home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!  (Læst 69949 gange)
b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #75: 22 Jan 2018, 09:35 »

Ligegyldigt med lønnen! Sats på Brasilien, når du nu skal derhen næste gang!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #76: 23 Jan 2018, 07:42 »

Jeg tænkte heller ikke lønnen var afgørende - måtte bare hellere ligge alle oplysninger frem. Smiley Jeg er nok også mest tilbøjelig til at vælge Brasilien, da det som I begge siger er en fordel for mig på sigt, men Italien er bare Italien.. Peace

Men med tanke på hvad I også har argumenteret for så tænker jeg også det bliver Brasserne jeg vælger - det er vidst oplagt - tak for hjælpen Boxx og b0nb0n! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #77: 28 Jan 2018, 09:55 »

En svær sæson

Som skrevet står, og det er nu tid til at se tilbage på en sæson, der ind imellem virkede rodet, ophidsende, forvirrende og på randen til at jeg overvejede at finde en anden klub (Anderlecht blev ledig). Jeg valgte dog i den sidste ende at blive og kæmpe mig igennem, hvad der forhåbentligt blev, min sidste sæson i vaflernes moderland!

Det startede egentlig meget godt - Super Cuppen blev vundet og altså en titel mere til samlingen.

Derudover var gruppespillet i CL et mål for ledelsen (vi var direkte videre så ved ikke hvad de lige tænkte på), men med en gruppe der hed AC Milan, Celtic og Dortmund (igen med os som seedet 1'er), synes jeg det så svært ud at gå videre fra gruppen.



Spillerne viste sig dog som rigtige mandfolk, og på trods af en svær start med to nederlag, endte vi som 1'er i gruppen foran AC Milan, og med hvad der lignede endnu en svær modstander i næste runde - Inter Milan.

De blev over to kampe rundbarberet med samlet 8-2 og vi var hermed i kvartfinalen, hvor vi skulle op imod mægtige Real Madrid, som slog AC Milan ud inden de gjorde sig klar til kampen mod os. Vi vandt ude 1-0 og skulle derfor "Bare" undgå et nederlag. Det så også godt ud helt indtil det 85' minut, hvor de scorede til 2-1 - vi røg altså ud af CL på udebanemål, og det scoret så sendt i kampen at jeg kun kan være bitter over det! Skuffet

Nåh, CL var jo egentlig ikke vigtig i denne sæson (har spillet med hvad jeg troede var mit reservehold), så nu til noget andet der... .. egentlig heller ikke er vigtigt - ligaen. Vi var seedet til at vinde det hele igen, og det startede godt med tre sejre i tre mulige. Derefter begyndte det at svinge meget og vi tabte til hold langt nede i tabellen. På et tidspunkt var vi nede som nummer 7 og jeg frygtede en fyring, men heldigvis gik det lidt fremad derfra. Det var omtrent her hvor Italien og Brasilien manglede en manager, for Stuivenberg (Anderlechts manager), valgte at blive manager for Italien, og mine overvejelser omkring Anderlecht blev aktuelle. Hugo Lloris blev dog hans afløser (jeg søgte ikke jobbet), og han var VIRKELIG ikke hvad de manglede! Opstemt



Ligaen endte nemlig således efter 30 kampe, og vi var således et stykke efter i toppen. Heldigvis er det jo sådan i Belgien at man i mesterskabsspillet kun får halvdelen af sine point med sig, og derfor var vi altså kun tre point efter Charleroi.

Jeg var aldrig i tvivl om at vi på nuværende tidspunkt havde det bedste hold og det skarpeste angribere - det var blot et spørgsmål om hvorvidt de andre hold kunne holde dampen oppe og skrabe nok point sammen - specifikt Charleroi.

Og det kunne de ikke! De smed førstepladsen ret hurtigt, og derfor kunne vi mere eller mindre cruise mod endnu en ligasejr, som for mit vedkommende nu tæller to i streg! Smiley



Sidst men ikke mindst, skal vi omkring Cofidis Cup, og den titel som egentlig er den vigtigste for mig i denne sæson. Jeg kan ikke huske de enkelte kampe, andet end semifinalerne mod KRC Genk og finalen mod Zulte Waregem, samt en af de første runder hvor den eneste trussel (Anderlecht) blev ekspederet ud af turneringen. Vi står nu som klare og sikre vindere, og jeg kan drage videre til sambaboldens hjemland, efter en 2-1 finalesejr og Sulte Waregem - i en kamp hvor vi aldrig var i tvivl om hvem der skulle vinde.



