home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 550 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 191032 gange)
Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #135: 29 Dec 2008, 23:40 »

Hvorfor er det du mener dette?

Nu har Yakushin svaret, og min grund til at jeg sagde det, er det samme, som det han skriver. Medmindre den skal bruges til computerskærm, er der ingen grund til at betale mange ekstra kroner for 1080p - det er spild af penge. Det menneskelige øje kan alligevel ikke se forskel på 720p og 1080p på skærme under 55-60" (medmindre du sidder mindre end en meter fra skærmen).

Hedder du Yakushin?!

Nah, men derfor må jeg vel gerne give mit besyv med - smartass Wink
Logged


Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #136: 29 Dec 2008, 23:45 »

Ganske rigtigt er mit fjernsyn stort og firkantet, det ville da se dumt ud, hvis det var lille og trekantet?! Wink

Går lidt med tanken om at investere i et Samsung fladskærms tv til stuen, så vi kan flytte vores 32" Samsung ind i soveværelset. Hvilken model skal man gå efter, hvis det skal være Samsung og 37" eller over?

Og det skal helst være Samsung, da vi har Samsung i alt andet der hedder elektronik i stuen Smiley

Edit: Vi har kigget på dette: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1430487_(Wupti2).html , men vores viden om sådan noget er mere end begrænset. Er det et godt tv, som er pengene værd, eller bør vi kigge efter noget bedre?

Samsung har vi ikke været omkring endnu, så lad os da lige komme det.  Smiley

Til prisen er det et rigtig fornuftig valg, dog ikke det bedste på markedet fra Samsung. Det er fra deres serie 4, og derudover har de også serie 5, 6, 7 og 8.

Men som almindelig dansk forbruger der ikke kræver, at TV´et nødvendigvis skal være det absolut bedste på markedet, og man bare ønske et godt solidt TV er dey et godt valg.

Samsungs kvalitet er på lige fod med Sony, Philips, Panasonic osv. Dog har jeg desvære oplevet en tendens til, at der er lidt fler defekter ved Samsung end de øvrige mærker, og det trækker selvfølgelig lidt ned. De har haft lidt problemer med DOA TV i butikkerne, dvs "Dead On Arival"Ganske enkelt TV som ike har virket når de er landet i butikkerne, dog synes jeg det begynder at se bedre ud, heldigvis!  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #137: 29 Dec 2008, 23:46 »

Jeg har længe haft tankerne om at købe et nyt fjernsyn, som er HD-ready så jeg kan udnytte min x-box til fulde. Jeg elsker Samsung design og synes billedkvaliteten er god. Hvad synes I om dette fjernsyn. Er det noget værd? Er det vigtigt, at det har 100hz?

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1430488_(Wupti2).html
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #138: 29 Dec 2008, 23:47 »

Nu har Yakushin svaret, og min grund til at jeg sagde det, er det samme, som det han skriver. Medmindre den skal bruges til computerskærm, er der ingen grund til at betale mange ekstra kroner for 1080p - det er spild af penge. Det menneskelige øje kan alligevel ikke se forskel på 720p og 1080p på skærme under 55-60" (medmindre du sidder mindre end en meter fra skærmen).

Nah, men derfor må jeg vel gerne give mit besyv med - smartass Wink

Som Gosser ganske rigtigt siger, så kan det menneskelige øje simpelthen ikke se det på små størrelser. Dog laver fx Sony kun 40" i Full HD i alle modeller fra 2008, så her vil man ikke betale mere for dette.

/Yakushin

Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

søgaard
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #139: 29 Dec 2008, 23:52 »

Samsung har vi ikke været omkring endnu, så lad os da lige komme det.  Smiley

Til prisen er det et rigtig fornuftig valg, dog ikke det bedste på markedet fra Samsung. Det er fra deres serie 4, og derudover har de også serie 5, 6, 7 og 8.

Men som almindelig dansk forbruger der ikke kræver, at TV´et nødvendigvis skal være det absolut bedste på markedet, og man bare ønske et godt solidt TV er dey et godt valg.

Samsungs kvalitet er på lige fod med Sony, Philips, Panasonic osv. Dog har jeg desvære oplevet en tendens til, at der er lidt fler defekter ved Samsung end de øvrige mærker, og det trækker selvfølgelig lidt ned. De har haft lidt problemer med DOA TV i butikkerne, dvs "Dead On Arival"Ganske enkelt TV som ike har virket når de er landet i butikkerne, dog synes jeg det begynder at se bedre ud, heldigvis!  Smiley

/Yakushin
Jeg takker for svaret Smiley Jeg tror vi venter en måned mere eller to og sparer op til 40" fra 8'serien så, så bør vi vel have det bedste, som er på marked fra Samsungs side?
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #140: 29 Dec 2008, 23:52 »

Evt. køb et anmelderrost 42" Panasonic PX80. Koster omkring 6K, og er et virkelig godt TV.
Kan se det er i 42' og 37'. Er mest til 37'eren pga. prisen til 5000. Er det et godt TV at spille PS3 på?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #141: 29 Dec 2008, 23:53 »

Jeg har længe haft tankerne om at købe et nyt fjernsyn, som er HD-ready så jeg kan udnytte min x-box til fulde. Jeg elsker Samsung design og synes billedkvaliteten er god. Hvad synes I om dette fjernsyn. Er det noget værd? Er det vigtigt, at det har 100hz?

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1430488_(Wupti2).html

Det TV som du har tankerne på er et af de bedste 32" TV på markedet pt, og design mæssigt er det rigtig fedt, det valg vil du ikke firtryder, uden tvivl.  Smiley

Om 100 Hz er vigtigt er en smagssag, nogen vil sige ja, og andre nej. Dog er det en realitet at flere og flere TV har det i dag. Spurgte du mig for 1 år siden, ville jeg sige at du ikke burde betale for det. Men i dag, synes jeg det er en bonus som giver prikken over i´et og gør billedet mere fyldende og vireklig at se på.

Men igen et rigtig fedt TV, som i den størrelse er svært at finde bedre.

/Yakushin

Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #142: 29 Dec 2008, 23:54 »

Jeg takker for svaret Smiley Jeg tror vi venter en måned mere eller to og sparer op til 40" fra 8'serien så, så bør vi vel have det bedste, som er på marked fra Samsungs side?


Helt afgjort, og kan i vente, så ville jeg da gøre det, og mon ikke prisen også er faldet lidt til den tid.  Wink

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #143: 29 Dec 2008, 23:55 »

Kan se det er i 42' og 37'. Er mest til 37'eren pga. prisen til 5000. Er det et godt TV at spille PS3 på?

Det kan du sagtens bruge det til, så har du pladsen, kan du stort set ikke udnytte 5000 kr. bedre i dag på et TV.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #144: 29 Dec 2008, 23:58 »

Det TV som du har tankerne på er et af de bedste 32" TV på markedet pt, og design mæssigt er det rigtig fedt, det valg vil du ikke firtryder, uden tvivl.  Smiley

Om 100 Hz er vigtigt er en smagssag, nogen vil sige ja, og andre nej. Dog er det en realitet at flere og flere TV har det i dag. Spurgte du mig for 1 år siden, ville jeg sige at du ikke burde betale for det. Men i dag, synes jeg det er en bonus som giver prikken over i´et og gør billedet mere fyldende og vireklig at se på.

Men igen et rigtig fedt TV, som i den størrelse er svært at finde bedre.

/Yakushin


Okay tak for svaret. Har lige endnu et spørgsmål! Min storebror har lige købt en HD boks fra samsung og har et 32" philips tv. Engang i mellem kommer der sådan noget flimmer ind over. Er det fordi at billedet ikke kan følge med eller hvad kan det skyldes? Spørger fordi jeg gerne vil undgå det og fordi jeg regner med at købe sådan en boks efter jeg har købt det tv fra Samsung.
Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #145: 29 Dec 2008, 23:59 »

Personligt har jeg også rigtig gode erfaringer med Sony, men det skal bestemt ikke gøre Philips til et dårligt fjernsyn på nogle måder. Philips er bestemt også kvaliet for hver en krone!

/Yakushin

Som jeg også sagde, er Phillips som regel aldrig et dårligt valg. Jeg er dog personligt selv mest til Sony.

Nu har Yakushin svaret, og min grund til at jeg sagde det, er det samme, som det han skriver. Medmindre den skal bruges til computerskærm, er der ingen grund til at betale mange ekstra kroner for 1080p - det er spild af penge. Det menneskelige øje kan alligevel ikke se forskel på 720p og 1080p på skærme under 55-60" (medmindre du sidder mindre end en meter fra skærmen).


Forstår ikke. Altså, så Full HD er egentlig noget opreklameret ... medmindre man har de størrelser? Det år jeg arbejdede i elektronikafdelinge n i A-Z (bilka uden fødevarer) Herning, solgte vi da også fladskærme på at de havde Full HD, men sådan som jeg læser det du og Yakushin siger, så kan man ikke rigtigt "bruge" det til noget, hvis man bare har en standard 32" eller 42" tommer, fordi man ikke kan se forskel, eller har jeg forstået det på en forkert måde?
Logged

It's all, part of the plan.

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #146: 30 Dec 2008, 00:01 »

Det kan du sagtens bruge det til, så har du pladsen, kan du stort set ikke udnytte 5000 kr. bedre i dag på et TV.

/Yakushin
Okay mange tak for svaret yakushin! Thumbs Up.
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #147: 30 Dec 2008, 00:04 »

Hej Yakushin,

Vi står her og mangler et ordentlig tv - ca. 40'. Jeg har ikke nogle specielle krav, udover det selvfølgelig skal være fuld HD, så derfor vil jeg spørge dig;
Hvilket vil du anbefale? - Link?

Jeg vil i 40" anbefale:

Sony KDL-40W4000  
http://www.pricerunner.dk/pl/2-1083326/TV/Sony-Bravia-KDL-40W4000-Sammenlign-Priser?search=sony%2040w4000&q=sony%2040w4000&ref=redirect&other_hits=210:sony%2040w4000|646:sony%2040w4000;;25;   ---> Meget for pengene. Ca. 8000 kr.

Samsung LE40A766XXE http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1430480_(Wupti2).html  ---> Toppen af poppen Ca. 12000 kr.

Sony KDL-40V4000 http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/WKDL40V4000_(Wupti1).html ---> HVis du ønsket et udmærket TV, uden at stille de store krav. Ca. 7000 kr.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej?  Smiley

/Yakushin



Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #148: 30 Dec 2008, 00:07 »

Okay tak for svaret. Har lige endnu et spørgsmål! Min storebror har lige købt en HD boks fra samsung og har et 32" philips tv. Engang i mellem kommer der sådan noget flimmer ind over. Er det fordi at billedet ikke kan følge med eller hvad kan det skyldes? Spørger fordi jeg gerne vil undgå det og fordi jeg regner med at købe sådan en boks efter jeg har købt det tv fra Samsung.

Enten kan det være fordi, TV´et han har er en gammel model, og som du selv siger ikke kan følge med. Ellers så skyldes det de børnesygdomme, som disse HD bokse stadiig har. Det er jo stadig en ny ting på markedet, så de virker stadig ikke helt som ønsket. Dette vil selvfølgelig løbende blive rette igennem opdateringer og nye modeller.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #149: 30 Dec 2008, 00:09 »

Enten kan det være fordi, TV´et han har er en gammel model, og som du selv siger ikke kan følge med. Ellers så skyldes det de børnesygdomme, som disse HD bokse stadiig har. Det er jo stadig en ny ting på markedet, så de virker stadig ikke helt som ønsket. Dette vil selvfølgelig løbende blive rette igennem opdateringer og nye modeller.

/Yakushin

Okay. Tusind tak. Så det er ikke fordi det mangler 100hz?
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010