Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
1 Bruger, 1135 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Konkurrencer
Blogkonkurrencer
Kategori: Blogkonkurrencen 2016
#61 - El Requexón
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Forfatter
Emne: #61 - El Requexón (Læst 51578 gange)
QuesT
Reserveholdsspiller
Sv: #28 - El Requexón
«
Svar #90:
12 Apr 2016, 14:10 »
Ja en skam du modificerede klubben lidt inden du gik igang.
Men du kunne jo også bare smide de spillere ud af holdet der ikke er regens nu?
Så går du om muligt en sværere sæson i møde, med henblik på at du ikke rigtigt har en egentligt højre back.
Men ellers ser det jo meget fint ud.
Men det er nok lidt op ad bakke i La Liga.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #91:
12 Apr 2016, 14:23 »
Citat af: QuesT 12 Apr 2016, 14:10
Ja en skam du modificerede klubben lidt inden du gik igang.
Helt uden tvivl. Jeg kunne have sagt mig selv, at det ville gå bedre for klubben, når jeg havde kontrollen i stedet for jeg simulerede en sæson på ferie. Uden ændringer blev det dog til nedrykning gang efter gang, så er nu lidt overrasket over, hvor godt det er gået gennem de første to sæsoner. Men dermed er det også tydeligt, at vi sagtens kunne have været foruden de ændringer.
Men du kunne jo også bare smide de spillere ud af holdet der ikke er regens nu?
Så går du om muligt en sværere sæson i møde, med henblik på at du ikke rigtigt har en egentligt højre back.
Jeg er desværre markant foran i savet, så det er ikke noget, jeg kan få gøre sådan fra den kommende sæson af, men jeg kan godt afsløre, at det kommer til at ske på at tidspunkt, at jeg kun har regensspillere tilbage.
Men det er nok lidt op ad bakke i La Liga.
Absolut. Efter vi har kigget resten af truppen igennem, så kommer der en gennemgang af La Liga. Jeg kan godt afsløre, at vi kommer på lidt af en opgave.
QuesT
Reserveholdsspiller
«
Svar #92:
12 Apr 2016, 14:39 »
Men ingen kunne jo have forudset at du med de små ændringer ville flyve igennem de to rækker så klart som du gjorde.
Tænkte nok du var foran, det plejer du at være når du laver en blog
Men glæder mig til at følge din rejse igennem La Liga, har stor tiltro til at du laver en overraskelse
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #93:
12 Apr 2016, 14:52 »
Citat af: QuesT 12 Apr 2016, 14:39
Men ingen kunne jo have forudset at du med de små ændringer ville flyve igennem de to rækker så klart som du gjorde.
Nej, det er jo lige det. Selvfølgelig kunne jeg have sagt mig selv, at jeg ville få udviklet mine spillere langt bedre på egen hånd, men ja, det der er sket hen over de sidste to sæsoner havde jeg godt nok ikke forventet.
Så kan man sige, at jeg heller ikke skulle have brugt mine spillere fra mit andethold, men det er altså alligevel spillere, der ligger på et andethold, i en 2. Divisionsklub, når man starter savet op. Det skriger jo heller ikke ligefrem af kampafgørende spillere.
Tænkte nok du var foran, det plejer du at være når du laver en blog
Hehe. Ja, det har jeg jo altid godt kunne lide, og med alt det jeg gerne skriver, så er det jo et must, hvis man gerne vil have et par updates ud om dagen, som jeg jo prøver her i konkurrencen. Uden at have været lidt på forkant, så havde dette været umuligt for mig.
Men glæder mig til at følge din rejse igennem La Liga, har stor tiltro til at du laver en overraskelse
Hehe. Jeg håber virkelig, jeg kan blive ved med at overraske. Men det bliver sgu svært i år.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #94:
12 Apr 2016, 15:06 »
#29 - Gennemgang af trup (2018), del 2/3
Her i del 2 af mine trup oversigt, så kigger vi nærmere på midtbanen, hvor mine kantspillere dog er gemt til sidste del.
Central midtbane
Gennem første del af min trupoversigt, så gik det faktisk op for mig, at det kun var målmandspositionen, hvor der var ændret i startopstillingen fra tilbage da vi lå i 3. Divisionen, sådan er det også her på den centrale midtbane, hvor den stadig kontrolleres af to af mine unge profiler.
