home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 609 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452336 gange)
Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1515: 15 Dec 2011, 15:28 »

Hvad jeg hørte mht. aftalen til at starte med, kan de købe ham tilbage efter henholdsvist første og anden sæson, jeg kan ikke huske beløbet, men det steg i andet år, så jeg antager at det er den korrekte aftale, eftersom det var det, som var oplyst på Barcelonas hjemmesider. Men for nogle dage siden var villas boas jo ude og sige, at der ikke var nogle klausuler, så jeg er lidt forvirret Smiley
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1516: 15 Dec 2011, 15:30 »

Men hvordan er aftalen helt præcist?
Kan Barca købe ham tilbage hvis de vil?
Og hvordan mht. Romeu, han skal vel selv acceptere et skifte tilbage?
Hvis Barcelona skulle være interesserede i at hente ham tilbage til catalonien allerede til sommer, skal de betale 10 millioner euro til Chelsea, men hvis de venter til sommeren 2013 lyder prisen på 15 millioner euro.
Logged

Vi skal alle være her.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1517: 15 Dec 2011, 15:33 »

Personligt håber jeg stærkt på, at vi køber romeu tilbage. Jeg synes han viser nogle fantastiske tegn i Chelsea, og man kan virkelig se, hvor han har fået sin fodbold opdragelse. Med hans udvikling og den fysik han får af at spille i premier league, er jeg næsten overbevist om, at han kan blive bedre end busquets Smiley man skal huske på, at han kun er tyve år jo.

Lige nu kan jeg ikke se idéen i det. Lad os give ham til sommerpausen og så gøre status der. I vinterpausen er der i hvert fald ikke nogen som helst grund til at gå ud og bruge de penge, når vi i forvejen har Busquets, Mascherano og Keita til at dække den ene plads. Førstnævnte kan jeg ikke på nuværende tidspunkt se hvordan Romeu skal kunne overgå. Husk på at Busquets heller ikke ligefrem er nogen gammel mand. Tværtimod er han jo kun 3 år ældre end Romeu. Busquets er i en klasse for sig rent taktisk og spilforståelsesmæss igt. Hans kvaliteter som defensiv-spiller ligger ikke i nærkampene, men i at læse spillet. Det er ofte som om han kan se ind i fremtiden. Derudover er han en af de mest fattede spillere jeg nogensinde har set. Måden hvorpå han håndterer højt og aggressivt pres er ufattelig. Senest gjorde han det mod Real Madrid, hvor han i samarbejde med Piqué og Abidal fik kombineret sig ud af flere situationer, hvor det for ethvert andet hold ville være utænkeligt at begynde at spille bolden rundt. Helt nede ved eget hjørne flag, og så begynder han gudhjælpemig at spille bolden rundt i trekanter med Piqué og Abidal. Og det er ikke på en måde hvor man tænker at det går galt lige om lidt. Det ser så overbevisende ud.

Generelt er han af kæmpemæssig betydning for Barcelona. For nogen tid siden blev Pep spurgt om hvad det første navn på hans holdkort er, når han skal sætte holdet til de store og mest betydningsfulde kampe, og svaret kom hurtigt og klart: Sergio Busquets. Ligeledes udråbte toastmaster Pepe Reina ham til at være Spaniens mest betydningsfulde spiller ved VM 2010, da de festede i Madrid. Det er helt fair at have foragt til overs for Busquets, qua hans kontroversielle skikkelse på banen, men at negligere hans talent og hans position som en af de allerbedste defensive midtbanespillere i verden, er i mine øjne ikke bare ignorant men decideret dumt. Romeu har uden tvivl et kæmpe potentiale, men at han skulle kunne være på samme stadie som Busquets er i dag om blot 3 år, har jeg svært ved at forestille mig. For at parafrasere Guardiola, så er det mest utrolige ved Busquets at hans taktiske forståelse er som om han har spillet eller studeret fodbold i 40 år. Busquets har løst opgaven på den defensive midtbane i Barcelona på hæderlig vis. Jeg var bekymret da Yaya Touré blev solgt, men Busquets har gjort mine bekymringer til skamme. Romeu skal nok nå langt, men jeg er fuldstændig overbevist om at Busquets kan og vil nå endnu længere.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1518: 15 Dec 2011, 15:51 »

