home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 381 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  #61 - El Requexón
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #61 - El Requexón  (Læst 45787 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #4 - El Requexón
« Svar #15: 02 Apr 2016, 12:42 »

Helt som forventet og det er en positiv ting Smiley
Mange tak. Jeg håber dog, jeg kan overraske med et eller andet undervejs.

Det er jo lige før at der er mere drama end i parma.
Real Oviedo burde skifte nationalitet til Italiensk Wink God start, supper lækker intro til klubben. Er Michu egentligt ikke skiftet tilbage til barndomsklubben?

Haha. Der er ikke meget galt med den økonomiske kriser. Satser dog på, at få klubben tilbage på rette spor.
Nej, desværre. Hvad jeg har kunne forstå, så er Michu røget helt ned og spille det der hedder Tercera Division, som altså er 4. Divisionen. Real Oviedo spiller derimod rigtigt Liga Adelante i denne sæson, så det ser ud til at være noget langt fra Michu's niveau til Real Oviedo. Lidt en skam. Det havde ellers været sejt at have haft ham løbende rundt i truppen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #4 - El Requexón
« Svar #16: 02 Apr 2016, 12:44 »

Følger da altid med i bloggen, når man er en del af ejerkredsen irl. Wink Godt skrevet og indtil videre godt med spændning...
Ej, hvor fedt at du har aktier i klubben. Jeg nåede ikke at opdage at man kunne købe aktier i klubben før det var for sent. Jeg ærgre mig stadig vanvittig meget over det den dag i dag. Og der skulle angiveligt have været lavet en ekstra omgang, hvor man kunne købe aktier igen. Det mulighed missede jeg også.

Men mange tak. Det glæder mig at du synes om det.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #4 - El Requexón
« Svar #17: 02 Apr 2016, 13:21 »


#5 - El Requexón

El Requexón er navnet på Real Oviedo’s ungdomsakademi. Flere kendte spillere har været en tur gennem dette ungdomsakademi inden deres professionelle fodboldkarriere for alvor blev sparket i gang. Af de mest kendte kan følgende nævnes: Santi Carzola, Michu, Juan Mata og Adrian.

Særligt de tre førstenævnte har fået stor indflydelse af Real Oviedo i deres unge fodbold år, hvor de alle minimum tilbragte fem år på El Requexón.

Michu var den af de tre der tilbragte længest tid på Oviedo’s ungdomshold. Som 8 årig begyndte han til fodbold, hvor klubben allerede dengang hed Real Oviedo. Gennem 10 år arbejdede han sig op gennem klubbens ungdomshold inden han som 18 årig var klar til at debutere på førsteholdet. Her nåede han i perioden 2003-2007 lige præcis at spille 100 kampe for klubbens førstehold inden turen gik videre til Celta Vigo. Fem år senere var Michu klar til at tage verden med storm, da han tørnede ud for Michael Laudrup’s Swansea, og trods Michu ikke engang havde været i klubben i ét år, så var der snak om hans værdi lå på +300M.

Også Juan Mata og Santi Carzola tilbragte henholdvis fem og syv år på El Requexón inden henholdsvis Real Madrig og Villarreal henvendte sig omkring de to spillere.

Real Oviedo har dermed bevist at de kan være med til at udvikle spillere til den absolutte topklasse. Godt nok drejer det sig ikke om flere pr. årgang, men man har nu alligevel bidraget fint til fodboldscenen gennem de sidste år.
« Seneste Redigering: 02 Apr 2016, 13:41 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #5 - El Requexón
« Svar #18: 02 Apr 2016, 16:29 »


#6 - Idolerne

For ungdomsspillere i en klub, så er det oftest rigtig sundt for dem med nogle idoler i klubben at se op til. Nogen idoler der spiller uge efter uge på den store scene, så den hårde træning giver mening og motivation til de unge spillere, der drømmer om det helt store gennembrud.

Desværre kan klubben pt. ikke prale med at råde over spillere som Carzola og Mata, men jeg vil nu mene mindre også kan gøre det.

