home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 576 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Skyggesiden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Skyggesiden  (Læst 10242 gange)
United-styrer
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #30: 27 Nov 2006, 17:29 »

Du lever op til det, du lover, må man sige. Der blev købt stort ind! Det ser ud til at være en solid trup, du har i år, og denne gang tror jeg på, at du snupper titlen i Serie A.

Det var ærgerligt, at du ikke fik kvalifikation til Champions League. Vil du være fuldstændig ligeglad med Europa og satse 110 procent på ligaen, eller går du efter UEFA Cuppen?
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #31: 27 Nov 2006, 17:41 »

100 % på ligaen. Jeg har vundet det, der er større end Uefaen, så den er ligegyldig. Det er klart, at hvis jeg er i semi i turneringen, så gør jeg mig måske god Cool
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #32: 27 Nov 2006, 18:02 »

Syge indkøb!!!!!

Det bliver spændende, men du må tage titlen med det spillermateriale, du har til rådighed  Thumbs Up

Hvordan du kan få Richards så blillig fatter jeg ikke, jeg har budt 375 mill. i mit Real spil og de afviser det blankt, sågar uden at forhandle det  Shockeret
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #33: 27 Nov 2006, 18:03 »

Et superhold du er ved at få samlet, og har helt sikkert en mulighed for at tage mesterskabet i år, men er dog lidt bekymret alligevel Opstemt Jeg har nemlig lavet noget lignende med en masse indkøb før sæsonen og holdet har ikke spillet særlig godt før jul, går dog bedre nu, og er også allerede i januar smidt af om mesterskabet.

Men håber ikke det sker for dig Thumbs Up
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #34: 27 Nov 2006, 18:48 »

Syge indkøb!!!!!

Det bliver spændende, men du må tage titlen med det spillermateriale, du har til rådighed  Thumbs Up

Hvordan du kan få Richards så blillig fatter jeg ikke, jeg har budt 375 mill. i mit Real spil og de afviser det blankt, sågar uden at forhandle det  Shockeret

Han var kun 35 værd, og jeg synes faktisk det er lidt dyrt, det jeg har givet funny

Har aldrig prøvet ham, så det bliver interessant!

Et superhold du er ved at få samlet, og har helt sikkert en mulighed for at tage mesterskabet i år, men er dog lidt bekymret alligevel Opstemt Jeg har nemlig lavet noget lignende med en masse indkøb før sæsonen og holdet har ikke spillet særlig godt før jul, går dog bedre nu, og er også allerede i januar smidt af om mesterskabet.

Men håber ikke det sker for dig Thumbs Up

Har også prøvet det i de foregående spil, men håber at min "stamme" holder fast. Ellers må jeg jo bare købe nogle andre Hævet Øjenbryn
« Seneste Redigering: 30 Nov 2006, 16:37 af Hafiz » Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #35: 27 Nov 2006, 18:49 »

Du burde godt kunne hente mesterskabet med dét hold Smiley Dygtige spillere.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #36: 28 Nov 2006, 16:44 »


Det brasilianske indtog
2/9 2011
Lazio hentede ikke færre end 8 spillere til klubben i denne sommer, hvoraf halvdelen er fra Brasilien. Selvom de kommer fra samme land har de 4 fremragende spillere dog ikke meget til fælles, og vi har stillet skarpt på disse forskellige personer i opstarten til Lazios kommende sæson. Om det er disse 4, der skal skaffe mesterskabet hjem til Rom vides ikke, men det lader ikke at være tilfældigt, at holdets træner netop henter hele 4 brasilianske boldbegavelser.

