home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 602 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 109 110 [111] 112 113 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452484 gange)
Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1650: 19 Jan 2012, 19:29 »

Synes ikke det ligner at han bliver ramt når man ser den i superslow, men det kan da godt være Pepe rammer ham. Svært at sige, men nice dive af Alves hvis det er crazy..

Jamen det er da fair nok at du tænker sådan.. Jeg har det bare helt modsat.. Skal man spille 5-4-1, og have 11 idioter på banen for at vinde 1-0 på udebane jamen så fair nok.. Altså selvom jeg hader Stoke, har jeg sgu stor respekt for at de har bidt sig fast i PL med den stil de praktiserer.

Men jeg må bare blankt erkende at jeg er komplet ligeglad med om mine klubber har røvhuller på banen.. Remco, Lantz, Mascherano er alle spillere som havde en høj stjerne hos mig Smiley (Skrev Mascherano fordi jeg faktisk ikke mindes at Liverpool har haft en grum satan på deres hold, men Masch havde trods alt sine tacklinger)

Ja i så fald er det noget af en præstation i forhold til hans spring, som jeg næsten ikke kan tro er muligt at lave. Og vil også lige huske på at avisen AS faktisk dengang lavede manipulerede billeder af tacklingen (http://www.101greatgoals.com/pro-madrid-paper-as-manipulate-photos-again-over-pepe-sending-off/92215/) hvilket nogen måske ikke har fået med.

Jeg har det skam også helt fint med at folk har holdningen om at resultatet er vigtigere end alt andet - jeg ville bare aldrig blive fan af et sådant hold. Det jeg ville påpege var blot at der i den grad også fandtes fans der mente det modsatte Smiley

@Jakob E
Ja der er jeg så til en hvis grad uenig. Selvfølgelig vil jeg gerne vinde, og trække et gult kort for at stoppe en kontra vil jeg skam også have det helt fint med. Men i det øjeblik Barca for alvor gik fra at spille offensivt til at spille pindsvinde fodbold blot for at vinde, vil jeg næsten mene er det øjeblik hvor jeg gik fra at være fan af Barca til at være sympatisør. Folk kan kalde mig en dårlig fan, men en af de ting jeg identificerer mig med i klubben er dens altid offensive tilgang til spillet.
Logged

FC Barcelona

nomi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1651: 19 Jan 2012, 19:34 »

Han gik over stregen i går og gjorde det også mod Getafe, men ellers kan jeg ikke komme i tanke om noget.

http://www.youtube.com/v/rWpdsB5BN-Y - Bevis på kontakt findes her, hvis du virkelig tror det er skuespil.
Og her er lidt til din hukommelse: http://www.youtube.com/v/arLITEITzGg + http://www.youtube.com/v/qU4jiptN9vk Intet af det, han laver her, har noget at gøre med at spille lidt svinsk for at vinde. Han er bare ondskabsfuld og kan ikke styre sit temperament.

Jeg så næsten alle Real og Barca kampe i 09/10 og 10/11 og ville ønske, der fandtes en compilation med de svinestreger, han laver mod mindre hold, men de er desværre ikke på youtube. Pepe er et svin af dimensioner, og det han laver hører ikke hjemme i professionel fodbold. Hvis vi endelig skal finde en spiller, der spiller hårdt og måske går over stregen på acceptabel vis, så må Sergio Ramos være en langt bedre kandidat.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2012, 19:36 af nomi » Logged

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1652: 19 Jan 2012, 19:43 »

http://www.youtube.com/v/rWpdsB5BN-Y - Bevis på kontakt findes her, hvis du virkelig tror det er skuespil.
Og her er lidt til din hukommelse: http://www.youtube.com/v/arLITEITzGg + http://www.youtube.com/v/qU4jiptN9vk Intet af det, han laver her, har noget at gøre med at spille lidt svinsk for at vinde. Han er bare ondskabsfuld og kan ikke styre sit temperament.

Jeg så næsten alle Real og Barca kampe i 09/10 og 10/11 og ville ønske, der fandtes en compilation med de svinestreger, han laver mod mindre hold, men de er desværre ikke på youtube. Pepe er et svin af dimensioner, og det han laver hører ikke hjemme i professionel fodbold. Hvis vi endelig skal finde en spiller, der spiller hårdt og måske går over stregen på acceptabel vis, så må Sergio Ramos være en langt bedre kandidat.

