Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1096 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Konkurrencer
Blogkonkurrencer
Kategori: Blogkonkurrencen 2016
#61 - El Requexón
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
14
Forfatter
Emne: #61 - El Requexón (Læst 51636 gange)
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #21 - El Requexón
«
Svar #60:
08 Apr 2016, 10:49 »
#22 - Ulykkestallet 13
Normalt kan jeg rigtig godt lide i mine blogs, at få mine læsere helt med ind i savet, hvorfor jeg gerne laver updates utrolig ofte, men hvor jeg derfor bevæger mig meget langsomt gennem savegamet. Dette sås blandt andet i FM12, hvor jeg fik lavet godt 280 updates om syv sæsoner. Og senest i FM14, hvor mine fire sæsoner med La Lezama blev til 140 updates.
Her i FM15 og FM16 har jeg dog fundet noget glæde ved, at have noget længere mellem mine updates og på den måde nå markant længere i mine saves, og det er derfor, jeg så vidt muligt kun opdaterer om turneringer hvert halve år i denne blog.
Derfor skulle min opdatering om ligaen først have fundet sted i vinterpausen, men jeg vil nu rigtig gerne berette om hvordan det går, trods jeg kun lige har taget hul på november måned.
Ligaen
Som man nok kan regne ud så er opdateringen her ikke fordi, jeg fortsat er uden point, men nok snarere fordi det går rigtig nydeligt.
Jeg var ellers yderst skeptisk med starten på ligaen, da vi lagde ud med et
0-1
nederlag og i efterfølgende kamp reddede ét point i det 92 minut, da vi udlignede til
1-1
mod Gimnástic, der var seedet til at blive en af de øvrige bundhold.
Men overrasket skulle jeg blive over, hvad mit undertippede mandskab kunne præstere. For vi har altså ikke profiler som de øvrige hold i ligaen. I stedet ligger vi inde med det markant yngste hold i ligaen med en gennemsnitsalder på 20,81 år, hvor gennemsnittet for ligaen hedder 25 år. Holdet er derfor nok i stedet altid motiveret til at levere overraskelsen, og der er en helt fantastisk holdånd i truppen.
For hvor jeg efter to runder frygtede for en sæson, hvor vi skulle spille med om de kedeligste placeringer, så ville mit hold det anderledes allerede fra 3. spillerunde af. Her skulle vi nemlig ifølge bookmakerne spille sæsonens sværeste kamp, da vi var ude imod titelfavoritterne fra Las Palmas. Her blev det ren flashback til Barcelona kampene fra før sommerferien. Normalt er vi ikke alt for gode til at sætte forfærdelig mange mål ind på kampdagen, men lige Las Palmas fik en over nakken.
Holdet blev ledt an af den bare 17 årige Julio Sierra, der scorede hattrick, imens Torrent og Cruz også kom på tavlen. Las Palmas blev savet over med en
5-0
sejr, og jeg kunne ikke tro, hvad jeg så på måltavlen.
Deciderede mirakel præstationer som denne, er det ikke blevet til i de efterfølgende ti ligakampe. Alligevel er det dog gået over alt forventning, da vi har samlet 20 point sammen i de ti seneste runder.
Normalt forbinder man jo tallet 13 med uheld, men efter vi hjemme slog Mirandés med
2-0
i seneste runde, så klager jeg bestemt ikke over
stillingen efter 13 spillerunder
.
At vi kan ligge hvor vi gør forstår jeg ganske simpelt ikke, for vi har vitterligt ikke holdet til den her placering. Men det er altså med en helt utrolig gejst, at mine unge spillere har gjort dette muligt, og særligt kampen før Mirandés er virkelig et glimrende eksempel på dette.
Vi er ude imod vores ærkerivaler Sporting, som var mine favoritter til titlen men som virkelig har skuffet gevaldigt. I kampen var vi bagud i to omgange, og kom bagud 1-2 efter 73 minutter, men alligevel formår vi at vende kampe rundt til en
3-2
sejr på sene mål af Cruz og González, og det siger virkelig alt om truppens tro på tingene.
Hvor længe vi kan fortsætte vores successtime ved jeg ikke, men det er fuldstændig utroligt at følge, og mens jeg skriver dette kan jeg ikke vente med at tage hul på de kommende runder.
Jeg ville ønske det var nemmere for mig at give et overblik over, hvor langt de fleste hold i ligaen er foran os, for det er altså virkelig bemærkelsesværdigt, hvordan jeg fører ligaen med det her Oviedo mandskab.
«
Seneste Redigering: 09 Apr 2016, 09:32 af Le Sygnok
»
Kozorevas
Ynglingespiller
Sv: #22 - El Requexón
«
Svar #61:
08 Apr 2016, 11:03 »
Det er godt nok også en flot og gennemarbejdet blog, du har gang i Le Sygnok! Dig og Svartovich kæmper om min stemme
Arsenal
Silkeborg IF
QuesT
Reserveholdsspiller
Sv: #20 - El Requexón
«
Svar #62:
08 Apr 2016, 12:15 »
Citat af: Le Sygnok 07 Apr 2016, 16:57
Indlæg#12 i bloggen er om min taktik. Indlægget er nederst på side 2, hvis det er.
Der er et billede af min taktik med roller. Rollerne på det screenshot er følgende:
Jeg havde lige misset dit billede, men det var også lidt utydeligt for mig at se, så dine forklaringer her har hjulpet lidt.
Takker.
Det e et okay fint setup du har træner mæssigt, glæder mig til at følge med videre.
QuesT
Reserveholdsspiller
«
Svar #63:
08 Apr 2016, 12:34 »
Angående dit indlæg 21 med at du vil have forbedret dine ungdomsfaciliteter.
Jeg vil derfor lige høre om du har at udvikle spillere fra ungdom til første holdet som en filosofi til din kontrakt?
Jeg har en liggende i mit save med OB, og der er det lidt nemmere at få lov til at få den slags udvidelser igennem.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #64:
08 Apr 2016, 13:15 »
Citat af: QuesT 08 Apr 2016, 12:15
Jeg havde lige misset dit billede, men det var også lidt utydeligt for mig at se, så dine forklaringer her har hjulpet lidt.
Takker.
Det e et okay fint setup du har træner mæssigt, glæder mig til at følge med videre.
Ja, desværre så bliver nogen af mine billeders kvalitet virkelig forværret, når jeg laver dem mindre, så de passer til bloggen. Det ved jeg ikke om man kan lave på en smartere måde.
Og ja, det er bestemt ikke et tosset udgangspunkt til mine trænere.
Citat af: QuesT 08 Apr 2016, 12:34
Angående dit indlæg 21 med at du vil have forbedret dine ungdomsfaciliteter.
Jeg vil derfor lige høre om du har at udvikle spillere fra ungdom til første holdet som en filosofi til din kontrakt?
Jeg har en liggende i mit save med OB, og der er det lidt nemmere at få lov til at få den slags udvidelser igennem.
Det er det eneste krav fra bestyrelsen, som jeg har i min kontrakt, at jeg skal anvende unge spillere på førsteholdet - eller hvordan det nu er beskrevet.
Men de gav sig ikke her. Det har nok noget at gøre med, at vi trods alt kun har små 17M på kistebunden, og vi er seedet til at rykke ned, så de vil nok sikre økonomien, før man begynder at satse for meget på diverse projekter.
QuesT
Reserveholdsspiller
«
Svar #65:
08 Apr 2016, 13:41 »
Citat af: Le Sygnok 08 Apr 2016, 13:15
Det er det eneste krav fra bestyrelsen, som jeg har i min kontrakt, at jeg skal anvende unge spillere på førsteholdet - eller hvordan det nu er beskrevet.
Men de gav sig ikke her. Det har nok noget at gøre med, at vi trods alt kun har små 17M på kistebunden, og vi er seedet til at rykke ned, så de vil nok sikre økonomien, før man begynder at satse for meget på diverse projekter.
Ja, det er nok ikke helt billigt at opgradere i det niveau du er i, og 17 mill når man jo ikke langt med, især ikke hvis man rykker ned i gen.
Men glæder mig virkelig til at læse mere
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #66:
08 Apr 2016, 14:41 »
Citat af: QuesT 08 Apr 2016, 13:41
Ja, det er nok ikke helt billigt at opgradere i det niveau du er i, og 17 mill når man jo ikke langt med, især ikke hvis man rykker ned i gen.
Ja, det er jo ikke vanvittig meget jeg har at gøre med lige nu. Det bliver forhåbentlig bedre med tiden.