I den lidt mere defensive rolle ligger
Rubén Reyes
, der virkelig har været gennemgået en yderst flot udvikling gennem de sidste to sæsoner. Hans nuværende vurdering lyder på 4-stjerner, hvor der skulle være potentiale til én mere. Alt i alt en virkelig solid spiller, der aldrig har trukket sig den store opmærksomhed, trods han leverer yderst solidt for os.
Hans makker i den lidt mere offensive rolle er
Cristian Rivera
, der var holdets helt store stjerne for to sæsoner siden. Han er dog stadig en af klubbens profiler, og i sidste sæson blev det til en 7,44 rating gennem 41 ligakampe med fire mål og seks assist til følge. Der skulle desværre ikke være potentiale til mere, trods han kun lige er fyldt 21 år. Jeg håber der er lidt mere gemt i ham.
Tre backups har vi til disse to positioner, hvor to af dem er blevet hivet op på førsteholdet i denne sommer.
Den eneste, der har fået spilletid på førsteholdet før er
Iñaki Domínguez
. Han lå for to sæsoner siden og kæmpe side om side med Reyes om pladsen på CMd positionen. Det er bestemt ikke tilfældet længere, da han ikke imponerer særlig meget.
I stedet har jeg forfremmet to unge talenter fra U19 til førsteholdet, som er backup til hver deres CM position.
Her drejer det sig om
Javier Alfaro
, der tiltrak interesse fra Bundesligaen i denne sommer, men som ikke ærgre sig det mindste over disse bud på afvist fra min side. Ser virkelig lovende ud og skulle have potentiale til en hel del mere. Er tiltænkt som backup for Rivera.
Som backup til Reyes har vi
Roberto Berláin
. Han er dog ikke helt på Alfaro’s niveau, og dermed kommer Berláin nok til at skiftes lidt med Domínguez om spilletiden på CMd positionen.
Offensiv central midtbane
Sidst i updaten skal vi også have kigget på OMC positionen her i klubben. Her finder vi jo klubbens helt store stjerne, der om lige over 10 måneder kan trække Real Madrid trøjen.
Her er der naturligvis snak om
Julio Sierra
, som altså har vundet årets talent begge år i klubben, og jeg håber han fuldføre et hattrick og dermed hjælpe os med at forblive i La Liga inden han sætter kursen mod Madrid.
Trods mig og Sierra ikke har haft det helt nemt gennem det sidste halve år, så glæder det mig nu alligevel, at jeg fortsat er én af de to personer der er blandt hans favorit personale.
Hans backup er endnu en fra U19, der er blevet fundet plads til her på førsteholdet til den kommende sæson. Det drejer sig om
Ramón Vázquez
, som jeg mener er en af klubbens mest lovende talenter.
Ser man på vores andet helt store midtbanetalent Javier Alfaro, så vurderes han til 3 CA stjerner ud af 5 mulige. Men med Vázquez jeg vurdere i cirka samme CA klasse som Alfaro, han skulle blot have opnået 1,5 CA stjerner af 5 mulige, og det kunne altså tyde på at vi har en mulig overtager for Sierra. Det er godt nok lidt af en opgave, og jeg tror ikke Vázquez får meget spilletid på OMC positionen i denne sæson, men det gør mig nu alligevel svært godt tilfreds, at vi har en mulig afløser.
Alt i alt et noget højere niveau på midtbanen end i forsvaret efter min vurdering, og heldigvis fortsætter det niveau med i angrebet, hvor det også ser yderst fornuftigt ud.
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #29 - El Requexón
«
Svar #95:
12 Apr 2016, 20:19 »
#30 - Gennemgang af trup (2018), del 3/3
Her i sidste del af min trupoversigt, der skal vi have kigget nærmere på holdets kanter, samt vores angribere.
Kanter
Ser man blot på egenskaberne, så burde der ikke herske tvivl om, at
Ignacio Salcedo
burde være holdets helt store stjerne. Salcedo var helt fra starten også i et succesfuldt tutorsamarbejde med klubikonet Diego Cervero, hvilket tydelig har sat sit præg på hans udvikling.
Og ser man bort fra Sierra, så er han også holdets helt store profil, hvor det i 69 kampe for førsteholdet er blevet til 15 mål, 32 assist samt et snit på 7,54.