I stedet råder klubben over et vaskeægte klubikon.
Diego Cervero begyndte sin fodboldkarriere i Real Oviedo, og har på mere end 20 år blot tilbragt fire sæsoner udenfor Oviedo. Han brænder for klubben som ingen andre i truppen, og fik selv sin debut for førsteholdet, da klubben stod i stor økonomisk krise i 2003, hvor man netop var blevet tvangsnedrykket til 4. Divisionen i Spanien grundet økonomiske problemer.

I sommeren 2003 vidste ingen i Oviedo rigtig, hvad der skulle ske efter tvangsnedrykningen, men en morgen ringede Cervero’s telefon. I røret var den daværende førsteholdstræner, der fortalte han ønskede Cervero, som en del af førsteholdet frem over. Den 18 årige Cervero kørte til træning og mødtes med de øvrige spillere og træneren.
Samme dag mødte klubbens daværende præsident Manolo Fuente også op, der samlede dem alle sammen i midtercirklen på klubbens nye stadion ’Nuevo Carlos Tartiere’ med plads til de 30500 tilskuere. Fuente så på spillerne imens han pegede ud mod tribunerne og spurgte dem ”Kan I forstille jer spille på dette stadion med fyldte tribuner imens vi sammen med vores fans spiller os til oprykning?”

Den daværende 18 årige Cervero stod med gåsehud og var ikke i tvivl om, at det var det her han ville. Herfra startede hans karriere på klubbens førstehold, hvor han siden har gjort sig til en af klubbens absolut største ikoner gennem tiderne.

<a href="https://www.youtube.com/v/bNvtR3LGUnQ" target="_blank">https://www.youtube.com/v/bNvtR3LGUnQ</a>
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #6 - El Requexón
« Svar #19: 02 Apr 2016, 19:10 »


#7 - Min ultimative FM udfordring

Som årene går med FM, så må jeg indrømme, det bliver sværere og sværere for mig at få gang i et godt save. Det skal hvert år gerne være noget nyt, som jeg ikke rigtig har prøvet før, og checklisten er altså efterhånden blevet lang.
Her i FM16 har jeg dog fundet på en idé til et savegame, som virkelig har fået motivationen frem hos mig, da det uden tvivl vil give mig min ultimative FM udfordring.

Jeg vil nemlig med dette savegame prøve at starte med et hold fra bunden, og herfra kun benytte mig af spillere, der kommer gennem klubbens akademi uden jeg må fortage mig nogle øvrige handler. Det kan betyde, at jeg på flere positioner kommer til at stå med spillere, der på ingen måde er gode nok, da jeg enten ikke modtager gode nok spillere gennem mit youth intake til diverse positioner, eller jeg mister mine gode spillere til mere attraktive klubber - hvilket næppe er utænkeligt, da jeg altså spiller med en 3. Divisionsklub.

Jeg forstiller mig, det vil åbne op for et noget anderledes savegame for mig. Normalt er det et spørgsmål om få sæsoner før jeg kan tage et lavt rangeret hold i en given liga og derfra gøre dem til de bedste i ligaen, og samtidig har jeg utallige gange taget hold fra den spanske 3. Division til toppen af verden i løbet af spillets første 10 sæsoner.
Dette bliver næppe tilfældet i dette savegame.

I stedet skal der nok spilles med umådelig stor tålmodighed, da der altså ikke må hentes noget ude fra, men i stedet skal der arbejdes hårdt på at udvikle mine egne unge spillere bedst muligt, imens jeg også skal gøre mit for at holde på dem.
Dermed tror jeg ofte, jeg kan ende med at spille med om de lavere placeringer i de respektive ligaer, jeg deltager i.
Og selvom jeg naturligvis håber på at det ikke bliver aktuelt, så forstiller jeg mig også, at det meget vel kunne blive det første savegame, hvor jeg oplever at klubben jeg styrer rykker ned.