Lokket til Europa som 16-årig

João Paulo Dias er det fulde navn, men kun det sidste bliver brugt. Han har en mærkelig historie at fortælle om sin fortid, da han møder os i et af klubbens presserum.
Han foreslog selv stedet med grunden, at han ikke rigtig kendte byen endnu. Dias har også haft andet at se til. Det er den yngste spiller, der er kommet til klubben i år, og han kom til Europa via kontakter i sin lokale klub i 2008. Han kom under vingerne hos kæmpemæssige Barcelona, der tog godt imod ham, og han spillede 3 sæsoner på holdets ungdomshold, inden han lod sig friste af en plads i Nikolaj Albrectsens trup.
”Jeg håber, at jeg i fremtiden vil blive blandt verdens bedste,” sagde en kortfattet Dias til os, da han blev spurgt om fremtiden.
Der er også grund til forhåbninger, for talentet er der, men kigger man et par sæsoner tilbage, er der ikke meget hjælp at hente. Mange unge, helt unge talenter, der er hentet til Lazio har ikke slået igennem, og har været nødsaget til at søge en anden klub.
Det lader dog til at være noget andet med denne Dias, han har tidligt i sit liv satset alt på fodbolden, flyttet fra hus og hjem, og mange peger på, at han har stædigheden til at slå igennem for klubben.

Den defensive landsholdsspiller

Michel Schmoller er næste mand. Han kommer direkte fra sit hjemland, Brasilien, hvor han fik et år i Sao Paulo. Forsvareren er lidt af en nomade i brasiliansk fodbold, for siden 2008 har han spillet for 3 forskellige klubber i det sydamerikanske land. Nu ser han dog ud til at være landet. U/21 landsholdsspilleren kommer til Europa for at slå sit navn fast, og der er ikke mange, der betvivler, at han kan gøre det. Nationalt har han længe været udråbt til et stort talent, og der skal gå meget galt for at han ikke imponerer i Italien, og får sit gennembrud i allerførste sæson.





2 stjerner fra den Andaluciens storby

De 2 sidste spillere, der er kommet til klubben, har de seneste år boet i samme by. Angrebsstjernen, Sóbis(til venstre), har de seneste 5 sæsoner tilbragt sin tid i Sevilla, men ikke den klub. Real Betis fik i 2006 spilleren til Europa, og har siden kvitteret for tilliden med 64 scoringer for klubben. Nu er han så hentet til Rom som den dyreste spiller i mange år, og den dyreste handel i Italien i hele sommeren, hvilket selvfølgelig pålægger ham et meget stort pres, som han dog også er klar over: ”Mange har sikkert deres tvivl om, om jeg er de mange penge værd, men jeg må bare vise, at jeg kan det, jeg er købt for. Jeg vil meget gerne vise fra starten af, hvad jeg kan, men jeg må også være realistisk og sige, at det kan tage tid at tilpasse sig i en ny klub.” Daniel Carvalho(til højre) er den sidste brasilianske spiller, der har fundet vej til Lazios trup, og ligesom Sobis har han brugt en del år i spansk fodbold.
Han spillede dog 4 sæsoner i CSKA Moskva, inden storklubben Barcelona i 2007 smed godt 100 mio. kr. efter ham. 7 scoringer i en debutsæson for en offensiv midtbane er i manges øjne bestået, men ikke i hans klubs.
For Carvalho blev sendt videre i systemet, og så stod de hvide fra Sevilla klar med tegnedrengen fremme.
Omkring 90 mio. kr. var nu prisen for den ombejlede spiller, der dog fandt ro i klubben, og i de 2 første sæsoner gjorde det godt i klubben, men i sin 3. sæson i klubben faldt han ikke i god jord hos træneren, som ikke brugte ham tilstrækkeligt. Derfor var klubben åben for et salg, hvilket sendte ham til Rom, hvor han håber på succes, men er godt klar over konkurrencen: ”Der er mange dygtige spillere i truppen, men træneren har fortalt mig hans planer med mig, og jeg håber på, at han indfrier dem, således at jeg får meget spilletid og optimerer chancen for stor succes. Jeg vil hvert fald gøre mit til på træningsbanen, for at han vælger mig.”

Om disse 4 brassere får succes eller ej vil tiden vise, og vi vil selvfølgelig have deres præstationer under luppen i fremtiden.
« Seneste Redigering: 28 Nov 2006, 16:48 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #37: 29 Nov 2006, 17:08 »


Albrectsen taler ud; om forventninger og økonomiske problemer
3/9 2011
En italiensk sportsavis har været så heldige at få fingrene i den verdenskendte dansker, Nikolaj Albrectsen, til en snak om den kommende sæson. Der bliver talt om alt fra nyindkøb til nedprioritering. Hvordan disse emner bliver behandlet, kan du læse her.

All in på ligaen

- Det er i år, at det skal i hus. Jeg mener, at vi ikke har haft et bedre hold end i år, og derfor satser vi 100 % på ligaen. Det kan godt være, at mange eksperter tror, at vi ikke engang når en CL-plads, fordi vores hold ikke er sammenspillet, men det er ikke noget, jeg frygter. Vi har en god og stærk trup, og det er da klart, at de lige skal tilpasse sig i klubben, men jeg tror på, at vi kan vinde titlen, for ellers, er det meget skuffende, fortæller en klar Lazio-træner.
Til spørgsmålet om hvem, han er gladest for af sine nyindkøb, svarer han en smule kryptisk:
- Det er jo ikke til at sige. Jeg er glad for hver og en af dem, men der er jo f.eks. ikke de samme forventninger til Dias, som der er til Sobis. Det er klart. Men alle er klar til at få succes, og jeg håber, at vi kan gøre det.

- Jeg vil ikke udpege nogen specifik, men spillere som Carvalho og Xabi Prieto har ikke fået den bedste modtagelse, og er regnet som overflødige. Det er jeg ikke enig i. Det kan godt være, at der på papiret er bedre spillere i truppen, men det er ikke 11 mand, der vinder et mesterskab.

Europæisk i 2. række
Nikolaj Albrectsen og hans tropper har andet at se til end udelukkende Serie A, for holdet skal spille Toto Cup, og går givetvis videre til UEFA-Cuppen, hvor der kan ligge mange kampe og vente i løbet af efteråret. Det bekymrer dog ikke træneren, der har en strategi klar:
- I vil ikke se et Lazio-mandskab med de 11 bedste på dagen i europæisk. Vi har vundet Champions League, og har bevist, at vi kan være med på højeste niveau. Vi satser på ligaen, da det betyder mest for os, og for vores fans. Det er klart, at formår vores reserver at komme langt, er det selvfølgelig flot, og mon ikke, de får lov at fuldføre turneringen. Vi vil jo ikke begræde succes i turneringen, men den har nogenlunde samme prioritet som Coppa Italia.

Økonomiske problemer oven på storindkøb
Flere spillere har, i følge den italienske avis, fortalt, at de er klar til at forlade klubben, kun pga. de økonomiske forhold i klubben. Det siges, at klubben, der ellers har været i plus de seneste sæsoner, kører et 3-cifret millionunderskud, specielt grundet de mange indkøb. Klubben har hentet for omkring 900 mio. kr. spillere ind i denne sommer, hvilket giver rynkede pander hos eksperter:
- Det er jo ikke holdbart, at man som klub, der i forvejen har en gæld, smider så mange penge afsted i løbet af en sommer, udtaler en italiensk journalist. Holdets træner, Nikolaj Albrectsen, afviser dog al kritik:
- Jeg kender intet til de tal, der bliver bragt på banen, men det er korrekt, at der er brugt mange penge på indkøb denne sommer. Jeg vil ikke kommentere rygterne om spillernes udtagelser, men det er klart, at jeg ønsker, at alle mine spillere i vores nuværende trup bliver i klubben.
Hvordan den økonomisk pressede klub vil klare sig, får vi snart at se, og det vil vi følge op på.
« Seneste Redigering: 29 Nov 2006, 17:11 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #38: 30 Nov 2006, 16:34 »


