home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 578 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Flyv så højt, som vinger bær'
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Flyv så højt, som vinger bær'  (Læst 29850 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #15: 14 Aug 2016, 07:52 »


#7 – En drømme signing


Som jeg nævnte i starten af bloggen, så sælger jeg kun ud af mine førsteholdsspillere, hvis prisen er fornuftig. Målet er som minimum at få det dobbelt af spillerens værdi og gerne mere til. Så da Young Boys var klar til at smide 1 mio. £ plus 30 % af profit ved et videresalg af Andrew Hjulsager, så slog jeg til. Ikke fordi Hjulsager ikke havde gjort det godt men prisen var fin og samtidig var David Boysen ved at overtage Hjulsagers plads.

Nå men Hjulsager er så på vej til Young Boys og smutter i vinterpausen. Jeg havde lang tid til at finde en erstatning og flere blev shortslistet og tænke, at jeg ikke skulle lave nogle panik køb. Målet var at lave et gennemarbejdet scouting arbejde inden jeg tog en beslutning.

Mens jeg sad og scoutede rundt og fandt mulige emner, så faldt jeg over en FM16 favorit, Andrija Zikovic. Jeg var sikker på, at jeg ikke havde en chance for at signe ham men gav et bud alligevel. Partizan godtog et bud på 800k £ plus 400k £ over de næste 24 måneder. Zikovic var også villig til at skrive kontrakt og til min store overraskelse, så var der ingen andre der bød med og nu står jeg så med min FM16 favorit. Det havde jeg sq ikke lige regnet med i BIF. Han ankommer 5. januar 2016.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #16: 14 Aug 2016, 12:32 »

Hold da kæft, fed signing!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #17: 14 Aug 2016, 12:49 »

Rigtig god signing..   Thumbs Up Hvad tænker du rent taktisk med indkøbet af ham?  Der skal vel til at justeres lidt i taktikken?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #18: 14 Aug 2016, 13:41 »

Ja jeg ved ikke helt hvor jeg skal bruge ham endnu. Overvejer faktisk at omskole ham til angriber. En spiller med hans kvaliteter kunne være fed at have på toppen..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #19: 14 Aug 2016, 14:25 »

Jeg spørger måske en kende banalt her - men det er fordi jeg ikke spiller FM sådan - er det ikke kedeligt altid at købe de samme unge talenter?

PS. så er det rart nok at se dig blive kastet væk fra England. Jeg kigger lidt med.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #20: 14 Aug 2016, 15:22 »

Havde ikke regnet med at få Zivkovic til United men jo Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #21: 15 Aug 2016, 08:16 »


#8 – Intet nyt fra vestfronten

Efterårssæsonen er slut og det er gået over alt forventning. Jeg topper Superligaen og har hele 10 point ned til nærmeste forfølger. Så alt i alt er jeg tilfreds med livet i dansk fodbold. Et minus er dog vinterpause, for det er da noget som fanden har skabt i vrede. Sikke en ørkenvandring. ZzzzZZzzz

Jeg sidder hvileløst og trykker på continue knapper. Jeg mister så meget energien med de lange måneder uden turneringskampe. Det er uden tvivl en af grundene til, at jeg sjældent spiller udenfor England. Jeg elsker juleprogrammet i Premier League, hvor kampene kommer som perler på en snor. Egentlig kunne jeg bare gå på ferie men er bange for at misse en vigtig nyhed eller bud på mine spillere. Så jeg kæmper mig igennem.

Af nyheder kan jeg fortælle, at klubben er i gang med at forbedre ungdomsfacilitetern e, hvilket passer ind i den filosofi vi har aftalt fra starten. Hvor jeg vil satse på egne unge talenter samt unge udviklingsspillere. Derudover skal der spilles offensivt fodbold, hvilket jeg lever godt op til. Ellers er der intet nyt fra vestfronten.
« Seneste Redigering: 15 Aug 2016, 08:18 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #22: 15 Aug 2016, 09:11 »

OT: Hvad hedder dine grafiske indstillinger?
Det er ret cool! Har leget med indstillingerne - kan ikke få det til at ligne dit, trods kraftig maskine ;-)

Fed blog, lækre detaljer og dejlig klub!