Også i sommerferien brillerede Salcedo, da han var afsted til U19 EM, hvor han kom på
turneringens hold
.
På den modsatte kant finder vi her blot det andet af tre nye navne, som min foretrukne start 11’er byder på siden, jeg startede op i 3. Divisionen. Helt vanvittigt at tænke på, synes jeg.
Her drejer det sig om
Jonathan Marín
, der har udviklet sig rigtig pænt gennem sidste sæson. Han er lidt underlegen i forhold til Salcedo og Sierra på den offensive midt, men han gør nu alligevel rigtig fin figur af sig selv.
Som backup til kanterne har jeg to backups. Dog er de begge til venstrekanten. Vi har ét enkelt lovende navn til højrekanten på U19, hvor vi står med flere ok alternativer til venstre kanten, så vores youth intake må godt meget snart donere lidt flere kantspillere med et godt højreben.
Men som det ser ud nu på førsteholdet, så er
Allyson
den backup med mest kvalitet. Skulle Salcedo være ude af stand til at spille, så plejer jeg faktisk at spille Marín som en IA på højre kanten, imens Allyson spiller OMV positionen.
Jeg har dog også givet plads til
Aitor San Miguel
på førsteholdet fra denne sommer af, da han ligeledes er en af klubbens mest lovende talenter, hvor hans nuværende vurdering blot skulle være 1 CA stjerne, men hvor der skulle være potentiale til 5-stjerner. Ligeledes skulle han være meget ’professionel’ og jeg forudser derfor han kan komme til at udvikle sig rigtig eksplosivt.
Angribere
En af sidste sæsons helt store overraskelser for mig var
Ignacio Cruz
. 15 mål og 8 assist blev det til for ham, trods han først fik sin første kamp fra start efter 13 spillerunder. Dermed er han blevet min helt klare førstevalg til angrebet, hvor han trods lidt beskedne egenskaber, så håber jeg han kan genere midterforsvaret for flere La Liga hold.
Noget imponerende, så tror jeg mit andetvalg til angrebet er end endnu yngre spiller. Her drejer det sig om
José Ramón Ruiz
, som jeg modtog gennem mit YI her for fem måneder siden. Ser allerede nu vanvittig lovende ud, og fik som tidligere nævnt spillet sig ind i varmen på førsteholdet allerede ved udgangen til sidste sæson, hvor det blev til ét mål og to assist i 0(4) kampe.
I truppen råder jeg naturligvis også over ikonet
Diego Cervero
, der dog kun fik scoret to mål og lavet to assist i sidste sæson, hvor det ellers blev til 10(11) kampe. Dermed lader det til Cervero kører på sidste omgang, men det skal ikke forhindre mig i at holde ham i klubben helt indtil hans karriere stopper, og jeg har allerede nu også planer om at han skal have en startplads på enten Bernabeu eller Camp Nou. Det fortjener herren altså virkelig, der har været med i klubben siden den økonomiske krise startede og nu endelig får lov at opleve at være i landets bedste række med sin barndomsklub.
Og med dette, så har vi kigget hele førsteholdstruppen igennem, og vi er dermed tæt på at være klar til at tage hul på min første sæson med Real Oviedo i La Liga. Inden det sker, så tager vi lige en sidste update, hvor vi ser nærmere på vores konkurrenters niveau, og hvorvidt overlevelse i ligaen er et realistisk mål.
«
Seneste Redigering: 12 Apr 2016, 20:23 af Le Sygnok
»
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #30 - El Requexón
«
Svar #96:
13 Apr 2016, 10:10 »
#31 - Overlevelse i La Liga?
Inden der bliver taget hul på sæsonen, så synes jeg altid det er meget interessant, at se nærmere på mine konkurrenter i ligaen, for at se, hvad vi helt præcist er oppe imod. Gennem updaten vil jeg komme yderst kort ind på vores 19 liga modstandere, samt vores muligheder for at overleve i landets bedste række, som jeg virkelig håber kan lade sig gøre.
Jeg har været i gang med at større gennemgang af La Liga’s 20 mandskaber og herfra har jeg forsøgt at opdele dem i fem kategorier:
Favoritter til nedrykning
Øvrige bundhold
Midterhold
Europa aspiranter
Mesterskabskandidat
er
Holdene er listet i den rækkefølge alt efter, hvor gode jeg vurderer dem til at være, startende med at være det lavest vurderede hold. Derudover står et tal også noteret i parentes - dette er holdets medieprognose.
