home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 266 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 182561 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« : 19 Dec 2008, 21:14 »

Hejsa alle brugere af FM Freaks..

Jeg vil ligesom Nekker i hans polititråd, giver gode råd omkring, hvad der rører sig omkring elektronik, på samme måde. På den måde forhåbentlig være med til at hjælpe siden brugere omkring tvivlsspørgsmål.

Jeg er uddannet indenfor elektronikbrachen, og er i dag salgsleder i denne spændende verden. I denen tråd kan folk spørge, og alt hvad vedrører elektronik, og jeg skal komme med gode råd i den forbindelse.

Det kunne fx være omkring følgende:

- Digitalt TV-signal næste år, hvad betyder dette?
- Køb af elektronik TV, computer osv.
- Sprøgsmål om rep. af produkter (Kender betingelserne hos de fleste danske værkstder, og butikkernes måde at håndtere rep. på. og i den forbindelse også spørgsmål omkring købeloven som forbruger.


Husk jeg giver gode råd, mit ord er ikke lov, det er bygget på de daglige erfaringer jeg gør mig i denne branche


Så skyd endelig løs, jeg svarer selvfølgelig ligeså snart jeg er online...
Kender jeg ikke svaret med det samme, vil jeg prøve at få svarene i mellem fx leverandører, kollegaer osv.

Håber i vil benytte denne tråd til at opbygget en videndatabase for andre brugere...

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #1: 19 Dec 2008, 21:16 »

Okay, så vil jeg lige spørge her.

Har lige fået min bærbar tilbage her igår. Den blev sendt til reperation for nogen måneder siden og fik den tilbage igen med fejlene rettet. Så røg den til reparation her i lørdags og fik den så som sagt tilbage i går. Fejlene blev så rettet ved at styresystemet blev gendannet. Så sagde han i Expert at hvis der ville være flere fejl på den, var det tydeligt en hardware fejl.

Ved du hvad der så sker, hvis den skal sendes afsted igen?
/AFC
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #2: 19 Dec 2008, 21:20 »

Har den været til rep. for samme fejl begge gange?
Eller er det 2 forkellige fejl? Og hvad er der galt med computeren?

Får jeg detet afvde, kan jeg lettere besvare spørgsmålet  Wink

Den mest typiske fejl ved computere er, at bundkortet skiftes.. en rep som denen tager ca. 3-4 uger normalt ved fx HP eller Acer...

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

andersfa123
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #3: 19 Dec 2008, 21:22 »

Har så også et andet spørgesmål som jeg prøver at få min mor overbevist om at jeg har ret Opstemt
Hvis nu min telefonopladder sidder i stikkontakten og den er tændt, men min mobil ikke er tilsluttet. Bruger den så stadig strøm og penge?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #4: 19 Dec 2008, 21:25 »

Har så også et andet spørgesmål som jeg prøver at få min mor overbevist om at jeg har ret Opstemt
Hvis nu min telefonopladder sidder i stikkontakten og den er tændt, men min mobil ikke er tilsluttet. Bruger den så stadig strøm og penge?

Haha, godt spørgsmål...

Nu er jeg desværre ikke elektriker, men i det at opladeren ikke "arbejder" vil jeg ikke tro, at den bruger strøm... Og generelt set bruger en oplader kun MEGET begrænset strøm det løber måske op i 50-30 kr. årligt max.

/Yakushin



Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #5: 19 Dec 2008, 21:26 »

Har også lige et spørgsmål.
Jeg har lige fået min computer tilbage fra reperation, og jeg plejer at spille CS uden at lagge/hakke. Men det gør jeg nu. Først troede jeg det bare var nettet ved min mor der var noget i vejen med, men det er akkurat det samme problem ved min far. Og jeg har prøvet at spille det fra andre computere på mit fars net, og det lagger ikke derpå.

Er det noget med netkortet?

EDIT: det skal lige siges, at de har skiftet 1. harddisk, da der var fejl på den.
Logged


Kamds
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #6: 19 Dec 2008, 21:28 »

Har også lige et spørgsmål.
Jeg har lige fået min computer tilbage fra reperation, og jeg plejer at spille CS uden at lagge/hakke. Men det gør jeg nu. Først troede jeg det bare var nettet ved min mor der var noget i vejen med, men det er akkurat det samme problem ved min far. Og jeg har prøvet at spille det fra andre computere på mit fars net, og det lagger ikke derpå.

Er det noget med netkortet?

EDIT: det skal lige siges, at de har skiftet 1. harddisk, da der var fejl på den.

Prøv at opdater driveren til dit grafikkort, det kan hjælpe nogle gange  Smiley
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #7: 19 Dec 2008, 21:29 »

Det er en HP Pavillion dv6700 købt i Merlin d. 28/4/08.

Første gang var problemet at Touchpad ikke virkede når man bare berørede stille og roligt på selve touchpladen. Så fandt han ud af jeg havde slået den fra i Start.

Så var der et problem med FN knappen som sidder nede ved siden af Start og Ctrl. Jeg mente at man kunne bruge den ved at holde den nede og så trykke på pilene for at skure op og ned. Så sagde han at det kan man ikke, hvis en bærbar har touch volume øverst på tastaturet.

Anden gang den blev sendt til reparation pga. 2 ting. Den ene ting var at jeg havde oprettet en mappe der hed ''ALT''. Deri lagde jeg alle mine programmer og diverse ting i. Såsom Microsoft Word 2003 programmerne og sådan. Så da jeg startede computeren op igen dagen efter kom den op med noget systemkontrollering . Så så jeg på Skrivebordet min mappe var væk. Det kunne jeg ikke forstå, så jeg søgte med Windows Stifinder. Den kunne så ikke finde mappen, så jeg måtte ind i Papirkurven. Der fandt jeg kun Steam. Resten af programmerne var bare væk. Ham reparatøren i Expert, sagde at han ville tage Vista ud og geninstallere det.

Det andet problem var internettet. Når jeg klikkede på E'et, skete der intet. Så prøvede jeg at opdatere Netværkskortet, men det hjalp heller ikke. Så sagde medarbejderen ligesom med problemet med ALT mappen der, at han ville geninstallerede Windows Vista. Nu virker den så fint.

Håber det var nok Smiley
/AFC
Logged

GadeFM
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #8: 19 Dec 2008, 21:29 »

Har også lige en spørgsmål.
Hvad kan man gøre, hvis man mangler GB på computeren ? Har hørt, at man kan købe en harddisk, ligesom et usbstik bare større. Hvis det passer hvad koster sådan en så?
Min computer er en Acer.
Logged

Your can't fucking cheer for your team one day, and the next day cheer for the opponent just because they play in Europe!

"De (F*CK) bliver danske mestre, og så er der 11 spillere og en træner, der fejrer det. Og et par fans. Der er jo ingen klub." - Tom Køhlert

Cesc
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #9: 19 Dec 2008, 21:29 »

Har så også et andet spørgesmål som jeg prøver at få min mor overbevist om at jeg har ret Opstemt
Hvis nu min telefonopladder sidder i stikkontakten og den er tændt, men min mobil ikke er tilsluttet. Bruger den så stadig strøm og penge?

Det kan jeg godt svare på, og selvom jeg også troede den ikke gjorde i starten, gør den det faktisk.

Nedern, for jeg gider ikke slukke..  Wink
Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #10: 19 Dec 2008, 21:30 »

Har også lige et spørgsmål.
Jeg har lige fået min computer tilbage fra reperation, og jeg plejer at spille CS uden at lagge/hakke. Men det gør jeg nu. Først troede jeg det bare var nettet ved min mor der var noget i vejen med, men det er akkurat det samme problem ved min far. Og jeg har prøvet at spille det fra andre computere på mit fars net, og det lagger ikke derpå.

Er det noget med netkortet?

EDIT: det skal lige siges, at de har skiftet 1. harddisk, da der var fejl på den.

Enten er det dit grafikkort der ikke er godt nok, ellers er det dit ram. Eller begge ting Smiley
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #11: 19 Dec 2008, 21:32 »

Det kan jeg godt svare på, og selvom jeg også troede den ikke gjorde i starten, gør den det faktisk.

Nedern, for jeg gider ikke slukke..  Wink

Så vil jeg sige tak or hjælpen, det var jeg ikke klar over... Men jeg tror ikke, at den bruger meget... Standby størm af den salgs, tror jeg ikke på, at kan ses på årsbudgettet..  Wink

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #12: 19 Dec 2008, 21:33 »

Prøv at opdater driveren til dit grafikkort, det kan hjælpe nogle gange  Smiley
Er ikke så skarp til det her. Så vil du fortælle mig hvordan? Smiley
EDIT: har fundet ud af hvordan man gør. Tak for hjælpen Wink
« Seneste Redigering: 19 Dec 2008, 21:34 af alek9000 » Logged


andersfa123
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #13: 19 Dec 2008, 21:35 »

Det kan jeg godt svare på, og selvom jeg også troede den ikke gjorde i starten, gør den det faktisk.

Nedern, for jeg gider ikke slukke..  Wink
NEderen Opstemt
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #14: 19 Dec 2008, 21:35 »

Har også lige en spørgsmål.
Hvad kan man gøre, hvis man mangler GB på computeren ? Har hørt, at man kan købe en harddisk, ligesom et usbstik bare større. Hvis det passer hvad koster sådan en så?
Min computer er en Acer.

Det kan du sagtens.. meget nem og let løsning... Men den skal du først og fremmest bruge til "løsdele" som fx film, musik osv... Du skal ikke installere noget på den...

Men en rigtig fin løsning, du kan få 1000 GB (1 TB) for ca. 800-900 kr. i god kvalitet  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Sider: [1] 2 3 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010