home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 465 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 31 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452460 gange)
michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1635: 19 Jan 2012, 18:46 »

Ifølge fc.barcelona.dk så er en anden grund også at man ikke ønsker at skabe en konflikt med Real på højde med den  vi så i slutningen af sidste sæson. Men jo, selvfølgelig så forventer man da også at fodboldforbundet selv griber ind i denne sag.

@Michaelk

Som et enkelt tilfælde så burde en sådan opførsel vel give 3 karantæne dage mindst, i og med at det var fuldt overlagt. Jeg synes dog efterhånden at man kan se at han jo alligevel fortsætter med at udføre sine svinske tendenser og dermed synes jeg faktisk at det er på høje tid at statuere et eksempel ved en lang karantæne.

Igår var han bestemt svinsk, men hvornår ellers siden den famøse kamp mod Getafe?
Ellers er han en fantastisk spiller som går lige til stregen. Igår gik han over, det skal koste karantæne, men det  betyder ikke 10 dages karantæne eller at han skal udelukkes fra fodbold osv osv. Om Real Madrid vil have sådan en spiller er en helt anden sag, da det ligger mere til engelske hold og have disse spillere, men jeg mener nu, at han er så fantastisk, at vi stadig skal beholde ham!
Logged

Hala Madrid!

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1636: 19 Jan 2012, 18:48 »

Igår var han bestemt svinsk, men hvornår ellers siden den famøse kamp mod Getafe?
Ellers er han en fantastisk spiller som går lige til stregen. Igår gik han over, det skal koste karantæne, men det  betyder ikke 10 dages karantæne eller at han skal udelukkes fra fodbold osv osv. Om Real Madrid vil have sådan en spiller er en helt anden sag, da det ligger mere til engelske hold og have disse spillere, men jeg mener nu, at han er så fantastisk, at vi stadig skal beholde ham!

Mener du simpelthen at de engelske hold har svinske spillere, som skader hinanden med vilje?
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1637: 19 Jan 2012, 18:49 »

Jeg mener bestemt at han er en dygtig fodboldspiller men hvis du vil se tidligere eksempler på hans svinske spil, er det da bare at se tilbage på de sidste mange el clasicos + den mængde af røde kort han bærer rundt på.
Logged

FC Barcelona

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1638: 19 Jan 2012, 18:54 »

Jeg mener bestemt at han er en dygtig fodboldspiller men hvis du vil se tidligere eksempler på hans svinske spil, er det da bare at se tilbage på de sidste mange el clasicos + den mængde af røde kort han bærer rundt på.

Alle kan sige han spiller svinsk, men nævn gerne eksempler på de sidste El Clasicos. Jeg synes netop ikke han har været svinsk, men derimod bare gået til den. Han fik rødt i CL semifinalen, men den kunne godt diskuteres, da han jo netop ikke ramte Alves. Ellers synes jeg ikke han har været svinsk i særlig mange af kampene. Han var det igår. Han skal have karantæne. 1-3 dage eller noget, men så heller ikke mere. Fair nok at man hader ham, men jeg hader også Busquets fordi han ikke laver andet end at filme hele tiden, hvilket jeg også synes er en skam for fodbolden.
Logged

Hala Madrid!

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1639: 19 Jan 2012, 18:55 »

Mener du simpelthen at de engelske hold har svinske spillere, som skader hinanden med vilje?

Joey Barton, Rooney, Carl Henry osv. Der har været masser af svinske tacklinger de seneste år i PL, som har været langt værre end det Pepe har lavet. Kan hurtigt finde videoer, hvis du også skulle være interesseret.
Logged

Hala Madrid!

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1640: 19 Jan 2012, 18:59 »

Joey Barton, Rooney, Carl Henry osv. Der har været masser af svinske tacklinger de seneste år i PL, som har været langt værre end det Pepe har lavet. Kan hurtigt finde videoer, hvis du også skulle være interesseret.