Favoritterne til nedrykning
Lugo (19)
- Vil jeg vurdere til ligaens dårligste hold. Er ikke forbedret over sommeren, og altså bør det være et hold vi kan slå, da vi altså sluttede over dem sidste år.
Valladolid (20)
- Har handlet for 23M gennem sommeren, men det er ikke blevet til nogen profiler, blot har man fået en lidt bredere trup, dermed burde vi også være bedre end dem. Vi var det i hvert fald i sidste sæson.
Real Oviedo (18)
- Som vi viste det sidste år, så mener jeg fortsat vi er foran Lugo og Valladolid, men det er så også det. Valladolid har dog en markant bredere trup end os, og mister vi først et par stykker af top 5 profilerne, så har vi nok ligaens dårligste trup grundet manglende bredde.
Øvrige bundhold
Osasuna (16)
- Vores profiler er nok meget lig deres profiler, men kommer man væk fra top 3 spillere i truppen, så hvor vores niveau hurtigt falder her, så er det begrænset, hvor meget nedgang der er i Osasuna’s niveau.
Elche (15)
- Historien er her meget den samme som med Osasuna, dog lige et lille ekstra niveau end Osasuna, med få øvrige profiler.
Rayo (14)
- Er nok en lidt smallere trup her end ved Elche og Osasuna, men har to yderst solide profiler i Bangoura og Jozabed.
Deportivo (17)
- Ligner meget Elche’s niveau, er dog lige det ekstra bedre med deres enkelte profiler. Derudover en virkelig solid bred trup.
Midterhold
Real Betis (13)
- Umådelig bred trup, som bare er standarden i ligaen herfra og frem. Profiler er bedre end hidtil. Tydeligt at et niveauløft begynder at melde sig.
Espanyol (9)
- Har uden tvivl bedre profiler end de forgående hold, men det er begrænset, hvor mange der reelt er af dem faktisk. Dog er truppen fint nok balanceret, men ikke et top 9 mandskab for mig.
Granada (12)
- Flere rigtig gode profiler, især i Alessandrini og colombianske Jhon Córdoba. Dertil også den bredeste trup, jeg har set på dette tidspunkt.
Levante (10)
- Endnu mere bredde her, samt seks rigtig solide profiler, hvor kun én af dem er over 25.
Celta (11)
- Efter min mening de bedste af de 11 hold, vi har gennemgået indtil videre. Ligger inde med den bredeste trup, samt profiler som Nolito, Aspas og Mijailovic
Europa aspiranter
Athletic Club (5)
- Bliver vurderet som et mandskab til top 5, desværre er de hos mig nok kun det 8’ende stærkeste mandskab i ligaen. Er lige lidt efter de øvrige tophold på profilfronten, men man er tydeligt et stykke foran Celta.
Villarreal (8)
- Ikke en meget bedre trup end baskerklubben, men har lige det bedre profiler, hvor især defensiven ser yderst solid ud.
Real Sociedad (6)
- Igen bliver profilerne bedre. Her er det navne som Iñigo Martínez, Barbona, Illarramendi og Pardo, der virkelig trækker klubben op, også en umådelig bred trup.
Sevilla (7)
- Antallet af profiler begynder blot at blive højere og højere herfra. Forskellen mellem holdene med det her niveau i tabellen og os er voldsom tydelig.
Valencia (4)
- Ni spillere der minimum er 175M værd. Det er ikke nemt at følge med længere. Truppen tæller navne som Memphis, Danilo, Mustafi, Pratto, Sisto og André Gomes.
Atletico Madrid (3)
- Ni navne igen der minimum tæller en værdi på 175M, samt syv der er i +200M. Spillere som Koke og Griezmann er her endnu. Dertil er der spillere som Camacho, Alex Sandro, norske Kristoffer Ajer og Carrasco.
Mesterskabskandidat
er
Barcelona (1)
- Har taget mesterskabet de to seneste år. Er stadig i besiddelse af Neymar, Suarez og Messi. Christ en opgave mit hold kommer på.
Real Madrid (2)
- Vandt mesterskabet imens jeg simulerede den første sæson af savet. Truppen ligner meget sig selv, dog med tilgange af Lamela, Ricardo Rodríguez, Morata og Coman.