Juventus tromler af sted – Lazio hænger på
3/9 2011

Der er blot spillet 5 runder i Serie A, men der tegner sig alligevel et meget klart billede af den kommende sæson i Italien: Juventus er favoritter. De er startet godt, og har kun lukket ét mål ind, sammenlignet med danskeren Nikolaj Albrectsens hold, der har ladet nettet blafre 4 gange.
Netop Lazio har dog været suveræne på hjemmebane, hvor deres 3 foregående modstandere er blevet lagt ned.
Særligt var der glæde at spore, da holdet slog Inter med 2-1 i 3. runde, men lige lidt nytter en fornem hjemmestatistik, når man ikke kan følge den op på udebane. I 2. runde underpræsterede holdet og tabte 2-0 til Genoa.
Man kan dog ikke sige, at Lazio som hold underpræsterede i 4. runde, da de var det gæstende hold imod Juventus. Det var bare ikke Vanden Borres aften. For i løbet af 20 minutter har han begået et straffe og fået 2 gule kort, og han afgør dermed kampen – til modstandernes fordel. Det var ikke muligt for Lazio at komme tilbage og dermed måtte de indkassere et snævert 1-0 nederlag til førerholdet. Der er dog klar fremgang at spore for holdet, der også har vist sig ganske stabile i Europa, selvom det er denne stilling, de går mest op i:



Fuld gevinst i ”træningsturneringen”
”Ja, du kan da godt kalde det en træningsturnering. Det giver god kampform, men når spillerne har den, vil deres fokus primært være på den hjemlige liga.” Sådan sagde Nikolaj Albrectsen efter en af sejrene i Toto Cuppen, hvor hans hold let spillede sig videre.
Finske MyPa blev slået med 6-1 samlet, og dermed var vejen banet for 2 samlede sejre i knockout-runderne inden gruppespillet i UEFA Cuppen. Først gik det ud over Bnei Yehuda, der blev sendt hjem til Tel-Aviv med to 2-0 nederlag i bagagen, inden man sparede spillere i de 2 opgør imod B. Jerusalem. Det var dog nok til videre avancement, da man vandt med 1-0 i første opgør, mens returen forblev målløs.

Det giver derfor følgende modstandere i gruppespillet:



  • Besiktas
Det tyrkiske hold har Lazio før haft fornøjelsen af, og i år burde det igen give fuld gevinst. Det ventes dog, at storholdet følger Lazio videre fra gruppen. Italienerne skal være gæster i Tyrkiet i det indbyrdes opgør.






  • GAK
Dette hold burde være en overkommelig opgave for selv holdets reserver. Selvom kampen spilles på udebane regner man i Italien med, at der er 3 point i vente pga. denne kamp. GAK er et af de svageste hold i turneringen, og bør besejres.






  • Blackburn
Man skal aldrig undervurdere et engelsk hold. Ud fra den holdning bør Lazio gå ind til turneringens første kamp, og tilmed på hjemmebane. Det er gruppens 2 bedste hold der mødes på Olimpico, og det ses som en fordel at kampen er blevet fastlagt i Italien.




  • Debrecen
Endnu et meget svagt hold, som Lazio møder. Holdet skal kunne besejres udelukkende ved brug af talenter og reserver, da kampens spilles på hjemmebane. Debrecen skal være glade, hvis de får noget med fra denne kamp, får de bliver ikke spået mange chancer i gruppen,


Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #39: 01 Dec 2006, 14:39 »

Er Lazio kommet ud af skyggesiden?

Vi får at se, når novemberkåringerne kommer. Indtil da, må I nyde de mange opdateringer, og bede til, at dette var månedens blog. God december Hævet Øjenbryn
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #40: 11 Dec 2006, 18:12 »



Albrectsen nåede sit mål - italiensk mester
30/5 2012

"Det er fantastisk, jeg har endelig fået Serie A mesterskabet, og vi har nu bevist, at vi er det bedste hold på kloden. Trods de økonomiske problemer, har vi formået at klare os, og har skabt et fantastisk fodboldhold," sagde en tydelig rørt Nikolaj Albrectsen efter 38. og sidste runde. Lazio vandt foran Inter med 2 point, men de 2 hold havde et decideret parløb sidst på sæsonen, hvor begge klubber vandt deres sidste 8 kampe.

Den gamle blev årets spiller
Ud over pokalen var der mere af den skuffe til klubben, da Årets Topscorer i Serie A, Henry, også blev Årets Spiller. 34 somre gammel, men stadig den bedste - det indkøb gjorde udslaget i løbet af en lang sæson, ligesom mange har rost Kompany, og belgieren blev også fortjent kåret som Årets Forsvarsspiller. Men grundet klubbens konkurs, forlader han klubben til sommer på en fri transfer til fordel for Real Madrid.
"Jeg har nydt min tid i Lazio, men jeg vil gerne prøve noget nyt," udtaler en fattet Kompany på klubbens hjemmeside.
Netop det med at have oplevet, hvad der skulle opleves i Rom er noget nær en fælles følelse, for Nikolaj Albrectsen har nu opnået, hvad han ville, men om han bliver i Lazio, ved han ikke.

The double en realitet
Selv samme Nikolaj Albrectsen erklærede før sæsonen, at Uefa Cuppen ville være offer for en nedprioritering, men ikke desto mindre stod holdet i finalen overfor Betis.
Uden mål i de første 90 minutter gik holdene videre i forlænget spilletid, men i de første 15 var der ej heller mål på menuen.
Dog fik spaniernes Yankov åbnet ballet, bedre sent end aldrig, da han på et langskud troede han scorede det afgørende mål.

Den tidligere Betis-spiller, Sóbis, fik dog udlignet 2 minutter før lukketid, og tvang kampen ud i en straffe-afgørelse. Her var Rom-klubben skarpest, og The Double var en realitet, og følgende sagde Nikolaj Albrectsen:
"Det er skønt, helt fantastisk, og jeg mener helt klart, at jeg har bevist mit værd, og vi er de bedste i Italien, og Europa, det er nu bevist. Vi er kommet ud af Skyggesiden, tak for alt."
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #41: 11 Dec 2006, 19:28 »

Dejligt at se en update igen og tillykke med, at du omsider fik det mesterskab til trods for dine økonomiske problemer. Det lyder som om, at det er sidste update? Lidt skuffende, at du stopper, fordi du ikke får din månedskåring Grin Men jeg håber da, at vi ser en blog fra dig igen snarest, eller at du alligevel fortsætter denne og forsøger at overvinde pengeproblemet, for det har været en fornøjelse at læse :-)
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #42: 11 Dec 2006, 19:37 »

Dejligt at se en update igen og tillykke med, at du omsider fik det mesterskab til trods for dine økonomiske problemer. Det lyder som om, at det er sidste update? Lidt skuffende, at du stopper, fordi du ikke får din månedskåring Grin Men jeg håber da, at vi ser en blog fra dig igen snarest, eller at du alligevel fortsætter denne og forsøger at overvinde pengeproblemet, for det har været en fornøjelse at læse :-)
Først og  fremmest, mange tak for roserne Smiley

Tja, man kan gøre det op på mange måder, jeg vælger følgende:

1) Jeg har opnået målet med bloggen - at komme ud af skyggesiden.
2) Jeg har leveret noget hele november - altså hver dag, og bloggen ka' ikke blive bedre, end den har været - og den var ikke "god nok " Forlegen
3) Jeg har jo egentlig fået afrundet, men havde overvejet en fortsættelse såfremt, at jeg vandt.

Anyway, glad for at en trofast læser har henvendt sig igen !
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #43: 11 Dec 2006, 19:39 »

Først og  fremmest, mange tak for roserne Smiley

Tja, man kan gøre det op på mange måder, jeg vælger følgende:

1) Jeg har opnået målet med bloggen - at komme ud af skyggesiden.
2) Jeg har leveret noget hele november - altså hver dag, og bloggen ka' ikke blive bedre, end den har været - og den var ikke "god nok " Forlegen
3) Jeg har jo egentlig fået afrundet, men havde overvejet en fortsættelse såfremt, at jeg vandt.

Anyway, glad for at en trofast læser har henvendt sig igen !

... og udsigten til en ny blog..? :-P
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #44: 11 Dec 2006, 19:52 »

Lige nu ved jeg ikke, hvordan denne kan overgåes, så det er nok utænkeligt - for det kan ikke hamle op med de andre ticked off

Jeg må lægge hovedet i blød til et nyt koncept, der kan indbringe nogle titler!
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010