Jeg vil nu fuldt ud sætte Pepe op på samme niveau som dem når vi snakker svinskhed. Ikke desto mindre er jeg vild med Pepe, synes han er en fantastisk fodboldspiller og det er sgu altid rart at se en spiller som kan og tør flække igennem så det synger Grin. Det er så sjovt at se ham når han af og til går rage. Dog gik han langt over stregen i går med Messi! Og skal naturligvis have karantæne for det.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1641: 19 Jan 2012, 19:00 »

Alle kan sige han spiller svinsk, men nævn gerne eksempler på de sidste El Clasicos. Jeg synes netop ikke han har været svinsk, men derimod bare gået til den. Han fik rødt i CL semifinalen, men den kunne godt diskuteres, da han jo netop ikke ramte Alves. Ellers synes jeg ikke han har været svinsk i særlig mange af kampene. Han var det igår. Han skal have karantæne. 1-3 dage eller noget, men så heller ikke mere. Fair nok at man hader ham, men jeg hader også Busquets fordi han ikke laver andet end at filme hele tiden, hvilket jeg også synes er en skam for fodbolden.

Så vil jeg meget, meget gerne se dig lave det "hop" som Alves præstere, uden kontakt Smiley Og desuden så skal en sådan tackling give rødt uanset om der er kontakt eller ej.

Jeg synes sgu heller ikke om når Busquets han filmer men det er dog noget der er blevet bedre med tiden, modsat åbenbart Pepe der også har taget dette aspekt til sig.

Logged

FC Barcelona

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1642: 19 Jan 2012, 19:04 »

Jeg vil nu fuldt ud sætte Pepe op på samme niveau som dem når vi snakker svinskhed. Ikke desto mindre er jeg vild med Pepe, synes han er en fantastisk fodboldspiller og det er sgu altid rart at se en spiller som kan og tør flække igennem så det synger Grin. Det er så sjovt at se ham når han af og til går rage. Dog gik han langt over stregen i går med Messi! Og skal naturligvis have karantæne for det.

Jeg sætter dem netop også på samme niveau. Jeg siger bare også, at spillere som Pepe plejer at høre til i Premier League, hvor man går mere til den, end i den spanske liga. I går var svinsk, men ellers plejer han bare at gå til den, hvilket de små spillere fra Barca ikke er vant til fra den spanske liga.
Logged

Hala Madrid!

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1643: 19 Jan 2012, 19:05 »

Hvis spørgsmålet er om man foretrækker en spiller som opfører sig som Pepe - fordi han er en god spiller ... Eller om man foretrækker at have en som er en lille smule dårligere... Så håber jeg da, at ALLE vil sige, at man ville have en der er lidt dårlligere... Samtidig mener jeg ikke at Pepe på nogen måde er en god spiller. Ja han er en godt midterforsvarer, men hører ikke hjemme på midten.. Og samtidig kan jeg se flere bedre end ham!
Jeg vil gerne give michaelk ret. Jeg synes, at snakken om Pepe er for meget. Pepe er ikke så slem som alle siger. Han gik over stregen i går og gjorde det også mod Getafe, men ellers kan jeg ikke komme i tanke om noget. Jeg føler mig overbevist om, at den med Alves er film. Men jeg vil helt klart have taget den bedre spiller. Ingen tvivl om det. Desuden er jeg meget uenig med dig i, at der findes flere der er bedre end ham, og at han ikke hører til på midten. Jeg synes, han er klasse på midtbanen og ser ikke ret mange bedre end ham i den rolle, han udfylder der.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1644: 19 Jan 2012, 19:10 »

Men jeg vil helt klart have taget den bedre spiller

Kan jeg ganske enkelt ikke være mere enig i. Hvordan kan man som fan tænke anderledes? Det drejer sig da om at ens hold vinder og får spillet noget god bold, og hvis man behøver et sandt røvhul der kommer flyvende med knopperne forrest for at vinde så hilser jeg den spiller velkommen.

Pepe taber nogle gange hovedet, men man kan ganske enkelt ikke komme udenom hvor fantastisk han er rent defensivt. Synes enda hans plads på midten passer bedre til ham, fordi han nogle gange bliver overivrig som forsvarsspiller.. Han er lidt for meget undervejs og for energisk til at man kan stole 100 % på ham der, hvilket man f.eks ser ved 1-1 målet i går..