Men jeg er yderst spændt på at se, hvordan det hele kommer til at forløbe sig.
Jeg har en forhåbning om, at dette kan blive mit længste FM save til dato, og det siger ikke helt så lidt endda, da jeg tilbage i FM11 nåede frem til 2044. Et save der altså strakte sig over 33 sæsoner. I savet var jeg også kun i én klub - nemlig Real Oviedo.
« Seneste Redigering: 02 Apr 2016, 19:36 af Le Sygnok » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: #7 - El Requexón
« Svar #20: 02 Apr 2016, 19:17 »

Fedt klubvalg, overskuelig opsætning og dejlig feature med videoerne i slutningen af nogle indlæg, som lige giver en ekstra dessert efter læsningen. Det ville være rart med en smule flere billeder, når der er meget tekst af gangen, så det er nemmere at overskue, hvad det kommer til at handle om. Derudover fandt jeg et par fejl i din tekst, så måske du skulle korrekturlæse en ekstra gang. Men det vidst også det, for det du skriver er super fangende.

Btw, jeg ærgrer mig virkelig også over, jeg ikke fik købt aktier i Real Oviedo. Skuffet
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #7 - El Requexón
« Svar #21: 02 Apr 2016, 19:36 »

Fedt klubvalg, overskuelig opsætning og dejlig feature med videoerne i slutningen af nogle indlæg, som lige giver en ekstra dessert efter læsningen.
Mange tak. Jeg synes også selv, det er rigtig sjovt med videoerne, så man lidt får stemningen af klubben, som de fleste nok ikke kender det helt store til.

Det ville være rart med en smule flere billeder, når der er meget tekst af gangen, så det er nemmere at overskue, hvad det kommer til at handle om. Derudover fandt jeg et par fejl i din tekst, så måske du skulle korrekturlæse en ekstra gang.
Det med stavefejlene skulle jo meget gerne undgås. Det vil jeg lige kigge efter en ekstra gang fremover. Tak fordi du nævner det.

Angående billeder så kan jeg sagtens følge dig. Jeg har dog overvejet kun at køre med topbanner gennem bloggen, og så have screenshots i teksten med url koder, som vil blive kørt med en anden farve - nok blå så det passer med Oviedo's farver - men ellers overvejer jeg lidt at køre uden.
Fra næste update af, der begynder rigtig mange af mine updates dog at blive opdelt i afsnit. Det håber jeg kan hjælpe lidt på det, så man nemmere kan komme gennem min tekst, som jo gerne har det med at blive lang.

Btw, jeg ærgrer mig virkelig også over, jeg ikke fik købt aktier i Real Oviedo. Skuffet
Det burde næsten være muligt at finde nogen derude, som gerne vil af med dem igen. Men som det går for klubben i virkeligheden, så står de aktier nok i en hel del mere i dag.

Men mange tak for din feedback, og fedt at have dig med på sidelinjen.
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 - El Requexón
« Svar #22: 02 Apr 2016, 23:06 »

Ej, hvor fedt at du har aktier i klubben. Jeg nåede ikke at opdage at man kunne købe aktier i klubben før det var for sent. Jeg ærgre mig stadig vanvittig meget over det den dag i dag. Og der skulle angiveligt have været lavet en ekstra omgang, hvor man kunne købe aktier igen. Det mulighed missede jeg også.

Men mange tak. Det glæder mig at du synes om det.

Haha. Jeg købte sgu da også en aktie, nu i nævner det. Ved dog ikke rigtig "hvor" jeg har den og hvad jeg kan gøre med den.

Nå. Jeg følger med her, ligesom jeg sporadisk følger klubben i virkeligheden. Det bliver nok nemmere næste sæson. Forhåbentlig.
Logged

Isolation

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #4 - El Requexón
« Svar #23: 03 Apr 2016, 00:27 »

Haha. Jeg købte sgu da også en aktie, nu i nævner det. Ved dog ikke rigtig "hvor" jeg har den og hvad jeg kan gøre med den.
Haha. Det er sgu slet ikke i orden, det der.

