home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 629 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 98 99 [100] 101 102 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452262 gange)
Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1485: 11 Dec 2011, 00:24 »

Ikke så meget at sige til kampen, da men har vidst i lang tid at FC Barcelona og Messi er en klasse eller to over alle andre.

Man of The Match: Pep Guardiola!
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1486: 11 Dec 2011, 00:32 »

Tror vi alle sammen havde lyst til at kaste Valdés langt ud af målet efter den fejl, men hvad gør det, når det er den eneste måde at skabe chancer på? Og Valdés fortsatte det "sikre" passningsspil langs baglinjen. Fantastisk at vi kommer tilbage. Real Madrid har bare ikke midlerne til at slå os, så længe vores hold er så sammenspillet og velspillende når det gælder.

Det kan jo ikke altid gå lige godt, når man konsekvent nægter at sparke bolden langt opad banen, selv når man er ekstremt presset. Se bare på Piqué, der hellere vil jonglere nede omkring eget felt! Wink

Men det var en fantastisk modreaktion og en dejligt velspillet kamp. Mere fodbold og mindre børnehavediskussion er, film og svinestreger. Det var dejligt at se på. Hele holdet spillede rigtig godt, da de først var kommet sig over den forfærdelige start. Især Busquets imponerede mig. Jeg mindes en enkelt fejlaflevering fra hans side - udover det fik han bare sat sig tungt på rummet mellem midtbanen og Barcelona's forsvar. Özil var svær at få øje på i store dele af kampen - især da han blev skiftet ud. Men Messi var selvfølgelig den vigtigste. Fantastisk arbejde ved Alexis' scoring, hvor han ser ud til at have taget et for langt træk, men lige får prikket bolden til Alexis. Og sikke et tørt hug fra Sánchez. Herligt at han er begyndt at vise samme skarphed som i Udinese. Ligeledes spillede Messi en kæmpe rolle ved 1-3 målet. Fantastisk hvordan han blot gled af på Xabi Alonso, selvom der ikke så ud til at være nogen som helst plads - han satte blot lige turbo på, tog et langt træk og viste hvor fantastisk en balance han har og hvor stærk han er. I øvrigt var det også et fantastisk indlæg af Dani Alves og igen viser Cesc at han er super dygtig med hovedet. Han er muligvis ikke den største og stærkeste, men hans timing og hans teknik rent hovedstødsmæssigt er i særklasse. 3 hovedstødsmål indtil videre i denne sæson, af en midtbanespiller/falsk 9'er. Ganske imponerende.

Alt i alt en super herlig kamp at overvære. Der var ikke mange der troede på at udfaldet ville blive sådan her, men endnu engang viste spillerne af de rent fodboldintelligens-mæssigt er Real Madrid overlegne. Det var storslået at se hvor kølige, ukuelige og fattede spillerne var, selv i de mest pressede situationer, hvor Real spillerne i disse situationer blev presset så meget at de måtte sparke bolden væk. Det handler i mine øjne om de løbemønstre der gemmer sig bag ved spillestilen i Barcelona. Misforstå mig nu ikke - selvfølgelig gemmer der sig også løbemønstre bag Mourinho's taktik, men det er langt mere fremadrettede og direkte løbemønstre. Ikke løbemønstre der lægger op til at holde fast i bolden i længere tid af gangen, og det bliver svært for alvor at gøre brug af disse fremadrettede og direkte løbemønstre, hvis man ikke får tid og plads til at slå en ordentlig aflevering. Udslagsgivende blev det dog at Barcelona igen, igen formåede at holde på bolden i store dele af kampen, for som enhver ved kan man ikke score, når man ikke har bolden. Dejlig lørdag. Tillykke til alle mine medfans og tak for kampen til Real Madrid og deres fans. Sov godt!
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1487: 11 Dec 2011, 01:36 »

Tak for kampen. Dejlig velspillet kamp uden de helt store skandaler. Smiley
Er selvfølgelig meget skuffet, og især 1-2 målet er jeg ærgelig over.. Smiley
Tillykke med sejren.
Logged

Hala Madrid!

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1488: 11 Dec 2011, 10:05 »

Özil var svær at få øje på i store dele af kampen - især da han blev skiftet ud.

Hæhæ, den fik mig sgu lige til at smile :b

Fantastisk kamp, og hvor er det vigtigt. Var vi kommet bag ud med 9 point her, så krævede det at Real selv smed point samtidig med at vi vandt stort set alt. Det tror jeg simpelthen ikke på at et Real der netop havde vundet deres første el Clasico i mange år ville gøre!