På midten kan han dog bruge sin enorme energi og aggressivitet til perfektion.. Han er jo en ren maskine Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1645: 19 Jan 2012, 19:15 »

Først og fremmest: Til jer der mener at det er film med Dani Alves, se den her video: http://www.youtube.com/v/vm4A8LKdrlQ

Fortæl mig så hvordan det er muligt at lave det spring/hop/whatever uden kontakt? Alves kommer løbende ind i bolden og vender derefter fuldstændig kurs samtidig med at formår at lave en sidelæns saltomortale?

Derefter angående VK og "Hvordan kan man som fan tænke anderledes?"
Kan da sige dig at der er mange flere ting jeg går op i, end blot at vinde. Jeg vil som sådan hellere tabe end vinde ved at spille pindsvine fodbold. Og det ville være mig forfærdelig hvis min klub anskaffede sig en svinsk spiller på højde med Pepe. Jo, så for alt i verden hellere tabe!!
Logged

FC Barcelona

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1646: 19 Jan 2012, 19:19 »

Først og fremmest: Til jer der mener at det er film med Dani Alves, se den her video: http://www.youtube.com/v/vm4A8LKdrlQ

Fortæl mig så hvordan det er muligt at lave det spring/hop/whatever uden kontakt? Alves kommer løbende ind i bolden og vender derefter fuldstændig kurs samtidig med at formår at lave en sidelæns saltomortale?

Derefter angående VK og "Hvordan kan man som fan tænke anderledes?"
Kan da sige dig at der er mange flere ting jeg går op i, end blot at vinde. Jeg vil som sådan hellere tabe end vinde ved at spille pindsvine fodbold. Og det ville være mig forfærdelig hvis min klub anskaffede sig en svinsk spiller på højde med Pepe. Jo, så for alt i verden hellere tabe!!

Synes ikke det ligner at han bliver ramt når man ser den i superslow, men det kan da godt være Pepe rammer ham. Svært at sige, men nice dive af Alves hvis det er crazy..

Jamen det er da fair nok at du tænker sådan.. Jeg har det bare helt modsat.. Skal man spille 5-4-1, og have 11 idioter på banen for at vinde 1-0 på udebane jamen så fair nok.. Altså selvom jeg hader Stoke, har jeg sgu stor respekt for at de har bidt sig fast i PL med den stil de praktiserer.

Men jeg må bare blankt erkende at jeg er komplet ligeglad med om mine klubber har røvhuller på banen.. Remco, Lantz, Mascherano er alle spillere som havde en høj stjerne hos mig Smiley (Skrev Mascherano fordi jeg faktisk ikke mindes at Liverpool har haft en grum satan på deres hold, men Masch havde trods alt sine tacklinger)
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1647: 19 Jan 2012, 19:20 »

Først og fremmest: Til jer der mener at det er film med Dani Alves, se den her video: http://www.youtube.com/v/vm4A8LKdrlQ

Fortæl mig så hvordan det er muligt at lave det spring/hop/whatever uden kontakt? Alves kommer løbende ind i bolden og vender derefter fuldstændig kurs samtidig med at formår at lave en sidelæns saltomortale?

Derefter angående VK og "Hvordan kan man som fan tænke anderledes?"
Kan da sige dig at der er mange flere ting jeg går op i, end blot at vinde. Jeg vil som sådan hellere tabe end vinde ved at spille pindsvine fodbold. Og det ville være mig forfærdelig hvis min klub anskaffede sig en svinsk spiller på højde med Pepe. Jo, så for alt i verden hellere tabe!!
Det der forstår jeg simpelthen ikke et hak af. Du vil altså hellere tabe, end at vinde og så det er ske med svinske aktioner? Det forstår jeg virkelig ikke. Man vil vinde, og det er for enhver pris, koste hvad det vil. Sådan har jeg det, og sådan håber jeg at størstedelen af brugerne herinde har det. Selvfølgelig ønsker man ikke svinske aktioner på banen for at vinde, og den med Pepe i går, havde jo ikke indflydelse på om Real Madrid havde vundet eller ej. Det skete under et spilstop. Men hvis det er nødvendigt at lave en svinsk tackling, som kan sikre en sejren, så er det, det man gør.

Så må I kalde mig hvad I vil. Men som fan vil man for alt i verden vinde. Og ja, jeg er selvfølgelig i mod episoder som den med Pepe i går eller mod Gestafe.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1648: 19 Jan 2012, 19:20 »

Joey Barton, Rooney, Carl Henry osv. Der har været masser af svinske tacklinger de seneste år i PL, som har været langt værre end det Pepe har lavet. Kan hurtigt finde videoer, hvis du også skulle være interesseret.