Jeg har lige haft et save med Brøndby, hvor jeg dog mistede motivationen efter 4 sæsoner, med 4 mesterskaber og 2 pokaltitler.
Kig på Gustav Engvall fra IFK Göteborg.
Da jeg rykkede til Montpellier - der var han 95 mill. værd og havde i statistikken i Superligaen mål i hver spillet kamp.
Vi var over 100 mål i 100 kampe.

Han har noget fysik til at være alene på toppen - og giver dig noget tyngde på indlæg. Konge signing.

Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #23: 15 Aug 2016, 12:48 »

Spændende blog! Vil klart følge med, håber ikke du mister lysten pga. den lange pause Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #24: 15 Aug 2016, 15:51 »

OT: Hvad hedder dine grafiske indstillinger?
Det er ret cool! Har leget med indstillingerne - kan ikke få det til at ligne dit, trods kraftig maskine ;-)

Fed blog, lækre detaljer og dejlig klub!

Jeg har lige haft et save med Brøndby, hvor jeg dog mistede motivationen efter 4 sæsoner, med 4 mesterskaber og 2 pokaltitler.
Kig på Gustav Engvall fra IFK Göteborg.
Da jeg rykkede til Montpellier - der var han 95 mill. værd og havde i statistikken i Superligaen mål i hver spillet kamp.
Vi var over 100 mål i 100 kampe.

Han har noget fysik til at være alene på toppen - og giver dig noget tyngde på indlæg. Konge signing.


Tak... Har spottet ham Engvall og tak for tippet men vil helst undgå hjælp til spillere, trænere mm.

Grafik? har bare helt standard i FM.. Henter aldrig grafik eller nye skins.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #25: 17 Aug 2016, 18:05 »


#9 – Nye mål

Jeg har spillet 2/3 af sæsonen og jeg er ret suveræn i Superligaen. Jeg havde forventet langt mere modstand og jeg er overraskede over, hvor ”nemt” det har været indtil videre. Der skal gå rigtig meget galt, hvis mesterskabet ikke skal ende i Brøndby. Jeg fører ligaen med hele 13 point ned til nærmeste forfølger.

Det er selvfølgelig rart at vinde men som blogskribent, så giver det ikke ligefrem en masse spændingen til bloggen. Jeg må nok revurdere de mål, som jeg havde sat fra starten. For målet med at få BIF tilbage til toppen af dansk fodbold, det virker for nemt og jeg har brug for lidt mere udfordring end det ellers dør min motivation. Mit nye mål er: Kom videre fra gruppespillet i enten Euro eller Champions League. Så må vi se, hvor mange sæsoner det tager og så kan jeg altid udvide derfra. De hjemlige mål er simple, her skal jeg vinde Superligaen hver eneste sæson. Nu har jeg sikkert jinx’et det hele. Nu ender det garanteret med at holdet falder helt fra hinanden.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #26: 17 Aug 2016, 23:40 »

Det bliver en spændende anden sæson du går i møde, både med Chl men også at den nye superliga struktur starter  Smiley
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #27: 18 Aug 2016, 17:38 »


#10 – Dansk Mester


Vi skal tilbage til sæsonen 2004/05 for at finde Brøndbys seneste mesterskab. Dengang stod Michael Laudrup i spidsen og under hans ledelse spillede Brøndby den sæson noget sprudlende fodbold. Der har været langt imellem snapsene siden hen. Det begynder dog at se lysere ud på vestegnen men af bitter erfaring, så glæder jeg mig ikke for tidligt. For BIF har godt nok været et galehus de seneste 10 år og lidt mere til.

Til gengæld kan jeg godt glæde mig over det virtuelle liv i Brøndby, hvor mesterskabet er kommet sikkert i hus. Der mangler stadig 4 runder af Superligaen men jeg er 15 point foran, så pokalen er allerede hjemme. Jeg går mere eller mindre på ferie i de sidste kampe, da de er uden betydning. Jeg vil bare gerne videre og gøre klar til endnu en sæson, hvor jeg forhåbentlig kan spille mig i gruppespillet i enten Euro eller Champions League.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #28: 18 Aug 2016, 21:03 »


#11 – Velkommen til Brøndby

Jeg er som regel altid godt forberedt på den kommende sæson. Jeg kan bedst lide at have min trup på plads ret tidligt og gerne før sæsonoptakten. Jeg hader hvis der går panik i lortet og jeg ender med at have en ufærdig trup. Det er ikke anderledes i BIF, hvor jeg også er velforberedt og har truppen på plads inden sæsonens første officielle kamp, som er Champions League kval. runde 2 imod svenske Hammerby.

jeg vil kort gennemgå de ændringer, der er sket indtil videre. Vi starter på målmandsposten hvor en ung målmand har meldt sin ankomst. Erild Marku er en regen der er kom sammen med mine akademispillere tilbage i marts måned, oprindeligt er han fra samarbejdsklubben Næsby. Hans potentiale er stort og han bliver holdets 2. målmand. Rønnow er stadig første valg. 34 årige Mads Toppel er blevet sendt på B-holdet og sat til salg.


Til min store ærgrelse havde Riza Durmisi en frikøbsklausul på 1,4 mio. £ og selvom jeg desperat forsøgte at skrive ny kontrakt med ham og få den klausulen fjernet, så lykkes det mig ikke. En frikøbsklausul der blev indfriet af engelske Watford og så stod jeg og manglede en ny venstre back. Her har jeg hentet Nicolai Boilesen på en free transfer. Et byt jeg godt kan leve med, min eneste bekymring er Boilesens skadeshistorik som jeg frygter kan blive et problem. Jeg håber han er over det værste.

I det centrale forsvar har jeg som tidligere nævnt valgt at sige farvel til Martin Albrechtsen og skulle derfor finde en afløser. Valget faldt på den unge svensker Noah Sonko Sundberg, hvis potentiale er fornuftigt. Jeg måtte slippe 575k £ for ham, hvilket måske var lidt i overkanten. Jeg forventer han kan tage kampen op med Austin og måske nappe en fast plads i løbet af sæsonen.

På den centrale midtbane er der ikke sket nogle ændringer men det er der på venstre kanten hvor jeg har hentet Corentin Tirard på en free transfer. Han og Boysen skal kæmpe om pladsen derude. Det betyder også at jeg rykker Zivkovic over på højre kanten, hvor han og Eriksson skal duellere og mon ikke Zivkovic vinder den duel.


I angrebet har jeg som planlagt sagt farvel til Elmander og Daniel Stückler er også sendt afsted. Der er kommet to nye angribere til. Den ene er et kendt navn og en som jeg anser lidt som et scoop. Jeg har hentet Michu på en free transfer og han skal spille fast sammen med Pukki. Som back up for dem har jeg stadig Wilczek og nyindkøbte Gustav Nilsson.

I alt er der 6 nye ansigter i førsteholdstruppen, som er lige i overkanten. Og det kan ende endnu værre, for flere af mine spillere er jagtet. Jeg kan bedste lide at holde det på 2-4 spillere. 6 nye spillere kræver lidt mere tid, især når flere af dem ikke kan sproget. Jeg håber deres fodboldmæssige kvaliteter kan bærer dem igennem.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #29: 19 Aug 2016, 09:55 »


#12 – 5 mio. £

5 mio. £ er ufattelig mange penge for en klub i Superligaen. Så når en klub som Tottenham kommer og smider det på bordet for en af mine spillere, så siger jeg ja tak. Nu kunne man tro at buddet kom på Zivkovic eller en anden af mine store profiler. Det er dog ikke tilfældet. De 5 mio. £ er blevet smidt efter min unge målmand Erild Marku. Det er et tilbud man ikke kan sige nej til.

Egentlig var jeg træt af alle de bud på mine spillere, så jeg satte prisskiltet op på mange af dem. Marku satte jeg til 3,5 mio. £ og tænkte, så kommer der i hvert fald ingen bud på ham. Grunden til det var, at jeg gerne ville holde den trup jeg står med og undgå flere udskiftninger. Så ville jeg åbne op for køb og salg igen til januar.

Men prisskiltet holdte åbenbart ikke Tottenham væk. De bød 2,4 mio. £ og så forsøgte jeg at forhandle og sagde 5 mio. £ og til min store overraskelse så accepterede de. Nu sidder jeg og tænker: Kunne jeg få endnu mere for ham? Men på den anden side så skal jeg vist bare være tilfreds. Det er sq mange penge for en spiller der ikke har spillet en eneste kamp endnu.

Mads Toppel er tilbage som 2. målmand og jeg har ikke bestemt mig for, om jeg skal bruge nogle af de mange mio. på nye spillere eller om jeg skal holde lidt på pengene. Klubbens økonomi ser i hvert fald rigtig fin ud efter den handel og der er gode penge at handle for og der er 20 dage tilbage af transfervinduet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010