Jeg siger den kan diskuteres det med Pepe og kan da nemt finde en video, hvor man netop ser Dani Alves ikke bliver ramt. http://www.youtube.com/v/xubvc7ao1HE Her bliver han sjovt nok ikke ramt. Flot skuespil!

Pepe er en hård spiller på banen. Kald du ham bare et svin, men så er der bare også mange andre spillere du skal kalde et svin? De findes i fodbold, men Pepe er så bare samtidig også en fantastisk spiller. Når han går over stregen, så går det kun ud over hans eget hold, og det er heldigvis sjældent at det sker. Svinestreger han laver mod mindre hold? Men du kan ikke finde dem på youtube, hvor alle videoer i hele verden ligger. Nej så er det nok fordi det ikke sker?

Sergio Ramos er helt fint siger du så? Jeg er helt enig, men du har så ikke set alle kampene ordenligt i 10/11 sæsonen, da Ramos netop bare sparkede Messi ned uden grund?
Logged

Hala Madrid!

nomi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1653: 19 Jan 2012, 19:52 »

Jeg siger den kan diskuteres det med Pepe og kan da nemt finde en video, hvor man netop ser Dani Alves ikke bliver ramt. http://www.youtube.com/v/xubvc7ao1HE Her bliver han sjovt nok ikke ramt. Flot skuespil!

Pepe er en hård spiller på banen. Kald du ham bare et svin, men så er der bare også mange andre spillere du skal kalde et svin? De findes i fodbold, men Pepe er så bare samtidig også en fantastisk spiller. Når han går over stregen, så går det kun ud over hans eget hold, og det er heldigvis sjældent at det sker. Svinestreger han laver mod mindre hold? Men du kan ikke finde dem på youtube, hvor alle videoer i hele verden ligger. Nej så er det nok fordi det ikke sker?

Sergio Ramos er helt fint siger du så? Jeg er helt enig, men du har så ikke set alle kampene ordenligt i 10/11 sæsonen, da Ramos netop bare sparkede Messi ned uden grund?

- Jeg troede godt nok, at alle med bare en smule indsigt i spansk fodbold vidste, at den video, du linker til, er erklæret fake (se Rafinhas post). Det røde kort holder 100 %.
- " Når han går over stregen, så går det kun ud over hans eget hold" - Du tror ikke, det gør ondt at blive sparket og trådt i maven? (Hint: Getafe episoden). Og ang. youtube, så er der jo få, der gider at rippe, encode og uploade en Pepe tackling mod fx. en Recreativo spiller. Gårsdagens episode havde heller ikke skabt nær så meget røre, hvis ikke det var Barca og Messi, der var andenparten.
- Nej, Ramos er ikke helt fin, han er bare ikke nær så tit ligeså uprofessionel som Pepe.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1654: 19 Jan 2012, 19:57 »

Jeg er meget uenig. Nu har jeg lige kigget på de episoder hvor Messi blev sat under pres i løbet af de første 20 minutter. Som sagt er det kun de første 20 minutter, men jeg vil skam gerne kigge resten af kampen igennem, hvis du stadig ikke er overbevist. Dertil er der også en mindre analyse af det vindende mål, hvor Pepe også havde indflydelse. Der er et billede til hver af situationer, hvis du klikker på 'Eksempel 1', 'Eksempel 2', etc.

Eksempel 1 - Messi (blå) modtager bolden og glider af på Pepe (rød) der satser med en tackling, mens Lass (gul) følger ham til dørs og får presset ham til at spille bolden i fødderne på Altintop.

Eksempel 2 - Messi (blå) modtager bolden fra Cesc som bliver presset af Pepe (rød), hvorefter Messi dribler tilbage i banen, ind mod midten, vender om og dribler tilbage ud mod siden, for til sidst at spille den videre til Cesc. Alt imens Lass (gul) følger ham, demonstreret i dette billede.

Eksempel 3 - Messi (blå) modtager bolden, bliver straks presset af Lass (gul) og spiller den tilbage til Xavi. Pepe (rød) ligger helt tilbage og falder i et med backkæden.

Eksempel 4 - Messi (blå) bliver presset af Benzema (sort) og Alonso (hvid), mens Lass (gul) og Pepe (rød) ligger centralt. Godt arbejde defensivt arbejde af Benzema.

Eksempel 5 - Messi (blå) bliver presset bagfra af Alonso (hvid), mens Lass (gul) kommer i løb op imod ham. Pepe (rød) dækker sit område stående. Godt samarbejde mellem de tre defensive midtbanespillere.