Jeg havde heller ikke i tanke, at han allerede skulle hentes hjem til vinter, bestemt ikke. Men det kunne være yderst interessant at se ham i Barcelona om to år, når en spiller som keita, formentlig ikke vil have den store rolle at spille i klubben længere. Og jeg betvivler på ingen måder Busquets' evner, hverken med eller uden bold, han er bestmet en af mine favoritter på holdet, og jeg hader når han bliver bænket, for så spiller vi ofte ikke optimalt. Men jeg er bare af den overbevisning, at med den fysisk som Romeu får skrabet til sig under tiden i England, og med den taktiske forståelse han allerede har udvist i sine kampe er jeg overbevist om, at han kan nå langt. Og jeg tror han kan overgå Busquets, men det er jeg bare mig Smiley Derudover synes jeg også, at han har vist et fantastisk pasningsspil allerede, man skal også huske på, at Busquets har medspillerne der hele tiden løber de rigtige steder i Barcelona, det synes jeg ikke rigtig Romeu har i Chelsea. Men hans situation bliver helt bestemt spændende at følge.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1519: 15 Dec 2011, 16:38 »

Men hvordan er aftalen helt præcist?
Kan Barca købe ham tilbage hvis de vil?
Og hvordan mht. Romeu, han skal vel selv acceptere et skifte tilbage?
AVB har netop udtalt at Barcelona kan hente ham hjem for 110 mil, men at de ikke er tvunget til at acceptere buddet. For mig at se lugter den lidt, da det jo ikke i princippet er en tilbagekøbsklausul så.
Logged

welbz is dat guy

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1520: 15 Dec 2011, 18:15 »

Jeg havde heller ikke i tanke, at han allerede skulle hentes hjem til vinter, bestemt ikke. Men det kunne være yderst interessant at se ham i Barcelona om to år, når en spiller som keita, formentlig ikke vil have den store rolle at spille i klubben længere. Og jeg betvivler på ingen måder Busquets' evner, hverken med eller uden bold, han er bestmet en af mine favoritter på holdet, og jeg hader når han bliver bænket, for så spiller vi ofte ikke optimalt. Men jeg er bare af den overbevisning, at med den fysisk som Romeu får skrabet til sig under tiden i England, og med den taktiske forståelse han allerede har udvist i sine kampe er jeg overbevist om, at han kan nå langt. Og jeg tror han kan overgå Busquets, men det er jeg bare mig Smiley Derudover synes jeg også, at han har vist et fantastisk pasningsspil allerede, man skal også huske på, at Busquets har medspillerne der hele tiden løber de rigtige steder i Barcelona, det synes jeg ikke rigtig Romeu har i Chelsea. Men hans situation bliver helt bestemt spændende at følge.