Man købte også Memphis for 690M efter første sæson, hvor Memphis var outstanding for Manchester United, der gik hele vejen i Champions League, men er siden hen blevet solgt til Valencia.
Chancen for at overleve?
Som nævnt, så er vi altså stadig foran både Lugo og Valladolid, som vi rykkede op med, og dermed burde vi som minimum slutte nr. 18. Dog skal vi ende som nr. 17 for at få overlevelsen i hus, og dermed handler det om én placering, som vi skal overraske med.
Niveauet stiger dog et god sjat, når man ser på de hold jeg har noteret som ’øvrige bundhold’. Alligevel har vi dog vidst gennem tidligere sæsoner, at trods vi ikke har været favoritter, så har vi i den grad kunne spille over niveau, og det vi skal spille over vores niveau for at sikre overlevelse, er intet i forhold til det vi gjorde sidste sæson, hvor vi gik fra at være et seedet bundhold til at blive mestre.
Mestre bliver vi dog helt bestemt ikke, og jeg har meget svært ved at forstille os vi kan komme i top 10, trods vi skulle spille langt over vores niveau endnu engang. Langt mindre kan dog gøre det for mig, og jeg vil stille mig yderst tilfreds med en 17 plads, som jeg bestemt tror er mulig.
Men begynder skaderne først at tikke ind, eller mister vi profiler til øvrige klubber undervejs i sæsonen, så har vi altså hurtigt det klart dårligste hold i ligaen, og så bliver det for alvor op af bakke.
QuesT
Reserveholdsspiller
Sv: #31 - El Requexón
«
Svar #97:
13 Apr 2016, 15:01 »
Det skal nok blive en spændende sæson.
Jeg tænkte faktisk på om dine flotte sæsoner har givet dig nogle tilbud fra andre klubber?
For den tur du har taget på 2 sæsoner er jo super flot.
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #98:
13 Apr 2016, 15:45 »
Citat af: QuesT 13 Apr 2016, 15:01
Jeg tænkte faktisk på om dine flotte sæsoner har givet dig nogle tilbud fra andre klubber?
For den tur du har taget på 2 sæsoner er jo super flot.
Slet ikke faktisk. Heller ikke engang, hvor trænere er blevet fyret, og pressen forudsiger favoritter til jobbet, der har jeg vidst heller ikke været blandt favoritterne, men startede også med erfaring som tidligere serie-6 spiller, så mit omdømme er nok stadig under udvikling.
QuesT
Reserveholdsspiller
«
Svar #99:
13 Apr 2016, 15:55 »
Ja, okay.
Det kan der jo være noget om.
Men om lidt tid og efter dit mesterskab i denne sæson, så er du der nok
Spøg til side, jeg håber du kan overraske og kom i midten af ligaen, ville også være en stor bedrift
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #100:
13 Apr 2016, 16:14 »
Citat af: QuesT 13 Apr 2016, 15:55
Ja, okay.
Det kan der jo være noget om.
Men om lidt tid og efter dit mesterskab i denne sæson, så er du der nok
Spøg til side, jeg håber du kan overraske og kom i midten af ligaen, ville også være en stor bedrift
Haha. Ja, nu må vi se. Der kommer en update lidt senere, der kommer der overblik over mit første halvår i La Liga. Så må vi jo se, hvordan det ser ud her.
QuesT
Reserveholdsspiller
«
Svar #101:
13 Apr 2016, 16:25 »
Citat af: Le Sygnok 13 Apr 2016, 16:14
Haha. Ja, nu må vi se. Der kommer en update lidt senere, der kommer der overblik over mit første halvår i La Liga. Så må vi jo se, hvordan det ser ud her.
Uhhhh, glæder mig
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #102:
13 Apr 2016, 18:08 »
#32 - Vinterpause i La Liga
Spillerne er draget på nogle enkelte dages juleferie her i december måned, hvor de første 17 spillerunder er overstået af ligaen.
Her har det godt nok været en blandet fornøjelse, og samtidig har jeg lavet en kæmpe brøler med én enkelt kontrakt, der virkelig har kostet os dyrt.
Opstarten i La Liga
Vi lagde ud mod Espanyol. Et hold der er seedet til at blive 9’er. Allerede efter 21 minutter er vi i front og efter 56 minutter er vi på 2-1. Vi er spilstyrende, og jeg troede på det her tidspunkt, at det var starten på en ny sensation, hvor vi ville overraske i vores liga - sådan gik det ikke.
Kampen blev tabt
2-3
, og det efterfølgende kampe tabte vi
0-1
og
0-4
. Tre runder gået og vi lå på sidstepladsen med 0 point og en 2-8 målscorer.
Vi havde dog været ganske godt med i de tre kampe, men som jeg havde forudsagt før sæsonen, så var vores defensiv alt andet end imponerende, og jeg så mig nødsaget til at udskifte min 4-2-3-1 taktik.
Den nye taktik
Herfra blev min 4-1-2-2-1 taktik indført, som senest blev brugt, da jeg spillede med Goiás i FM15. Dog med enkelte modifikationer.
Holdets mentalitet blev sat fra ’kontrollér’ til ’standard’
Holdstrukturen blev sat fra ’Frit’ til ”Fleksibel’
Tempoet blev sat fra ’Lavere’ til ’Meget lavere’
’Spil op fra forsvar’ instruktionen blev droppet
Én af mine to IA’s blev ændret fra ’Angreb’ til ’Support’
Opstilling
Holdinstrukser
En kort pointhøst i ligaen
Den ekstra defensive midtbanespiller var tydeligt, hvad defensiven havde brug for. Der blev skabt langt bedre balance, og trods vi var en mand mindre med fremme, når vi angreb, så var der stadig kvalitet nok oppe foran til vi kunne være chanceskabende.
I første test hjemme mod Sevilla lignede det vi skulle få ét point med stillingen 1-1, ét minut før dommerens tillægstid skulle starte, men så ville vi det åbenbart anderledes. Først var det Marín, der var på pletten, og efterfølgende var det indskiftede Diego Cervero, der scorede sit første La Liga mål, da vi sikrede vores første tre point med en hjemmesejr på
3-1
over Sevilla.
De efterfølgende fire kampe kastede ni point af sig, da vi slog Granada
2-1
, Valladolid
3-1
og Celta
2-0
, imens det blev det til et
0-1
nederlag til Elche.
Oviedo mod giganterne
Vores kampprogram er noget så skønt skruet sammen, så vi møder ligaens fire absolut bedste mandskaber lige efter hinanden. Det drejer sig om Real Madrid, Valencia, Barcelona og Atletico Madrid, som vi alle møder inden for to uger, hvor R. Madrid, Valencia og Barcelona ligger inden for syv dage.
Vi kom dog med en god portion selvtillid efter vi havde samlet 12 point i fem kampe. Meget muligt var det ikke fortjent, men en helt utrolig holdindsats, samt Moso der stod sit livs kamp, så lykkedes det os at spille
0-0
mod Real Madrid.
I de efterfølgende to kampe kan man ikke sige, det lykkedes os at få lukket ned i forsvaret, hvor vi i stedet indkasserede ti mål over 180 minutter, da vi tabte
2-5
til Valencia og
0-5
til Barcelona.
Men hjemme på Nuevo Carlos Tartiere har vi vist os at være rigtig gode mod de store hold, og også mod At. Madrid lykkedes det os at tage ét point med fra kampen, da vi spillede
1-1
.
Dermed fik vi altså to point med fra kampene imod ligaens fire store mandskaber, og det var to point mere end jeg havde regnet med.
Formdykket
Men her mod slutningen af efterårssæsonen, så er vi desværre faldet sammen, hvor der har været lidt problemer med skader, heldigvis ikke til de helt store profiler, men det har alligevel betydet en god sjat for kvaliteten i vores opstilling.
Det startede dog fint, da vi
pligtsejrede mod Lugo
efter vores fire svære kampe, men efter vi slog Lugo 25. november, så har vi ikke sejret siden, hvor det er blevet til ét point i fire kampe. Det ene point blev hentet mod Athletic, da vi spillede
1-1
på San Mamés.
Status for efteråret
I alt har vi hentet 18 point i 17 kampe, hvilket jeg egentlig er ganske fint tilfreds med. Jeg havde dog lige fået forhåbningerne op i to omgange, først i åbningskampen mod Espanyol, og derefter da vi havde samlet 12 point i fem runder efter vi havde skiftet taktik. Dermed håbede jeg kort på, at vi kunne levere en af de helt store overraskelser igen i år, men det lader til vi kommer til at kæmpe med om nedrykningspladsern
e.
