home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 325 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  #61 - El Requexón
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #61 - El Requexón  (Læst 45780 gange)
spurvendk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #12 - El Requexón
« Svar #30: 04 Apr 2016, 10:20 »

Kæft hvor jeg glæder mig til at læse med i det videre forløb, det er så gennemarbejdet det hele! Fremragende.
Noget jeg godt kunne tænke mig var, at når du viser SS af dine spillere, ville man kunne se ass. manager anbefalingsrapport(antal stjerner). Jeg ved godt du ofte nævner hvor mange stjerner de har, men jeg ville finde det rat hvis det var på billedet også. Måske i stedet for nylige kampkarakterer. Ellers kan du vise "spiller" siden i stedet for "egenskabs" siden, hvis du ved hvad jeg mener Smiley

Tænkte på om du havde din 4-1-2-2-1 fra Goias liggende, i en FM16 version? Samt din legendariske umagiske, også i en 16'er version? Kunne godt tænke mig at prøve dem af - med tanke på den massive succes du har haft med dem.

KIU
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #12 - El Requexón
« Svar #31: 04 Apr 2016, 11:05 »

Kæft hvor jeg glæder mig til at læse med i det videre forløb, det er så gennemarbejdet det hele! Fremragende.

Fedt at høre. Jeg kan glæde dig med, at der snart vil blive skruet op for tempoet med hensyn til savet, hvor der allerede i aften falder en update om første halvdel af min første sæson med klubben.

Noget jeg godt kunne tænke mig var, at når du viser SS af dine spillere, ville man kunne se ass. manager anbefalingsrapport(antal stjerner). Jeg ved godt du ofte nævner hvor mange stjerner de har, men jeg ville finde det rat hvis det var på billedet også. Måske i stedet for nylige kampkarakterer. Ellers kan du vise "spiller" siden i stedet for "egenskabs" siden, hvis du ved hvad jeg mener Smiley
Der kommer en oversigt over hele holdet i næste update, hvor jeg også ser nærmere på resten af ligaens niveau.

Tænkte på om du havde din 4-1-2-2-1 fra Goias liggende, i en FM16 version? Samt din legendariske umagiske, også i en 16'er version? Kunne godt tænke mig at prøve dem af - med tanke på den massive succes du har haft med dem.

Jeg har slet ikke noget taktisk her til FM16 faktisk, da dette er mit første save i denne FM udgave, så 4-2-3-1 taktikken er mit første udkast til en taktik i denne omgang, så nu må vi se om jeg har ramt rigtigt.

Angående 4-1-2-2-1'en, så kan du blot kopiere den som bliver vist frem i en af de første updates af min FM15 blog med Goiás. Der skulle angiveligt ikke være noget markant nyt, som gør den ikke skulle fungere længere.

Med hensyn til min 4-4-2 taktik, så er det ikke lige noget, jeg har liggende. Men jeg godt godt lige genskabe den op. Jeg har dog ikke spillet med den siden FM13/FM14 nu, men jeg forstiller mig den nok skulle kunne være guld værd i LLM fortsat.

KIU

Jeg skal gøre mit allerbedste.
Logged

spurvendk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #12 - El Requexón
« Svar #32: 04 Apr 2016, 11:33 »

Bla bla bla..
Fantastisk.. Glæder mig til i aften så.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #12 - El Requexón
« Svar #33: 04 Apr 2016, 13:04 »

Lækker trupgennemgang, flot sat op.
Mange tak. Det glæder mig, at du kan lide det.
 
Du holder den stil der er klassisk for dig, og det virker tydeligvis!
Ja, jeg bestemt en måde, jeg godt kan lide at lave blogs på, men jeg må nok give efter og donere lidt flere billeder til læserne.
Det virker til at der bliver sat meget stor pris på dette - selvom jeg nu personligt synes det oftest er synd at ligge billeder op af stillingen m.m., så det er det første man får øje på i updaten, inden man overhoved får læst teksten, hvor man ellers normalt kan bygge lidt spænding op til hvordan det går i ligaen fx.

Jeg er i hvert fald med Smiley
Skønt at have dig med på sidelinjen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #12 - El Requexón
« Svar #34: 04 Apr 2016, 15:35 »


#13 - Forventningerne til første sæson

Trods min førsteholdstrup på 20 mand består af 50% regensspillere, der altså enten er 16 eller 17 år, så bliver vi alligevel vurderet til at blive 6’er af de 20 hold, som vores liga består af.

At vi bliver seedet, så højt som vi gør skyldes uden tvivl vores profiler som Kike Torrent og Diegui fra forsvarskæden, Rivera og Allyson fra midtbanen og Cervero fra angrebet.
De fire af dem er nok lige under niveauet til at være profiler hos favoritterne til oprykning, imens Rivera er en top 3 spiller i hele ligaen.

Men bookmakerne har dog fem hold de vurderer stærkere end os, og det er følgende mandskaber:

  • 1 - U.D. Logrones
  • 2 - Celta B
  • 3 - Compostela
  • 4 - Sporting B
  • 5 - Pontevedra



U.D. Logrones
Har uden tvivl ligaens stærkeste mandskab, hvor de især råder over vanvittig mange offensivprofiler. Dertil er resten af deres trups niveau også oppe på niveau med stort set alle vores bedste spillere, hvis man lige ser bort fra Rivera. Bliver meget overrasket, hvis de ikke ender i top 4.

Celta B
Vurderes til ligaens næst bedste mandskab, men er alligevel et stykke efter Logrones.
De har dog en 21 årige back ved navn Lucas Olaza, som for mig ligner ligaens bedste spiller. Jeg håber virkelig på han bliver udlejet. Jeg ser dem dog personligt selv som ligaens tredje bedste mandskab.

Compostela
Bliver vurderet til ligaens tredje bedste mandskab, men for mig er man ligaens femte bedste.
De har ikke helt profiler som de øvrige top mand mandskaber, men har alligevel en virkelig bred trup, hvor de mere eller mindre kan stille en start 11’er, som er lige så gode som vores profiler.

Sporting B
Vores ærkerivalers andethold er vurderet til ligaens fjerde bedste mandskab, hvilket jeg er ganske enig i. Har også flere gode profiler, men mandskabet er ikke så bredt igen, så begynder skaderne første at ramme deres profiler, så kan de hurtigt være et hold der skuffer.

Pontevedra
Det skulle eftersigende have ligaens femte bedste mandskab, men for mig er de kun overgået af Logrones. Flere gode profiler, samt et vanvittig bredt mandskab. Ligesom med Logrones, vil det overraske mig meget, hvis de ikke ender i top 4 i år.


De øvrige mandskaber
Herfra begynder man at kunne øjne en niveauforskel på top 5 mandskaberne og de resterende hold.
Dog ligger vi meget godt imellem sammen med Guijuelo og Ferrol inden den helt store niveau forskel begynder at melde sig.


Vores muligheder i første sæson
Vi ligger altså inde med et yderst fornuftigt mandskab til at starte med, og trods der uden tvivl er nogle større favoritter til oprykningspladserne, så tror jeg bestemt vi kan blande os om disse placeringer.
Det handler dog om, at vi fra starten skal ramme rigtigt med min 4-2-3-1 taktik, gør vi dette, så tror jeg bestemt der er muligheder for at vi kan ende ud med at deltage i oprykningsspillet allerede fra denne sæson af.

Vurdering af førsteholdstruppen - med målsætning om at slutte blandt de øverste placeringer.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2016, 13:12 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #13 - El Requexón
« Svar #35: 04 Apr 2016, 19:30 »


#14 - Forløbet af efterårssæonen 2016

Datoen hedder d. 18 december 2016, og jeg er dermed så småt gennem første halvdel af min første sæson med Real Oviedo.

Ligaen

Før sæsonen blev vi vurderet til at ende på en 6. plads af de 20 mandskaber - en vurdering jeg var ganske enig i, dog hvor jeg alligevel mente, at hvis jeg kunne ramme rigtigt med taktikken i mit første FM16 save, så burde vi bestemt kunne blande os med toppen.

Dette har jeg levet op til, og ser man på de bedst præsterende hjemmehold i ligaen, så er vi her nr. 4 over de bedst præsterende på hjemmebanen med vores 19 point i 9 kampe, hvilket jo er ganske acceptabelt.

Men oven i vores fine hjemmebaneform, så er vi ligaens absolut bedst præsterende mandskab på udebanen, hvor vi på 10 kampe har samlet 24 point og fortsat er ubesejret, og dette giver en samlet stilling som jeg er umådelig glad for efter 19 spillerunder.


De to pokalturneringer
I mellemtiden blev det ikke til den store succes i pokalturneringen, hvor vi led et nederlag til Alzira allerede i 2. Runde 2-3, efter vi havde sendt Antequera ud i 1. Runde med en 1-0 sejr. Begge mandskaber ligger placeret i 3. Divisionen ligesom os. Dog er de placeret i henholdsvis ’B4’ og ’B3’
Jeg havde dog med vilje ikke satses noget her, for at sætte samtlige kræfter ind på ligaen, hvor jeg fra start mente vi kunne blande os om oprykningspladserne, så dermed var det rotationsspillerne samt tre spillere fra U19, der spillede disse to opgør.