Jamen, jeg er helt enig i at det kunne være relevant om 2 år, såfremt Keita ikke har mere at byde på, hvilket jo trods alt ikke er utænkeligt. Hvis Romeu skulle blive et fysisk vidunder i løbet af de næste par år, hvilket ikke er utænkeligt, men ej heller fuldstændigt sikkert, da han indtil videre forsøger at holde sig fra nærkampene med de større spillere, tror jeg ikke at det vil være udslagsgivende i forhold til at spille i Barcelona. Husk på at Yaya Touré er og var betydeligt stærkere end Busquets er og formentlig nogensinde bliver. Det der er vigtigt så længe der blvier spillet som der gør lige nu i Barcelona, er at have en løbestærk og selvopofrende defensiv midtbanespiller, der taktisk er i særklasse. Han skal være løbestærk, da han skal kunne falde ned i banen som opbakning til forsvaret, når den ene eller måske endda begge backs, bliver fanget højt på banen. Selvopofrende forstået på den måde at han skal være tilfreds med at leve i liv i skyggen af alle de andre stjerner rent fodboldmæssigt, og med al sandsynlighed ikke for den kredit han fortjener af den gennemsnitlige fodboldiagttager. At han skal være i særklasse rent taktisk kan der jo ikke herske nogen tvivl om, da han skal ligge som en form for anker på midtbanen. Han skal opfange de bolde modstanderen forsøger at få igennem op til angrebet og dette skal gøres ved hjælp af en omhyggelig positionering og en fremragende spilforståelse. Jeg er slet ikke i tvivl om at Romeu er fint med på de første to punkter og sikkert også kan matche Busquets der, men på det sidste punkt kan jeg simpelthen ikke se ham overgå Busquets. Busquets er et taktisk vidunder - og det er ikke bare noget jeg sidder at finde på. Man må formode at der er noget om snakken når spillere som Xavi og Iniesta, og sågar Guardiola, har udtalt det. Med hensyn til pasningsspillet tror jeg såmænd ikke at verden er så meget lettere for Busquets, fordi han har medspillere der løber rigtigt. Verden er måske snarere lettere for ham, fordi han er dygtig til at finde de rigtige rum og skabe sig de rigtige vinkler i forhold til at finde en medspiller. Jeg er sådan set helt på linje med dig, når du siger at Romeu kunne være spændende at hente tilbage om 2 år - men som situationen ser ud lige nu, kan jeg ikke forestille mig at Romeu skulle overgå Busquets.

Jeg fandt i øvrigt en glimrende artikel om lige netop Busquets her, mens Zonal Marking også skrev en yderst interessant artikel om Busquets' rolle ved VM sidste år.

AVB har netop udtalt at Barcelona kan hente ham hjem for 110 mil, men at de ikke er tvunget til at acceptere buddet. For mig at se lugter den lidt, da det jo ikke i princippet er en tilbagekøbsklausul så.

El Mundo Deportivo skrev dog at både officielle kilder fra Barcelona og kilder tæt på Romeu, har benægtet at det skulle forholde sig sådan, men at Barcelona kan købe ham 10 millioner euro i 2012 og 15 millioner euro i 2013, mens de derefter blot vil have forkøbsret på ham.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1521: 15 Dec 2011, 21:00 »

Jeg giver dig fuldstændig ret i ovenstående vurdering af Busquets. Nu vil jeg være ærlig at indrømme, at jeg ikke har set nok til Romeu, til at kunne vurdere hans taktiske forståelse. Men ud fra, hvad jeg har set, og hvordan han placere sig i forhold til medspillere og modspillere, og i det hele taget bare hans gøren på banen, ligner han om nogen spilleren, der kan gå ind og konkurrere med Busquets om pladsen om to år. Jeg er overbevist om, at hvis Guardiola vælger at hente ham tilbage, vil han helt sikkert få en rolle at spille i klubben. Det var lidt samme situation med Pique i united, som først slog helt igennem da han vendte hjem til Barca, jeg tror og håber på at Romeu kan gøre det samme Smiley
Logged

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1522: 15 Dec 2011, 21:59 »

Jeg giver dig fuldstændig ret i ovenstående vurdering af Busquets. Nu vil jeg være ærlig at indrømme, at jeg ikke har set nok til Romeu, til at kunne vurdere hans taktiske forståelse. Men ud fra, hvad jeg har set, og hvordan han placere sig i forhold til medspillere og modspillere, og i det hele taget bare hans gøren på banen, ligner han om nogen spilleren, der kan gå ind og konkurrere med Busquets om pladsen om to år. Jeg er overbevist om, at hvis Guardiola vælger at hente ham tilbage, vil han helt sikkert få en rolle at spille i klubben. Det var lidt samme situation med Pique i united, som først slog helt igennem da han vendte hjem til Barca, jeg tror og håber på at Romeu kan gøre det samme Smiley

Barca kan ikke bare købe ham tilbage, der er ingen frikøbsklausul for Barca som mange tror, de har bare en forkøbsret.