Vi ligger placeret som
nr. 16 i ligaen
, hvor der heldigvis er en fint hul ned til de tre nedrykkere. Desværre tabte vi i næstsidste runde hele 0-4 til Betis, hvor jeg testede min 4-2-3-1 taktik igen, men det er tydeligt mit forsvar ikke kan klare opgaven i den taktik. Dermed fik Betis hælet godt ind på os, hvor vi med en sejr ellers kunne have isoleret bunden rigtig godt.
Fejlen på kontraktfronten
Jeg har været yderst opmærksom, når jeg tegner kontrakter med mine spillere, og virkelig sørget for at alle får en høj frikøbsklausul, trods det så koster at de får en pæn sjat mere i løn.
Men det er åbenbart glippet med
Ignacio Dura
, og dette udnyttede Betis tilbage i oktober, da de købte ham fri for 9,25M. Det skete inden jeg overhoved nåede at opfatte at de havde budt hans frikøbsklausul, og dermed kunne jeg ikke engang nå at tilbyde ham ny kontrakt, for at prøve at forhindre det.
Meget ærgerlig over at miste denne spiller, som ellers så småt var blevet fast makker med Javier Vargas i midterforsvaret.
Et stort cadeau til klubbens talentarbejde
Jeg vil dog lige slutte updaten af med en lidt mere glædelig nyhed. Efter vi nemlig er blevet en del af La Liga, så synes U-landsholdene at have fået øjnene lidt mere op for vores talenter, hvor vi har derfor har bidraget rigtig flot gennem efteråret.
Først tilbage i september havde vi hele
syv spillere udtaget til U-landsholdene
, og i oktober havde vi fire spillere med på U19, hvilket var flest spillere fra én klub - altså hvor vi overgik både Real Madrid og Barcelona. Yderst stolt af den bedrift.
Det er jo næppe fordi, vi ligger inde med det største talenter i spillet, men derimod viser det, at vi i klubben nok er nogen af dem, der er bedst til at udvikle vores talenter i Europa, hvilket uden tvivl skyldes at der bliver satses på dem i så stor grad.
Tilbage i starten november kom, der dog umådelig stor omtale af en af vores unge spillere - ikke overraskende var dette Julio Sierra - men det skete på baggrund af, at trods vi ikke var blandt de bedst præsterende i vores liga, så var Julio Sierra alligevel den femte bedste spiller i La Liga, når det kom til gennemsnit, hvor han kun var overgået af Neymar, Danilo, Ronaldo og Candreva. Og dermed startede snakken om, at unge Sierra var en af favoritterne til at vinde prisen som
Europa’s gyldne dreng
.
Siden da begyndte det jo at gå lidt ned af med vores form, og Sierra er også faldet til at være den i ligaen med det niende bedste gennemsnit, men hvor ville det være stort, hvis han kunne få prisen.
«
Seneste Redigering: 13 Apr 2016, 23:06 af Le Sygnok
»
spurvendk
Lilleputspiller
Sv: #32 - El Requexón
«
Svar #103:
13 Apr 2016, 19:31 »
Det går jo fint. Målet er jo bare overlevelse, og med 7 point ned ser dette jo meget godt ud! Jeg glæder mig til at høre mere.
Angående Sierra, drengen som bare imponerer alt og alle, hvor er han at finde i din nye taktik? Nu spiller du jo ikke med SS længere.
Træls med Dura..
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #32 - El Requexón
«
Svar #104:
13 Apr 2016, 21:51 »
Citat af: spurvendk 13 Apr 2016, 19:31
Det går jo fint. Målet er jo bare overlevelse, og med 7 point ned ser dette jo meget godt ud! Jeg glæder mig til at høre mere.
Ja, det ser jo ganske fint ud. Godt udgangspunkt til at overleve.
Angående Sierra, drengen som bare imponerer alt og alle, hvor er han at finde i din nye taktik? Nu spiller du jo ikke med SS længere.
Han spiller IA på højrefløjen og dermed er Salcedo rykket hen på venstrekanten, hvor han også spiller IA. Det er faktisk også den rolle, samt position, jeg har trænet de to fra start af.
Træls med Dura..
Pisse irriterende.
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »