unge ud, mener faktisk at det var omvendt. For at sikre de unge et sted at holde til, men hæng mig ikke op på det. Dog mener jeg at Faderhuset bør sælge huset, da det ville være den bedste løsning i denne sag. Eller også skulle Københavns Komune finde en anden grund som Faderhuset kunne få i stedet for. Samtidig mener jeg dog også at det er forkert af de unge, at opfordre til vold. Men kan godt forstå at de vil gøre alt for at holde fast i deres opholdssted.
Logged


Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #50: 16 Dec 2006, 18:33 »

Det med at Faderhuset bare skal lade være med at være stædige, den holder jo ikke helt.

Det kan ikke passe, at bare fordi de har købt huset, så skal de sidde med "aben". Det er selvfølgelig blevet en princip-sag for dem, selvom enhver fornuft siger, at de skal sælge det hus der. Men det er altså ikke Faderhusets problem, at de unge ikke vil forlade huset - det er samfundet og politiets.

I mine øjne skulle sagen aldrig have været opstået, og man kan undrer sig over hvorfor Ungdomshuset aldrig har fået papir på bygningen, så en sådan sag ikke bare kunne opstå, fordi KBH's Kommune besluttede sig at sælge bygningen.

Jeg synes det der sker i dag er forfærdeligt. Forfærdeligt fordi at nu er det da totalt umuligt at de kan beholde deres hus. Den ligger pt. lidt hos Folketinget,  men de vil i forvejen ikke gøre noget, for så vil det være at "stjæle" magt fra kommunen og sætter en slags mistillid ved deres beslutninger. Men nu vil INGEN politikere da gå ud og støtte dem. Ikke uden at risikere et ordentlig hak i tuden fra befolkningen, for tror den almindelige dansker ser på de unge som voldelige og autonome.

Det kan ikke kaldes en demonstration længere. Man tager ikke våben og hjelme med, når man skal vise sin mening. Ikke i et demokratisk samfund. Jeg synes de skulle have deres hus, men synes ikke længere de fortjener det.
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #51: 16 Dec 2006, 18:58 »

news.tv2.dk - der kan man følge med live... sidder og gør det nu...
Logged


-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #52: 16 Dec 2006, 19:13 »

Jeg synes det der sker i dag er forfærdeligt. Forfærdeligt fordi at nu er det da totalt umuligt at de kan beholde deres hus. Den ligger pt. lidt hos Folketinget,  men de vil i forvejen ikke gøre noget, for så vil det være at "stjæle" magt fra kommunen og sætter en slags mistillid ved deres beslutninger. Men nu vil INGEN politikere da gå ud og støtte dem. Ikke uden at risikere et ordentlig hak i tuden fra befolkningen, for tror den almindelige dansker ser på de unge som voldelige og autonome.
.

Hvis politikerne gør noget ved sagen vil det være magtmisbrug i højeste grad, da jagtvej 69 er faderhusets ejendom. Partier som DKP, undskyld enhedslisten, vil stadig støtte de unge da de ikke gør efter magt, men efter at kunne støtte en venstreorienteret regering, for at få sine sager igennem.
Logged

mini90
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #53: 16 Dec 2006, 19:22 »

Sku god underholdning på tv2 news. Tror det går amok når de ryder det.
Logged


Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #54: 16 Dec 2006, 19:25 »

nej nu har de unge sku tabt småkagerne det er simpelthen for barnligt at politiet skal bruge så mange mænd og enda en hel masse herovre fra odensedet er for groft af de unge nu må de altså tage sig sammen
Logged

mini90
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #55: 16 Dec 2006, 19:29 »

nej nu har de unge sku tabt småkagerne det er simpelthen for barnligt at politiet skal bruge så mange mænd og enda en hel masse herovre fra odensedet er for groft af de unge nu må de altså tage sig sammen

Og jeg forstår heller ikke hjælpen fra andre lande ? så kan det da umuligt være en fredelig demostrasion. Jeg vil næsten væde med at de har haft alt det her i deres tanker.
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #56: 16 Dec 2006, 19:30 »

Det kunne være fedt, hvis der kom en kæmpe demonstration IMOD ungdomshuset (selvfølgelig fredelig), med mange tusinde deltagere, så de kan forstå at befolkningen ikke er på deres side
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #57: 16 Dec 2006, 19:32 »

der ville jeg sku nok møde op men ad os da håbe at det ikke udvikler sig yderligere
Logged

mini90
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #58: 16 Dec 2006, 19:36 »

Det kunne være fedt, hvis der kom en kæmpe demonstration IMOD ungdomshuset (selvfølgelig fredelig), med mange tusinde deltagere, så de kan forstå at befolkningen ikke er på deres side


Ja, ville være super. Kunne næsten også godt tænkes at der gjorde. Jeg ville møde op. Det ville da være mange der gjorde. da de er træt af urolighederne !
Logged


gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #59: 16 Dec 2006, 19:55 »

Enig med KNM

Det blir da rent Anarki i DK, hvis vi accepterer at nogle unge narkomaner får deres vilje, bare fordi de truer med vold. Det skal vi da på ingen måde finde os i, hvis de vil slåsse, så smid dem i brummen, de kan sgu ikke bare BZ'e et hus, bare fordi de ikke får deres vilje. Hvad er det for et uciviliseret samfund vi lever i, hvis man kan "vinde" på den måde.

EDIT: Og Tribute, bare fordi du ikke kan lide religiøse mennesker, får de ikke mindre ret af det. Lad lige dine diskriminerende holdninger blive hjemme, og vær lidt logisk i stedet

Hm. Fordommene længe leve. Hvad bygger du overstående udtagelse på (den der er markeret med fed)?

Jeg synes Ungdomhuset har skudt sig selv i foden her til eftermiddag. Som Andersen rigtigt påpeger, så var deres eneste chance, nu hvor Faderhuset ikke vil sælge huset til fonden, at der ville komme en politisk indblanding ovenfra. Men med dagens optøjer kan enhver da sige sig selv, at der absolut ingen stemmer er i at redde Ungdomhuset - tværtimod har man allerede set det mest populistiske parti, Dansk Folkeparti, være ude og opfordre til hurtigst mulig rydning.

Intet taler for Ungdomshusets sag længere. Og jeg synes det er ærgeligt, for det er et sted, hvor anderledes unge kan komme hen og møde ligesindede, et sted hvor undergrunden kan trives i fred og fordragelighed. Det mener jeg, at vi som samfund skal have plads til, men dagens ballade har fjernet stort set al min sympati for Ungdomshuset.

mvh,
mathias
Logged


Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 30 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010