http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2544256,00.html

Men det ender nok med, at vi hører en masse Xavi og Pique udtalelser om hvor meget Romeu savner Barca og Chelsea holder ham fanget Wink
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1523: 15 Dec 2011, 22:07 »

Barca kan ikke bare købe ham tilbage, der er ingen frikøbsklausul for Barca som mange tror, de har bare en forkøbsret.

http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2544256,00.html

På Barcas side kan du finde det modsatte: http://arxiu.fcbarcelona.cat/web/english/noticies/futbol/temporada11-12/08/04/n110804118651.html

Og herudover:
El Mundo Deportivo skrev dog at både officielle kilder fra Barcelona og kilder tæt på Romeu, har benægtet at det skulle forholde sig sådan, men at Barcelona kan købe ham 10 millioner euro i 2012 og 15 millioner euro i 2013, mens de derefter blot vil have forkøbsret på ham.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1524: 15 Dec 2011, 22:57 »

Jeg giver dig fuldstændig ret i ovenstående vurdering af Busquets. Nu vil jeg være ærlig at indrømme, at jeg ikke har set nok til Romeu, til at kunne vurdere hans taktiske forståelse. Men ud fra, hvad jeg har set, og hvordan han placere sig i forhold til medspillere og modspillere, og i det hele taget bare hans gøren på banen, ligner han om nogen spilleren, der kan gå ind og konkurrere med Busquets om pladsen om to år. Jeg er overbevist om, at hvis Guardiola vælger at hente ham tilbage, vil han helt sikkert få en rolle at spille i klubben. Det var lidt samme situation med Pique i united, som først slog helt igennem da han vendte hjem til Barca, jeg tror og håber på at Romeu kan gøre det samme Smiley

Ja, nu må vi se. Vi er forhåbentlig tættere på svaret om 2 år. I øvrigt kan man vel næppe helt sammenligne situation med Piqué's situation, da det jo alt andet lige kunne tyde på at Romeu rent faktisk får sit gennembrud i England, i modsætning til Piqué. Men spændende er det da at følge.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1525: 15 Dec 2011, 23:02 »

Det vil jeg bestemt håbe vi er Smiley
Og nej det har du nu nok ret i, men jeg kunne godt se ham udvikle sig på andre punkter i barca, f.eks. med henyn til de tekniske evner, såsom vendinger og spil på meget små område, som vi jo alle elsker at se barca spille.
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1526: 17 Dec 2011, 19:50 »

Faldt over den her på youtube. Vil lige dele den med jer andre, hvis der var nogen der ville gense kampen! Smiley

http://www.youtube.com/v/EIYoJVi2qFw

Ser frem til kampen i morgen, følge mig meget sikker på sejre, gør men altid med det her hold. Bliver spændende at se om Neymar kan noget eller om han bare er C.Ronaldo typen.
« Seneste Redigering: 17 Dec 2011, 19:56 af Messi1987 » Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1527: 17 Dec 2011, 19:55 »



Bliver spændende at se om Neymar kan noget eller om han bare er C.Ronaldo typen.

self. kan han noget ellers ville han ikke være en kæmpe stjerne, om han så har får en god kamp er en helt anden sag.

''eller om han bare er c. Ronaldo typen'' hvad mener du helt præcist med det?
for Ronaldo er da en helt fantastisk fodboldspiller og du får det til at lyde som en dårlig ting.
Logged


Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1528: 18 Dec 2011, 08:24 »

Det jeg mener:

Bliver spændende at se om Neymar kan noget imod et af de helt store hold når det virkelig gælder eller om han kun er fantastisk mod små og halvstore hold.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1529: 18 Dec 2011, 08:53 »

Nu vil jeg ikke mene at medierne, der prøver at gøre Ronaldo til en der kun er god mod små og halvstore hold, har ret. Nu virker det altså ikke til at det kun er ham, men Real generelt der har et Barca kompleks.
Logged

FC Barcelona

Sider: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010