home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 235 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!  (Læst 69904 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #90: 22 Feb 2018, 21:02 »

Bang ... er dog stadig skuffet over din udnyttelsesprocent Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #91: 22 Feb 2018, 21:11 »

Hehe.. Også jeg, men ved snart ikke hvad jeg kan gøre.. Har sat skyd mindre på alle mine spillere (hvor det er muligt - Salatiel er skarpretter og har ikke muligheden) og har "Arbejd bolden ind i feltet" på som holdinstruktion. Eneste ting jeg kan fjerne er spil mere direkte, men det er lissom hele humlen i min taktik, så det tænker jeg er en dårlig ide! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #92: 03 Mar 2018, 15:06 »

Club de Regatas do Flamengo

Jeg kunne ikke få armene ned, da jeg fandt ud af at Flamengo ville have mig som deres manager! Af de klubber der var udsigt til kunne miste deres manager efter sæsonen, var der ingen af de større klubber som var aktuelle. Den eneste klub der havde klaret sig ringere end forventet, og dermed havde fyret manageren var altså Flamengo, og jeg er lykkelig over at det lykkedes mig at få jobbet, og her er hvorfor:

Det virker måske for nemt bare at skifte til en af de bedste klubber i hver række, som jeg jo har gjort i denne omgang i Brasilien, men husk nu på at der er MANGE sæsoner tilbage af mit save, og i bund og grund handler netop dette save jo om at komme hurtigt igennem (uden at dette skal virke som en undskyldning fra min side - jeg er rigtig tilfreds med hvordan dette save har været hidtil).
Der er nogle andre udfordringer ved at skifte job så ofte, end hvis man skal arbejde sig op med det samme hold hele vejen igennem (hvilket jeg helt sikkert også kommer til i nogle lande), blandt andet skal jeg hver gang lære nye spillere at kende, finde ny opstilling, og sørge for at hele holdet endnu engang er med mig. Indtil videre har jeg lykkedes med at have en taktik for hvert hold, hvilket har betydet at jeg, i de klubber jeg har været i længere, ikke har haft problemer med at modstanderne lærte hvordan vi spillede.
Det giver desuden også den udfordring at der stilles væsentligt større krav til mig som manager, hvilket jeg lever fint med. Derudover får jeg set lidt forskelligt i nogle ligaer, hvor jeg ellers normalt ikke er så tit, og det kan jeg faktisk rigtig godt lide.

Nu gælder det jo så Flamengo, og som jeg nævnte tidligere er der fortsat én kamp tilbage af sæsonen, hvilket sådan set er fint nok, der er dog en enkelt ting jeg skulle have tænkt over inden jeg startede - Jeg fyrede alt personale, da der ikke var noget af det der var tilstrækkeligt efter min mening. det betød jo så at der ingen hjælp var at hente i forhold til hvor gode spillerne er, og hvad den bedste opstilling er i assistenttrænerens øjne.
Nå men, jeg måtte jo gøre det efter bedste evne, så det blev min 4-4-2 diamant fra min Estudiantes-tid, der blev brugt til denne ene kamp, hvorefter jeg satser på at finde en assistenttræner der har en holdning, samt se på hvad spillerene egentlig kan finde ud af.

Inden kampen lå Flamengo 11'er med et mål om en fjerdeplads, hvilket var helt og aldeles umuligt at opnå, hvor en ottendeplads var bedste udfald og en 12'er var det værste udfald. Med lidt startvanskeligheder, hvor det lignede en kedelig 0-0'er (modstanderen havde intet at komme med i første halvleg), kunne vi dog alligevel trække os sejrrigt ud af kampen og ender - med hjælp fra andre hold - på en ottendeplads. Mere er der sådan set ikke at sige om det - det forventes at vi ender væsentligt højere næste sæson.

Til den nye sæson er der blevet ryddet op i truppen, flere tidligere storspillere er sendt videre og vi har hetet nye spillere ind, primært fra Brasilien, men jeg har ikke ville udelukke det øvrige Sydamerika i denne omgang. Flamengo er en klub med gode faciliteter og en god pengetank, så der er blevet investeret yderligere i alle faciliteter med videre der næsten kan investeres i, og nogle klassetalenter er hentet ind, hvoraf flere kan gå direkte ind i startopstillingen.