Så vil jeg lige fortælle om mit eventyr i Brasilien, og i første omgang om landsholdet. Jeg blev ansat inden Copa America, hvor vi var favoritter til at vinde turneringen, på trods af en verdensrangliste der sagde 10 til os og 3 til Argentina. Det startede fint, og en gruppe med Japan, Venezuela og Mexico. Japan slog vi 2-1 i min første kamp (med besvær), men så skete der noget jeg aldrig har prøvet før mod Venezuela - den samme spiller formåede at score hele 6 mål i samme kamp! Heldigvis var det vores angriber! Opstemt Hele holdet spillede generelt fantastisk i denne kamp. Men så var mit begynderheld også ved at være brugt op lod det til. Mexico slog os 2-0 og vi gik videre som to'er i gruppen.



Det betød kvartfinale mod Columbia, som var to'er efter Argentina (det er noget med de bedste tre'ere der går videre og noget lodtrækning, hvorfor jeg ikke skulle møde Argentina allerede). Columbia var dog bedre end os, og vi tabte også her 2-0. Og så blev jeg fyret.....

Det betød så at jeg nu bare ventede på at et job blev ledigt i den brasilianske 3. division - Campeonato Brasileiro Serie C. Der var enkelte forespørgsler fra meget dårlige hold, og jeg følte jeg kunne vælge og vrage, så jeg havde is i maven og håbede på at en af nedrykkerne ville være interesserede i mig på sigt. Det lykkedes heldigvis, og den 3. december 2035 skete dette så:



Første runde af 3. division er overstået, hvor Coritiba blev nummer 3, men halvdelen af holdet vil væk, så der er en større opgave foran mig på nuværende tidspunkt.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #78: 29 Jan 2018, 08:24 »

Tillykke med jobbet i den brasilianske 3.div Smiley Sikke en liga! HAHA!

Glæder mig til at følge livet i brasilien.

Øv resultat med landsholdet, men sådan er det!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #79: 29 Jan 2018, 09:42 »

Ja, rigtig surt med landsholdet, men på mange måder var det samme oplevelse som med Belgien, hvor jeg også blev fyret inden opstart i landets ligasystem. Men det kan være jeg får chancen på et andet tidspunkt. Mit største problem er at jeg ikke kan få holdet til at fungere optimalt med det samme, og så er det klart at når jeg så møder nogenlunde kvalificeret modstand, så går det ikke altid lige godt...

Og tak - jeg håbede på Coritiba eller Red Bul Brasil, og var heldig med at de klarede sig dårligere end forventet (endte 3 - seedet 1'er som også var ledelsens forventning). Jeg skal dog lige vende mig til den brasilianske fodboldkultur og ligasystemer - det er noget af en rodet omgang, lige til at starte med... Jeg tror jeg er med i fire forskellige turneringer, hvor man er opdelt i grupper men spiller på tværs mod hold i andre grupper, og lidt forskelligt. Heldigvis er det et ret godt hold jeg har overtaget, så jeg vinder det meste indtil videre, så jeg ikke behøver bekymre mig om hvad jeg er videre i og hvad jeg ikke er. 

Jeg regner med at komme med en lille gennemgang af systemet når jeg finder tid til dette! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #80: 31 Jan 2018, 11:55 »

Puha, du er nået langt. Ligner en umulig opgave at skulle hente dig efterhånden Wink
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #81: 31 Jan 2018, 12:06 »

Puha, du er nået langt. Ligner en umulig opgave at skulle hente dig efterhånden Wink

Brug det som inspiration og motivation i stedet for at se det som en konkurrence.. Og der er jo også rigtig mange lande tilbage, så helt umuligt er det jo ikke. Smiley

Bare se at komme igang! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #82: 10 Feb 2018, 12:21 »

One Season Wonder

Der er gået lidt tid siden jeg skrev sidst, hvilket nogle omstændigheder var nødvendigt, men nu er der igen plads til et lille indlæg om endnu en sæson der er gået.

Coritiba var som sagt rykket ned og havde i den forbindelse haft svært ved at holde på spillerne i den forgangne sæson. De spillere der havde kontraktudløb, var der ikke noget jeg kunne gøre noget ved, så jeg koncentrerede mig derfor udelukkende om de spillere som jeg kunne forvente blev i klubben ihvertfald én sæson mere. Det betød at den første del af januar stod på at forlænge kontrakter, tale med spillere, hente det rigtige personale ind (Gabriel Jesus som sportsdirektør, som den eneste kendte), og ellers prøve at få bygget en eller anden form for sammenhold op hurtigst muligt.

Dette betød et par enkelte indkøb, herunder et par angribere til bænken, men ellers vurderede jeg at holdet egentlig var til oprykning allerede i den kommende sæson.

Jeg har igennem hele savet været fast besluttet på at bruge klubbernes egne ungdomsspillere, såfremt muligheden var der, og dette var ingen undtagelse. I Coritiba er der den fordel at deres faciliteter og setup er alt for godt til at klubben ligger i den tredje bedste række, hvilket også betyder at jeg formentlig vil kunne stille med et halvt hold af egenudviklede spillere - og det vil jeg derfor gøre. det kan godt være det er risikabelt, men det er trods alt den dårligste række i Brasilien, og jeg har tjekket mine konkurrenter ud - det burde ikke være et problem.

Og det var det så heller ikke, fordi..

For første gang nogensinde er jeg gået igennem en sæson uden at tabe en kamp i ligaen! På baggrund af dette blev vi selvfølgelig klart nummer ét i vores gruppe, og bankede i øvrigt al modstand i gulvet med en sådan magtdemonstration, som jeg sjældent før har set. Vores to angribere, Falcao (forlader desværre klubben på fri transfer efter sæsonen) og Italo (Coritiba-regen) var ustyrlige i front, og scorede mål efter behag. Vores højre kant Correa (solgt til Vasco da Gama i den sidste tredjedel af sæsonen) leverede flere assists end jeg nogensinde har oplevet før, og vores centrale midt bestående af Maikon (utilfreds i starten af sæsonen), Loureiro (stabil boldbryder, lav værdi, stor efterspørgsel) og Marcos (Coritiba-regen) var bundsolide og leverede mere eller mindre hver sæson.


Jeg ved ikke om jeg bare fandt et hold der var så langt over alle andre rent niveaumæssigt, eller det var taktikken der gjorde det, men hold nu op hvor sidder jeg tilbage med en fornemmelse af at denne demonstration sæsonen igennem aldrig sker for mig igen.

Pointrekord og endnu et trofæ til samlingen! Opstemt




Nu glæder jeg mig bare til næste sæson, hvor jeg har valgt at skifte klub igen, da jeg føler jeg skal prøve lidt forskelligt i Brasilien. Det betød at jeg kiggede lidt i bunden af den bedste række og så at to af Bahia-klubberne (en stat i Brasilien) var endt med at rykke ned. Det drejede sig om Bahia (en klub med fantastiske faciliteter og en fornuftig pengepung), og Vitoria, som i tidligere FM-versioner har leveret et par talenter til Europa. Faciliteter og økonomi er ikke helt så gode som Bahia, men til gengæld er deres manager blevet fyret, så derfor var mit valg ikke så svært. Jeg sendte en ansøgning, kom til samtale og fik jobbet. Nu står den kommende sæson så på et forsøg på endnu en oprykning, og denne burde kunne blive endnu mere suveræn end den forrige, jeg netop har oplevet!


Jeg forlod Coritiba med en bundsolid økonomi, opgraderede faciliteter, en trup der formentlig vil kunne spille med om oprykning igen i denne sæson, og en gruppe af spillere og fans der elsker mig som manager - så bliver afslutningen på den ene sæson altså ikke meget bedre!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #83: 12 Feb 2018, 08:49 »

Flot 1.sæson i Brasilien! Sejt! Smiley
Troede du ville fortsætte med klubben, men spændende nyt klubbalg!

Var det ikke dem der havde Robinho?
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #84: 12 Feb 2018, 08:53 »

Flot 1.sæson i Brasilien! Sejt! Smiley
Troede du ville fortsætte med klubben, men spændende nyt klubbalg!

Var det ikke dem der havde Robinho?

Nej det var Santos. Smiley De havde en højreback der hed Romario for et par år siden, samt en offensiv midt som jeg ikke kan huske navnet på. Smiley

Jeg tænkte jeg ville prøve lidt forskelligt nu jeg var her, så derfor jeg skiftede klub. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #85: 15 Feb 2018, 07:40 »

One Season Wonder V2

Så blev det Serie B og Vitoria der skulle styres, og jeg skulle forsøge at fylde endnu flere trofæer ind i mit pokalskab, som efterhånden bliver mere og mere proppet!

Vitoria har samme type problemer som jeg beskrev i Coritiba, med spillere der vil væk grundet nedrykning. Oveni det er klbbens økonomi ikke den bedste, så jeg startede med at rydde lidt op i truppen, og endnu engang satse på yngre kræfter, og håbe det kunne gøre det.

