home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 394 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Flyv så højt, som vinger bær'
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Flyv så højt, som vinger bær'  (Læst 29730 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Flyv så højt, som vinger bær'
« : 03 Aug 2016, 08:58 »


De fleste danske fodboldfans kender historien i Brøndby IF, lige fra klubbens guldalder op igennem 90erne til den totale nedsmeltning i årene efter Laudrup, hvor hans afløser Rene Meulensten udtalte: ”Brøndby is a very sick patient requiring immediate attention” – Og Meulensten fik ret. Og klubbens fans har virkelige fået en lektie i hvad ordene i medgang og modgang betyder.
 

Nu vil jeg ikke forsøge, at bilde jer ind at jeg er verdens største BIF fan, for det er jeg ikke. BIF har dog altid været mit hold i Danmark lige fra jeg som 13-årig fældede en tåre, da Rudi Völler sænkede BIF i UEFA semifinale. Og jeg var jeg da også i en kort årrække medlem af Brøndby support, hvor jeg sammen med en kammerat rejste land og rige rundt for at følge holdet, hvor vores højdepunkt uden tvivl var da Mogens Krogh scorede i de døende minutter mod AGF i 1996.

Det er dog længe siden, at jeg var klædt i de blå gule farver og sang med på lægterne. Nu er jeg vel det, som man kalder tv fan og jeg må indrømme, at jeg ikke får set alle klubbens kampe. Jeg ser dog de fleste og har da også haft sønnen med på Brøndby stadion. Men som med så meget andet, så forsvinder passionen lidt med alderen.

Og i FM har jeg aldrig haft et godt forhold til BIF og den danske liga. Jeg mindes ikke i alle mine år som FM-gamer, at jeg har fuldført et ordentlig savegame i Danmark. Det kan også bare være, at jeg er glemsom. Nå men pointen er, at jeg ikke ligefrem forbinder gode savegames i FM med den danske superliga. Men nu skal det være! Nu vil jeg gennemfører et seriøst savegame med et dansk hold og holdet bliver selvfølgelig BIF. Men først! Så vil jeg lige et smut til Smukfest. Så det må vente til i næste uge…
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #1: 03 Aug 2016, 09:58 »

Jeg er helt klart med på denne blog.

Og bare rolig det er ikke på grund af holdet, men manden bag Smiley
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #2: 03 Aug 2016, 16:04 »

Hjerteklubben + dig som blogger Wester, det skal jeg bestemt ikke gå glip af Opstemt
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #3: 09 Aug 2016, 15:24 »


#1 - Målsætning

Ligesom spillerne har brug for restitution i et tæt kampprogram i FM, så skulle min krop også lige have pause i et par dage efter Smukfest. Nu er ferie dog slut og virkeligheden indtræder. Det betyder, at tiden til mit BIF save også er kommet.

Som nævnt har jeg aldrig rigtig gjort mig i Danmark, så jeg har lidt svært ved at vide, hvad mine forventninger skal være. Så jeg har ikke nogen forkromet målsætning med at BIF skal vinde CHL eller noget i den stil. Den er noget mere ydmyg end det: Bring BIF tilbage til toppen af dansk ved at vinde 2 mesterskaber i streg. Derefter må vi se, om jeg stadig er motiveret for at spille i den danske liga eller om det var det.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #4: 09 Aug 2016, 15:49 »

Hvorfor skal alle blogs handle om BIF? Jeg er ikke glad ved det!

Men det holder mig nu ikke fra at læse med Wink
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #5: 09 Aug 2016, 16:18 »

Godt I læser med..

Ja nu er der lidt succes på vestegnen, så vælter vi ud af skabet..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #6: 09 Aug 2016, 19:04 »

Super godt med en Brøndby blog :-D

spiller du med en transfer opdatering eller?? og har du nogen ide om hvordan du vil gribe det taktiske an ? om det bliver din egne ide eller om du vil prøve at spille lidt som de gør her under Zorninger ??
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #7: 10 Aug 2016, 07:20 »

Tror jeg spiller med senest officielle update..

Taktikken kommer jeg ind på senere..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #8: 10 Aug 2016, 07:20 »


#2 – Infrastrukturen

Når man er vant til at spille i det engelske og ofte med Man Utd, så skal man lige vænne sig til de mindre forhold, der er i Superligaen. Noget så simpelt som at samle et nogenlunde fornuftigt trænerteam om holdet, det er en kæmpe opgave, især når man ikke ved, hvor man skal lede. Jeg vil dog understrege at:

Jeg ønsker ikke råd og vejledning til spillere, trænere mm.

Jeg er yderst tilfreds med den trup, som jeg råder over og den gennemgår jeg senere. Jeg har derfor valgt kun at købe ind, hvis der bliver solgt og jeg sælger ikke billigt ud. Det er sikkert et kæmpe selvmål ikke at købe spillere, da talenterne nok skal hentes i første sæson men jeg aner ikke hvor jeg skal lede og hvem man normalt satser på i Superligaen.

Jeg vælger i stedet at kigge på klubbens infrastruktur, hvor jeg i første omgang skal have min stab på plads. Derefter skal der bruges penge på bedre faciliteter. Jeg satser på, at en god organisation bag holdet er vejen frem. Problemet pt. er at jeg allerede har max. kapacitet af trænere i forhold til det klubben ønsker og de vil ikke udvide staben. Svaret er, at jeg kun har været i klubben i kort tid og de mener vi har så rigeligt! Jeg er uenig men må kæmpe mig vej. Jeg har derfor valgt, at sende en del fra B-holdet ned på u19 og frigive en stor del amatørspillere, så arbejdsbyrden for min stab kan blive reduceret.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #9: 10 Aug 2016, 09:49 »


#3 – Den bedst tænkelige start

Nu skærer jeg ikke alle fans over en kam, for jeg ved godt at BIF har nogle af de værste i blandt sig. Faktisk en af grundene til jeg meldte mig ud af fangruppen. Det jeg bare siger er, at agf virkelig godt kan være med på den front. Godt nok er min fedeste oplevelse på stadion dengang Morgens Krogh scorede mod gf men den værste oplevelse er ligeledes mod dem. Ikke pga. resultatet men pga. nogle paphjerner. Historien er som følger:

Vi kunne ikke få billetter til BIF afsnittet på Århus Stadion, der var udsolgt. Så vi røg på familieafsnittet og tog neutralt tøj på og forholdte os nogenlunde i ro. Vi kom dog til at juble ved en BIF scoring, det var dumt! For efter kampen stod der tre kæmpe tosser og ventede på os ved udgangen og da vi gik forbi dem, så gav de min kammerat en syngende lussing og spyttede på os. Der gik vi i blandt familier og var helt rolige. Ingen gjorde noget eller sagde noget, heller ikke vagterne som ellers stod en meter fra os. De fulgte efter os i et godt stykke og råbte af os, spændte ben og truede os på det groveste. Hele vejen igennem forholdte vi os roligt og ville bare gerne væk derfra. Flere vagter stod bare og så på og ingen gjorde noget, heller ikke da vi henvendte os til en. Hans svar var bare: Så må I jo vælge et andet sted at sidde næste gang. Det var først da vi kom forbi en politimand, at vi fik en hjælp til at komme væk.

Efter den hændelse har jeg virkelig hadet agf. Og jeg er stadig rystet over, at man ikke kan tage på stadion på ”neutralt” afsnit uden at blive forulempet. Jeg kunne til dels forstå det, hvis vi selv havde spillet op og opført os som tosser men vi var helt rolige hele vejen undtagen ved scoringen. Det skal siges, at det ikke var første eller sidste gang jeg har oplevet noget lignende. Jeg har set det på mange danske stadions også på Vilfort Park desværre. Det er dog blevet bedre med tiden men tilbage i 90erne var det virkelig slemt!

Nå men tilbage til FM hvor jeg skulle møde netop gf på Århus Stadion i min Superliga debut. Og jeg var tændt! Det er bare en kamp jeg ikke må tabe. Jeg vil hellere vinde den end mod fck i Parken. Og efter en tæt og intens kamp kunne jeg heldigvis ånde lettet op, jeg hev en 1-0 sejr hjem på mål af Hjulsager. På et gennemspillet angreb helt efter mine taktiske hensigter, så jeg var mere end tilfreds.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #10: 10 Aug 2016, 11:30 »

følger klart med her Wester! Spændende at du prøver den danske liga
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #11: 12 Aug 2016, 21:07 »


#4 – Det taktiske

Jeg har ingen anelse om hvilke taktiske tiltag, der virker i Superligaen, så på den måde er jeg på bar bund. Jeg har mere set på truppen og derefter set på hvilke taktikker, som jeg havde på lager og som matchede spillermaterialet nogenlunde. Der valgte jeg min seneste 4-4-2 taktik pakke. En taktik pakke med tre forskellige formationer som dog minder om hinanden, hvad angår spillemønstre og spillerroller.

Oprindeligt er denne pakke designet til Man Utd og indeholdte nogle faste holdinstruktioner, hvor der var sat ekstra fokus på højt tempo, højt pres og stor kreativitet men med alt ære og respekt for BIF og den danske Superliga, så tror jeg, at det skal holdes en smule mere simpelt. Spillernes kvalitet er nok ikke helt til det, så jeg holder mig uden om ekstra holdinstruktioner og kører tingene standard i stedet. Det giver også en større fleksibilitet, som jeg tror der er mere brug for i BIF end i Man Utd hvor man er favorit i næsten alle kampe.

Taktikkerne er bygget op omkring det fleksible system og ved at holde mig fra holdinstruktioner, så er det holdet overordnet mentalitet, der bestemmer tilgangen og det giver mig en del flere strenge at spille på. Jeg kan på den måde benytte alle mentaliteter uden problemer og tage en mere pragmatisk tilgang til tingene. De tre formationer ser således ud:


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #12: 13 Aug 2016, 07:15 »


#5 – Truppen 2015/16

Hvad transfer angår, så har det måske været det mest dødssyge transfervindue nogensinde i FM. Jeg solgte Frederik Holst til portugisiske Nacional da Madeira for 500k £ og som erstatning hentede jeg tyske Patrick Ochs på en free transfer. Ja og det var det. For som tidligere nævnt så er jeg tilfreds, med den trup jeg står med. Jeg er sikker på, at den kan kæmpe med i toppen af ligaen. Pengene skal i stedet gå til at bygge en god stab op og give faciliteterne et nøk op. Så jeg kommer ikke til at have spenderbukserne på i denne sæson.

Mit store problem er dog Daniel Agger, som startede med en lang skade, så kom han tilbage og nåede to kampe. Så tog han med landsholdet og er lige kommet skadet tilbage og er ude i 4-5 uger. Så mit centrale forsvar er sårbart. Så sårbar at jeg satser på, at midtbanebanemanden Rodolph Austin kan omskoles og spille fast dernede.




Som nævnt så går jeg ikke på sindssyg shoppetur men jeg er dog nødtvunget til at tænke i afløsere for Elmander og Albrechtsen, som begge forlader klubben efter sæsonen. Jeg har valgt ikke at forny deres kontrakter, da alderen trykker og jeg hellere vil satse på yngre folk. Derudover kunne jeg godt bruge en klasse angriber men de hænger jo ikke ligefrem på træerne og samtidig kunne en stabil central forsvar også være brugbart. Så i løbet af denne sæson så spejder jeg efter 4 nye folk, to angribere og to til det centrale forsvar som gerne skulle tilføjes truppen til starten af næste sæson.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #13: 13 Aug 2016, 21:00 »


#6 – Slaget om København

Jeg ville selvfølgelig gerne være med i Slaget om Europa men som Superliga hold, så er der laaaangt op til de bedste. Det viste sig da også i årets kvalifikation til Europa League, hvor jeg i den afgørende kval. runde trak Dortmund. Der fik jeg ørene i maskinen og tabte samlet 6-1. De var bare klasser over mit BIF hold, så skuffelsen var ikke voldsom. Jeg vidste det ligeså snart Dortmund kom op af bowlen.

Til gengæld havde jeg helt anderledes forventninger til Slaget om København. fck var nemlig i frit fald og lå nr. 7 i ligaen mens jeg selv var ubesejret og toppede tabellen. Så selvtilliden var stor inden opgøret, selvom jeg selvfølgelig forventede en tæt og intens kamp. Og det blev det. Kampen bølgede frem og tilbage uden nogen af holdene for alvor fik overtaget. Men i det 83. minut trådte kampens spiller Riza Durmisi i karakter og sendte et perfekt indlæg ind på bagerste stolpe, hvor Wilczek kom stormende og nettede til kampens resultat 1-0.





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #14: 14 Aug 2016, 03:51 »

Man får jo helt lyst til at kaste sig ud et i et spil med Brøndby, havde nu ellers besluttet mig for først at spille igen til fm17 hehe
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010