home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 399 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 182596 gange)
GadeFM
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #15: 19 Dec 2008, 21:37 »

Det kan du sagtens.. meget nem og let løsning... Men den skal du først og fremmest bruge til "løsdele" som fx film, musik osv... Du skal ikke installere noget på den...

Men en rigtig fin løsning, du kan få 1000 GB (1 TB) for ca. 800-900 kr. i god kvalitet  Thumbs Up

/Yakushin

Okay tak, det meste er også film og musik der fylder Smiley
Logged

Your can't fucking cheer for your team one day, and the next day cheer for the opponent just because they play in Europe!

"De (F*CK) bliver danske mestre, og så er der 11 spillere og en træner, der fejrer det. Og et par fans. Der er jo ingen klub." - Tom Køhlert

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #16: 19 Dec 2008, 21:41 »

Det er en HP Pavillion dv6700 købt i Merlin d. 28/4/08.

Første gang var problemet at Touchpad ikke virkede når man bare berørede stille og roligt på selve touchpladen. Så fandt han ud af jeg havde slået den fra i Start.

Så var der et problem med FN knappen som sidder nede ved siden af Start og Ctrl. Jeg mente at man kunne bruge den ved at holde den nede og så trykke på pilene for at skure op og ned. Så sagde han at det kan man ikke, hvis en bærbar har touch volume øverst på tastaturet.

Anden gang den blev sendt til reparation pga. 2 ting. Den ene ting var at jeg havde oprettet en mappe der hed ''ALT''. Deri lagde jeg alle mine programmer og diverse ting i. Såsom Microsoft Word 2003 programmerne og sådan. Så da jeg startede computeren op igen dagen efter kom den op med noget systemkontrollering . Så så jeg på Skrivebordet min mappe var væk. Det kunne jeg ikke forstå, så jeg søgte med Windows Stifinder. Den kunne så ikke finde mappen, så jeg måtte ind i Papirkurven. Der fandt jeg kun Steam. Resten af programmerne var bare væk. Ham reparatøren i Expert, sagde at han ville tage Vista ud og geninstallere det.

Det andet problem var internettet. Når jeg klikkede på E'et, skete der intet. Så prøvede jeg at opdatere Netværkskortet, men det hjalp heller ikke. Så sagde medarbejderen ligesom med problemet med ALT mappen der, at han ville geninstallerede Windows Vista. Nu virker den så fint.

Håber det var nok Smiley
/AFC

Som jeg kan læse det, lyder flere af fejlene som "fejl 40" på fagsprog, det som i almindelig tale kaldes brugerfejl  Wink

Det med FN knappen er rigtig nok, jeg har en HP bygget på samme måde som din, så skal bruge de rigtige knapper til at skrue op/ned med desværre... Det irriterer også mig... Men såden er det!

Det sidste fejl kan skyldes for meget "rod" på computeren og ingen brug af diskfragmentering, så har den det med at blive mindre funktionsdygtig...

Et godt råd: Formatere din computer mindst 1 gang årligt, selvom det er mødirriterende, såvil den i de fleste tilfælde køre bedre bagefter.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #17: 19 Dec 2008, 21:43 »

Hvor og hvordan kan jeg formatere den?

Og kan du ikke forklare mig hvad formatering er? Har hørt det er noget med sletning af alt på computeren.
/AFC
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #18: 19 Dec 2008, 21:45 »

Fed tråd!

Jeg sidder her, og skal have en ny mobil, men ved intet om hvad for en det skal være!

Jeg er 15 år, og kan lide hvad der er moderne. Den må gerne være lidt smådyr, men ike i iPhone klassen. Den skal kunne alt muligt unødvendigt, og jeg har selv kigget på Samsung f480 tror jeg den hedder..

Men har du et forslag Opstemt?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #19: 19 Dec 2008, 21:48 »

Hvor og hvordan kan jeg formatere den?

Og kan du ikke forklare mig hvad formatering er? Har hørt det er noget med sletning af alt på computeren.
/AFC

Kort sagt, s sletter man alt på computeren, og derefter gendannet windows... Alt man ikke har taget backup af, som musik, film FM savegames osv... Vil være væk for altid. Men det kan selvfølgelig brændes ud, og lægges ind igen  Thumbs Up

Det er sådan set en "rengøring" af computeren, som gør den køre meget bedre, slå det evt op i windows egen søgemaskine, den kan yde stor hjælp i den forbindelse.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #20: 19 Dec 2008, 21:51 »

Fed tråd!

Jeg sidder her, og skal have en ny mobil, men ved intet om hvad for en det skal være!

Jeg er 15 år, og kan lide hvad der er moderne. Den må gerne være lidt smådyr, men ike i iPhone klassen. Den skal kunne alt muligt unødvendigt, og jeg har selv kigget på Samsung f480 tror jeg den hedder..

Men har du et forslag Opstemt?

Ret erfarigsmæssigt ville jeg købe en Sony Ericsson mobil, og især en Walkman model, da det er der du får mest for penegene med bl.a. headset og hummelseskort med i købet. Samsung laver utrolig fede telefoner, men er desværre også dem vi får flest af til rep., så jeg er ikke særlige holdbare og fyldt med fejl.

Mit råd er, at købe Sony Ericsson for at få den absolut bedste kvalitet  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

sells!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #21: 19 Dec 2008, 21:53 »

Hvilken computer er den bedste i prisklassen 5000-7000? Jeg behøver ikke mere end en 200GB harddisk, men skal helst være lynende hurtig og have meget Ram
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #22: 19 Dec 2008, 21:55 »

Ret erfarigsmæssigt ville jeg købe en Sony Ericsson mobil, og især en Walkman model, da det er der du får mest for penegene med bl.a. headset og hummelseskort med i købet. Samsung laver utrolig fede telefoner, men er desværre også dem vi får flest af til rep., så jeg er ikke særlige holdbare og fyldt med fejl.

Mit råd er, at købe Sony Ericsson for at få den absolut bedste kvalitet  Thumbs Up

/Yakushin

kan du smide et link, hvor man evt. kan få en god en til en lille slat penge Opstemt
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #23: 19 Dec 2008, 21:56 »

Syntes også dette er en fantastisk tråd, Yakushin.

Vil lige spørge om en ting mere:

Min far købte en MSI bærbar i sommers. Den har fungeret længe, men her den anden dag gjorde den noget mærkeligt. Da han trykkede DVD drevet ud og trak det ud, kunne han trække DVD drevet ud. Han rev ikke engang til.

Ved du hvad der kan være galt?

Og lige en anden ting. Tror du min bærbar her, altså en HP Pavillion Dv6700 med 1, 8 ghz Dual Core processor fra AMD Athlon, 250 gb harddisk, 2 gb ram og Nvidia GeForce 8400Ms grafikort, kan køre Call Of Duty - World At War?

Og lige en 3. ting:

Vil du anbefale denne computer? http://www.leasy.dk/computere/baerbar-pc/sony-vgnfw21zec1-baerbar-pc.aspx

Eller i så fald inde for Sony klassen?

/AFC



Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #24: 19 Dec 2008, 21:57 »

kan du smide et link, hvor man evt. kan få en god en til en lille slat penge Opstemt
Yoggidk@

Prøv at kig på Telia.dk eller Sonofon.dk.

Vi ved jo ikke hvilken operatør du har. Kan du ikke sige det?
/AFC
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #25: 19 Dec 2008, 22:00 »

Hvilken computer er den bedste i prisklassen 5000-7000? Jeg behøver ikke mere end en 200GB harddisk, men skal helst være lynende hurtig og have meget Ram

Desværre er det ikke harddiken som koster pengene, men derimod især grafikkortet...

Og som ungangspunkt skal den have 256 MB didikeret grafikkort, men helst 512 MB den dag i dag, og gerne 4 GB ram.

En computer med disse specs. man købes for omkring 7000-8000 kr. i bærbar model i fx Bilka, og i stationær model for omkring 5000 kr.

Jeg vil anbefale HP de laver nogel super ccomputere til prisen, vil du give lidt ere jeg jeg sige Sony Vaio computere som lige er kommet til Danmark for kort tid siden.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #26: 19 Dec 2008, 22:04 »

Syntes også dette er en fantastisk tråd, Yakushin.

Vil lige spørge om en ting mere:

Min far købte en MSI bærbar i sommers. Den har fungeret længe, men her den anden dag gjorde den noget mærkeligt. Da han trykkede DVD drevet ud og trak det ud, kunne han trække DVD drevet ud. Han rev ikke engang til.

Ved du hvad der kan være galt?

Og lige en anden ting. Tror du min bærbar her, altså en HP Pavillion Dv6700 med 1, 8 ghz Dual Core processor fra AMD Athlon, 250 gb harddisk, 2 gb ram og Nvidia GeForce 8400Ms grafikort, kan køre Call Of Duty - World At War?

Og lige en 3. ting:

Vil du anbefale denne computer? http://www.leasy.dk/computere/baerbar-pc/sony-vgnfw21zec1-baerbar-pc.aspx

Eller i så fald inde for Sony klassen?

/AFC





tak for den gode respons...  Smiley

Det kan være skinnerne som drevet sidder i ikke er sat ordentlig sammen, ikke nogen stor fejl men det er helt sikkert en garantisag, jeg har set det før.

Computeren fra Sony er fantastsik, kan kun anbefles, men er sikker på, at du kan finde den til en noget bedre pris... Kig fx på sonycenter.dk

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

hoegdk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #27: 19 Dec 2008, 22:07 »

Haha, godt spørgsmål...

Nu er jeg desværre ikke elektriker, men i det at opladeren ikke "arbejder" vil jeg ikke tro, at den bruger strøm... Og generelt set bruger en oplader kun MEGET begrænset strøm det løber måske op i 50-30 kr. årligt max.

/Yakushin




den bruger altså strøm når den sidder i og er tændt,
Logged

SønderjyskE

Superliga: 2017-2025
Chl: Semifinale. 2026
Euro cup:Kvartfinale.
pokal tunering:[b]2013, 17, 18, 20, 24, 25

[b]Dato:
oktober, 2027

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #28: 19 Dec 2008, 22:08 »

Yoggidk@

Prøv at kig på Telia.dk eller Sonofon.dk.

Vi ved jo ikke hvilken operatør du har. Kan du ikke sige det?
/AFC

hVAD MENER du med operatør Opstemt ?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #29: 19 Dec 2008, 22:08 »

den bruger altså strøm når den sidder i og er tændt,

Ja, det er jeg desværre bange for efter Cesc har bekræftet det...

Jeg bliver desværre nødt til at stoppe for i dag, men jeg regner med at være tilbage i morgen eftermiddag, så skal jeg gøre alt for at svare på de spørgsmål der er dukket op.

Tak for den gode respons, dejligt at tråden allerede virker til at blive en succes   Thumbs Up

/Yakushin
« Seneste Redigering: 19 Dec 2008, 22:10 af Yakushin » Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Sider: 1 [2] 3 4 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010