Samme strategi er brugt i lillebror pokalturneringen, som hedder ’Federation Cup’, som er en pokalturnering kun for 3. Divisionsholdene samt 4. Divisionsholdene. Her slog vi Socuéllamos ud samlet 4-1, der lige nu er placeret som bundhold i vores naboliga ’B2’. I næste runde venter Aviles, der er 6’er i vores række, men da vi som nævnt stiller op med rotationsspillere og et par stykker fra U19, så forventer jeg dette bliver endestationen.


Profilerne
Som afslutning vil jeg også rigtig gerne fremhæve mine profiler. Jeg har valgt at tage fat i mine fire spillere med den bedst overall rating, som jeg er ganske enig i har været vores vigtigste spillere gennem efterårssæsonen, sidst vil jeg også fremhæve en spiller der har overrasket mig yderst positivt.

Nr. 3 og 4
Som nr. 3 og 4 på listen finder vi vores to centrale midtbanespillere, der har styret vores midtbane med hård hånd. Til sammen har de blot ét mål og tre assist, men det er deres evne til at skabe en helt eminent balance på holdet, som virkelig har været med til at gøre dem blandt mine vigtigste spillere.
Her drejer det sig om Cristian Rivera og Rubén Reyes. I starten var Rivera sat som DLP ’forsvar’ og Reyes som CM ’support’, men her mod slutningen måtte jeg kigge lidt undrende på den konstellation, da jeg langt hellere ville have Rivera med fremme af banen, men hans tekniske færdigheder.
Reyes har ikke helt kunne holde niveauet oppe som DLP, men Rivera været fænomenal i sine nye rolle, hvor han står noteret for en rating på 7,80 gennem vores sidste fem kampe, hvilket er en bedre rating end vores bedst præsterende gennem sæsonen.

Nr. 1 og 2
De to spillere var fra start udråbt som to af truppens helt store talenter, at de dog har været så kampafgørende fra starten af havde jeg virkelig ikke forstillet mig.
Julio Sierra og Ignacio Salcedo står sammen noteret for 9 mål og 15 assist, hvor især Salcedo har været enestående med hans 9 assist, hvilket også gør ham til ligaens assistleader.
De er begyndt at være interesse fra Adelanten allerede nu, så jeg er meget spændt på om jeg i længden kan holde på disse to.

Overraskelsen
Overraskelse er måske meget sagt, for når man ser på hans stats, så kan det ikke næppe overraske helt, at det er lykkedes for min angriber David González at få banket et par kasser ind. Planen har dog hele tiden været at klubikonet Cervero skulle være holdets førstevalg til angrebet, hvor unge Cruz skulle være andetvalg. Den unge Cruz har dog skuffet gevaldigt og har kun scoret i pokalturneringen indtil videre, trods det er blevet til 3(8) ligakampe. I stedet har González i den grad slået til med sine 8 mål i 9(3) ligakampe, hvor det også er blevet til 3 assist.
Diego Cervero er dog holdet topscorer med 11 ligamål i 15(3) kampe.


Afrunding
Alt i alt en efterårssæson jeg er vanvittig tilfreds med, og hvor jeg altså har fået vist at den base af spillere, jeg havde fra start sammen med de regens, jeg har modtaget i savets opstart virkelig har en god sjat potentiale.

Gennem sæsonen har vi haft et par problemer med skader, hvor især vores tre offensive midtbanefolk (Allyson, Sierra og Salcedo) var ude på skift af hinanden gennem seks uger, hvilket gjorde vi en stor del af tiden har testet med en 4-2-2-2 taktik. Alligevel er vi sluppet umådelig godt fra disse problemer, og jeg tror bestemt på, at vi ender i top 4 som vil sikre play-off. Jeg vil i hvert fald være umådelig skuffet, hvis vi ender ude for top 4. Alligevel skal jeg dog nok passe på, da det er utrolig tæt i toppen og kun fem point skiller os fra at miste vores top 4 placering.

Skulle det dog blive som jeg håber, at vi ender i top 4, så er oprykningen langt fra hjemme, da oprykningsspillet i 3. Divisionen i Spanien er et værre rod, som har gjort det onde ved mig mange gange, men det oprykningsspil skal vi helt sikkert nok komme ind på senere i bloggen. Jeg håber det allerede vil ske i de kommende updates, når vi er fremme ved sommeren 2017.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2016, 13:11 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #14 - El Requexón
« Svar #36: 05 Apr 2016, 12:48 »


#15 - Youth Intake 2017

D. 28 marts blev dagen, hvor 16 spillere fra Oviedo’s ungdomshold blev forfremmet til at blive blandt U19 holdet, hvor de nu kun er ét skridt fra at kunne repræsentere klubbens førstehold.