Nå. Jeg følger med her, ligesom jeg sporadisk følger klubben i virkeligheden. Det bliver nok nemmere næste sæson. Forhåbentlig.
Nemmere? Man ligger lige nu til at spille playoff til La Liga. Det synes jeg nu er ganske glimrende, som oprykker.
Aaah. Nu er jeg med..
« Seneste Redigering: 03 Apr 2016, 09:31 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #7 - El Requexón
« Svar #24: 03 Apr 2016, 10:33 »


#8 - Regler og opsætning af savegamet

Som optakt til savet har jeg fortaget en lang række test, for at være sikker på at savet ville holde i længden. Noget af det første jeg bemærkede, det var, at min økonomi hurtigt var nede og hedde omkring de -100M efter blot fem sæsoner, hvilket var noget uholdbart, da det resulterede i min faciliteter blev degraderet år efter år, og så var det lettere umuligt at gøre sig gældende i landets dårligste række, hvilket ville slutte mit savegame, da klubben så ikke længere var spilbar. Dermed var det tydeligt for mig, at jeg måtte fortage nogle ændringer for savet skulle kunne holde.


Databaseændringer
Dette betyder jeg som det første har været inde og fjerne Real Oviedo’s gæld på 80M. Man kan sige det om noget er lettere snyd, men i og med jeg ikke skal købe spillere på noget tidspunkt, så giver det mig ikke helt den fordel alligevel, som det ellers normalt ville.

De regens jeg modtog gennem mine tests var heller ikke just imponerende. Planen var at skille sig af med godt alle spillere, som er i klubben fra starten af, og derfra kun bruge de spillere jeg fik gennem klubbens akademi, hvilket ville give lidt af en udfordring gennem første sæson, da jeg kun rådede over 16 spillere, og det blev gang på gang en stensikker nedrykning, som degraderede klubben til en ikke spilbar liga, hvilket heller ikke var brugbart.

I stedet synes jeg, at jeg fandt en rimelig løsning på de spillere jeg modtog gennem klubbens youth intake ved at lave følgende facilitetsændringer:

  • Ungdomstræningsbudg et: 10 -> 14
  • Ungdomsfaciliteter: 11 -> 12
  • Ungdomdsrekrutterin gsnetværk: 11 -> 14


Et mindre løft, men dog ikke noget markant. Der var dog bestemt fremgang at spore i de spillere jeg modtog. Det bedste talent jeg modtog gennem en række forsøg med disse indstillinger var et CA på 73, hvilket kun lige rækker til at være en profil på 3. Divisionens absolut dårligste mandskaber. Hos top holdene i 3. Divisionen skal man have CA på omkring 100, hvor de allerbedste spillere i ligaen ligger omkring 110-120.
Samtidig var den bedste regens jeg modtog, i forhold til PA, en spiller med et PA på 146, hvilket var 9 mere end den næstbedste, som jeg modtog på over 10 forsøg. Et PA på 146 ville kunne gøre ham til en profil hos midterhold i Liga BBVA (altså klubber som Malaga, Levante, Espanyol agtige klubber). Det ville selvfølgelig være lige godt nok fra start at modtage sådan en regen, men det skete altså på over ti forsøg - altså én ud af over 160 spillere, hvilket jeg synes var et rigtig fint udgangspunkt.


Opsætning af savet
Så fik jeg også en yderst smart idé, synes jeg selv, der ville hjælpe med problematikken i første sæson, hvor jeg kun rådede over 16 spillere. Her fandt jeg nemlig på, at tage Brasilien med i de lande, som savet skulle loade, og gøre dem spilbare, da man kan vælge opstart i savet til at være december 2014. Hermed spiller de europæiske klubber ikke nogen kampe før et halvt år inde i savegamet, men stadig passerer savet forbi regens datoen, som i Spanien ligger i marts, og dermed ville jeg få en omgang regens inden savet rigtig var skudt i gang.


Første år på ferie
I den virkelige verden, så lykkedes det i 2014/15 sæsonen for Oviedo at rykke op i Liga Adelante. Men for at opsætte min ultimative FM udfordring, så ville jeg naturligvis starte fra bunden af, hvorfor første år af savet er startet med at gå på ferie, hvor jeg simulerede indtil Oviedo rykkede ned fra Adelanten, så jeg reelt først overtager holdet fra sommeren 2016.
Dermed har jeg på denne måde startet ud med 32 regens spillere i truppen, da jeg både har modtaget regens i marts 2015 og marts 2016, da jeg altså startede savet i december 2014.


Oviedo’s starttrup i FM16
Grundet Oviedo’s oprykning til Adelante i virkeligheden, så starter Oviedo ud med en ganske solid trup, som faktisk er seedet til at blive 9’er i landets næstbedste række. Her har størstedelen af spillerne dog kontraktudløb efter den første sæson, hvor jeg derfor har ladet samtlige spillere forlade klubben på fri transfer. Kun klubikonet Diego Cervero har fået sin kontrakt forlænget, som jeg gerne vil have som en del af mit projekt.
Derudover havde fire spillere først kontraktudløb fra sommeren 2017. Disse spillere må jeg ikke bruge, men har som mål at sælge dem med det samme.


Vetusta
Vetusta er navnet på Real Oviedo’s andethold. I begyndelsen opdagede jeg ret hurtigt, at trods at have modtaget 32 regens spillere, så var der positioner, hvor jeg stod fuldstændig håbløst. Derfor indførte jeg reglen om, at spillere fra Vetusta godt måtte blive taget i brug, for at have en noget mere balanceret trup fra begyndelsen af savet.


Tilbagekøb af spillere
Jeg har ikke helt besluttet mig for dette punkt endnu, men jeg forstiller mig at indføre reglen om, at jeg godt må tilbagekøbe regens, som jeg har mistet til øvrige klubber tidligere i savet. Jeg forstiller mig, at jeg mister en god sjat undervejs, og jeg synes derfor det ville være ok med en regel om, at jeg godt måtte købe dem igen, hvis de nu ikke slår igennem, men jeg er ikke sikker på, jeg ønsker reglen indført, når først det skulle blive aktuelt.

Jeg har også en drøm om at kunne få Mata og Carzola til at tage en sæson i klubben i deres sidste år af deres karriere, men jeg tvivler på, jeg kan nå at lokke dem til klubben inden de har stoppet deres karriere. Skulle muligheden dog byde sig, så ved jeg heller ikke om jeg reelt har lyst til det på det tidspunkt. Men jeg vil altså ikke afvise, at det kan komme til at finde sted.


Tutorer
Det sidste jeg lige kan komme på for nu, det er, at jeg også godt må købe spillere til klubben af en grund. Nemlig at de kan fungere som tutorer. Grundet klubben nærmest kun består af regens spillere, så har jeg nærmest ingen i truppen der kan fungere som tutorer før om 7-8 sæsoner, og det er langt fra optimalt. Derfor må jeg godt hente tutorer til klubben med den ene betingelse, at de ikke må blive registreret på klubbens førstehold, så de dermed ikke kan få spilletid.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2016, 13:14 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #8 - El Requexón
« Svar #25: 03 Apr 2016, 15:43 »


#9 - Gennemgang af trup, del 1/3

Jeg vil gerne tage jer gennem en trupgennemgang af min førsteholdstrup, så I kan se, hvad jeg råder over. Gennem første update kigger vi på målmænd samt forsvarsspillere.

Målmænd
Som førstevalg har vi en målmand, der var på klubbens andethold Vetusta. Navnet er Sergio Moya og han altså forfremmet fra klubbens andethold til klubbens førstehold, hvor han er en god sjat foran mine øvrige målmænd, trods han ikke ser vanvittig imponerende ud.

Som andetvalg har vi den 15 årige Gerardo Moso, der er ankommet gennem klubbens youth intake efter savet er startet op.

Både Moya og Moso er vurderet til et 5-stjernet potentiale, men det lyder nok af mere end det nok i virkeligheden er. Vurderingen lyder på, at de kan blive en vigtig brik for førsteholdet, men i og med det er 20 årige Moya’s nuværende niveau som de bliver holdt oppe imod, så er det nok meget klart at de begge er vurderet til 5 stjerner, da deres PA nok sagtens er højere end Moya’s nuværende CA.

Dette er en tendens der viser sig gennem hele holdet, hvor 11 ud af mine 20 spillere står med en PA vurdering på 5-stjerner, og det er næppe fordi, jeg ligger inde med det kommende spanske landshold. I stedet skal det vurderes ud fra truppens nuværende niveau, som altså kun stort set består af talenter.


Forsvar (midterforsvar)
Står det til min assistent, så er Javier Vargas den spiller med det højeste CA, som vi har modtaget af vores 32 regens inden savet rigtigt er blevet skudt i gang.
Hans CA vurderes til 3 stjerner, hvor vores næstbedste vurderes til 2,5. Jeg er også enig med min assistent i, at han er blandt vores bedste regens lige nu.
Han er også ’naturlig’ på HB, men ønsker ham helst i midterforsvaret, grundet hans manglende tekniske færdigheder, og så er han allerede i en alder af 17 år 192cm, hvilket heller ikke er værst for en midterforsvar.

Vargas skal danne forsvarspar med 22 årige Kike Torrent, der også er hentet på klubben andethold.
Overall en rigtig fin forsvarsspiller, der dog næppe bliver meget bedre ifølge min assistent, men jeg er sikker på, jeg nok skal få glæde af ham de første par sæsoner.

Som backup har vi igen to 5-stjernet talenter. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg præcist skal udlede af dette, udover de begge nok har potentiale til at blive bedre end Torrent’s nuværende niveau, som de bliver holdt oppe imod. Vurdering på dem begge lyder på ’vigtig førsteholdsspiller for fremtiden’, men ja, hvor gode de reelt kan blive, og hvem der har størst potentiale af de to har jeg ingen idé om for nu.
Spillerne det drejer sig om er Ignacio Durá og Juan Diego Bueno Prieto.
Jeg har lidt svært ved at vurdere hvem jeg bedst kan lide. Prieto er foran på forsvarsfærdigheder ne, hvor Durá’s tackling egenskab på 6 virkelig tæller ned. Jeg sætter dog stor pris på Dura’s speed.
 

Forsvar (backs)
I højre side er holdet førstevalg endnu en spiller fra Vetusta. Diegui er 22 år og ligesom Torrent fra midterforsvaret har han et rigtig fint nuværende niveau, men bliver næppe meget bedre.

Jeg har ingen rotationspiller til højrebacken på førsteholdet, da holdets eneste øvrige højreback er så langt efter det niveau, jeg gerne ser på førsteholdet. I stedet bliver det nok min unge midterforsvar Vargas, er skal yde support på backen, hvis Diegui ikke kan spille.

Anderledes på venstrebacken har vores YI været lidt bedre ved os. Som førstevalg finder vi Alfonso Jiménez. Han er bestemt efter Diegui’s niveau på højrebacken, men jeg synes overall han ser ud til at være rigtig godt skruet sammen, trods egenskaberne ikke ligefrem falder i øjnene med det samme. Dog er hans hurtighed helt eminent, hvilket også er det grundlag han er valgt som klubbens foretrukne venstreback.

Så har vi også Óscar som backup. Han er fra spillets start at finde på klubbens andethold. Jeg vil mene han er omtrent Jiménez niveau, men hvor Òscar skulle være tæt på sit fulde niveau, så skulle Jiménez have potentiale til tre stjerner mere.


Senere kigger vi videre på del to af min trupoversigt. Her ser vi nærmere på midtbanen, hvor vi blandt andet finder klubbens bedste spiller.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2016, 09:22 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #9 - El Requexón
« Svar #26: 03 Apr 2016, 18:01 »


#10 - Gennemgang af trup, del 2/3

Vi kigger videre på del to af truppen, hvor vi finder klubbens centrale midtbane folk. Vi har ingen decideret defensive midtbane spillere, i stedet kigger vi nærmere på førsteholds tre centrale midts samt én offensiv midt.

Central midtbane
Klubbens største stjerne er den 19 årige Cristian Rivera. Han er hentet på klubbens andethold. Han vurderes til 4,5-stjermer ud af 5 mulige, så han bliver desværre næppe meget bedre.
Med de egenskaber han har, så kan han gå ind på alle hold her i 3. Divisionen og være en profil, så det er en spiller jeg naturligvis er meget glad for at råde over.

Der kommer nok til at være stor udskift hos Rivera’s arbejdsmakker på den centrale midtbane. Iñaki Domínguez er uden tvivl foran Rubén Reyes, men da Reyes er en af de spillere jeg har modtaget gennem mit youth intake med det højeste start niveau, og Domínguez er tæt på sit fulde niveau, så regner jeg faktisk med at foretrække Reyes over Domínguez og så må jeg se om han har niveauet fra start til at følge med.


Central midtbane (offensiv)
En af de talenter, jeg ser mest potentiale i sammen med Vargas fra midterforsvaret er Julio Sierra. Hans foretrukne rolle skulle være en ’skyggeangriber’ på OMC positionen, som jeg regner med at bruge ham i fra start, men jeg forventer dog at træne ham til en IA, hvor jeg gerne ser ham som OMH på holdet om nogle år, hvis jeg får spillerne til den taktik, som jeg gerne vil bruge.


Nu har vi kigget på 13 spillere af de 20, jeg har sat sammen på klubbens førstehold. De resterende syv kigger vi på senere i aften, hvor det altså drejer sig om holdets offensive kanter og angribere.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2016, 09:23 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #10 - El Requexón
« Svar #27: 03 Apr 2016, 20:25 »


#11 - Gennemgang af trup, del 3/3

Vi kigger nærmere på førsteholdets syv sidste spillere, hvor vi ser på hvad jeg råder over af offensive kanter samt angribere.

Kanter
Hvor vi i forrige update så nærmere på et spændende offensiv talent i form af Sierra, så har vi på kanten også endnu et talent, som minder utrolig meget om ham.
Her drejer det sig om Ignacio Iván Salcedo, der har foretrukne position op højrekanten. Min plan er dog at træne ham som IA, hvor jeg gerne vil have ham over på ventrekanten, så han kan trække ind i banen med sit højreben.
Min assistent mener Salcedo er én hel stjerne bedre end Sierra - jeg ser det ikke helt hvor, men ikke desto mindre er jeg rigtig glad for dem begge.

Vi har desværre ikke rigtig flere til højrekanten, i stedet står vi med tre spillere til venstrekanten, så her må en af disse nok gøre hvad de kan på den modsatte fløj, når der skulle blive brug for det.

Den bedste af de tre er Allyson. 22 år er han, og er dermed endnu en spiller fra Vetusta holdet. Hans niveau er vurderet til 3,5-stjerner ud af 4 mulige, så han er endnu en, der nok næppe bliver meget bedre.

Som backup har vi Jonathan Marín, som er modtaget gennem vores youth intake, og er endnu en af mine 5-stjernede talenter. Dermed har jeg en klar forventning om at han kan blive bedre end Allyson, men forstiller mig det nok lige tager lidt tid, før han overhaler ham.

Sidst har vi også Juan Steven. 20 årig colombianer, der også er hevet op fra klubbens andethold. Han sidder også med et potentiale på 4,5-stjerner, som bestemt også lyder lovende. Jeg vil dog hellere satse på Marín end Steven. Dermed bliver det nok også Steven, der skal yde support på højrekanten til Salcedo.


Angribere
Helt på toppen er mit førstevalg naturligvis klubikonet Diego Cervero. Han er uden tvivl en af klubbens bedste spillere pt. Desværre så når han allerede at fylde 33 år inden min første sæson overhoved er skudt i gang, så det er næppe mange år jeg får glæden af ham.
Men der skal ikke herske tvivl om, at jeg holder ham i førsteholdstruppen indtil hans karriere slutter, hvor jeg nok skal sørge for noget spilletid til ham, trods han skulle blive overhalet af yngre spillere, for et klubikon som ham her kan jeg ganske simpelt ikke slippe.

Jeg regner med at have Ignacio Cruz som andetvalg til angrebet, trods han naturligvis halter lidt efter med de nuværende egenskaber. Han vurderes til 1,5 CA stjerne, hvor Cervero ligger inde med 4, så altså en markant niveau forskel, der også nemt kan ses ud fra de to spilleres nuværende egenskaber.

Jeg kunne også gøre David González til mit andetvalg, da han bestemt ser noget mere lovende ud fra start end Cruz, men da Gonzalez angiveligt ikke skulle blive meget bedre, så vil jeg langt hellere have Cervero og Cruz deles om spilletiden, så må vi se hvor længe jeg kan holde González tilfreds.


Og med dette, så har vi været gennem hele førsteholdstruppen, der består af 20 spillere. Dermed er jeg meget snart klar til at tage hul på første sæson med min meget unge førsteholdstrup.
Inden da vil jeg dog gerne lige have jer med ind over mine taktiske overvejelser, og vi skal naturligvis også se nærmere på vores muligheder i ligaen i første sæson, hvor jeg kigger lidt nærmere på de 19 øvrige holds niveau i ligaen.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2016, 09:24 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - El Requexón
« Svar #28: 04 Apr 2016, 09:06 »


#12 - Taktik

Med de regler for det savegame, som jeg har sat op, så kan jeg naturligvis ikke bare vælge hvilken som helst taktik - eller det ville jeg i princippet godt kunne, men så længe jeg ikke vælger taktik nøje efter, hvilke positioner mine bedste spillere fra mit youth intake spiller, så kan det ende med at gå markant ud over vores niveau.


Der skal dog ikke herske tvivl om, at jeg rigtig gerne vil hen og spille min 4-1-2-2-1 taktik, som jeg senest havde stor succes med i FM15, hvor jeg spillede seks sæsoner med brasilianske Goiás og det blev til 23 titler.

Men i og med jeg ikke rigtig har nogen udover Domínguez, der kan dække DM positionen på førsteholdet, så er det naturligvis ikke nu min taktik skal være 4-1-2-2-1’en.

Min foretrukne taktik her i den spanske 3. division har gennem mange FM udgaver været en flad 4-4-2, som jeg for nogle sæsoner tilbage gav det famøse navn LS’ (u)magiske 4-4-2, et navn der kom af at taktikken simpelthen var yderst simpel, men den var så vanvittig effektiv i mine LLM sæsoner.
Denne taktik var stærkt med i mine overvejelser, men den ville betyde enkelte spillere skulle indstille sig på at spille positioner de ikke var helt fortrolige med, og dermed gik jeg også væk fra denne taktik til at starte med.

Jeg har i stedet fremsat en taktik, hvor jeg har kigget nærmere på hvilke positioner, samt roller, som min foretrukne 11’er helst vil spille, og her er jeg kommet op med en bred 4-2-3-1, som jo er en dejlig spansk opstilling - eller som Goal beskrev den for hvad der nu må være 12-14 år siden “4-2-3-1, den nye spanske dille”.
Denne titel stod på forsiden af det Goal blad jeg havde erhvervet mig, for hvad der nu er mange, mange år siden, men som man jo stadig må sige er et stort hit i Spanien, og dette bliver den første taktik, der skal forsøge at give mig succes med Real Oviedo.

Holdinstrukser
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #12 - El Requexón
« Svar #29: 04 Apr 2016, 10:10 »

Lækker trupgennemgang, flot sat op. Du holder den stil der er klassisk for dig, og det virker tydeligvis! Jeg er i hvert fald med Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010