Fantastisk kamp!
Logged

FC Barcelona

PH23
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1489: 11 Dec 2011, 11:03 »

Må sige Guardiola, Puyol,Iniesta,Sergio og Alexis skal takkes for dennne sejr
Guardiola: Ser at vi kommer under pres i starten og ændrer så systemet fra 4-3-3 til 3-4-3 og efter det dræber vi Real
Puyol:Pakker fuldstændig CR7 og Benzema ind, desuden virker han meget forudseende i sit spil
Iniesta:Er med til småspillet på midten, men bryder også igennem på kanten gang på gang
Sergio B: Er meget sikker med bolden, selv når han er presset af 3 mand får han spillet sig ud af det
Alexis: Scorer et smukt mål, men arbejder også hårdt, og løber ufatteligt meget og presser rigtig godt.
« Seneste Redigering: 11 Dec 2011, 11:06 af PH23 » Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1490: 11 Dec 2011, 13:27 »

Må sige Guardiola, Puyol,Iniesta,Sergio og Alexis skal takkes for dennne sejr
Guardiola: Ser at vi kommer under pres i starten og ændrer så systemet fra 4-3-3 til 3-4-3 og efter det dræber vi Real
Puyol:Pakker fuldstændig CR7 og Benzema ind, desuden virker han meget forudseende i sit spil
Iniesta:Er med til småspillet på midten, men bryder også igennem på kanten gang på gang
Sergio B: Er meget sikker med bolden, selv når han er presset af 3 mand får han spillet sig ud af det
Alexis: Scorer et smukt mål, men arbejder også hårdt, og løber ufatteligt meget og presser rigtig godt.
Altså det er vel altid smartest at gætte på at man kommer under pres fra start (altså: at Real Madrid ligger et højt pres fra start), da man så er forberedt på det. For hvis de så bare står tilbage, så er det da nemmere at styre dem på den måde Smiley og en anden detalje: Pep ville have spillet med 3 forsvarer fra starten af men ville lige vente til der var gået 10minutter ca... Men ellers ja Opstemt
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

PH23
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1491: 11 Dec 2011, 13:55 »

Det eneste rigtige negative lige nu er vel at Villa stadig er sindsygt ringe!
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1492: 11 Dec 2011, 19:26 »

Villa skal nok komme tilbage, men lad ham få lidt tid... Hvis han scorer et par kasser mod et bundhold, så er han pludselig tilbage. Det skal nok komme :-)

Og hvor var det lækkert at se 3-4-3 opstillingen virkelig fungerede.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1493: 11 Dec 2011, 19:53 »

http://www.bold.dk/nyt/Villas-Boas-Oriol-Romeu-er-vores

Haha - så man har kun en forkøbsret på ham? Som Chelsea kan sige nej til?

Da han blev solgt skrev Barca ellers, at man havde en buy back clause på Romeu (http://arxiu.fcbarcelona.cat/web/english/noticies/futbol/temporada11-12/08/04/n110804118651.html).

Men under alle omstændigheder, så lad da Romeu blive der - vi har jo ikke overdrevet brug for ham, og han får en hel del god fysik i Premier League. Slår han mere igennem, så vil han jo nok gerne hjem a la Fabregas, og selv her ville han skulle kæmpe mod Busquets. Og så kan han jo juble lidt i fællesskab med AVB crazy
Logged

fyttefytte
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1494: 11 Dec 2011, 20:06 »

utrolig dejlig sejr, og yderst vigtig!

og at man så også vinder 180 kroner ved at gætte 1-3 er ekstra dejligt Opstemt
Logged

Mit nuværende St.Pauli spil
Antal sæson - 4
Bundesliga - 1
Tyske pokaltunering - 0
Tysk super cup - 1
Champions League - 0
Euro League - 0
VM klubhold - 0
Europæisk Supercup  - 0

Stadion: Millerntor-stadion
Klubværdi: 5,21 mia (gæld fra lån: 157 mio)

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1495: 13 Dec 2011, 01:28 »

Må sige Guardiola, Puyol,Iniesta,Sergio og Alexis skal takkes for dennne sejr
Guardiola: Ser at vi kommer under pres i starten og ændrer så systemet fra 4-3-3 til 3-4-3 og efter det dræber vi Real
Puyol:Pakker fuldstændig CR7 og Benzema ind, desuden virker han meget forudseende i sit spil
Iniesta:Er med til småspillet på midten, men bryder også igennem på kanten gang på gang
Sergio B: Er meget sikker med bolden, selv når han er presset af 3 mand får han spillet sig ud af det
Alexis: Scorer et smukt mål, men arbejder også hårdt, og løber ufatteligt meget og presser rigtig godt.

Messi bør absolut også nævnes. Han spillede ikke nær så stor en kamp som man efterhånden er vant til at se fra hans side når modstanderen hedder Real Madrid, men ikke desto mindre spillede han en kæmpe rolle i det første og det sidste mål. Ved det første mål falder ned dybt på banen, for at modtage bolden, sågar fra en forsvarsspiller, for derefter at blive retvendt og så accelerere. Når han først kommer op i fart og er retvendt bliver det for alvor farligt, og det gjorde også at Sergio Ramos trak op fra sin position i midterforsvaret og dermed gav plads til at Alexis kunne løbe bag om Pepe. Ved det sidste mål er hans acceleration og måde hvorpå han glider af på Khedira fuldstændig vanvittigt. Det ser så let ud, men det kræver en utrolig boldkontrol, balance, adræthed og styrke. Også i denne situation tvinger han en forsvarsspiller til at bryde ud fra sin position, denne gang Marcelo, hvilket skaber den plads og tid Dani Alves havde brug for ude på kanten, til at slå sit fantastisk indlæg over mod fjerneste stolpe. Dette gjorde Messi adskillige gange i løbet af kampen. Trak ned i banen, modtog bolden, blev retvendt og accelerede. Der hvor det for alvor bliver farligt, er når han kommer ind i rummet mellem midtbanekæden og forsvaret, for så tvinger han i hvert fald den ene forsvarsspiller til at skubbe op, hvorved der skabes plads til at der kan løbes i dybden eller bag om forsvaret. Det er en genistreg uden lige at lade Messi trække så dybt ned i banen, for Messi trækker så mange spillere til sig når han har bolden, at det skaber utroligt meget plads til de andre spillere.

