home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 408 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Akademisk Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 Udprint
Forfatter Emne: Akademisk Boldklub  (Læst 83672 gange)
Bünne
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #360: 12 Apr 2015, 19:40 »

hvorfor hedder de egentligt akademisk boldklub? skal man være kloge for at spille i AB? Grin
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #361: 12 Apr 2015, 19:44 »

hvorfor hedder de egentligt akademisk boldklub? skal man være kloge for at spille i AB? Grin

Taget fra Wikipedia
Citat
AB blev oprindeligt dannet som en fusion mellem to akademiske sportsklubber, der begge opstod i sidste halvdel af 1800-tallet.[1] Fredericia Studenternes Kricketklub (1884)[2], der bestod af tilflyttere fra Den Fredericianske Latinskole, havde som så mange andre klubber på den tid oprindeligt kun cricket på programmet, men omkring 1887 slog fodbolden rigtig igennem i Danmark, da lovene for det engelske fodboldforbund i 1886 blev oversat til dansk[3], og klubben fik herefter fodbold på programmet. Efterhånden blev tilgangen af københavnere i klubben større, og da man ikke mente, at navnet længere repræsenterede medlemmerne, fusionerede man i 1889 med den lidt yngre Polyteknisk Boldklub (1885). Den nye klub fik navnet Akademisk Boldklub, og kravet for at spille i klubben var fra begyndelsen, at man havde en adgangseksamen fra et universitet. I 1919 vandt klubben sit første Danmarksmesterskab, og det blev siden til yderligere otte DM-titler, med størstedelen opnået i perioden 1943 og et tiår frem. Seneste DM opnåede klubben i 1967.
Logged

snakers
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #362: 12 Apr 2015, 20:57 »

Jeg har lige fået gennemspillet en ny sæson, og det er da den helt store overraskelse. 2. pladsen blev det til i første sæson.

http://puu.sh/hbkV1/20d1bebd95.png

http://puu.sh/hbl3i/14100a435c.png

Linus Olsson var den helt store profil

I får da også lige prets hold.

http://puu.sh/hblat/35033432dd.png

Holdet er da domineret af AB spiller, og det er jeg da kun glad for at se.

2. pladsen blev forresten sikret på den allersidste spilledag, hvor jeg slog Viborg i en direkte duel
« Seneste Redigering: 12 Apr 2015, 21:03 af snakers » Logged

snakers
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #363: 12 Apr 2015, 20:59 »

Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #364: 12 Apr 2015, 21:10 »

Hold da helt op en målscorer du har i Linus Olsson! Han scorede jo også i dag IRL Opstemt
Logged

JaWocKa

snakers
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #365: 12 Apr 2015, 23:51 »

Han belønnede mig for ikke at have solgt ham, og det er jeg meget glad for
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #366: 12 Apr 2015, 23:54 »

Han belønnede mig for ikke at have solgt ham, og det er jeg meget glad for

Ja, hvis jeg kunne vælge mellem 200k og 17 ligamål, så ville jeg nok også have beholdt ham Peace
Logged

JaWocKa

Bünne
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #367: 12 Apr 2015, 23:55 »

Taget fra Wikipedia

men sådan en som rene henriksen. han var da ikke særlig klog. eller lustu
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #368: 12 Apr 2015, 23:57 »

men sådan en som rene henriksen. han var da ikke særlig klog. eller lustu

Det var i gamle dage, at man skulle have en universitetsuddanne lse for at kunne spille for klubben. Det er sidenheden gået hen og blevet en rigtig klub med ungdomssystem jo Peace Ellers ville jeg også få svært ved at have spillet der da jeg var 11-14 år xD
Logged

JaWocKa

Bünne
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #369: 13 Apr 2015, 00:00 »

det giver mening, tak for svaret Peace
Logged

snakers
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #370: 13 Apr 2015, 00:08 »

Betyder dette at AB nu er har fået en større anderkendelse end Brøndby IF?

http://puu.sh/hbBP9/9e41ee1590.png
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #371: 13 Apr 2015, 00:11 »

Betyder dette at AB nu er har fået en større anderkendelse end Brøndby IF?

http://puu.sh/hbBP9/9e41ee1590.png

hahahaha
Logged

JaWocKa

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #372: 13 Apr 2015, 02:40 »

DANMARKSMESTRE FOR FØRSTE GANG SIDEN 1967 | OPSUMMERING 2021/2022
25. MAJ 2022

Yes, i læste det først her! Efter en virkelig dårlig start på ligaen i efteråret, kom vi bedre med og lå nummer 3 ved vinterpausen, som jeg egentlig gerne ville have solgt den for midt i sæsonen - men så sandelig ikke efter!
Foråret startede med en vanvittig sikker 4-0 sejr over Petrolul i første opgør i Europa League play-off, som blev efterfulgt af 1-1 på udebane, i min kamp nummer 300 i spidsen for AB. Derefter skulle vi møde min hjerteklub Olympique de Marseille, og jeg var allerede begyndt at takke for at komme så langt før jeg stod med en uafgjort hjemme på Gladsaxe Stadion, hvor det blev 0-0. I returopgøret blev det også 0-0, på utrolig vis, og i 105. minut får vi et frispark som K. Hansen sikkert sparker i nettet. En fuldstændig vanvittig kamp som fik mig helt op af stolen.
I kvartfinalen tog drømmen dog en ende, og vi blev eskorteret ud samlet 1-3 til Basel, som egentlig var en overkommelig modstander.

I ligaen var vi ubesejrede helt til april, hvor vi mødte FC Midtjylland, hvilket gjorde, at vi hurtigt kom helt i toppen af ligaen. En downperiode herfra og en lille måneds tid hen gjorde dog, at vi lå omkring 3. pladsen, indtil vi til sidst gav den gas, hvor i sær vores islandske angriber A. Hermansson slog til med 14 mål i 18 kampe (han har været meget skadet).

I pokalturneringen gik vi sikkert mod finalen med små skridt, indtil vi ramte FC København i semifinalen, hvor vi blev slået i begge kampe, samlet 3-6.

Så samlet, en god.. nej vent, en fantastisk sæson, hvor vi hev det danske mesterskab hjem siden 1967! Målet næste sæson er helt klart at genvinde mesterskabet, og nu er vi for alvor inde i varmen som en af Danmarks største klubber.

Så vidt jeg kan se, så er vi faktisk direkte videre til Champions League-gruppespillet, og det er også målet. Måske jeg vil opjustere målet til en 2. plads, men lad os nu se til den tid - der kommer et hektisk transfervindue nu!


http://img.prntscr.com/img?url=http://i.imgur.com/La8n4UN.png
For ikke at ødelægges sidens layout, så tryk på linket for at se klubbens turneringsoversigt for 2021/2022-sæsonen.

Klubbens faciliteter er stadig under opgradering, både træning og ungdom, og jeg glæder mig som et lille barn til de nye ungdomsfaciliteter, som først er klar i 2023!



Slutteligt kan det siges, at jeg desværre ikke fik nogle nævneværdige talenter hevet op fra ungdomssytemet, udover 15 årige Tobias Larsen, som med lidt held måske kan blive klubbens højreback om 10 år.


Hvis I vil se nogle screenshots, så siger I bare til Smiley
Logged

JaWocKa

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #373: 13 Apr 2015, 08:37 »

Hvordan har i fået økonomien til at hænge sammen? I mit nuværende spil var jeg i AB i tre sæsoner, og selvom jeg rykkede op, fik jeg absolut ingen penge til forstærkninger, samtidig med mit lønbudget var brugt.

Det resulterede i at jeg ikke overlevede i superligaen.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

snakers
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Akademisk Boldklub
« Svar #374: 13 Apr 2015, 13:05 »

Økonomien er stadig i minus for mig.
Jeg tænker dog at nogle præmie penge fra superligaen kan løse det. Altså hvis jeg ender højt nok
Logged

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010