home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  3 Brugere, 253 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  Jeg forestiller mig... #The End
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Jeg forestiller mig... #The End  (Læst 25347 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Jeg forestiller mig... #The End
« : 01 Apr 2015, 01:05 »

#0 – Prolog

For en del uger siden blev den største lottogevinst i danmarkshistorien udbetalt, hele 315 mio. kr. kunne den heldige vinder inkassere. Da jeg læste det, tænke jeg: ”Tænk hvis jeg vandt den store gevinst i Eurojackpot. Hvordan ville jeg reagere og hvad ville jeg egentlig bruge pengene på?” Det er nok en tanke der har ramt de fleste almindelige danskere. Den tanke inspirerede mig til at lave Eurojackpot challenge.

I virkeligheden ville jeg nok ikke investere pengene i en fodboldklub men tanken er nu meget sjov. Hvad hvis jeg vandt 400 mio. kr. og købte mig en fodboldklub. Hvordan forestiller jeg mig, at det ville gå og hvordan ville jeg håndtere det? Disse spørgsmål og challengen bliver omdrejningspunktet for denne storytelling blog, hvor historien vil have et personligt præg.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2015, 21:38 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #0
« Svar #1: 01 Apr 2015, 08:50 »

#1 – Bål og sved

Jeg forestiller mig en grå og kedelig fredag sidst i februar måned og selvom vi selvfølgelig har penge på husholdningskontoen, for det er man tvunget til med børn i familien, så er der lidt lavvande i økonomien. Der står ikke ligefrem røde bøffer og dyr vin på dosmersedlen, da jeg efter en lang arbejdsdag bevæger mig ind i Rema for at handle til aftensmaden. Vi er nok nærmere ude i en omgang grønsagspasta med kødsovs plus salat og grovflute.

Jeg bevæger mig rundt i grøntafdelingen og lugten af bål og sved rammer mine næsebor. Fy for helvede hvor jeg stinker. Sådan stinker jeg næsten altid efter arbejde, det hører ligesom med til livet som pædagogen med ansvar for udeliv og bevægelse. Jeg er ikke længere så forfængelig, at jeg tager direkte hjem i bad efter arbejde, selvom jeg godt kan mærke, at nogle af de andre handlende måske syntes, at det havde været på sin plads. Fuck dem, tænker jeg. Indkøbsturen skal bare overstås, så jeg kan komme hjem til familien og holde weekend og vælte om på sofaen med fredagssnoller, Disney sjov og X-factor.

Da jeg skal betale ved kassen, så bliver jeg fristet af kuponerne med lotto. Der er 400 mio. kr. i spil i Eurojackpot. Jeg er generelt tilfreds med mit arbejde men jeg er ikke typen der lever for at arbejde. Jeg er typen der arbejder for at leve. Jeg drømmer sq tit om et liv uden arbejde, hvor jeg ville have mere tid til min familie, venner, hobbyer og nørderier såsom Football Manager. Så jeg napper den Eurojackpotkupon på trods af lavvande i kassen og tillader mig at drømme.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #1
« Svar #2: 01 Apr 2015, 20:22 »

#2 – Fostervand og andet snask

Jeg forestiller mig en lettere sammenkrøllet lottokupon i min inderlomme. En kupon som jeg stadig ikke har tjekket. Det er ikke så ofte, at jeg køber sådan en kupon og når jeg endelig gør, så glemmer jeg den som oftest og tit i flere uger. Så lang tid går der ikke denne gang. For jeg tjekker ofte de forskellige nyhedsmedier. Jeg falder hurtigt over nyheden: Eurojackpot vinder har stadig ikke meldt sig. – Kuponen er angiveligt købt i en Rema 1000 i Fredericia og allerede der sprænges min krop af spænding. KAN DET VÆRE MIG?

Med halvrystende hænder finder jeg den krøllet kupon frem og tjekker tallene, DET ER MIG! Og her ville jeg gerne bilde jer ind, at jeg bevarer roen og min værdighed. I virkeligheden taber jeg alt kontrol, spasser helt ud og går total i panik. Jeg reagerer som dengang mine børn kom til verden. Her var jeg helt fra den og næste psykotisk af eufori. Her kastede jeg mig over de lyserøde kødklumper med tåre og snot piskende ud af mit fjæs og kyssede løs på dem, på trods af fostervand og andet snask de var slimet ind i. - Det at blive far var en livs ændrende oplevelse. Intet har siden været det samme siden. Jeg forestiller mig, at vinde 400 mio. kr. ligeledes kommer til at påvirke vores hverdag ret voldsomt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #2
« Svar #3: 01 Apr 2015, 22:01 »

Hvis det da ikke var fordi man lige havde skiftet butikskæde, så må man sige thumps op for reklamen for Rema Wink Jeg er som altid med på dine blogs.
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #2
« Svar #4: 02 Apr 2015, 00:12 »

Hvis det da ikke var fordi man lige havde skiftet butikskæde, så må man sige thumps op for reklamen for Rema Wink Jeg er som altid med på dine blogs.

Hvilken butikskæde foretrækker vi så?

Og tak, altid fedt med nogle faste læsere Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #2
« Svar #5: 02 Apr 2015, 00:15 »

Wester som altid holder dine blogs max! Men enormt højt niveau du holder med dine blogs, selv når det ikke går perfekt Wink
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #2
« Svar #6: 02 Apr 2015, 01:28 »

Wester som altid holder dine blogs max! Men enormt højt niveau du holder med dine blogs, selv når det ikke går perfekt Wink

Tak... og ligeover.. God start du har lavet..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #2
« Svar #7: 02 Apr 2015, 10:42 »

#3 – Helvede ville fryse til…

Jeg forestiller mig, at det nok ville være ret svært, at overbevise min kæreste om, at vi skulle bruge de 400 mio. kr. på at købe en fodboldklub. I virkeligheden ville helvede nok fryse til inden hun gik med på den ide. Nu bevæger vi os heldigvis i fantasiens verden og her er jeg ikke nogen tøffelhelt. Her bestemmer jeg. Så pengene er hermed øremærket til købet af en fodboldklub.

Godt nok er 400 mio. kr. ufattelig mange penge men i forhold til de helt store klubber såsom PSG, Man City, Chelsea osv. så er det småpenge. Det er slet ikke det niveau, at vi skal finde klubben. Der er simpelthen ikke penge nok til at købe en større klub i en af de helt store ligaer. Her skal der milliarder til. Så de fem største fodboldnationer udelukkes lynhurtigt. Konkurrencen er også alt for stor i de nationer. Nu hvor jeg køber en fodboldklub, så vil jeg vinde titler indenfor en overskuelig fremtid.

Jeg overvejer ganske kort at bruge pengene i Danmark, hvor min lokale klub FC Fredericia er oplagt valg og kan købes for en slik. Her ville jeg have tæt på 400 mio. kr. til at købe mig til det danske mesterskab. Jeg overvejer også BIF, eftersom det er holdet, som jeg har fulgt siden min spæde ungdom. Jeg udelukker dog hurtigt Danmark, for jeg finder egentlig dansk fodbold dødkedelig. - Nej, jeg forestiller mig egentlig, at vi ville være en smule mere eventyrlysten, selvom vi i virkeligheden er ret kedelige, forudsigelige og tryghedsnarkomaner. Men i denne historie rejser vi ud i verden og udenfor Skandinavien.

Her ville vi helst sikker udelukke de østeuropæiske lande, da vi aldrig nogensinde ville tage derover og desuden ved jeg intet om kulturen, ligaerne og fodbolden på de kanter. Jeg ville heller ikke kunne magte solen og kulturen i Sydeuropa. Der er jeg bare alt for blond med en gennemsigtig personlighed. Vi ville nok søge mod mere velkendte himmelstrøg, hvor kulturen ville nærme sig den danske.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #3
« Svar #8: 02 Apr 2015, 20:24 »

#4 – Verdensrekord i mesterskaber

Jeg forestiller mig en klub i en større by, hvor faciliteterne er i orden og hvor fanbasen er stor. En klub med store traditioner og som i forvejen eller hurtigt kan dominere den hjemlige liga. En klub hvor jeg nemt kan iværksætte følgende visioner for klubben: Offensiv fodbold og talentudvikling. For det er de punkter, som i fremtiden skal kendetegne den klub, som jeg køber. - Og her falder jeg over Rangers F.C.

Klubben fra Glasgow som har vundet ikke mindre end 54 skotske mesterskaber, hvilket er verdensrekord for nationale mesterskaber. Så mit krav om en klub med traditioner er helt sikkert på plads. Det samme kan man også sige om klubbens fanbase, som er dybt imponerede. Halvvejs inde i sæsonen 2013-14 har klubben det 25. højeste tilskuergennemsnit i Europa med 42 938 og det var vel og mærket mens klubben befinder sig i den 3. bedste række.

Og det er ikke kun i Skotland klubben er populær, 245 fanklubber spredt ud over mere end 20 lande støtter The Teddy Bears. Så et købt af Rangers F.C. er ikke bare et køb af en fodboldklub men også et købt af et godt og velkendt varemærke indenfor fodbolden. Den store fanbase, de gode faciliteter og klubbens flotte historie gør, at jeg anser klubben som et røverkøb. Jeg vil sætte en stor ære i at få dem tilbage til toppen af skotsk fodbold og få dem på europakortet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

JKJ
Gæst
 
Sv: Jeg forestiller mig... #4
« Svar #9: 02 Apr 2015, 21:03 »

Jeg er med   Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #4
« Svar #10: 02 Apr 2015, 21:40 »

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #2
« Svar #11: 02 Apr 2015, 21:43 »

Hvilken butikskæde foretrækker vi så?

Og tak, altid fedt med nogle faste læsere Smiley

Det er jo op til dig  Tunge
Jeg er lige kommet fra 7,5 år i Rema til Lidl Wink

Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #2
« Svar #12: 02 Apr 2015, 21:53 »

Det er jo op til dig  Tunge
Jeg er lige kommet fra 7,5 år i Rema til Lidl Wink

Der er for langt til Lidl.. Sælger de overhovedet Eurojackpot og lotto der?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #4
« Svar #13: 03 Apr 2015, 11:47 »

#5 – Shitstorm

Jeg forestiller mig en varm forårsdag i Glasgow. Familien og jeg går ubemærket rundt i byens gader. Vi har taget den nærmeste familie og venner med på turen. Vi er der for at tjekke livet i Glasgow ud og har kigget på et par huse, skoler og børnehaver. Alt er fryd og gammen og vi hygger os. Ungerne skriger efter en is og vi kommer fordi en lokal købmand. Rygterne om et udenlandsk opkøb af Rangers F.C. pryder dagens spiseseddel udenfor købmanden men på nuværende tidspunkt er intet officielt og kun rygter.

Da det endelig blev officielt, så falder det ikke i skide god jord hos klubbens fans og landets sportsjournalister. Den sommer er jeg nok byens mest hadet mand. En ukendt dansker med nul erfaring var åbenbart ikke manden man drømte om skulle drive klubben. Vi havde snakket om at det scenarie kunne udspille sig men jeg havde ikke forestillet mig sådan en shitstorm. Jeg er jagtet vild. Jeg kan ikke bevæge mig rundt i Glasgow uden at få mange ubehagelige tilråb. Pressen er også over mig som en flok sultne ulve. Det bliver alt for meget, så jeg isolerede mig derhjemme og på kontoret og undgår alt kontakt til omverdenen især til pressen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg forestiller mig... #5
« Svar #14: 04 Apr 2015, 06:38 »

#6– Tordenvejr

Jeg forestiller mig en voldsom regn der hamre mod stuevinduet og en himmel der er dækket af tunge mørke skyer. Luften er trykket og man kan mærke, at der er tordenvejr på vej. Vejret er en perfekt refleksion af min sindstilstand. Da det først begynder at buldre løs udenfor, så bliver jeg et kort sekund faktisk i tvivl, om det er min psyke eller om det reelt er tordenvejr udenfor. Livet i Glasgow er mildt sagt som håbet.

Konen og ungerne er taget hjem til Danmark for at holde sommerferie. Jeg sidder alene i et alt for stort hus foran en alt for stor fladskærm. Jeg savner min familie og jeg er føler udbrændt. Jeg har ikke tid til ferie og jeg er lige kommet hjem efter voldsom lang og hård arbejdsdag. Hårdere end alle dagene tilsammen i diverse institutioner i selskab med umulige unger. Jeg sidder endda og savner lugten af bål og sved men mest af alt, så savner jeg mine børn. Jeg er en idiot! Hold kæft et åndssvagt valg. Hvorfor lyttede jeg ikke bare til konen?

De mange måneder under hård beskydning er ved at slide mig ned. På den positive side så er bestyrelsen på min side og jeg har lige tilbragt dagen i selskab med dem og fremlagt mine visioner for klubben. Min største vision for klubbens fremtid er, at vi i fremtiden skal være en af Europas største talentfabrik. Vi skal skabe en klub med stor vægt på unge talenter og ikke kun fra Skotland og De Britiske Øer, nej fra hele verden. Så min første store beslutning og projekt som ejer af Ranger F.C. er at udvide og forbedre klubbens ungdoms og træningsfaciliteter .

Vi skal dog ikke kun udvikle talenter. Vi skal også have sportslig succes. Den store forgyldte målsætning er at genvinde det skotske mesterskab og deltage i Champions League indenfor de næste 5 år. Det skal ske med en attraktiv og offensiv fodboldstil. Sidst men ikke mindst så skal klubben generer økonomisk overskud fra sæson til sæson, for det er trods alt mine penge der er på spil.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2015, 14:50 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010