Nogen er absolut tættere på førsteholdet end andre, men jeg forudser en god sjat af dem har stor mulighed for at få debut på førsteholdet i de kommende år.

I bloggen vil jeg så vidt muligt gerne vise alt mit spillermateriale frem, så I kan følge mine spillere fra begyndelsen af. Jeg har fortsat hele mit U19 hold, som ikke er vist rigtigt frem, men jeg vil prøve at rette op på det i den kommende tid, men her til at starte med vil jeg vise de 16 nye regensspillere frem.

En god sjat af dem er dog vurderet med relativt lavt potentiale, og ligeledes ikke et for lovende CA, men skulle de overraske, så kan vi følge deres udvikling fra starten med disse screenshots.


Spillere med max 2 stjernet PA
Ikke det store at sige om disse spillere. Deres niveau er yderst langt fra førsteholds truppens niveau, og deres PA lader ikke til at være for lovende heller. Forstiller mig ikke nogen af disse kommer til at debutere på førsteholdet, men de får da et skud.

Jeg har dog en mindre fidus til målmand Iñaki Morán, trods min assistents vurdering ikke har meget til overs for ham.

Eneko Alonso
Franciscco Javier
Iñaki Morán
Ricardo Peláez
Rodolfo Valiente
Ruben Domingo
 

Spillere med max 3 stjernet PA
Fire spillere finder vi her. To med 2,5 stjerner, samt to med 3 stjerner. Niveauet er ikke rigtig steget markant i forhold til de forrige, men der skulle være potentiale til noget, der ligner lidt.

Ismael Llorente og José er nok dem jeg tror mest på, José María Heredia ligner også en spiller der kan udvikles til en klassisk kantspiller. Jeg savner dog både lidt fart og evnen mand mod mand hos ham.
Juan Carlos Gutiérrez kunne også blive en back vi kunne få brug for i fremtiden, da vi er så tyndt besat på højrebacken, men jeg håber trods alt, jeg får noget lidt bedre at arbejde med.


Spillere med max 4 stjernet PA
Her begynder det så straks at se mere interessant ud, hvor der bestemt kan ses et løft i CA’en. Ikke vanvittig meget, men den er bestemt til at se.
Fire spillere har jeg her. To af dem med 3,5 stjernet potentiale samt to med 4 stjerner.

Både Rubén Vicente og Luis Miguel Acebo synes jeg begge ser yderst lovende ud for at kunne blive glimrende spillere til deres foretrukne position (CB og VB). Ingen markante mangler og dertil et lovende PA. Bestemt kommende konkurrenter til førsteholdets nuværende spillere på disse positioner.

Jeg mangler bestemt ikke kvalitet til de centrale midtbane positioner, men jeg har sørme fået to mere her.

Javier Alfaro og Roberto Beriáin ser begge yderst lovende ud. Min assistent har mest fidus til Alfaro, som ser overall lovende ud. Lidt en sjov spiller stadig, med det tekniske hvor han mest af alt mestre set-pieces. Men samtidig med hans flair, overblik og nogenlunde egenskaber allerede nu i teknik og afleveringer, så forudser jeg en upcoming chanceskaber i en offensiv CM rolle.

Modsat min assistent har jeg dog mere til overs for Beriáin. Han har absolut det mentale i orden. Intet af det tekniske er særligt i øjenfaldende, men intet af det ser heller ej tosset ud. Ligner i mine øjne en meget mulig DLP i min 4-1-2-2-1 taktik, som jeg gerne vil spille på et tidspunkt, som jeg senest havde yderst stor succes med i FM15.


Spillere med 5 stjernet PA
Sidst har vi også fået to spillere med fem stjernet PA, hvilket naturligvis glæder mig.

Min favorit af de to er helt klart Ramón Vázquez. ”Desværre” er der snak om endnu en CM/OMC, hvilket er den position vi helt klart er bedst besat af i truppen nu - utrolig meget kvalitet vi har her.
Vázquez er dog klart oppe omkring toppen af vores mest lovende navne til positionen, hvor der ingen decideret mangler er. Særligt det mentale er jeg glad for, imens det tekniske og fysiske bestemt også er fint med.

Min anden spiller med et fem stjernet PA er Aitor San Miguel. Han ligner også mest af alt en klassisk kantspiller - lidt ligesom Heredia. En rolle jeg bruger yderst sjældent i FM. Jeg kan dog ikke rigtig tillade mig at stille mig kritisk til spilleroller i dette savegame, hvor jeg har yderst begrænset spiler materiale, og med Heredia og Miguel, som jeg allerede har modtaget nu, så føler jeg mig overbevist om, at jeg ikke kun skal træne mine fløjspillere til IA’s som jeg normalt gør.

Måske det kan ende med at åbne op for noget mere fleksibilitet i truppen, som jeg ender med at sætte stor pris på. Lige nu er der andre type spillere, jeg langt hellere så i truppen, men jeg må arbejde med det der er modtaget, og se hvad jeg kan få ud af det.


Overblik over YI 2017
Alt i alt et rigtig fint YI. Flere brugbare spillere, og en rigtig god sjat, der har PA på minimum de 2,5 stjerner. Der skal dog nok hellere ikke meget til her i starten, hvor mine spillere er yderst unge, og derfor nok langt fra deres PA, så det er begrænset hvor meget kvalitet mit YI bliver holdt oppe imod.

Men alt i alt ser truppen yderst spændende ud. Jeg er dog noget bekymret for målmandspositionen, højreback samt angriber positionen, hvor vi står yderst smalt. Mister vi førsteholdets førstevalg på GK eller HB positionen ser det virkelig svært ud. Cervero har heller ikke mange år igen, og herfra kunne det godt begynde at knibe med angriber positionen, men lad os se hvad de kommende år bringer. Der er stadig en god portion spillere, som forhåbentlig kan overraske mig.

De 16 spillere fra YI 2017
« Seneste Redigering: 05 Apr 2016, 12:56 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #15 - El Requexón
« Svar #37: 05 Apr 2016, 19:50 »


#16 - Status for 38 spillerunder

Alene var vores efterårssæson virkelig noget at skrive hjem om, da vi trods et yderst ungt mandskab gik gennem første halvdel af sæsonen med blot to nederlag, men her gennem foråret har det ganske enkelt været endnu mere imponerende.

Blot ét enkelt nederlag er det blevet til, og hvad der er endnu mere imponerende, det er, at vi blot har lukket mål ind i fire ud af 19 kampe gennem foråret - og stimen var på et tidspunkt oppe og hedde 12 cleansheets ud af 13 mulige.

Dermed kan det ikke være den helt store overraskelse for nogen, at vi står som ligavindere med otte point ned til nærmeste konkurrent, og dette skete endda efter, at vi blot samlede 12 point fra ligaens 30 spillerunde til 37 spillerunder, så det kunne endda have været i endnu mere overbevisende stil.
Jeg er vanvittig stolt over den præstation, men trods den flotte indsats, så er oprykningen langt fra hjemme.


Oprykningsspillet til Liga Adelante
For som tidligere nævnt, så består 3. Divisionen (2. Division B, som den også kaldes) i Spanien af 80 hold - og ikke kun de 20 hold som er i min liga.
I stedet er de 80 hold delt ud på fire ligaer, som hedder

  • 2. Division B1
  • 2. Division B2
  • 2. Division B3
  • 2. Division B4

Her går top 4 fra hver liga videre til oprykningsspillet og dette foregår på følgende måde:

Der laves lodtrækning om to semifinale kampe mellem de fire ligavindere. Semifinalekampene spilles over to opgør, og de to vindere sikrer sig oprykning til Liga Adelante, inden de mødes over to finaleopgør til en kamp om 2. Division B titlen.

Imens semifinalekampene spilles mellem de fire ligavindere, så mødes 2-4. pladserne i kvartfinaler, der også spillles over to opgør. Her går altså seks hold videre til semifinalerne, hvor de to tabende hold fra ligavindernes semifinaler, så også indtræder, så der er otte hold med her.
Sidst går fire hold videre til finalerne, hvor de to vindende mandskaber rykker med op i Liga Adelante.

Så dermed står vi altså med en kæmpe fordel i og med vi er ligavindere, og vi dermed kan sikre vores oprykning ved blot at slå ét mandskab, i stedet vi som de fleste andre skal gennem tre opgør.
Men det er jo så også lidt af en modstander vi skal op imod, da det jo er ligavinderne fra de øvrige ligaer, som alle har skrabet flere point sammen end vi har, og ligeledes har bedre mandskaber end vi har spillet imod gennem hele sæsonen.


Den bedst mulige lodtrækning
Murcia fra 2. Division B4.
Klubben samlede 89 point gennem de 38 ligakampe, og har uden tvivl den trup af vores tre mulige modstandere, som jeg helst ser os oppe imod.
Deres profiler er ikke vanvittig meget bedre end vores, men desværre har de en hel del breddere trup, hvilket også gør at deres start 11’er ganske simpelt bare er et par niveauer over os.


Den acceptable lodtrækning
Bilbao Athletic fra 2. DivisionB2.
Er naturligvis baskerklubbens Athletic Club’s B-hold. De samlede 90 point i deres liga, og hvor Murcia klart slog os på bredden, så ved jeg ikke hvor jeg skal starte her. Deres profiler er ikke vanvittig meget bedre end vores, men det passer nok meget godt med, at de kan stille to hold, som begge ville være minimum på vores niveau.


Mareridts lodtrækningen
Barcelona 'B' fra 2. Division B3.
Ad. Bare ad. Fuldstændige vanvittige profiler. Spillere som Tabata, Masip, Sandro, Palencia - og når ja, så også lige Douglas, der render rundt i 3. Divisionen med en løn til 395k om ugen.
Samlede 91 point gennem ligaen. Det er absolut ikke dem vi skal op imod.


Well.. Det bliver op af bakke det her.
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #16 - El Requexón
« Svar #38: 05 Apr 2016, 21:49 »

Der bliver dælme spyttet nogle opdateringer ud Opstemt
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #16 - El Requexón
« Svar #39: 06 Apr 2016, 08:08 »

Der bliver dælme spyttet nogle opdateringer ud Opstemt
Hah. Ja, der sker da lidt på den front.

Men med mit projekt med kun akademispillere, så vil jeg rigtig gerne nå en del år i savet, så man som læser får sig et blik i hvordan det går fremad med talentarbejdet.
Stod det til mig selv, så havde jeg faktisk gerne lavet endnu flere opdateringer pr. sæson, da jeg synes det er synd kun at have to updates om selve ligaen, nu hvor det har været så flot en sæson.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2016, 09:25 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #16 - El Requexón
« Svar #40: 06 Apr 2016, 11:35 »


#17 - Barcelona B - Oviedo, Miniestadi

Det var blevet tid til første oprykningskamp og sikke en af slagsens. Vores modstander hed Barcelona ‘B’ og første opgør ville foregå på deres bane, Miniestadi.

Jeg var ved at gå ud af mit gode skind før kampen, da jeg så at tre af vores spillere var taget afsted med U20 landsholdet lige inden kampen. Her drejede det sig om Javier Vargas, Alfonso Jiménez og Ignacio Salcedo.
Heldigvis var Barcelona ’B’ også ramt, og havde ligeledes fire spillere afsted med U20 landsholdet.

Niveauforskellen på disse to mandskaber er virkelig utrolig, og for at vise jer, hvor stor niveauforskel der er snak om, så vil jeg gerne lige vise jer de to holds 11 spillere fra start, så I kan få et overblik over, hvor stor niveau forskellen er helt præcist.


Barcelona målmand: Jordi Masip vs. Oviedo målmand: Sergio Moya

Barcelona midterforsvar: Robert Costa vs. Oviedo midterforsvar: Ignacio Durá
Barcelona midterforsvar: Rodri Tarin vs. Oviedo midterforsvar: Kike Torrent

Barcelona back(højre): Douglas vs. Oviedo back(højre): Diegui
Barcelona back(venstre): Sergi Palencia vs. Oviedo back(venstre): Óscar

Barcelona DM: Xavi Quintilla vs. Oviedo CM(defensiv): Rubén Reyes
Barcelona CM(defensiv): Pol Calvet vs. Oviedo CM (support):Cristian Rivera
Barcelona CM(offensiv): Wilfrid Kaptoum vs. Oviedo OMC:Julio Sierra

Barcelona fløj(højre): Jean-Marie Dongou vs. Oviedo fløj (højre): Jonathan Marín
Barcelona fløj(venstre): Tabata vs. Oviedo fløj (venstre): Allyson

Barcelona angriber: Sandro vs. Oviedo angriber: Diego Cervero


Alt i alt et Barcelona mandskab, som ganske simpelt bare er klasser over vores, og dermed gik vi ind til sæsonens absolut sværeste kamp. Det eneste vi dog kunne glæde os over, det var, at vi fortsat var ubesejret på udebanen. En statistik jeg voldsomt tvivlede på at vi kunne bevare, men et smalt nederlag kunne måske give os muligheder hjemme på Nuevo Carlos Tartiere.

Men hvor vi normalt ikke er et hold, der ikke er kendt fra at score mange mål, så skete noget magisk den aften på Miniestadi.


Kickoff
Kampen var ikke engang fire minutter gammel inden vi fik frispark på kanten af deres målfelt. Marin slår den i feltet. Allyson får fat i bolden efter lidt tumult. Tager et hurtigt træk uden om deres 6’er Quintillá, og brager os på 1-0.
Det var om noget en drømmestart, men det hele skulle blive meget bedre.

For bare 105 sekunder senere, så er det Rivera der slår en bold dyb gennem Barcelonas midtbane. Palencia forsøger at heade den tilbage, men bolden får slet ikke fart nok på. Herfra står både Palencia og Costa og kigger på bolden, imens det ligner de forventer at hinanden gør noget ved den, men i stedet kommer Sierra løbende og brager til bolden første gang. Der var spillet 5 minutter og 39 sekunder, og vi var 2-0 foran på udebanen.

Men hurtigt skulle Barcelona dog få reduceret. Små otte minutter var gået. Vi bliver spillet tynde i forsvaret og Sandro reducerer til 2-1, og jeg troede dette var Barcelona’s wake-up call.

Men i stedet holder vi hovedet koldt, og spiller tålmodigt bolden rundt, og efter 17 minutter er det Sierra der sender en stikning mod Cervero. Her kommer Cervero ud i en løbeduel imod Tarín. En løbeduel som Cervero utroligt nok vinder. Herfra er han alene med Masip i målet. Cervero svigter ikke og så var vi på 3-1 efter 17 minutter, hvor klubikonet havde givet os vores tredje udebane mål.


Anden halvleg
Stillingen holder frem til pausen, men hvor jeg igen troede Barcelona ville komme farende efter dommerens første fløjt, så er vi utrolig gode til at holde dem fra de helt store chancer.

Efter 60 minutter får de dog tilkæmpet sig til et straffespark. Her træder Tabata frem, men Moya i vores mål disker op med en fremragende redning.
Men reduceret skulle Barcelona igen få gjort.

Fire minutter efter deres brændte straffe, så bliver vi igen spillet tynde i forsvaret, og atter engang er det Sandro der er på pletten for Barcelona, og dermed 3-2.

Men hvor jeg frygtede at der ville stå Barcelona på resten af kampen, så ville Sierra det anderledes. Med ryggen til målet modtager han bolden. Herfra sætter han fuldstændig Tarín i midterforsvaret inden han udplacerer Masip i målet. 4-2, og der manglede her blot 20 minutter af kampen.

Men et vanvittigt forsvarskoks af Oscar på venstrebacken skulle dog give Barcelona et lidt bedre udgangspunkt til returkampen, da han mister bolden helt nede omkring eget målfelt.
Dongou afleverer bolden ind over til en helt fri Sandro, og så var hans hattrick hjemme.

Barcelona ’B’ kommer dog aldrig rigtig tæt på i kampens sidste 10 minutter, og dermed tog vi et vanvittig udgangspunkt, da vi slog dem 4-3 i første opgør, og dermed var vi nu kun 90 minutter fra oprykning til Liga Adelante.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2016, 11:40 af Le Sygnok » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: #17 - El Requexón
« Svar #41: 06 Apr 2016, 12:33 »

Imponerende sejr mod Barca B Thumbs Up

Bliver spændende at se om du kan gøre det færdigt på hjemmebane
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #17 - El Requexón
« Svar #42: 06 Apr 2016, 13:25 »

Imponerende sejr mod Barca B Thumbs Up

Bliver spændende at se om du kan gøre det færdigt på hjemmebane
Tak. Jeg måtte også selv se forbløffet til, imens vi scorede fire mål imod deres hold.

Men ja, vældig spændende. Især fordi Barcelona 'B' ikke engang behøver at ramme deres topniveau for at køre os ud af banen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #17 - El Requexón
« Svar #43: 06 Apr 2016, 16:00 »


#18 - Oviedo - Barcelona B, Nuevo Carlos Tartiere

Efter første opgør, hvor vi havde sejret 4-3 på udebanen, så vidste Barcelona godt at de skulle frem over stepperne, og samtidig havde de nok også godt bemærket, at med vores to normale startende i forsvaret som var afsted med U20 landsholdet, så så vi alt andet end sikre ud nede bag til.

Derfor mødte Barcelona op på Nuevo Carlos Tartiere i en 4-3-3 opstilling, imens vi var tilbage i nøjagtig samme opstilling.


Stemningen på Nuevo Carlos Tartiere var i top. Med vores 4-3 sejr i første opgør havde vi taget et stort skridt mod oprykningen til Liga Adelante, og det var tydeligt at mærke på fansene, hvor atmosfæren på stadionet var helt unikt.

Ser man på den play-off kamp, som Oviedo spillede i virkeligheden sidste år imod Cadiz, som man vandt samlet 2-1 over to opgør, så er der nogle helt utrolige billeder fra den kamp, hvor både mit topbanner, og billede her til højre er to tribuner fra kampen. Lidt af en fankultur for en 3. Divisionsklub i Spanien.

Og hvor vores fans fik en helt utrolig oplevelse til første opgør mod Barcelona ’B’, så var det dog intet i forhold til, hvad de skulle opleve i dag på Nuevo Carlos Tartiere. Der skal ikke herske tivivl om, at Barcelona ’B’ mandskab er markant foran os, men det fik de på ingen måde vist.


Kickoff
Der var blot spillet 70 sekunder af kampen inden vi bryder igennem på højrekanten. Her bliver Sierra spillet fri, der med det samme stikker Cervero fri med en aflevering gennem midterforsvaret. Cervero svigter ikke, og 1-0 efter bare 70 sekunder.
Men drømmestarten var ikke færdig her.

Det er bare halvandet minut senere i kampen. Bolden bliver spillet rundt omkring på kanten af Barcelona’s målfelt. Her bliver bolden lagt til rette for Rivera, der hamrer til bolden. Der er spillet 2 minutter og 43 sekunder af kampen og tavlen viser 2-0 til os. Barcelona skulle nu op og lave fire mål på vores bane.

Men det skulle blive en helt uforglemmelig aften på Nuevo Carlos Tartiere. Både for os, fansene og klubikonet Diego Cervero.

Efter 16 minutter lykkedes det igen med en aflevering gennem Barcelona forsvaret. Cervero løber dybt og ender alene med målmanden, hvor han brager bolden op i nettaget. 3-0, og der var blot spillet 16 minutter af kampen.

Barcelona skulle dog få reduceret. En fuldstændig vanvittig aflevering fra bagkæden sender Sandro alene afsted med vores målmand. Moya redder, men Cámara følger op og sætter bolden i kassen til 3-1 efter 23 minutter, hvilket også blev pause stillingen.


Halvleg
Dermed skulle Barcelona ’B’ bruge tre mål for at vi skulle komme i ekstra tid. Utroligt som det måske kan lyde, så frygtede jeg virkelig at de rent faktisk ville gøre det med de spillere, som de havde, men lad os bare sige det som det er, de kom aldrig i nærheden af de tre mål.

For anden halvleg begyndte tiden at gå uden de store muligheden meldte sig, og hvor Barcelona satsede mere offensivt, så blev det i stedet Cervero, der sikrede sit hattrick efter 73 minutter, hvor han headede et indlæg i kassen, og dermed 4-1.

Og det hele blev lukket og slukket efter 84 minutter. Sierra og Cervero spiller flot 1-2 på kanten af Barcelona’s målfelt. Her  sætter de to Oviedo spillere hele fire spillere på deres 1-2 kombination inden Sierra sparker bolden i kassen til kampens resultat 5-1.

Det var helt ufatteligt at have set disse to opgør. En oprykningsfinale, hvor vores modstander var så langt foran vores mandskab, og trods vi har så mange unge spillere, så havde vi decideret tæsket Barcelona ’B’.
Og selvom at jeg har spillet utallige oprykningskampe her i FM i 3. Divisionen, så har jeg aldrig oplevet noget, der kom i nærheden af disse to opgør.
Samlet sejr på 9-4 og dermed var oprykningen en realitet.


Og som jeg tidligere har været inde på, så er der en helt unik fankultur i den her klub, hvor aktiemajoriteten i klubben jo er udgjort af fans. Dermed er der ikke kun umådelig stor opbakning til klubben i Spanien, men derimod i mange øvrige lande.
Efter man sikrede oprykning til Adelante i virkeligheden i sidste sæson efter den samlede 2-1 sejr over Cadiz, så så billederne følgende ud fra Irland, som det ses ude til venstre - og det er altså en 3. Divisionsklub, der vel og mærke er snak om.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2016, 16:07 af Le Sygnok » Logged

spurvendk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #18 - El Requexón
« Svar #44: 06 Apr 2016, 16:16 »

Du får altid så irriterende gode resultater i de projekter du skyder igang! Det er virkelig imponerende - hatten af for det.
Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad der nu skal ske - hvor det må forventes at modstanden bliver nogle takker sværere.

Jeg har set tilbage på din gennemgang af din 4-1-2-2-1 taktik i Goias bloggen, og har lige nogle enkelte spørgsmål som jeg ikke håber gør noget jeg spørg om herinde. Vi er enige om at der er 8 holdinstrukser, hvoraf de fleste af navnene går igen i FM16. Jeg kan dog ikke finde den der hedder "Skærm mere af", men jeg går ud fra at det er "Pres mere på"? Så er jeg også lidt i tvivl om "Skub højere op". Er det "defensiv linje" også "højere"? Også har du slet ikke valgt nogle personlige spillerinstrukser?

Hvis det er aaaaalt for forvirrende, kunne du jo med fordel lige genskabe den i FM16 i løbet af 1 min Wink hehehehehehehe
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010