Citat af: QuesT 08 Apr 2016, 13:41
Men glæder mig virkelig til at læse mere
Fedt. Jeg håber det fortsætter med at være spændende at følge mit projekt.
Snowflake
Ynglingespiller
«
Svar #67:
08 Apr 2016, 15:27 »
Fantastisk blog som altid LS!
Hvis du kan få bestyrelsen til at gå med til den filosofi om at klubben selv skal udvikle sine spillere, så plejer det efterfølgende er være væsentlig nemmere at lokke dem til at poste penge i talentudviklingen, da det er i overensstemmelse med din filosofi
Har jeg selv gjort brug af i bl.a. Halifax
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #68:
08 Apr 2016, 16:44 »
Citat af: Snowflake 08 Apr 2016, 15:27
Hvis du kan få bestyrelsen til at gå med til den filosofi om at klubben selv skal udvikle sine spillere, så plejer det efterfølgende er være væsentlig nemmere at lokke dem til at poste penge i talentudviklingen, da det er i overensstemmelse med din filosofi
Har jeg selv gjort brug af i bl.a. Halifax
Som jeg nævnte for QuesT, så har jeg vidst allerede den filosofi i klubben. Satser på der bare skal være lidt bedre økonomi, og de derfra gerne vil indfri mit ønske.
Citat af: Snowflake 08 Apr 2016, 15:27
Fantastisk blog som altid LS!
Mange tak Snowflake. Det er fedt at høre du kan lide projektet, og du er med på sidelinjen.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #69:
08 Apr 2016, 19:26 »
#23 - Virkelighedens sensation ved at gentage sig?
I den virkelig verden, så rykkede Real Oviedo op i Liga Adelante i 2014/15 sæsonen, og ligger i denne sæson (2015/16) til at spille med om oprykningspladserne til La Liga.
Real Oviedo der altid har umådelig stor opbakning til deres kampe, er også steget eksplosivt i virkeligheden, hvor klubben i vinterpausen 2016 rundede 20.000 sæsonkortsholdere - og det er vel og mærke på et stadion, hvor der er plads til 30500.
Her i mit FM save med klubben, der
topper vi fortsat tabellen
, trods vi gik lidt skuffende til vinterpause med blot ét point efter de to seneste opgør, men jeg klager nu alligevel ikke over vores samlede pointhøst, hvor vi altså lige som Oviedo i virkeligheden ligger til oprykning ved vinterpausen.
Vi kan ikke prale med at have solgt de 20000 sæsonkort, som i virkeligheden, men ikke desto mindre er vi uden tvivl en af de mest frygtede hold at møde på vores hjemmebanen, da vi er nr. 3 ud af 22 med
højest gennemsnitlige publikum
til vores hjemmebanekampe.
Efterårssæsonens kampe
Rotering på førsteholdet
Gennem halvsæsonen, så har to unge spillere også kæmpet sig vej til mine foretrukne start 11’er.
Først drejer det sig om
Jonathan Marín
, der har overtaget
Allyson
’s plads på venstrekanten. Allyson har spillet langt under det forventede og havde et gennemsnit på lige under 6,7, da jeg begyndte at give Marín chancen. Marín gjorde rigtig fin figur af sig selv i starten, hvor han snit var oppe på lige godt 7,0. Her de sidste kampe er det dog gået lidt ned af bakke igen, hvor Allyson dog er begyndt at forbedre sig.
Dermed kommer der nok en ok sjat rotation mellem de to i foråret, men jeg holder nu mest til Marín, der skulle have mulighed for at blive klart den bedste af de to.
En af de helt store overraskelser finder vi på angrebspositionen. Alderen er tydeligt ved at sætte sit præg hos
Diego Cervero
, der slet ikke kan leve op til sidste års flotte sæson.
For præcist et år siden, der fremhævede jeg
David González
som førsteholdets overraskelse. Men siden jeg fremhævede ham er han gået fuldstændig i stå, hvor det gennem forårssæsonen blev til ét mål i 6(11) kampe, og derfor har han heller ikke fået chancen meget fra start i den nye sæson, men har han fået muligheden med en halv time på banen har han alt andet end imponeret, hvor det er blevet til ét mål i 1(6) kampe.
I stedet er det den bare 17 årige
Ignacio Cruz
, der på rekordtid er gået fra at være holdets tredjevalg til klubbens førstevalg. Cervero fik gennem ligaens 12 første runder 11 kampe fra start. Men fra 13 spillerunde af, så er det Cruz, der har fået syv kampe fra start og i disse syv kampe har han leveret tre mål og tre assist.
Kommende tid i Oviedo
Lige om hjørnet venter januar transfervinduet, hvor jeg virkelig håber, jeg kan holde tilfredshed i truppen. For vi har efterhånden flere eftertragtede spillere, og jeg er meget spændt på, hvor længe jeg kan blive ved med at afvise diverse bud uden spillerne bliver alt for utilfreds.
Stort set alle vores profiler er eftertragtede spillere. Primært er det bundhold i Liga BBVA, der skulle være interesseret. Dog er mine tre favorit talenter eftertragtede af noget større klubber.
Først drejer det sig om vores unge forsvarsprofil
Javier Vargas
, hvor flere klubber er interesseret. Størst af de klubber er Villarreal, der pt. er 6’er i La Liga.
Så drejer det sig også om vores offensive kantprofil
Ignacio Salcedo
, der står noteret for 4 mål og 6 assist gennem efterårssæsonen. Her har Marseille meldt sig interesseret.
Og sidst så er der naturligvis også vist interesse for vores største profil gennem efterårssæsonen.
Julio Sierra
har med sine 11 mål gennem efteråret vakt interesse fra de største i Europa. Her står nemlig selveste Barcelona og ønsker vores 17 årige profil, der er spilleren med det højeste gennemsnit i Liga Adelante. Og skulle Barcelona først banke på døren, så er jeg meget spændt på om jeg kan holde Sierra i klubben længere.
Men kan jeg holde på mine profiler gennem januars transfervindue, så står vi og skal gennem 23 ligakampe gennem forårssæsonen, og kan vi fortsætte med at præstere som vi har gjort indtil videre i sæsonen, så kan der være en vaskeægte sensation på vej, hvor oprykningsklubben fra Oviedo har direkte kurs mod endnu en oprykning - og dermed La Liga.
Crazy-Poul
Freelance Projekt
Sv: #23 - El Requexón
«
Svar #70:
08 Apr 2016, 19:50 »
Virkelig en imponerende sæson du har gang i. Kunne være vildt med titlen i Liga Adelante.
Nyeste projekt fra min hånd
Din Vej 2019
Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #71:
09 Apr 2016, 08:41 »
Citat af: Crazy-Poul 08 Apr 2016, 19:50
Virkelig en imponerende sæson du har gang i. Kunne være vildt med titlen i Liga Adelante.
Det ville være helt vanvittigt, hvis det sker. Men hvad der virkelig imponerer mig, det er, at det jo ikke blot er marginalerne vi har på vores side. Ser man på update#22, så hvis man kigger på kampene imod Las Palmas og Sporting, som er to ud af de klart tre bedste mandskaber, så spiller vi dem jo faktisk ud af banen. Også næsten alle de øvrige kampe, der er vi markant det mest chanceskabende hold.
Helt utroligt at følge, om det er mine unge spillere der bare overpræsterer til den helt store guldmedalje, eller om jeg virkelig bare har smækket en kanon taktik sammen har jeg stadig ikke fundet ud af. Det er måske nok også en god blanding af begge dele.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #72:
09 Apr 2016, 13:01 »
#24 - Hård januar måned overstået
Skadeshelvede, utilfredshed og én enkelt sejr - det er hvad januar måned har budt på. I går lukkede transfervinduet og jeg håber det bliver en ny start for holdet efter det har været det rene kaos gennem den sidste måned.
Ligaen og skader
Det hele startede ellers ganske fint ud, hvor vi desværre smed point til Racing i kalenderårets første kamp. Vi var uden tvivl de mest spilstyrende, men samtidig brændte Racing straffe, så jeg kunne ikke være helt utilfreds trods pointtabet.
Så kom vi ellers tilbage på sporet med et brag, da vi sænkede nedrykningstruede Eibar med hele 4-0 d. 7 januar, hvor vi fik første sejr i fire kampe, men netop som det hele så godt ud, så faldt det hele ellers sammen.
Lige efter kampen blev der meldt om diverse skader, og i løbet af få dage var der fem førsteholdsspillere på den liste. Her iblandt vores to offensiv kanter Marín og Salcedo. Marin var ude i 4-5 uger, imens Salcedo var ude i 3-4 uger.
Også Cervero røg 1-2 uger på skadelisten, og kort efter var det holdets faste venstreback Jiménez, som blev kåret til årets forsvarstalent ved sommeren, der blev meldt ude i 6-7 uger.
Og sidst, så røg vores nye angrebsprofil Ignacio Cruz ud midt i januar i 12-15 dage.
Budkrig på Oviedo’s talenter
Så begyndte det herfra at vælge ind med bud, der skabte lidt oprør i truppen, da jeg afviste samtlige bud, men nægtede mine spillere lønforhøjelse. Normalt har jeg intet problem med at få dette til at lykkedes, men i denne omgang var det alt andet end vellykket og humøret i truppen var i den grad dalende.
Bedre blev det bestemt ikke, da der både tikkede bud ind fra Real Madrid og Barcelona på sæsonens helt store oplevelse, Julio Sierra. Buddene startede på 23- og 25M, men blev mere end fordoblet i de efterfølgende to uger.
Jeg havde dog åbenbart lovet Sierra tidligere, at grundet jeg ikke lod ham skifte ved et tidligere bud, så var det grundet at det tilbudte beløb ikke var højt nok, men med buddene fra Spaniens to største klubber på et to-cifret millionbeløb, så var Sierra alt andet end tilfreds.
På sidste dagen bød Real Madrid 55M, imens Barcelona bød 52,5M, hvor begge bud begge indeholdte en 40% fortjeneste af næste salg, men jeg må jo erkende jeg langt hellere vil have min bedste spiller fremfor 50M, og dermed blev begge klubbers bud afvist, trods det var deres femte forsøg på at hente Sierra på to uger.
Sierra’s morale kunne ikke være længere nede, og udtrykte sin store tilfredshed med mit løftebrud.
Januars transfervindue lukkede, og trods massivt kaos var det lykkedes at holde på mine spillere, men moralen er alt andet end imponerende i truppen. Flere af vores profiler der tæller navne som Vargas, Reyes, Sierra, Salcedo og Cruz vil alle gerne op og spille fodbold på et højere niveau, nu hvor de ved interessen fra landets bedste række er der.
En sølle pointhøst
Kaosset har tydeligt sat sit præg på vores resultater også. Dog er vi gået gennem januar uden nederlag, men samtidig er vi også kun med én sejr gennem sidste måned. Dette betyder vi har spillet hele fire kampe uafgjort, og altså kun har hentet
7 point
gennem ligaens sidste fem kampe.
Vi topper dog fortsat
ligaen
, men efter seneste måned er top 5 blevet vanvittig tæt.
Efter jeg afslog de to bud på 50M+ for Sierra, hvor han virkelig udtrykte sin store utilfreds med mig, der satte jeg klubikonet Diego Cervero til at snakke med ham. Cervero nævnte godt, at han var alt andet end nem at snakke med fortiden, men han ville gøre sit bedste.
Om det er lykkedes for Cervero at få banket nogle Oviedo følelser ind i den unge Sierra ved jeg ikke, men noget rigtigt har klubkaptajnen fået gjort, for kort tid efter Cervero havde snakket med Sierra fik jeg
denne besked
.
Sierra er dog ikke i sit højeste humør, men moralen er dog forbedret fra ’forfærdelig’ til ’meget dårlig’. Ikke nogen vanvittig opgradering, men det er en start.
Profiler som Diegui, Vargas, Reyes, Marín, Salcedo hænger også med mulen i disse dage, men med januars transfervinduet som netop er lukket, samt vi kun er ude med to skader (Jiménez og Marín), så håber jeg det begynder at vende for os nu.
En ting er i hvert fald sikkert, hvordan vi samler op efter den hektiske januar måned bliver altafgørende for resten af vores sæson.
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #24 - El Requexón
«
Svar #73:
09 Apr 2016, 18:24 »
#25 - Youth Intake 2018
Jeg er fremme ved marts måned her i savet, og netop nu har jeg passeret dagen, hvor 16 spillere er blevet forfremmet til mit U19 hold.
Inden vi tager hul på hvordan mit youth intake ser ud, så tilbage i den kaotiske januar måned, så var der en glædelig ting der skete lige i starten - nemlig at bestyrelsen godkendte at forhøje klubbens
ungdomstræningsbudg
et
, og dermed er første forbedring til mine ungdomsfaciliteter fortaget.
Men lad os se nærmere på, hvordan de 16 nye spillere på vores U19 hold ser ud.
Spillere med maks 2 stjernet PA
Lige som sidste år har jeg ikke det store at tilføje til disse spillere. Lavt start CA, og det tyder ikke ligefrem på at deres PA kan gøre op for det. Endnu engang skriver jeg dog med dem alle sammen, for at have mest mulig bredde på mit hold. Det kan nemlig gå yderst stærkt, hvis jeg først mister to spillere til samme position, så er det vigtig jeg har nok backups efterfølgende. Derfor skriver jeg også med de spillere der har dårligst CA/PA, og vil prøve at få det bedste ud af dem. Måske der bliver brug for nogen af dem en dag.
Elián Sánchez
Gerardo Iglesias
Ismael Galán
José Antonio Aguinaga
José María Fuentes
Juan Manuel Arbelo
Spillere med maks 3 stjernet PA
Her finder tre spillere. To offensive kantspillere, samt én målmand.
Gerardo Peláez
er den af de tre med lavest PA (2,5-stjernet). Alligevel er han nok den af de tre, jeg finder mest interessant. Lidt spøjst er det med ham, at han bliver vurderet bedst på kanten, trods hans naturlige position er OMC. Kunne han dog lære at spille OMH position, så synes jeg der er base for en ganske fin IA. Der er dog alligevel nok en pæn række foran ham i køen til positionen - om så det er OMC, OMH eller OMV.
De to øvrige er begge med et 3-stjernet PA. Her er der snak om endnu en kant
Juanjo Cuéllar
. En spiller jeg ser væsentligt mindre i i forhold til Peláez. Han er dog lidt af en alt muligt mand, og dækker både VM, OMV, CM, OMC og ST, men ikke en spiller jeg forstiller mig det store fra. Det ville dog være lækkert med en alt mulig mand på førsteholdet, så han kan bestemt overraske mig.
Målmænd er noget af det jeg særligt er på udkig efter. Blot én enkelt fik jeg gennem dette YI, og han er desværre vurderet med et dårligere PA end mine to på førsteholdet.
Synes ellers
Jonathan
så rigtig lovende ud, men min assistent er ikke overbevist om hans PA desværre.
Spillere med 3,5 stjernet PA
To spillere finder vi her, som jeg har modtaget med et 3,5 stjernet PA. Altså ikke de mest lovende, men dog spillere der bestemt burde have mulighed for at blive førsteholdsaktuelle
.
Først og fremmest finder vi en klassisk kantspiller.
Fernando Alonso
ser jo ved første øjekast yderst lovende ud. Han har dog nogle markante mangler i det mentale, men alderen er jo heldigvis på hans side her. Ellers kan jeg faktisk rigtig godt lide ham, trods jeg normalt ikke er meget for klassiske kantspillere i FM, men nu har jeg efterhånden modtaget en god håndfuld af dem gennem mit YI, så det bliver nok savet her, hvor jeg får lejet noget mere med den rolle.
Så har vi også modtaget en CB med 3,5-stjernet PA. Her drejer det sig om
Carlos Mbome
, der har rødder i Ækvatorialguniea. Han har desværre ikke medbragt krigerkroppen, og er ej heller nogen højdespringer, hvilket jeg ellers gerne så hos en midterforsvar. Ellers synes jeg han ser ganske lovende ud og jeg er sikker på, jeg nok skal udvikle ham til noget fornuftigt.
Spillere med 4 stjernet PA
PA vurderingen bliver ikke højere end dette, og jeg er derfor umådelig skuffet over dette års YI.
I og med mine spillere ikke er bedre end det de er på førsteholdet lige nu, så burde det altså være relativt lige til at få et par 5-stjernet PA regens gennem mit YI, da det jo er førsteholdets niveau de bliver holdt oppe imod, men sådan er det ikke gået i denne omgang. Det er alt andet end optimalt.
Dog har jeg modtaget hele fem spillere der har et 4-stjernet PA, så det er jo trods ok.
Men ja, noget skuffet er jeg nu altså. Jeg vil liste de fem, efter dem jeg finder mest interessant, hvor vi starter med den mindst interessante af de fem.
Isaac Pulgar
er den af de fem, jeg finder mindst interessant. Alligevel er jo dog ganske glad for ham. Dette er grundet jeg som tidligere nævnt gerne vil spille min 4-1-2-2-1 taktik, og indtil dette YI, så har jeg med de forgående tre blot modtaget to DM.
Pulgar er rigtig nydelig med det fysiske, og det mentale ser også fint ud, imens det vigtige tekniske egenskaber også følger ok med. Alt i alt en spiller der måske ikke ser så pragende ud, men som jeg sagtens kunne få brug for.
Alex Villa
. En midterforsvar med henholdsvis 5, 7 og 8 i de tre vigtigste tekniske egenskaber for en midterforsvar. Det bliver op af bakke for ham her. Ellers synes jeg nu egentlig han ser fin nok ud, trods en del af hans mentale stats er relativt lave. Det fysiske er dog på plads, og han har potentialet på hans side. Men trods potentialet, så bliver han næppe nogensinde et førstevalg i mit midterforsvar med så lave egenskaber i tackling, markering og hovedstød fra start.
Gonzalo Pina
er ligesom Pulgar en DM, så dermed har vi med dette YI fået fordoblet vores antal af defensive midts. Not bad.
Ligesom Pulgar, så ser Pina jo heller ikke ud af vanvittig meget, men ser man lige overordnet på hans egenskaber igen, så synes jeg faktisk der er base for en rigtig solid DM i fremtiden. Ingen alvorlige mangler, hvor de egenskaber der ærgrer mig er hovedspil=7, aggressivitet=6, koncentration=7 og springkraft=5, ellers ser det altså overall rigtig lovende ud med Pina, som jeg tror kan passe rigtig godt ind i min 4-1-2-2-1 taktik.
Med de tre første af mine fem regensspillere med 4-stjernet PA har det jo ikke set ud af vanvittig meget, men det ændre sig så her fra top 2.
Som nr. 2 af de mest interessante gennem dette YI finder vi
José María
. Endnu en venstreback til samlingen, men sikke en. Hans mentale er utrolig lovende, hvor jeg dog savner lidt ekstra i koncentration. Det tekniske er ikke vanvittig højt, men der skal ikke meget til for det begynder at se ud af noget. Det fysiske er også yderst godt med, og alt i alt en venstreback, som jeg sagtens kan se måle sig med mine nuværende favoritter i truppen.
Min favorit af samtlige dette er er angriberen
José Ramón Ruiz
, som virkelig ser eminent ud for en spiller, der lige er fyldt 16 år. Men trods hans unge alder, så tror jeg hans tid på U19 umådelig hurtigt kan være overstået, da Cervero næppe har mange år til fast spilletid i sig, imens vores anden store angrebsspillere González er gået helt i stå. Dermed er truppens eneste angriber jeg har rigtig stor tiltro til den 17 årige Cruz, og jeg er derfor meget glad for Ruiz ankomst på U19, som helt sikkert kan bidrage godt til angrebet inden længe.
Han har desværre nogle helt basale mangler for at være perfekt til F9’er rollen, som jeg virkelig foretrækker på toppen. Her er det egenskaberne aflevering=7, forudseenhed=7, overblik=7 og placeringsevne=5, der særligt bekymrer mig, men ud over dette, så er det altså lidt af en angriber.
Overblik over YI 2018
Alt i alt bliver det næppe et YI, der vil gå i historiebøgerne, men alligevel er det altså nogle fornuftige ting at tage med. Jeg savner fortsat kvalitetsmålmænd, samt højreback - dog er jeg gået i gang med at træne Acebo, jeg modtog gennem sidste års YI til HB i stedet for VB, da han kunne spille begge backs, trods hans højrefod ikke er meget værd.
Jeg savner dog virkelig nogle 5-stjernede regens, men det var altså ikke i år at vores opgradering til ungdomstræningsbudg
ettet slog til, selvom jeg naturligvis sætter stor pris på især Ruiz og María.
De 16 spillere fra YI 2018
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #74:
10 Apr 2016, 11:37 »
Citat af: Kozorevas 08 Apr 2016, 11:03
Det er godt nok også en flot og gennemarbejdet blog, du har gang i Le Sygnok! Dig og Svartovich kæmper om min stemme
Fik lige fuldstændig overset din besked. Mange tak. Det glæder mig virkelig, at du synes om projektet.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
14
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »