home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 236 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Flyv så højt, som vinger bær'
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Flyv så højt, som vinger bær'  (Læst 29721 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #45: 25 Aug 2016, 23:35 »


#20 – Nedsmeltning


Jeg har brokket mig en del over sværhedsgraden i Superligaen. Den er for nem. Lige nu sidder jeg dog og savner tilværelsen BIF. Livet i Everton er dælme ikke nemt og jeg har fået den værste start jeg kan huske i FM. Tre nederlag i de tre første kampe med en målscore på 1-12. Senest kamp tabte jeg 6-0 mod Man Utd på Old Trafford. Så jeg indtager sidste pladsen i Premier League.

Ikke ligefrem den start jeg havde håbet på og heller ikke forventet. Jeg frygter det ender helt galt og jeg bliver fyret. Der går dælme langt imellem det sker for mig men her er der en risiko for det. Jeg har desperat brug for en sejr, så moralen på holdet kan blive løftet lidt. Næste kamp i ligaen er mod Chelsea på hjemmebane og der ville 3 point være et godt boost, som forhåbentlig kan vende den nedadgående kurve.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #46: 26 Aug 2016, 15:41 »

Stop med at piv Wester ;-)

Du må få hevet nogle små sejre i land og få bygget moralen stille og rolig op - det er vejen frem Smiley
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #47: 26 Aug 2016, 21:23 »

Ja kæmper alt hvad jeg har lært med spillerpleje og forsøger at hæve moralen.. Det er dog op af bakke når man først har ramt så stort et hul.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #48: 27 Aug 2016, 07:45 »


#21 – ”The Friendly Derby, part 1”

Det fede ved et savegame hvor man skal lidt rundt, det er, at man lærer lidt nyt om klubberne man overtager. I hvert fald hvis man som jeg googler lidt om klubberne mens man spiller og googler info om legender, diverse rivalopgør osv. Nu står jeg f.eks. foran kampen mod Liverpool, The Merseyside Derby om man vil og jeg vidste godt at de to klubbers stadions lå rigtig tæt på hinanden. Det jeg ikke vidste var at opgøret også kaldes for ”The Friendly Derby”.

Forholdet mellem klubbernes fans er helt unik for et sådan lokalopgør. Det er en stor indbyrdes respekt for hinanden. Der er et hav af fede artikler om historien bag derbyet blandt andet denne fra bleacherreport.com: 5 Reasons the Liverpool vs. Everton Rivalry Comes with Mutual Respect. Den indbyrdes respekt bliver dog nogen gange glemt på banen. Opgøret har ry for at være svinsk og statistisk er det også det mest udisciplineret opgør i Premier League. Det er det opgør med flest røde kort siden Premier League startede.


<a href="https://www.youtube.com/v/-Oc1O03HMDE" target="_blank">https://www.youtube.com/v/-Oc1O03HMDE</a>


Jeg håber mine spillere kan holde disciplinen i den kamp. For en sejr her kunne virkelig få gang i tingene. Jeg er allerede godt på vej efter en forfærdelig start som bød på 5 nederlag i de 6 første kamp. Formkurven er dog blevet vendt og jeg er ubesejret i de seneste 6 kampe og jeg har hentet 15 point i de seneste 8 opgør. Med en sejr over Liverpool så vil moralen komme helt i top og jeg vil højst sandsynligt bevæge mig op i top 10, som er det mål klubben har sat.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #49: 29 Aug 2016, 08:15 »


#22 – ”The Friendly Derby, part 2”

Jeg havde håbet at derbyet mod Liverpool ville blive det store vendepunkt. Jeg var godt på vej og en sejr over ærkerivalerne ville lige give det sidste. Jeg var da også foran 2-1 i kampen efter 64. minutter men jeg havde ikke på noget tidspunkt i kampen troen på sejr. Liverpool var på alle måder bedre og på trods af føringen, så fornemmede jeg at Liverpool ville vinde. Og min fornemmelse ramte plet og naboklubben vandt fortjent 3-2.