Nu glæder jeg mig virkelig til at komme igang med sæsonen og se hvor hurtigt og langt jeg kan drive det til med mit nye hold, og så må vi se hvor længe jeg bliver i Brasilien, inden jeg tager videre til Bulgarien!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #93: 09 Apr 2018, 08:36 »

Har du droppet den her Broen?Huh?
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #94: 09 Apr 2018, 10:19 »

Har du droppet den her Broen?Huh?

Nej nej - overhovedet ikke! Jeg er nærmere så langt inde i savet, at jeg ikke har haft tid til at skrive.

Jeg skal have opdateret snart - nu fik jeg også lige taget hul på et andet eventyr ved siden af, så det blev skubbet lidt i baggrunden. Smiley

Jeg lover at der nok skal komme mere! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #95: 19 Aug 2018, 14:00 »

Clube de Regatas do Flamengo (Brasilien)

Jeg er kommet godt igang med dette save igen, og er efterhånden et stykke længere henne end første hele sæson med Flamengo, så de kommende indlæg vil blive opsummeringer af flere sæsoner, således jeg igen kan komme helt op til dato med mit save.

Første skridt bliver en gennemgang af hvordan det hidtil er gået i Brasilien. For at opsummere manglede jeg at vinde den bedste række, South-Minas-Rio (statspokalturnering) og Copa de Perdigao do Brasil (landspokalturnering en) i Brasilien, og jeg satsede på jeg kunne gøre det med Flamengo.

Statspokalturnering en kom i hus allerede i den første hele sæson i klubben, og havde det ikke været for en pinlig optræden på hjemmebane i finalerunden mod Vasco da Gama, havde Statsmesterskabet også været hjemme endnu engang (denne gang i Rio og ikke Bahia som tidligere er vundet med Vitoria). Det kom til gengæld hjem i sæsonen efter, hvor Fluminense ikke kunne stille noget op over to kampe.

Landspokalturnering en kom først i hus året efter (2040), og kun fordi vi havde scoret flere mål på udebane end Botafogo (samlet 2-2), men så kunne det krydses af. Så manglede der kun ligaen, men der var nu aldrig tvivl om at det også ville blive i år, hvor vi vandt med 10 point ned til Palmeiras som endte nummer 2.

Nu var det så tid til at drage videre til næste land på listen - Bulgarien.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #96: 21 Aug 2018, 08:17 »

Tsarsko Selo (Bulgarien)

Min tid i Bulgarien var lidt af et moderne eventyr. Efter min tid i Brasilien, hvor jeg hoppede lidt fra klub til klub, valgte jeg at blive i den samme klub hele vejen igennem Bulgarien - også fordi det er en lidt svagere liga end mange andre så der ikke er så langt til toppen, samt at jeg ikke rigtig har noget forhold til nogen klubber her i landet.

Mit valg faldt på Tsarsko Selo på 6. pladsen i den næstbedste række i Bulgarien halvvejs i sæsonen i december 2040. Tsarsko Selo har ikke rigtigt nogen historie af væsentlig betydning - Klubben blev stiftet i 2015, så er ikke så gammel (ihvertfald ikke i realtid - jeg er jo et stykke henne efterhånden), og derfor er der heller ikke særlig gode faciliteter i klubben, og truppen er egentlig heller ikke noget at råbe hurra for, men der var én vigtig årsag til at jeg valgte dem - det særprægede navn. En simpel google translate søgning fortæller at navnet betyder Kongelig landsby, hvilket er lidt underligt, men meget sjovt, og om ikke andet så skal jeg have denne kongelige klub til at vinde den største hæder i landet! Smiley

På trods af at klubben er relativt ukendt, har dårlige faciliteter og meget få spillere med ret meget kvalitet, endte vi med at vinde Vtora Liga allerede i min første sæson i landet, dog kun på mindst mulige margin med ét enkelt måls forskel.