De findes i alle ligaer?
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1649: 19 Jan 2012, 19:24 »

Selvfølgelig havde det fjernet lidt af indtrykket af Pepes betydning, hvis han var røget ud i går. Det er klart. Men at sige, at det mest er Lass' fortjeneste, er jeg bestemt ikke enig i. Pepe har mindst lige så meget indflydelse på, at Messi var rimelig usynlig i går. Ja, han laver en fantastisk assist, men så er det vist også det. Det skal Pepe og selvfølgelig også Lass have kredit for. Jeg mener så afgjort at Pepe er noget nær Real Madrids vigtigste mand til El Clasicos. Pepe har alle kvaliteter til at være en fantastisk fodboldspiller, og jeg synes skam også, at han udnytter dem. Der er dog også en bagside af medaljen. Nemlig hans temperament. Men det er lidt som om, at Pepe vil miste nogle af sine kvaliteter, hvis han ikke var så hidsig. Sådan er det jo med nogle spillere. Selvfølgelig skal han arbejde med at bruge den vrede positivt, men jeg er heller ikke ude på at forsvare Pepe. Jeg er blot ude at komme med en forklaring på hans mange svinestreger.

Pepe har i den grad imponeret mig i El Clasicosne de seneste år.

Jeg er meget uenig. Nu har jeg lige kigget på de episoder hvor Messi blev sat under pres i løbet af de første 20 minutter. Som sagt er det kun de første 20 minutter, men jeg vil skam gerne kigge resten af kampen igennem, hvis du stadig ikke er overbevist. Dertil er der også en mindre analyse af det vindende mål, hvor Pepe også havde indflydelse. Der er et billede til hver af situationer, hvis du klikker på 'Eksempel 1', 'Eksempel 2', etc.

Eksempel 1 - Messi (blå) modtager bolden og glider af på Pepe (rød) der satser med en tackling, mens Lass (gul) følger ham til dørs og får presset ham til at spille bolden i fødderne på Altintop.

Eksempel 2 - Messi (blå) modtager bolden fra Cesc som bliver presset af Pepe (rød), hvorefter Messi dribler tilbage i banen, ind mod midten, vender om og dribler tilbage ud mod siden, for til sidst at spille den videre til Cesc. Alt imens Lass (gul) følger ham, demonstreret i dette billede.

Eksempel 3 - Messi (blå) modtager bolden, bliver straks presset af Lass (gul) og spiller den tilbage til Xavi. Pepe (rød) ligger helt tilbage og falder i et med backkæden.

Eksempel 4 - Messi (blå) bliver presset af Benzema (sort) og Alonso (hvid), mens Lass (gul) og Pepe (rød) ligger centralt. Godt arbejde defensivt arbejde af Benzema.

Eksempel 5 - Messi (blå) bliver presset bagfra af Alonso (hvid), mens Lass (gul) kommer i løb op imod ham. Pepe (rød) dækker sit område stående. Godt samarbejde mellem de tre defensive midtbanespillere.

Eksempel 6 - Messi (blå) modtager bolden og bliver presset bagfra af Coentrão (grøn). Samtidig kommer Lass (gul) i et hidsigt presspil fra Messi's front, hvilket resulterer i et boldtab. Pepe (rød) falder dybt i denne sekvens og overlader Messi til Lass og Coentrão.

Eksempel 7 (2-1) - Pepe (rød) falder dybt og tager Carvalho's markering, hvilket gør at Messi (blå) kun presses af Xabi Alonso (hvid), mens Özil kigger passivt til. At Pepe mangler til at hjælpe med at presse Messi, giver ham tiden og pladsen til at slå den over i det store frie område, som Altintop, der i øvrigt er håbløs rent placeringsmæssigt og taktisk, og Ronaldo overhovedet ikke er opmærksomme på. Pepe og Altintop dækker begge en mand som skulle have været overladt til Carvalho. Dermed er der heller ingen mand på Iniesta, hvilket stjæler Ronaldo's opmærksomhed. Real forsvarer simpelthen alt, alt, alt, alt, alt for smalt i denne situation.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010