Eksempel 6 - Messi (blå) modtager bolden og bliver presset bagfra af Coentrão (grøn). Samtidig kommer Lass (gul) i et hidsigt presspil fra Messi's front, hvilket resulterer i et boldtab. Pepe (rød) falder dybt i denne sekvens og overlader Messi til Lass og Coentrão.

Eksempel 7 (2-1) - Pepe (rød) falder dybt og tager Carvalho's markering, hvilket gør at Messi (blå) kun presses af Xabi Alonso (hvid), mens Özil kigger passivt til. At Pepe mangler til at hjælpe med at presse Messi, giver ham tiden og pladsen til at slå den over i det store frie område, som Altintop, der i øvrigt er håbløs rent placeringsmæssigt og taktisk, og Ronaldo overhovedet ikke er opmærksomme på. Pepe og Altintop dækker begge en mand som skulle have været overladt til Carvalho. Dermed er der heller ingen mand på Iniesta, hvilket stjæler Ronaldo's opmærksomhed. Real forsvarer simpelthen alt, alt, alt, alt, alt for smalt i denne situation.
Først og fremmest vil jeg sige, at du skal have stor respekt for dit arbejde her. Det er fedt, at du vælger at argumentere på den måde. Thumbs Up

Hvis vi skal til sagen, så forstår jeg dig altså ikke. For mig at se er det der et samarbejde mellem Lass og Pepe. Ikke kun Pepes skyld at Messi blevet lukket ned og ikke kun Lass' skyld. Derimod et godt samarbejde. Jeg kunne sikkert også godt finde et eksempel på et Pepe-pres, hvor det er Lass, der falder. Fordi det er Lass, der presser, er det ikke hans fortjeneste at Messi må ud i en svær aktion. Det er også Pepes og måske også Xabi Alonsos. Det er en perfekt udført aktion i Real Madrids spilkoncept, hvis du spørger mig. Pepe er impliceret i målet, det vil jeg gerne medgive, men det er bestemt ikke kun hans skyld og man kan spørge sig selv om, om der ikke er så mange indblande i det mål, at det er forkert at give skylden til en enkelt. Hans fejl kan bestemt ikke opveje hans betydning i disse El Clasicos. Det er jo heller ikke for sjov, at han er lagt op på midtbanen.

Din fremstillen her får mig til at tænke på en dokumentar om månelandingen i 1969, vi så i fysik her den anden dag. Dokumentaren var kun set fra en synsvinkel, nemlig at amerikanerne ikke havde været på månen i 69, og at det hele var fup. Det var det, der var fokus på. Ligeledes er der i dine eksempler her også fokus på, at Pepes rolle i Messis anonymitet i går var minimal. Jeg synes ikke, at du skal se kampen færdig og finde flere eksempler, for det kunne du sikkert godt. Ligeledes vil jeg kunne finde eksempler, hvor det er Pepe, der presser. Men jeg har ikke ændret min holdning på sagen. Det er et samarbejde mellem de to, og ikke kun Lass og heller ikke kun Pepe. Men derfor er det jo stadig uhyggelig vigtigt, at have en af disse to spiller som man ved simpel matematik kan regne ud udgører halvdelen af denne "Mission luk Messi ned".

Jeg synes, det er fedt at debattere, men sjældent når man til enighed, og det gør vi heller ikke her. Smiley
« Seneste Redigering: 19 Jan 2012, 20:04 af Jakob E » Logged

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1655: 19 Jan 2012, 20:03 »

- Jeg troede godt nok, at alle med bare en smule indsigt i spansk fodbold vidste, at den video, du linker til, er erklæret fake (se Rafinhas post). Det røde kort holder 100 %.
- " Når han går over stregen, så går det kun ud over hans eget hold" - Du tror ikke, det gør ondt at blive sparket og trådt i maven? (Hint: Getafe episoden). Og ang. youtube, så er der jo få, der gider at rippe, encode og uploade en Pepe tackling mod fx. en Recreativo spiller. Gårsdagens episode havde heller ikke skabt nær så meget røre, hvis ikke det var Barca og Messi, der var andenparten.
- Nej, Ramos er ikke helt fin, han er bare ikke nær så tit ligeså uprofessionel som Pepe.

Hmm, fordi at der var en der viste at man kunne redigere en video betyder det da ikke den er fake? Det var da sjovt, at der gik to minutter efter Pepe havde fået rødt, før Dani Alves var fuldstændig klar igen. Hvis han var blevet ramt der, havde det satme gjort ondt, hvilket egentlig også gør at det røde kort er helt fortjent. Men om han bliver ramt, det tvivler jeg godt nok på, for ellers havde han sgu slået sig mere.

Selvfølgelig gør det ondt på de andre spillere, men det er jo sjældent noget der gør dem skadet. At blive trådt over fingrene gør ondt i to minutter, så er smerten væk, så værre er det sgu heller ikke.

Pepe er ikke noget svin på banen mod andre hold. Han bliver overtændt mod Barca, fordi han så gerne vil vinde. Det bliver bare for meget og ender med at koster hans eget hold i stedet. Normalt er han en fantastisk forsvar, som faktisk begår meget få frispark. Så nej, han er ikke et svin normalt, men derimod en fantastisk midterforsvar. Det burde alle med bare lidt indsigt i spansk fodbold vide. Men det går jeg udfra du ikke gør.
Logged

Hala Madrid!

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1656: 19 Jan 2012, 20:06 »

Selvfølgelig gør det ondt på de andre spillere, men det er jo sjældent noget der gør dem skadet. At blive trådt over fingrene gør ondt i to minutter, så er smerten væk, så værre er det sgu heller ikke.

Der må jeg desværre korrigere dig.. Hvis du får trådt 90 kg mand ned over din hånd enda med jernknopper så er det ikke bare videre.. Det gør afsindigt ondt, og kan godt lamme ens hånd fuldkommen..

Da jeg var til en fodboldtræning i sommers, gik jeg op i en hovedstødsduel, hvor jeg så falder til jorden. I det jeg lander, er der en som løber forbi og ( Ved et uheld) kommer til at træde mig over hånden.. Der gik en uge før jeg kunne bruge den hånd nogenlunde igen og har stadig en slags ar efter det..

Et lille sidespring, men at blive trådt over hånden med en fodboldsko er altså ikke bare Wink
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1657: 19 Jan 2012, 20:14 »

Der må jeg desværre korrigere dig.. Hvis du får trådt 90 kg mand ned over din hånd enda med jernknopper så er det ikke bare videre.. Det gør afsindigt ondt, og kan godt lamme ens hånd fuldkommen..

Da jeg var til en fodboldtræning i sommers, gik jeg op i en hovedstødsduel, hvor jeg så falder til jorden. I det jeg lander, er der en som løber forbi og ( Ved et uheld) kommer til at træde mig over hånden.. Der gik en uge før jeg kunne bruge den hånd nogenlunde igen og har stadig en slags ar efter det..

Et lille sidespring, men at blive trådt over hånden med en fodboldsko er altså ikke bare Wink

Det gør ondt helt bestemt. Men heller ikke mere end, at Messi kunne lægge op til 2-1 målet. Bestemt ikke noget med at forsvare det, men havde han fået rødt, så var det skam gået mere ud over Real Madrid end Barcelona.  Smiley
Logged

Hala Madrid!

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1658: 19 Jan 2012, 20:15 »

Nu ramte det nok også mere mig hårdt, fordi jeg normalt står på kassen.. Det kan være svært at præstere med kun en hånd i orden Grin.

Men nej set fra den vinkel har du ret Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

nomi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1659: 19 Jan 2012, 20:18 »

@michaelk

Alves overspiller altid, men det er jo ikke sikkert, han blev ramt af knopperne.

Pepe er ikke noget svin på banen mod andre hold.
Getafe?! Ring any bells?

Men vi kan bare droppe diskussionen for min skyld, for jeg når aldrig igennem til nogen, der kan overse sociopatisk opførsel i fodbold.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1660: 19 Jan 2012, 20:22 »


Men vi kan bare droppe diskussionen for min skyld, for jeg når aldrig igennem til nogen, der kan overse sociopatisk opførsel i fodbold.

Kom ned på jorden tak. Er der nogen her som har forsvaret at Pepe træder Messi og hånden, eller smadrer en Getafe spiler.. Nej det er der ikke.

Det jeg for eksempel siger, er at jeg godt kan lide hans aggressive kontante stil, og at han må være fantastisk at have på en midtbane med sin vilje og energi. MEN at han af og til går over stregen. Det ændrer dog ikke på at JEG godt kan lide spillere som saver igennem i tacklingerne.. Det er en personlig holdning, og har intet med om man ikke kan indse sociopatisk opførsel i fodbold at gøre.