Det betød oprykning og oprustning, men da klubben ikke har så mange penge, måtte jeg stille min lid til at min sportsdirektør kunne finde nogle anstændige frie transfers, og det lykkedes fornuftigt i første sæson og endnu bedre i den næste sæson i klubben. Efter en overlevelsessæson midt i tabellen kunne vi allerede i vores anden sæson i den bedste række hæve den store pokal over vores hoveder efter en sæson, hvor vi fejede det meste modstand af vejen! Største udfordrer var de tidligere femdobbelte mestre fra Ludogorets, som dog efter mesterskabsslutspil let fortsat var fem point efter os på 2. pladsen.

Som glasur på lagkagen kunne vi få dage efter krone os selv som vindere af pokalturneringen, efter en 2-1 sejr over vores største konkurrent Ludogorets. Nu manglede kun Supercuppen, som endnu engang betød en kamp mod Ludogorets. dette blev en hårdt spillet kamp, som måtte ud i straffe før vi kunne trække os sejrrigt ud af denne kamp, men 5-3 på straffe og så var det også klaret.

Nu er det derfor tid til at komme tilbage til Sydamerika og Chile denne gang, efter blot to og en halv sæson i Bulgarien.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #97: 18 Jan 2019, 09:51 »

Everton Viña del Mar (Chile)

Jeg blev aldrig helt færdig med at fortælle om dette save, så jeg vil lige runde af med et par indlæg frem til hvor jeg nåede. Dette er det første af fire indlæg der vil komme indenfor den næste uges tid eller lignende. Jeg har ingen screenshots og min hukommelse er ved at være mangelfuld, men jeg vil alligevel lige få opdateret så I ved hvor jeg kom til.

Efter lidt søgen i næste land (Chile) kom jeg frem til at underpræsterende Everton Viña del Mar måtte være klubben for mig af flere årsager:

1. de har vingård i deres navn (Viña = vingård) Peace
2. farver som Boca Juniors (har jeg altid godt kunne lide)
3. der er noget at arbejde med, da faciliteter trænger til gevaldig opgradering (kan jeg godt lide)
4. økonomien er nogenlunde fornuftig, så jeg skal ikke kæmpe for meget med dette i starten
5. klubben er seedet til en fjerdeplads i den næstbedste chilenske række, så der er muligheder for at rykke op indenfor den nærmeste fremtid.

Ligaen er bygget op med 16 hold i de to øverste rækker, hvor man møder hinanden to gange, og det er så det - helt standard (det gælder i øvrigt også den bedste række). Pokalturneringen er standard knald-eller-fald, dog over to kampe hele vejen igennem, så det er desværre ikke nok at satse på at man møder de gode hold på hjemmebane.

Jeg overtog klubben midt i sæsonen, som løber fra januar til december, hvor vi måtte kæmpe fra en placering midt i tabellen. Denne første sæson brugte jeg på at finde den optimale taktik til spillerne, samt rydde op i truppen. Vi havde et enkelt transfervindue til at gøre lidt ved truppen, og jeg hentede et par spillere - primært på lejeaftaler fra de større klubber.

Sæsonen endte med en tilfredsstillende tredjeplads, efter at have kæmpet en hård kamp med første- og andenpladsen i længere tid, men måtte give fortabt grundet en tynd trup (hvilket var godt nok, da vi ikke kunne nå at vinde i sidste ende alligevel).

Inden den næste sæson var jeg rundt i alle storklubber og kigge efter unge talenter som jeg kunne leje til billige eller ingen penge, og jeg havde ligeledes vores sportsdirektør på charmeturné i de nærmeste lande - skulle der være et kæmpetalent der rendte rundt i Paraguay eller Peru. Det gav lidt ekstra fylde til truppen, og betød at vi fik hentet en bedre målmand, højre back og defensiv midtbane, som vi havde sukket over hele den seneste sæson. Derudover kunne vi leje sidste års skarpeste angriber i Everton, og fik ligeledes styrket bredden på bænken, så jeg følte mig sikker på at denne sæson skulle stå i Evertons navn.

