home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 567 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Skyggesiden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Skyggesiden  (Læst 10243 gange)
Bovski
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #15: 20 Nov 2006, 02:06 »

Fremragende blog... rigtig god læsning og kan godt li måden du sætter bloggen op på som om det er en eksklusiv inside aftale Berlingske har med dig om raporter fra det Romerske...

KUTGW
Logged

Nicobong
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #16: 20 Nov 2006, 18:21 »

NEEEEJ!!! Ikke stoppe lige inden sidste seimifinale runde og finale! Opstemt .. Er så spændt at jeg har en lort der kysser bomuld Opstemt
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #17: 20 Nov 2006, 18:24 »

Rigtig god blog (igen) Spændende at se hvad du kan drive det til i CL. Good Luck skal det da lyde herfra Thumbs Up

NEEEEJ!!! Ikke stoppe lige inden sidste seimifinale runde og finale! Opstemt .. Er så spændt at jeg har en lort der kysser bomuld Opstemt

 Grin
Logged

Nicobong
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Skyggesiden
« Svar #18: 20 Nov 2006, 21:00 »

Rigtig god blog (igen) Spændende at se hvad du kan drive det til i CL. Good Luck skal det da lyde herfra Thumbs Up

 Grin
Jamen helt ærligt ? Grin

Der skal jo noget til at holde læserne til, således at der bliver læst med i morgen. Jeg kan dog afsløre, at det blev meget dramatisk Græder

Tak
Ja, det vil I få af vide i morgen
Og mange tak for det Smiley
Trist alligevel :/
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #19: 22 Nov 2006, 17:03 »

Hej Hafiz. Først og fremmest tillykke med den fantastiske triumf i Champions League. Godt klaret. Ærgerligt, at du ikke kunne få Serie A hjem også, men lad os håbe, at det lykkes for dig i den kommende sæson. Jeg havde selvfølgelig gerne set dig i United, men jeg synes, det er fornuftigt at gå efter at vinde Serie A, inden du søger andre græsgange (hvis du da har tænkt dig det, når målet går i opfyldelse). Spændende indkøb, navnlig Nani. Det var ellers en lidt skidt CL-gruppe, du kom i, meeen mon ikke du alligevel kommer videre :-)

Ellers kan jeg kun rose dig til skyerne for denne eminente blog. Sublimt skrevet, og du skriver kun det relevante. Det er i mine øjne bedre at læse, når du skriver over en periodes resultater og ikke kamp for kamp. Så fortsæt i samme stil, Hafiz!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #20: 23 Nov 2006, 15:26 »


Endnu en sæson i Rom
22/10 2010

De svor at udfordre de forsvarende italienske mestre i denne sæson, men indtil videre har holdet ikke præsteret godt nok. Klubben fra Rom indtager en uvant lav plads, og medierne i Italien sætter spørgsmålstegn ved indkøbene op til sæsonen. Kun et af de 3 indkøb, Nani, har slået til, men truppen ser ikke god nok ud til at være Italiens bedste, lyder det hårdt fra pressen dernede.
Man frygtede det allerede efter 1. spillerunde, hvor hjemmeholdet Lazio var meget skidt spillende og tabt med 1-0 til det nuværende tophold, Inter. Sæsonen er endnu lang, men hvis Nikolaj Albrectsen vil have sine mål om titler, i særdeleshed Serie A, opfyldt, så skal holdet stramme sig an, for denne stilling er ikke acceptabel:




Titel skaffet i første kamp

Lazio kick-startede sæsonen med den Europæiske Super Cup, hvor modstanderen var Fiorentina var modstanderen. Kampen var ikke særligt velspillet, men Lazio viste dog lidt af den klasseforskel, der burde være. Dog kunne holdets angribere ikke afslutte angrebene, hvilket betød forlænget spilletid. Her tilfaldt de største chancer igen de lyseblå, men ineffektiviteten, der stadig hærger klubben, var klar der. Dog formåede holdet at vinde fra 11-meterpletten, til stor glæde for klubbens fans: ”Det er uvant for os at vinde titler, endda de største man kan vinde. Derfor er vi taknemmelige over for holdet og vores træner Nikolaj Albrectsen, der har skaffet os succes. Vi støtter klubbens dansker fuldt ud, og vi håber, han bliver så længe, som muligt.”



To gode sejre og et dumt nederlag
Det var en halvhård pulje som de forsvarende mestre havnede i ved lodtrækningen, men ikke desto mindre, har klubben lagt godt fra land. Runde 1 blev afviklet i Tyrkiet, hvor Lazio spillede flot og fortjent slog Besiktasmed 2-1, mens PSV overraskede og slog Lyon med samme cifre.
Næste runde bød også på fortjent sejr til Lazio, da  Navas, Cárdenas og Rocchi sendte hollænderne hjem med et 3-1 nederlag. 3. runde bød igen på udekamp for italienerne, der drog til Frankrig for at møde Lyon, der havde en 1-0 sejr i bagagen. Det blev en meget intens kamp, hvor Lazio styrede begivenhederne, og indtil det sidste minut i kampen, lignede de også vinderne af kampen. Det blev ikke sådan og med to mål i 3. minuts overtid skabte Anelka igen spænding i puljen og gav de forsvarende mestre endnu et slag, så de nu har tabt 3 kampe i sæsonen.


Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #21: 23 Nov 2006, 15:41 »

spændene læsning må man sige, er selv igang med et spil med den anden store klun i Rom, så man får jo lidt inspiration fra din blog... men kan du være på vej til det man kalder en mellem sæson, hvor målet i første omgang bare er en plads mellem de 4 første og dermed også CL??
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #22: 23 Nov 2006, 15:49 »

Rom-klubberne er meget interessante at spille med - ingen tvivl om det Smiley

Nej, jeg går ikke i "Mølle-mode" og kalder det for en mellemsæson. Hvis jeg ikke vinder, er det en lortesæson, men du har helt ret, jeg skal i CHL igen uden tvivl. Men mesterskabet skal snart også hentes... Tak for kommentaren Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #23: 24 Nov 2006, 19:14 »


Albrectsen taler ud
10/11 2010
I en tid hvor hans hold underpræsterer, har han alligevel tid til at tale med pressen. Den pressede dansker har ikke fået den hjemlige succes i Italien, som han havde håbet på, men lever stadig i noget nær bedste velgående i sit titelforsvar. Vi har mødt danskeren på en café i Rom for at tale om livet i Rom, op- og nedture, fremtiden og meget mere.

Starten var hård
”Jeg kom til Lazio i en svær periode for klubben, og det kunne mærkes. Truppen var, mildt sagt, ikke meget værd og økonomien trængte til et løft. Jeg så det som en god udfordring, at komme væk fra skyggesiden, og se min klub sole sig i succes en dag. Til dels er det sket nu, men jeg føler stadig, at vi mangler at bevise, at vi vitterligt er det bedste hold i Italien og i Europa.
Titlen i sommer hjalp dog meget, og jeg er meget stolt over vores sejr i verdens stærkeste turnering.”


Hvornår faldt du så til?
”Der gik en rum tid – måske et år faktisk, for det kræver mere, end mange lige tror. Alle managere der læser dette vil på en eller anden måde genkende det, når jeg siger, at man først kommer rigtig i gang i anden sæson – for taktikken skal passes, og først i anden sæson kan man få tilført en tilpas mængde af de spillere, man selv synes, man behøver.”


Hvad mener du med at du først kunne få de spillere i anden sæson, du ville, når du hentede en del spillere op til din første sæson?
”Se på et indkøb som Giannichedda. Han er en god spiller, men var ikke en, jeg havde valgt, hvis jeg havde haft midlerne til andet. Han var en meget kortsigtet løsning, og gjorde det fint, men der skal meget opbygning til, før man kan få det hold, man virkelig ønsker.”






Ingen fejlkøb – spillerne har selv fejlet

Du nævner selv indkøbspolitikken, hvordan synes du dine indkøb har været?
”Gode, rigtig gode. Bare se på, hvad vi har nået. Der er ikke mange spillere tilbage fra det hold, jeg startede med, men dem der, har jo vist, at de har haft de kvaliteter, jeg ønskede.”


Hvem har så været dit bedste indkøb?
”Jeg vil ikke udpege en konkret, for jeg er meget stolt over, hvad spillerne som hold har kunnet udrette, men det er klart, at jeg havde min tvivl om alle de unge spillere kunne opnå titler sammen, men det gik jo meget godt i sidste sæson. En spiller som Raul Garcia vil jeg dog gerne fremhæve som ekstremt vigtig for vores hold, og der er en grund til, at mange andre klubber er ude efter ham.

Hvem har været de største fejlkøb?
”Jeg har ikke lavet nogen fejlkøb. Alle jeg har købt, har haft de kvaliteter, som jeg ønskede, ellers var de ikke blevet købt. De spillere, der ikke har slået til, har selv fejlet, og ikke slået til – måske af flere årsager, men jeg vil ikke kalde dem fejlkøb, det får du mig ikke til.”

Er en spiller som Zúñiga eller Anita så selv skyld i deres miserable ophold i Rom?
”Til dels, ja. De greb hvert fald ikke chancen, da de havde den. De er meget gode fodboldspillere, men det handler også om held og at slå til på det rette tidspunkt, og det formåede de desværre ikke”

Klubskifte på vej

Hvordan er dine fremtidsplaner?
Jeg har kontrakt med Lazio, og det er, hvad jeg forholder mig til. Jeg er stadig glad for at være i klubben, men har opnået meget, og det er ingen hemmelighed, at jeg er blevet spurgt af mange hold, men har hidtil ikke fået det rigtige tilbud.

Hvad er det rigtige tilbud så?
”Det er et hypotetisk spørgsmål. Det er umuligt at svare. Det kommer an på så mange faktorer, såsom hvordan det går i mit nuværende job, hvad jeg ønsker på det givne tidspunkt, og hvad den nye klub har at tilbyde.”

Her til sidst: Hvor befinder du dig om et år?
”Hvem ved, det er ikke nogen overraskelse, at jeg elsker Spanien, og jeg vil da til hver en tid foretrække det land frem for f.eks. England eller Tyskland. Men indtil videre har det rigtige tilbud ikke været der, og jeg nyder at være i Rom.”

Vi giver hånd, han tager sin fornemme jakke på igen, hiver kraven op over halsen, dukker hovedet let ned i den netop optrukkede krave for derefter at begive sig udenfor, måske til en jobsamtale, måske til en forlængelse.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #24: 25 Nov 2006, 21:44 »


Europa og Verdens bedste klub
28/12 2010
Året 2010 har i bogstaveligste forstand været et guldår for Lazio. I den tidlige sommer formåede klubben at vinde Champions League og i årets sidste måned vandt klubben endnu en titel. Qua deres europæiske eventyr sidste sæson var Lazio nemlig kvalificeret til Verdensmesterskaber ne for klubhold. En turnering bestående af modstandere, der på papiret ikke skulle være af samme kvalitet som de normale modstandere italienerne står over for i ligaen, og det skulle vise sig at holde stik.


Let spil imod værterne
Turneringen blev afviklet i Japan, og deres deltagende hold var modstanderne for Lazio i semifinalen. Det blev en meget ulige kamp, hvor det hurtigt stod klart, at japanerne ikke havde styrken.
Bojan viste sin styrke med 3 flotte mål og 2 oplæg i den alt for lette sejr, der lød på cifrene 7-0. I finalen ventede det brasilianske storhold, Santos, der også havde været suveræne i deres semifinale. Kampen blev da også en mere jævn kamp, hvor det sydamerikanske hold havde flere gode tilbud, da der endnu ikke var scoret, men Lazio løb alligevel af sted med en sikker 2-0 sejr og et trofæ mere: ”Det er rart at vinde, det er det altid, men især denne turnering. Vi lukker ikke et mål ind, og kan nu kalde os for verdens bedste hold. Nu skal vi kæmpe for en bedre placering i ligaen, og det er jeg overbevist om, nok skal ske,” sagde turneringens store oplevelse, Bojan efter finalen.




Klar til Kiev
I holdets titelforsvar så det halvsvært ud i gruppen, men Lazio formåede at vinde gruppen foran Lyon og fik den vigtige 1. plads. Den gør, at holdet til februar skal op imod ukrainske Kiev, der er noget nær en ønskelodtrækning. ”Vi kan bestemt ikke klage, for der er bestemt forskel på om vi fik dem eller Manchester. Det er dog ingen walk over, og vi skal være klar i første kamp specielt, da det altid er svært at spille i Ukraine,” vurderede holdets træner.




Spillere på vej væk
Der er så småt ved at komme en dårlig og kriseagtig stemning blandt nogen af spillerne i Rom-klubben trods den seneste titel. Det siges, at mange af de spillere, der har kontraktudløb til sommer, vil forlade klubben på bosman-reglen. Det drejer sig blandt andet om Jordan, Squillaci, Floro Flores og Mauri.
Desuden meldes flere spillere på vej væk, deriblandt Jovetic, der endnu ikke har fået scoret for klubben, og har meldt ud, at han har svært ved at tilpasse sig. Efter januar måned er vi meget klogere, og vi vil selvfølgelig følge op på sagen.
« Seneste Redigering: 25 Nov 2006, 21:50 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #25: 26 Nov 2006, 10:16 »


Albrectsen har forlænget i krisesæsonen
1/4 2011
Der har været store tvivl om hvorvidt, den danske træner i Lazio, Nikolaj Albrectsen, ønskede at forlænge sin kontrakt. I går satte han så sin underskrift på endnu et år til stor undren, men samtidig stor glæde hos bestyrelsen i Lazio. Om forlængelsen siger han selv: ”Jeg har overvejet det meget, og det var et ret lukrativt tilbud, og jeg er glad for at være her. Vi kan godt nok ikke nå mesterskabet, men jeg har en spændende trup, som der skal bygges videre på, også var det klart det bedste tilbud, jeg fik.” Hvad der blev forhandlet på plads forlyder der intet om, men han skulle angiveligt være blevet lokket med bedre økonomi og en højere løn.

På vej op af i tabellen – stadig med i CL

Lazio har ikke været noget nær det, de var i de 2 foregående sæsoner, men der er alligevel lidt fremgang at spore. Holdet indtager en 8. plads, men har været helt nede som nummer 15. Eksperter peger på, at der ikke er så mange rutinerede spillere på holdet, og spillerne muligvis kunne være mættede efter sidste sæsons triumf. Til dels giver Nikolaj Albrectsen journalisten ret i den tese: ”Det kan godt have været en af faktorerne, og jeg har set flere spillere, der ikke har levet op til deres vanlige niveau, og derfor er deres fremtid i klubben enten ikke eksisterende, eller stærkt tvivlsom. Jeg ønsker spillere, der hele tiden vil vinde, og ikke stopper med at præstere,” udtalte Lazio-træneren, der ikke ønskede at sætte navn på disse spillere.
Holdet fik dog lidt optur i sidste weekend, da årets vigtigste opgør, hjemme imod Roma, blev vundet med 3-2, og dermed fik man tanket lidt selvtillid op imod kvartfinalen i Champions League, hvor Inter venter. Men det holdt hårdt for at kvalificere sig der til. Kiev var en hård nød at knække, og man vandt kun med samlet 2-1, efter en 2-0 sejr på hjemmebane i returen. Succesen i europæisk sammenhæng kan dog ikke rette op på deres brogede 8. plads, som ses her i stillingen:



En gammel stjerne til klubben – den største forlader
Transfervinduet bød på et overraskende indkøb, men flere skelsættende salg for Lazio. Foruden disse salg forlader Floro Flores klubben til sommer, og ønsker at finde fast førsteholdsfodbold i Chievo. Desuden har Jordan, Foggia og Squillaci endelig afgjort, at de ønsker at finde en anden klub til sommer, når deres kontrakter udløber. Dermed kommer der et stort hul i truppen, specielt set i lyset af, hvem der ellers har forladt klubben:





Transfers - ud



CELSINHO, Palermo. Pris: 40 mio. kr.
Han startede godt i sin første sæson i klubben, men har de seneste år stået i skyggen af større profiler, der er kommet til klubben. Han har kun fået 5 kampe i denne sæson, og det gættes på, at han er en af de spillere, som Albrectsen decideret ikke ønskede i klubben mere.








Stevan JOVETIC, Palermo. Pris: 17 mio. kr.
Han slog aldrig i gennem i klubben. Han havde svært ved at tilpasse sig livet i Italiens største by. Derfor var det oplagt, at Stevan forlod klubben, og ikke overraskende skete dette allerede i vinterpausen. Han fik aldrig scoret, og ses som et klart fejlkøb.







Raul GARCIA, MILAN. Pris: 310 mio. kr.
En af klubbens største stjerner har forladt klubben. Til stor ærgrelse for mange, og stor undren. For spanieren var omdrejningspunktet på midtbanen for Lazio. Om salget siger holdets træner dette: ”Det var et godt tilbud – et rigtig godt et, og Raul ønskede at komme videre. Han har givet klubben meget, og vi ønskede det bedste for ham, og jeg ønsker ikke at have en spiller i min trup, der længes efter at komme væk. Han vil altid være velkommen hos mig igen.”





Transfers - Ind



Thierry HENRY, Arsenal. Pris: 40 mio. kr.
33 år gammel, og stadig værd at købe. Sådan kan man godt beskrive franskmanden, der har skrevet en 2-årig kontrakt med Lazio og skal tilføre det unge hold rutine og en hel del mål. Folk peger dog fingre af indkøbet, og mener ikke, at det lever op til Lazios standard, men en af verdens bedste angribere er tilført klubben, hvis man spørger holdets træner.


Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #26: 26 Nov 2006, 10:26 »

Puha, det ser ikke så godt ud nu. Spændende køb af Henry, men uden Garcia kan det godt blive svært at forbedre den dårlige placering i Serie A. Så må vi håbe på, at du kan gentage triumfen i Champions League, men igen - det kan godt blive svært uden Garcia, og med alle dem, der forlader klubben til sommer, så ser det ud til, at du er tvunget til at handle stort.

I øvrigt et rigtig lækkert interview, du fik kreeret ;-)
Logged

MadsWiinther
Gæst
 
Sv: Skyggesiden
« Svar #27: 26 Nov 2006, 11:38 »

Jeg kan godt lide måden du sætter det op.. Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #28: 26 Nov 2006, 12:54 »

Puha, det ser ikke så godt ud nu. Spændende køb af Henry, men uden Garcia kan det godt blive svært at forbedre den dårlige placering i Serie A. Så må vi håbe på, at du kan gentage triumfen i Champions League, men igen - det kan godt blive svært uden Garcia, og med alle dem, der forlader klubben til sommer, så ser det ud til, at du er tvunget til at handle stort.

I øvrigt et rigtig lækkert interview, du fik kreeret ;-)

Nej, ikke ligefrem. Bestyrelsen er heller ikke tilfredse... Henry har jeg aldrig haft i FM -  så det er for nice at have fået ham...

Ja, det blev svært, hvordan det gik, får I jo af vide mañana som sædvanlig.
Der bliver handlet stort ind, meget stort.

Mange tak! - også en tak til MadsW, jeg forsøger hele tiden at gøre det så læseværdigt som muligt.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skyggesiden
« Svar #29: 27 Nov 2006, 17:15 »


Det endte i krise – nu på vej ud af den med nye spillere
31/8 2011
Hans 5. sæson i klubben er ikke en, man vil huske som en positiv en. For selvom Nikolaj Albrectsen formåede at vinde titlen som Verdens bedste hold med sin klub Lazio, gik det ikke som ventet i de andre turneringer. I ligaen lå holdet i meget lang tid under 10. pladsen men ved en flot slutspurt og specielt en spiller, fik holdet forbedret deres placering. Nikolaj Albrectsens tropper endte på 7. pladsen, og det var hovedsageligt pga. gamle Henry, der viste sig som en meget vigtig spiller for holdet.

Titelforsvar bremset i kvarten – nu står den på Toto Cup

I kvartfinalen i Champions League skulle de forsvarende mestre som bekendt møde Inter.
Første kamp blev spillet på San Siro, hvor gæsterne var altdominerende og fortjent kom foran et kvarter før tid ved Bojan. 3 minutter inde i overtiden fik Milano-holdet dog meget ufortjent et udlignende mål prikket over stregen og fik et lidt bedre udgangspunkt til returen.
Netop returen lignede meget det første opgør med Lazio som de anførende hold i spillet. Igen var Bojan på pletten og det så længe ud til, at han skulle være manden, der ville spille Lazio fortjent videre. Men med 2 sene scoringer snød Inter alle, og sendte Lazio dybere ned i krisen, til stor ærgrelse for holdets træner: ”Det var meget ufortjent. De havde vel 5 chancer over 180 minutter, og går alligevel videre. Alt er desværre gået galt i denne sæson, så vi må bare op på hesten, komme ud af skyggen og ind og sole os i succes igen,” udtalte en skuffet Nikolaj Albrectsen efter kampen.

8 nye ansigter skal skaffe det umulige
Det ligner ikke Nikolaj Albrectsen, men op til denne sæson, har han shoppet meget ind i form af nye spillere. Som han sagde i et interview i sommerpausen: ”Mange spillere har ofte brug for ny luft, og det er en periode nu i Lazio, hvor folk gerne vil prøve noget nyt, det forstår jeg godt.”
Det er dog ikke mange superstjerner, der er forsvundet, men mere breddespillerne, der har fundet nye græsgange. De væsentligste spillere, der har forladt klubben er: Floro Flores, Foggia, Jordan, Squillaci, og Fábio Aúrelio.
Ikke desto mindre er de blevet erstattet af 8 nye spillere, og missionen er klar: Mesterskabet skal vindes, og så må det europæiske komme i anden række. Over 850 mio. kr. er der brugt på spillerne, der danner en meget stærk trup, men de italienske medier spår alligevel bare en 5. plads for Rom-klubben:




Arturo CAMPISI, Chievo. Pris: Fri.
Han er allerede italiensk landsholdsspiller, selvom han kun har levet 20 somre. Han ses som et meget godt køb, specielt for fremtiden, men der analyseres i, at klubben nu mangler lidt rutine på den plads, da han har afløst gamle Aúrelio.
Trænerens kommentar: ”Det er et scoop, at få ham gratis. Arturo er allerede rutineret nationalt, og jeg er sikker på, at vi har en kommende verdensstjerne i ham.”








Carlos Idriss KAMENI, Espanyol. Pris: 55 mio. kr.
Lazio har under Nikolaj Albrectsens tid i klubben ikke haft 2 gode keepere. Med tilførslen af denne afrikaner er der nu konkurrence på posten, men det ventes, at nyindkøbet skal mellem stængerne fra sæsonstart.
Trænerens kommentar: ”Kameni er en verdensklassekeeper, og dette har været vores svage position. Konkurrence er sundt, og fra dag 1 vil de 2 nuværende målmænd være lige i min bog.”






Michel SCHMOLLER, São Paulo. Pris: 135 mio. kr.
Et af Brasiliens største talenter. Den præsentation taler stort set for sig selv, men den defensive spiller er virkelig en spiller, alle regner med slår igennem. Han skal tage kampen op og har erstattet Squillaci, men tilfører samtidig stort talent i de bagerste rækker.
Trænerens kommentar: ”Det er fantastisk, at vi vandt kampen om ham. Der var mange interesserede, og jeg er bare glad for, at vi snart kan se ham i den lyseblå trøje.”






Micah RICHARDS, Man City Pris: 95 mio. kr.
Den engelske spiller er 2 år ældre end sin brasilianske holdkammerat, der netop er beskrevet. Han spiller de samme defensive pladser, og med tilførslen af ham, råder klubben nu over 4 kvalificerede centrale forsvarer, hvor ingen, ud over Kompany ligner sikre startere.
Trænerens kommentar: ”Han er en meget dygtig spiller, og jeg er glad for, at vi nu har den rette bredde i bagkæden. De andre år har det set lidt tyndt ud, men nu er vi klar!”






Rafael SÓBIS, Betis. Pris: 350 mio. kr.
Så kom han. Stjerneangriberen. Der var stor tvivl om, hvem der ville blive hentet, men prisen taler vist sit eget sprog. Der er høje forventninger, meget høje. Han kommer i sin bedste alder til klubben, men spændende bliver det at se, om han er alle pengene værd for holdet.
Trænerens kommentar: ”Han er en af verdens bedste angribere, og han er en spiller, som vi håber ,falder hurtigt til, så han kan yde sit bedste på banen. Kan han det, kan jeg ikke se, hvilke forsvarsspillere, der kan stoppe ham.”







Daniel CARVALHO, Sevilla. Pris: 122 mio. kr.
Den 27-årige brasilianer er en direkte afløser for Foggia, bare bedre, hvis man spørger i Rom. For han har nogle gode egenskaber i det offensive, og passer perfekt ind på holdet, og giver træneren 2 alternativer i venstresiden, så Nani ikke er alt for alene. En fordel er også, at spilleren kan agere angriber med fin succes.
Trænerens kommentar: ”Det er sådanne spillere, jeg ville ønske, der var flere af. Daniel er meget alsidig, og jeg håber, han vil få stor succes.”






DIAS, Barcelona. Pris: 50 mio. kr.
Der er ikke mange, der kender meget til den blot 19-årige brasilianske angriber, der hele sin karriere har spillet i Barcelonas ungdomsafdeling. Han var i Barcelona fra 2008, hvilket har givet hans karriere 4 år indtil videre. Han ses som et meget stort talent, men det er begrænset, hvad man får af vide om den unge spiller.
Trænerens kommentar: ”Han er meget ung og talentfuld. Han minder lidt om Bojan, og jeg tror, han vil gøre det godt. Der skal tålmodighed til, men jeg tror på ham."






Xabi PRIETO, Real Sociedad. Pris: 90 mio. kr.
Den sidste spiller er basker, og kan spille højre og central midtbane. Xabi er en god, og alsidig spiller, der nok ikke vil sælge mange trøjer de første måneder. Han ses dog som et godt, og nødvendigt indkøb, da klubben ellers ville have et lille hul på denne del af banen.
Trænerens kommentar: ”Det er endnu en god spiller, vi får tilført, for han er en, der arbejder hårdt og kan spillere flere pladser. Vi får god brug for ham, og jeg er glad for at have en ny basker i klubben.”



Kan dette "nye" hold klare sig i Serie A i kampen om titlen? - Kan det nye hold få sammenspillet til at fungere i starten. Alt dette og meget mere vil vi selvfølge følge med i og op på.
« Seneste Redigering: 30 Nov 2006, 16:39 af Hafiz » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010