Enhver her har jo kritiseret ham for det han gjorde mod Messi.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1661: 19 Jan 2012, 20:26 »

Først og fremmest vil jeg sige, at du skal have stor respekt for dit arbejde her. Det er fedt, at du vælger at argumentere på den måde. Thumbs Up

Hvis vi skal til sagen, så forstår jeg dig altså ikke. For mig at se er det der et samarbejde mellem Lass og Pepe. Ikke kun Pepes skyld at Messi blevet lukket ned og ikke kun Lass skyld. Derimod et godt samarbejde. Jeg kunne sikkert også godt finde et eksempel på et Pepe-pres, hvor det er Lass, der falder. Fordi det er Lass, der presser, er det ikke hans fortjeneste at Messi må ud i en svær aktion. Det er også Pepes og måske også Xabi Alonsos. Det er en perfekt udført aktion i Real Madrids spilkoncept, hvis du spørger mig. Pepe er impliceret i målet, det vil jeg gerne medgive, men det er bestemt ikke kun hans skyld og man kan spørge sig selv om, om der ikke er så mange indblande i det mål, at det er forkert at give skylden til en enkelt. Hans fejl kan bestemt ikke opveje hans betydning i disse El Clasicos. Det er jo heller ikke for sjov, at han er lagt op på midtbanen.

Din fremstillen her får mig til at tænke på en dokumentar om månelandingen i 1969, vi så i fysik her den anden dag. Dokumentaren var kun set fra en synsvinkel, nemlig at amerikanerne ikke havde været på månen i 69, og at det hele var fup. Det var det, der var fokus på. Ligeledes er der i dine eksempler her også fokus på, at Pepes rolle i Messis anonymitet i går var minimal. Jeg synes ikke, at du skal se kampen færdig og finde flere eksempler, for det kunne du sikkert godt. Ligeledes vil jeg kunne finde eksempler, hvor det er Pepe, der presser. Men jeg har ikke ændret min holdning på sagen. Det er et samarbejde mellem de to, og ikke kun Lass og heller ikke kun Pepe. Men derfor er det jo stadig uhyggelig vigtigt, at have en af disse to spiller som man ved simpel matematik kan regne ud udgører halvdelen af denne "Mission luk Messi ned".

Jeg synes, det er fedt at debattere, men sjældent når man til enighed, og det gør vi heller ikke her. Smiley

For det første har jeg bestemt heller aldrig påstået at det udelukkende er Lass' fortjeneste. Jeg påpege blot at det i mine øjne i langt højere grad er hans end Pepe's fortjeneste. Det synspunkt kommer sig af at Lass' måde at lægge pres på gøres på en langt mere fattet og kontrollerende måde, der dog samtidig er hidsigt og kraftfuldt nok til at Messi for alvor kommer under pres. Når Pepe lægger sig pres er det 'all in'; som i det første eksempel, hvor Pepe i øvrigt skal prise sig ganske lykkelig for at Messi ikke valgte at kaste sig til jorden og tage sig til benet, for så havde Pepe løbet rundt med et gult kort allerede efter 3 minutter og 18 sekunder spil. Som jeg også påpeger, kan de tre defensive midtbanespillere sagtens fungere i et super godt samarbejde. Det min oprindelige pointe gik på, var jo lige netop Pepe's måde at gøre det på; hans overtænding. At jeg nævnte Lass, og at jeg nævnte at han i mine øjne i langt højere grad var skyld i Messi's tilsyneladende manglende tilstedeværelse, var for at drage et eksempel ind; et eksempel på hvordan Pepe i stedet kunne spille, og på den måde få mere ud af sit talent.

Dernæst forstår jeg ikke helt den analogi du benytter, da du drager paralleller til konspirations-teorier vedrørende månelandingen. Nu har min intention jo aldrig været at fremhæve hvor minimal en rolle Pepe spillede - det ved jeg ikke hvor du har fra, men husk på at du altså ikke bare kan slutte modsætningsvis; at jeg siger at jeg mener at Lass i langt højere grad end Pepe var medvirkende til at holde Messi ude af kampen, er altså langt fra ensbetydende med at jeg mener at Pepe ingen rolle spillede. Hele idéen bag min svada til Pepe og hans tendens til at være overtændt, er jo netop at jeg mener at han kan få så meget mere ud af sit talent, hvis han kiggede lidt på Lass og forsøgte at være lige så fattet og kontrolleret som han er, for selvom Lass kan være en hård hund, får man aldrig på fornemmelsen at han rent faktisk taber hovedet.

Pepe er en super dygtig forsvars-spiller; det skal jeg gerne være den første til at medgive. Men den overtændingen han har bevirker efter min bedste overbevisning simpelthen bare, at han spiller alt for risikobetonet og alt andet end en fattet form for fodbold. Min oprindelige pointe, og den jeg stadig søger at nå, er at Pepe ikke får noget ud af at være så overtændt. Han mister overblikket, befinder sig pludselig i forkerte positioner i vigtige situationer, og spiller så risikobetonet af Wayne Rooney tilsyneladende synes at det er nok - jeg tror derimod at Pepe ville få så meget mere ud af sit talent, hvis han var mere i balance med sig selv, og ikke tabte fatningen hver gang han mødte Barcelona, hvilket måske er lidt af en overdrivelse, men trods alt ikke synderligt langt fra virkeligheden.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1662: 19 Jan 2012, 20:27 »

@michaelk

Alves overspiller altid, men det er jo ikke sikkert, han blev ramt af knopperne.
Getafe?! Ring any bells?

Men vi kan bare droppe diskussionen for min skyld, for jeg når aldrig igennem til nogen, der kan overse sociopatisk opførsel i fodbold.

Ja lad os droppe diskussionen. Hvis du ikke læser mine indlæg, men kun tager en sætning ud af det, så har vi jo intet at diskutere?
Logged

Hala Madrid!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1663: 19 Jan 2012, 20:36 »

Selvfølgelig kan man ikke gå ind og forsvare Pepes handling igår. Det er klart uacceptabelt, og der skal selvfølgelig falde en karantæne af en eller anden karakter, så han kan mærke, at det ikke hører hjemme på en fodboldbane. Dog vil jeg så sige, at jeg ellers også er stor tilhænger af Pepe. Som VK siger, så er det dejligt at se en fodboldspiller der saver igennem, som man tit kan savne hos mange andre spillere.

Ja, han overreagerer i få tilfælde, som så også kaster karantæner af sig. Den mod Getafe er helt fair han får 10 dage for, mens det samtidig er fair, hvis han også får karantæne får den mod Messi igår. Men at disse virkelige store svinestreger finder sted hyppigt når han spiller, tror jeg ikke er helt korrekt.

Nej, vi kan ikke se alle 90 minutter af Real Madrids kampe mod små hold, for at se hvordan Pepe spiller, på Youtube. Men hvis han havde sparket en fuldstændig vildt som mod Getafe, eller trådt en Sociedad spiller over hånden, så tror jeg også, at det ville komme på Youtube. Men at han bare laver tacklinger med saft og kræft, og så længe han kun går lige til stregen, det er da bare super fedt.

Sidst, men ikke mindst, så skal der ikke falde nogen tvivl på, at der helt klart var det rigtige hold, der endte med at vinde igår. Det var jo ligefør Barcelona spillerne ikke havde sved på panden, da de virkelig bare kunne køre Real Madrid rundt i manegen. De er simpelthen så overlegene, at det næste er for utroligt til at være sandt. Real Madrid kan virkelig ikke hamle op mod Barcelona over 90 minutter. Barcelona spiller pt. verdens bedste fodbold, og det må enhver FODBOLDfan kunne indse og respektere.

Selvfølgelig behøver man hverken kunne lide Barcelona eller holde med dem, men de spiller ganske enkelt bare kanon fodbold. Deres pasninger ses næppe bedren nogle andre steder i verden. De kan stort set spille sig ud af enhver situation, hvorimod Real Madrid virkelig havde tendenser til at losse bolden frem. Og de få gange hvor de prøvede at få stablet noget der lignede et ordentlig omgang pasninger på benene, så var Barcelona over dem få sekunder efter, og hurtigt var de igen på bolden.
Logged


BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1664: 19 Jan 2012, 20:39 »

Jeg er heller enig med dig omkring Pepe og hans mulig evne til at forbedre sit talent. Jeg tror netop, at grunden til at Pepe er så god er, at han er så hidsig. Det resulterer så i, at han nogle gange og for ofte hvis man spørger de fleste, koger over. Men det tror jeg 100% bare er noget, man må leve med. Hvis Pepe mister noget af den vrede, som jeg tror stammer fra vilje og vindermentalitet, så vil man også se en Pepe, der ikke kan udfylde sin rolle så godt.

Det med månelandingen brugte jeg fordi, at dine eksempler forsøger at pepege Lass' presspil, mens det Pepe foretager, skal se mindre væsentligt ud. Jeg synes i hvert fald ikke, billederne viser noget omkring hvor kontrolleret Lass' presspil er. Netop fordi det bare er et billede.
Logged

Sider: 1 ... 109 110 [111] 112 113 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010