I pokalen slog vi flere af de store ud, herunder Colo Colo som lå nummer 2 i den bedste række. Exit blev kvartfinalen mod Universidad de Chile, hvor vi efter to kampe måtte se os slået. Som udgangspunkt havde jeg ellers tænkt at vi ikke skulle deltage ret meget i denne turnering, da det var ligaen der havde førsteprioritet, men i takt med at vi kom længere og længere ind i turneringen måtte jeg sande at jeg ikke kunne lade være med at bliver lidt mere engageret i denne turnering end jeg havde regnet med.

I ligaen viste det sig hurtigt at der ikke var nogen hold der havde kvaliteten til at følge med os, og efter en sløv start med et par nederlag, endte vi som etter efter en stime på 24 kampe uden nederlag (ud af 30 mulige). Topscorer i ligaen blev Raul Joquera (lejet i Universidad de Chile) med 23 scoringer, og assistkongen i klubben blev Felipe Fuentes (lejet i Huachipato) med 14 målgivende afleveringer fra venstre kant (overgået af 18 assists i ligaen). De to måtte også kæmpe om flest gange kampens spiller, som Fuentes dog trak sig ud af som vinder med ni kåringer.

Vi slog flere rekorder for klubben (det var umuligt at tage rekorder i ligaen, da Cobreloa allerede havde rekorden med 84 point og alt for mange mål til at jeg ville have mulighed for at nå dem), herunder pointantal, mål og mål imod os, så alt i alt en tilfredsstillende sæson. Jeg tror på denne klub (og ledelsen tror på mig - har investeret i alle faciliteter), så jeg blev i klubben til den kommende sæson - der var alligevel ingen spændende jobs at få ved slutningen af sæsonen, men det skulle vise sig at ændre sig efter ca. en halv sæson. På det tidspunkt lå Everton nummer 8 i ligaen, og altså langt fra den spåede nedrykning. Vi klarede os hæderligt og vandt nogle vigtige point ind imellem, men jeg vidste at der var nogle år endnu indtil vi rigtigt kunne konkurrere med de bedste hold i ligaen (og dette save handler om at vinde alt, så det gælder om at komme så hurtigt videre som muligt).

Heldigvis for mig var ét af de største hold i Chile i problemer længere nede i tabellen (nummer 10) og deres manager var meget usikker i sit job. Det vekslede lidt mellem resultaterne for dem, så da de tabte kampen lige inden de skulle møde os, kunne jeg ikke lade være med at udvise interesse i hans job - ikke pænt gjort, I know, men man må tænke på sig selv først. Det resulterede i at han prompte blev fyret som et direkte resultat af min interesse, og jeg var klar favorit (odds 1,5) til at få jobbet. Evertons ledelse håbede selvfølgelig jeg ville blive og forsøgte at give mig en ny kontrakt (min nuværende udløb efter sæsonen), men jeg ville holde mine muligheder åbne og den var i øvrigt ikke bedre end den jeg havde i forvejen. Jeg kom til samtale hos den mulige kommende klub kort tid efter at vi i Everton havde slået deres hold med 2-1, og jeg havde egentlig følelsen af at det var en formalitet, for de havde jo egentlig allerede valgt mig, og jeg fik da også min vilje med alt - jeg kunne tage det personale med jeg ville, de ville opgradere faciliteter og jeg fik mine ønsker om at hente og udvikle unge spillere opfyldt også. Der gik da heller ikke lang tid før de var klar med kontrakten, og derfor skifter jeg endnu engang klub - lige inden det andet transfervindue - til.......

« Seneste Redigering: 18 Jan 2019, 10:01 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #98: 21 Jan 2019, 10:25 »

Club Social y Deportivo Colo-Colo (Chile)

Lige siden Nicolás Millán var at finde i denne noget større klub end Everton, har jeg været lidt vild med klubben (en spiller der har fået alt for lidt ud af sit talent - tidligere kaldt den chilenske Cristiano Ronaldo) - specielt navnet Colo-Colo er jo bare sjovt. Derudover er det en klub med fremragende faciliteter, en balance på 200 mio. kr. og en trup der er væsentligt bedre end Evertons. Jeg har derudover fået stillet 142 mio. kr. til rådighed til transfers, og har et lønbudget på 6 mio. kr. hvor kun de 2,5 bliver brugt på nuværende tidspunkt, så det var egentlig aldrig en svær beslutning for mig at skifte til dem.