Jeg frygtede lidt af nederlaget til lokalrivalerne ville koste på moralen og kickstarte endnu et formdyk. Heldigvis skete det total modsatte. Det er blevet til 3 sejre og 1 uafgjort i de efterfølgende kamp. Formkurven er støt stigende og klubbens mål med en top 10 ser realistisk ud og måske er min egen lille drøm med en top 6 placering mulig?

Jeg går i hvert fald ind i julens tætte program med stor selvtillid og tro på tingene. Jeg glæder mig helt vildt! Ikke noget med at falde i søvn og miste motivationen pga. vinterpause. Nej nu står den på Boxing Day og nytårskamp. Jeg ser især frem til kampen 1. januar, hvor jeg skal møde Man Utd på hjemmebane.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #50: 29 Aug 2016, 12:49 »

Fedt klubvalg Wester Smiley Dejligt du har fået vendt bøtten lidt, håber det kommer til at gå endnu bedre!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #51: 29 Aug 2016, 15:55 »

Fedt klubvalg Wester Smiley Dejligt du har fået vendt bøtten lidt, håber det kommer til at gå endnu bedre!

tak Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #52: 29 Aug 2016, 15:56 »


#23 – Og vinderen er…

Jeg havde glædet mig helt vildt til december i Premier League og julens program. Det havde spillerne tydeligvis også og vi gik ubesejret igennem måneden med 5 sejre og 1 uafgjort. De flotte resultater blev da også anerkendt ved udgangen af måneden, hvor jeg tog prisen som månedens manager, Zivkovic tog Golden Boy prisen og Rashford tog priserne for månedens unge spiller og månedens mål:




Det flotte priser blev fejret på behørigvis, da vi senere på dagen tog imod Man Utd på hjemmebane. Vi har i hopla og kørte dem rundt. Det blev til en stor sejr på hele 6-1. Alt snak om fyring er forstummet og nu snakkes der top 4 position og Champions League. Jeg er i hvert fald med helt fremme og er kun 2 point fra 4. pladsen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #53: 01 Sep 2016, 14:13 »


#24 – Kampen om Champions League

Jeg nærmer mig afslutningen på sæsonen og som håbet, så er jeg med fremme i top 6. Så jeg er meget tilfreds. Drømmen om Champions League begyndte faktisk også at nærmer sig. Jeg stod foran en hjemmekamp mod Man City som indtog 4. pladsen i ligaen mens jeg selv var nr.5 med 3 point op. Med en sejr ville kampen om Champions League billetterne blive tæt.

Jeg gik ind til kampen med stor selvtillid, for holdet havde været ret suveræn på hjemmebane og sejre som 6-1 over Man Utd og 4-2 over Tottenham stod som skinnede beviser på netop dette. Den selvtillid smadrede Agüero allerede efter 17. minutter og igen i det 41. minut. Jeg var nede med 2-0 i pausen og jeg var hidsig! Jeg var rasende og fortalte spillerne at de måtte nosse sig sammen.

Og reaktionen var på min hårtørrerbehandling, den var god. Min skideballe ramte især plet hos Baye Oumar Niassé, som gik ud og leverede en verdensklasse præstation i 2. halvleg. Han nettede tre gange på 25. minutter og pludselig var jeg foran med 3-2. Desværre kunne vi ikke holde føring og kampen endte med 3-3. Det uafgjorte resultat betyder, at chancen ikke er helt væk men det bliver svært. Kampen om de Champions League billetter den er tæt.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #54: 01 Sep 2016, 21:32 »


#25 – En dyr 5. plads

Det blev til en fornuftig 5. plads i Premier League og flere af mine spillere gjorde en god figur. Som udgangspunkt skulle jeg nok være tilfreds men det kommer til at koste dyrt. For mine spillere er kommet i fokus og ønsker at komme videre til større klubber og jeg kan ikke tilbyde Champions League. Jeg har allerede mistede to helt store profiler og opstartssæsonen er ikke engang i gang endnu.

Lukaku og Zivkovic havde begge frikøbsklausuler på 60 mio. £ som begge er blevet indfriet af henholdsvis Chelsea og Man City. Og det stopper nok ikke der, for Barkley er meget utilfreds med at jeg har afvist et bud fra Arsenal for ham. Så jeg frygter jeg også mister ham og de tre er uden tvivl holdets største stjerner. Så lige nu er jeg voldsomt under pres.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #55: 03 Sep 2016, 07:12 »


#26 – Det ”nye” Everton

Jeg står foran sæsonens første Premier League kamp som er hjemme mod Man City. Der er sket store ændringer i truppen henover sommeren, så jeg forventer ikke fyrværkeri her i starten. Det kommer til at tage noget tid at få de nye spillere ind på holdet. Som nævnt mistede jeg både Lukaku og Zivkovic til henholdsvis Chelsea og Man City. Til gengæld fik jeg 120 mio. £ i kassen for de to profiler og dermed gode muligheder for at styrke truppen på flere positioner. - Og det har jeg gjort og modsat Herlev i sin Matchday blog, så går jeg ikke efter realisme men går efter Wonderkids og bruger hver en krone jeg kan komme til. Jeg jagter mesterskaber og det må gerne gå stærkt, så jeg kan komme videre på nye eventyr.

På målmandsposten har jeg hentet Gianluigi Donnarumma ind og han bliver holdets førstemålmand. Alphonse Areola bliver dermed skubbet ned som 2. målmand men skal nok få sin del af kampene. Areola skal stå i pokalkampene og får også en del Premier League kamp. For jeg roterer en del på alle positioner.


På back positionerne er det stadig Leighton Baines og Seamus Coleman der er førstevalg. Jeg har dog fået to nye spillere som back up for dem. Fágner kunne nemlig ikke få sin arbejdstilladelse fornyet og Brendan Galloway har jeg rykket ind i det centrale forsvar. På venstre back har jeg hentet Andrew Robertson og på højre back har jeg rykket en regen fra eget akademi op, han hedder Henry Nwokeji.

Jeg har som sagt rykket Brendan Galloway ind i det centrale forsvar og her forventer jeg, at han skal være en fast del af A-kæden. Det skal han være sammen med nyerhvervelsen Jesús Vallejo. De to er dækket af henholdsvis Héctor Moreno og en ung akademispiller ved navn Nic Madden. Holdets anfører Phil Jagielka er smuttet til Bristol City, alderen indhentede Everton Ikonet og jeg kunne ikke garantere ham fast spilletid.

Den centrale midtbane er den samme som i sidste sæson, hvor James McCarthy og Ross Barkley er førstevalg og med John Obi Mikel samt Tom Cleverley som back up. Venstre kanten er ligeledes den samme, hvor Nathan Redmond er fast mand og Gerard Deulofeu er back up. Til gengæld er der sket noget på højre kanten, hvor jeg har to nye navne. Zivkovic blev solgt og Martin Ødegaard er vendt tilbage til Real Madrid. Jeg har hentet Bernardo Silva og Jack Wilshere som begge skal omskoles til rollen som den brede playmaker. De har dog de helt rigtige stats til det.


Helt fremme er der også sket ting og sager. Lukaku tog til Chelsea og hans direkte erstatning er Diego Costa som jeg kunne hentet relativt billigt. Costa skal spille sammen med Baye Oumar Niassé som gjorde det rigtig fint i sidste sæson. De to er dækket ind af to unge angribere med stort potentiale. Den ene er Marcus Rashford som jeg har hentet i Man Utd og en regen ved navn Danny Jamieson, som jeg har hentet i Chelsea.

A-kæden             B-kæden

Som I kan se, så rummer holdet stort potentiale og holdets A-kædes nuværende evner ser også fint ud. Jeg forventer, at holdet som minimum spiller med om Champions League billetterne. Jeg går dog efter mesterskabet selvom det bliver svært men det er ikke umuligt! Hvis det ikke kommer i år, så SKAL det komme i sæsonen efter.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #56: 07 Sep 2016, 23:06 »

Bruger du stadig samme taktik som i Brøndby?

Kan du muligvis lægge taktikken op til download? Smiley
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010