home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 581 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Skyggesiden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Skyggesiden  (Læst 10657 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Skyggesiden
« : 14 Nov 2006, 15:01 »


3 år er gået – hvad nu?
25/8 2009
Han har haft dirigentstokken i godt 3 år, men de varslede titler er blevet udeblevet. Vi vil, her på avisen, de næste 3 udgivelser sætte fokus på Nikolaj Albrectsens 3 første år i Rom-klubben, og se frem imod hans kommende, 4. sæson, da en forlængelse af kontrakten netop er sket.
Det stod klart for alle, at Lazio skulle finde sig en ny manager, der i sommeren ’06 skulle begynde arbejdet med et blik på tabellen, hvor hans hold lå med 11 minuspoint.

Valget faldt på danskeren Nikolaj Albrectsen, og ved ansættelsen sagde han følgende:
”Vi har en god trup, der i første omgang skal koncentrere sig om overlevelse, men i fremtiden skal der vindes titler, og vi skal væk fra denne tåge og skygge, der har ligget over denne klub de senere år. Jeg forlader ikke klubben, før vi har vundet en titel.”
Vi kan allerede afsløre, at første sæson ikke bød på titler til de lyseblå fra hovedstaden, men man fik set en klar fremgang og det skabte håb om noget mere.

Klubben leverede stabile og flotte præstationer, hvilket gjorde, at de langsomt strøg opad i tabellen.
”Nu går vi efter europæisk bold til næste år,” sagde Nikolaj Albrectsen efter en sejr i februar måned, og han gjorde det dermed klart, at man satsede 100 % på allerede at markere sig højt oppe i tabellen i hans første sæson. Sådan endte det faktisk også, for en fornem 7. plads var facit efter 38 runder, hvilket indbragte dem en billet til næste sæsons UEFA Cup. Det skyldes blandt andet meget flotte præstationer fra den rutinerede keeper, Peruzzi, som også blevet kåret til Årets Målmand i Italien. Ligeledes formåede holdets lejesvend, Pasquale Foggia at markere sig, da han blev nomineret i Årets Unge Spiller, og tilmed kunne lade sig kåre som vinder, inden han forlod Rom for at drage tilbage til Milano.

Første sæsons succes kom dog ikke uanmeldt, da Nikolaj Albrectsen satsede forholdsvist stort på transfermarkedet op imod sin første sæson. Følgende spillere blev hentet til Olimpico.



Petri PASANEN, Werder Bremen. Pris: 34 mio. kr.
Den finske forsvarsspiller blev hurtigt udset til at skulle styre forsvaret med hjælp fra Oddo og Zauri som de etablerede backs. Pasanen skaffede holdet sikkerhed i bagerste række, og betegnes som sæsonens bedste køb.








Giuliano GIANNICHEDDA, Juventus. Pris: 3 mio. kr.
Den gamle Lazio-spiller blev hentet hjem efter eget ønske, da han ikke ønskede at spille Serie B. Han blev beskrevet sådan af Lazios træner: ”Vi kan i dag præsentere Giuliano, og det er jeg meget tilfreds med. Han kommer med stor rutine, kender klubben, og kan vise sig at blive en meget vigtig spiller for os.” Midtbanespilleren fik 32 kampe for Lazio og scorede 5 mål i sæsonen 06/07.







Antonio FLORO FLORES, Arezzo. Pris: 20 mio. kr.
Den italienske angriber blev hentet for næsen af flere Serie A-klubber, og var udset til at gå ind i et rotationsprincip med Makinwa og Rocchi. Floro Flores tegnede sig en 4-årig kontrakt og krediterede for den tillid med 6 scoringer og 3 oplæg i sine 23 kampe.








Sherman CÁRDENAS, Bucaramanga. Pris: 6,5 mio. kr.
”Vi har i dag fået tilknyttet et af Sydamerikas største talenter, som går direkte ind i førsteholdstruppen. Han skal nok vise sit værd og alle er opsatte på at få ham til at føle sig godt tilpas her i Rom, udtalte holdets træner om januar-indkøbet, der fik 14 kampe i foråret og leverede ikke færre end 8 assist.






Således sluttede første beretning i serien om Laziostrænerens 3 første sæsoner ved roret. Følg godt med i morgen, hvor næste sæson står for døren, som bød på nye stjerner i klubben, europæisk fodbold, og salg af vigtige spillere.
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #1: 14 Nov 2006, 15:06 »

fed  blog.. god opstilling
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #2: 14 Nov 2006, 16:20 »

Ser godt ud indtil videre..  Og jeg glæder mig til at følge med i denne blog  Wink
Logged

MJ91
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #3: 14 Nov 2006, 16:25 »

Rigtig god start. En alternativ med rigtig god måde at skrive bloggen på
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #4: 15 Nov 2006, 16:22 »

Fed Blog og gode resultater. Kan godt lide at updatesene ikke bliver for lange så de er uoverskuelige men heller ikke for små
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #5: 15 Nov 2006, 17:02 »

Spændende start Hafiz. Glæder mig, til vi får at høre fra nutiden :-)
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #6: 15 Nov 2006, 17:14 »

Virkelig godt!

Men det er dog lidt usandsynligt at Lazio ville købe en sort spiller..(desværre)... På grund af deres racistiske fans... Skuffet Jeg synes heller ikke om det men jeg tror han ville blive buet ud af stadion til hver hjemme kamp:(

Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #7: 17 Nov 2006, 15:33 »

Stor ros herfra!

God idé mht til at få de allerede overståede sæsoner fortalt...
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #8: 17 Nov 2006, 15:44 »

Godt skrevet blog. Stilren. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilke 11 mand du starter med.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #9: 17 Nov 2006, 16:09 »

Den her blog er genial (!) kan helt vildt godt lide den
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #10: 18 Nov 2006, 09:58 »

Superb Hafiz. Du sætter det fremragende op og skriver som altid fornemt. Resultaterne ser heller ikke værst ud. KUTGW Thumbs Up
Logged

DelPiero
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #11: 18 Nov 2006, 10:55 »

Godt lavet Hafiz. Du kæler virkelig for detaljerne.
Kan godt lide hvem der kunne være mulige indkøb osv. Opstemt
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #12: 18 Nov 2006, 11:57 »

Kunne da være sjovt hvis du hentede Huntelaar Smiley Ham købte jeg også i Lazio og han overtog straks rollen som målscorer.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Nicobong
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #13: 19 Nov 2006, 15:36 »

Du river Steaua rundt Opstemt Nu skal det bare gå bedre i Serie A Wink
Logged

Nicobong
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #14: 19 Nov 2006, 16:03 »

Ja, en hel del Peace
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010