Nu har jeg en måneds pause fra ligaen til at sammensætte min trup, og taget i betragtning hvor vi ligger, vil jeg forsøge at kopiere min taktik fra Everton, som var en skæv 442-smal diamant med en enkelt fløj. Problemet med det er så at Colo-Colo ikke har nogle backs overhovedet... Det betyder én højreback på 19 år der slet ikke er god nok, og ingen der kan spille på venstre back...

Det betød et seriøst stort problem, da jeg ikke er særlig vild med at spille uden backs, så jeg måtte ud og handle - godt transfervinduet netop er åbnet. Eneste problem er at jeg kun kan hente tre spillere, så jeg måtte tænke mig godt om inden jeg accepterede nogle handler. Jeg søgte ligaen igennem og kiggede på de seneste landsholdssamlinger fra U19 og op til A-holdet, og fandt et par emner der var acceptable. Udover en back til hver side, hentede jeg ligeledes Chiles største målmandstalent fra konkurrenten O'Higgins for samlet 41 mio. kr., da vores egen var ved at være en gammel herre, som snart skulle på pension, og vi har ingen til at tage over efter ham. Udover disse indkøb har jeg fundet en midterforsvarer på 18 år, hvis kontrakt udløber efter sæsonen, samt købt 18-årige Claudio Duran fra Huachipato, som jeg lejede i Everton, som virkelig har været et bæst på toppen i denne sæson. Han kommer ligeledes til klubben efter sæsonen grundet hans lejeophold i Everton, hvorfor ingen af de to tæller med i de tre indkøb jeg har at gøre med i transfervinduet.

Jeg kan ikke længere huske hvordan det gik til men jeg endte altså med at vinde de resterende titler her i landet (Primera Division, den chilenske ligacup samt den nationale supercup), hvorfor jeg nu drager mod Columbia.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #99: 24 Jan 2019, 10:57 »

Union Magdalena (Columbia)

Næste klub på en efterhånden lang liste blev Union Magdalena - en klub jeg håbede på ville ende uden manager af én bestemt årsag. Til dem der ikke kender dem så kan jeg sige med det samme, at det gjorde jeg heller ikke. Grunden til at jeg tænkte det var klubben for mig var, at dette er klubben hvor Fellainis håridol slog sine folder i ungdomsårene som fodboldspiller. Hvis ikke I allerede har gættet det, så er der tale om Carlos Valderrama (selvfølgelig). Jeg kan ikke huske jeg nogensinde har set ham spille, men hans udseende står så klart for mig, at jeg bare måtte være manager for hans tidligere klub! Smiley

Nu til det mere FM-relaterede - jeg overtog klubben på en 10. plads i den næstbedste række og et hold der offensivt og på ungdomssiden faktisk havde nogle ganske gode spillere. Der skulle heller ikke ret mange ændringer til for at vi kunne konkurrere om de gode pladser. De gode pladser er dog ikke godt nok for os - det er kun førstepladsen der tæller, så for mit held var vi i sidste ende ikke gode nok til at være med helt i toppen af ligaen med det samme.

Min tid i Union Magdalena endte med en sejr i anden sæson (2048) hvorefter jeg valgte at sige op, da flere store jobs var i spil.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Broen13 - Verdensherredømmet - TYVSTJÅLET fra Gilly!
« Svar #100: 26 Jan 2019, 17:21 »

Deportivo Cali (Columbia)

Her nåede jeg så til - jeg nåede aldrig at vinde noget i Deportivo Cali, hvilket ærgede mig lidt, idet næste land var Danmark. Hvis jeg nogensinde optager et sådan save igen, vil det blive herfra jeg starter (Deportivo Cali), istedet for at starte helt forfra igen. Jeg kan varmt anbefale et save af denne kaliber - det giver virkelig en god forståelse for ligasystemerne rundt omkring i verden, og man får prøvet en masse forskelligt på vejen! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010