Jeg havde dog en enkelt tilføjelse til truppen udefra, og ham hentede jeg i Coritiba. Jeg forsøgte først at hente Falcao, som jo forlod Coritiba på en fri transfer, men han valgte Criciuma fra den bedste række - forståeligt nok. Dernæst tænkte jeg at jeg måtte sikre mig topscoreren fra sidste år - Italo. Selvom han er ung må han kunne bidrage væsentligt, og jeg kunne sælge lidt ud af mine udenlandske spillere. Det er jo sådan i Brasilien, at der kun kan være fem spillere på holdkortet af anden nationalitet end Brasiliansk, og der var der problemer på nuværende tidspunkt.

Første sportsmæssige udfordring blev Statsmesterskabet, som måske er en af de nemmeste titler jeg kommer til at vinde i dette save. Der er i bund og grund to klubber af nogenlunde klasse, og jeg beskrev dem begge i det tidligere indlæg - os og Bahia. Det blev sådan at vi skulle mødes i finalen (belejligt at den største kamp er finalen), men der var aldrig tvivl om at vi var det bedste hold. Cifrene lyver lidt men jeg er ligeglad - en sejr er en sejr, og jeg skriver Bahia statsmester på CV'et.


Så gælder det ligaen (de øvrige småturneringer satser jeg på at tage senere), og forhåbentlig hvad der skulle være endnu en titel og oprykning.

Vi startede med problemer, og kunne ikke rigtig få taktikken til at fungere, men som så mange andre gange, skulle holdet lige igang, og så var der ikke problemer længere.. Vi var suveræne gennem hele sæsonen, så da der manglede otte kampe var jeg så sikker på sejren, at jeg ansøgte jobbet i en af de største klubber i Brasilien, som lå og rodede rundt på en skuffende 10. plads i Serie A. Jeg kom til samtale, bad om først at skifte efter sæsonen (Serie A er en kamp senere end Serie B, så jeg ville stå i spidsen for den sidste kamp i turneringen i år), og det godtog de med det samme, så nu skulle jeg så bare vinde to af de sidste otte kampe med Vitoria, og så var jeg klar til at kæmpe med det store drenge!

Der blev lidt gummiben til sidst, men der var aldrig tvivl om hvad der skulle ske - de øvrige tophold kæmpede ligeledes med at holde fokus, så det var ingen sag at slutte som nummer 1. Italo endte som vores topscorer med 36 mål i alle turneringer, så han blev et meget tilfredsstillende indkøb.







Derudover vil jeg lige som en fodnote nævne at min tidligere klub Estudiantes har været suværent det bedste hold i Sydamerika, siden jeg forlod klubben, og er endnu engang det hold med bedst omdømme i området. Og som tidligere proklameret blev Matias Garat (min unge midterforsvarer i Estudiantes) landsholdsspiller (19 kampe), hvor han nu som 31-årig lever en tilværelse i Villarreal i den bedste spanske række, hvor han efter et eventyr i Benfica, har været de sidste otte år.

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #86: 17 Feb 2018, 13:15 »

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #87: 19 Feb 2018, 13:48 »

Du hiver bare alle titler hjem i Brasilien. Det er sgu lækkert.

Hvor meget mangler du så nu i Brasilien?
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #88: 22 Feb 2018, 20:17 »

Du hiver bare alle titler hjem i Brasilien. Det er sgu lækkert.

Hvor meget mangler du så nu i Brasilien?

Jeg skylder da vidst en tilbagemelding på dit spørgsmål - jeg har fuldstændig glemt alt om det, men har kommer det så:

Vi er med i følgende turneringer i denne sæson, og det er blandt disse at jeg skal vinde titler for at komme videre i min udfordring.


Der er tale om følgende i prioriteret rækkefølge:
1. Campeonato Brasiliero Serie A - (ligaen)
2. Copa Perdigao do Brasil - (dette må være pokalturneringen - ledelsen har forventninger hertil)
3. Brazilian South-Minas-Rio Regional Championship - (Må være et regionsmesterskab bredere dækkende end bare Bahia, eller Rio)

Copa Bridgestone Libertadores - (vandt jeg i sin tid med Estudiantes, så den er ikke så vigtig for min challenge)
Brasilianske Rio de Janeiro Statsmesterskab - (sidestilles med øvrige statsmesterskaber, og jeg har jo vundet i Bahia, så jeg behøver ikke vinde denne)
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #89: 22 Feb 2018, 20:48 »

Det er helt sikkert på en billig baggrund, men jeg har aldrig set én spiller score 8 mål i samme kamp før, og slet ikke i en kamp der tæller noget!

Det har jeg så nu - 12-0 og 8 mål fra min angriber! Opstemt

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010