Men ellers er jeg fuldstændig enig i de spillere du nævner. Man må dog også bare sige at det var en holdpræstation uden lige. Valdés startede skidt, men som Pep også har nævnt, viste han sin styrke, både rent målmandsmæssigt og rent mentalt, ved dels at rejse sig med adskillige fine redninger og dels ved at fortsætte med at spille bolden langs jorden til sine medspillere, selv i de mest pressede situationer. Piqué viste også, på trods af at han givetvis har været relativt langt fra sin topform på det seneste, at han stadig er en forsvarsspiller i verdensklasse, dels med en række vigtige defensive indgreb, dels med sit sikre pasningsspil. Det samme kan siges om Abidal, og lige netop ham, Piqué og Busquets, formåede i flere omgange at spille sig ud af yderst pressede situationer, ved at kombinere bolden i en klassisk trekant. Xavi kan man heller ikke overse. Han lå, som vi kender ham, og fordelte boldene med omhu og dygtighed. Der var flere fejl fra hans side end vi er vant til, men hans ihærdige løbearbejde og fantastisk evne til at holde på bolden, var som sædvanlige en vigtig faktor. Fàbregas spillede selvsagt også en vigtig rolle med sit fantastisk mål, hvor han selv vinder bolden helt nede omkring eget felt, og derefter tager et fantastisk løb. 3. hovedstødsmål i løbet af sæsonen fra hans side - allerede 3 gange så mange som han scorede i Premier League. Sidst er der Dani Alves, som spillede en ekstremt fremskudt rolle. Det gav Marcelo rigtig meget at se til, og det gjorde også at Dani Alves kunne søge ind i banen, og dermed forsøge at lokke Marcelo lidt væk fra kanten, for at give plads derude. Det lykkedes et par gange, men vigtigere var det at han i samarbejde med en anden spiller, kunne skabe situationer hvor Marcelo måtte se sig nødsaget til at slippe Alves for at skubbe op, og dermed give ham rigeligt med plads. Man så det ved 1-3 målet og man så det også i flere andre situationer, blandt andet hen mod slutningen af kampen, hvor Alves er tæt på at finde Messi med et indlæg, hvor Pepe lige kommer imellem.

Så selvom man selvfølgelig kan pege på nogle spillere og sige at de gjorde de exceptionelt godt, hvilket jeg i øvrigt er dig fuldstændig enig i, så vil jeg mene at det fremfor alt var en hold præstation og en taktisk sejr - nok mest af alt en taktisk sejr. Som du selv nævner reagerer Pep lynhurtigt på de problemer vi åbenlyst har i løbet af de første 10-15 minutter, og derefter vinder vi langsomt, men sikkert overtaget og dermed også kampen. Mourinho havde ikke noget modtræk og virkede handlingslammet, med henblik på at ændre selve taktikken eller formationen, hvilket egentlig illustreres meget fint ved hans tre udskiftninger, der i sig selv ikke ændrede meget på hverken taktik eller formation. Så kan man spørge hvad han ellers skulle have gjort, og jeg må ærligt talt sige at jeg ikke ved det. Hvis jeg havde haft svaret tror jeg også Mourinho havde haft det. Desværre for ham, blev han endnu engang udklasseret af Pep og hans disciple, men denne gang var det noget mere behageligt at overvære, qua de færre skænderier, opførelser af svanens død og blodsudgydelser.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1496: 14 Dec 2011, 13:24 »

Hej Barca-fans. Er der nogen der kan komme med en liste af tidligere Barcelona-spillere, som klubben har en tilbagekøbsklausul på? Jeg tænker eksempelvis på Bojan, Oriol, etc.

Et link eller bare en link fra hukommelsen er fint :-)
Logged

welbz is dat guy

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1497: 14 Dec 2011, 13:32 »

Hej Barca-fans. Er der nogen der kan komme med en liste af tidligere Barcelona-spillere, som klubben har en tilbagekøbsklausul på? Jeg tænker eksempelvis på Bojan, Oriol, etc.

Et link eller bare en link fra hukommelsen er fint :-)

Hvis du er igang med et game med Barcelona, så kan du selv finde oplysningerne under transfercenter - klausuler.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1498: 14 Dec 2011, 14:06 »

Hvis du er igang med et game med Barcelona, så kan du selv finde oplysningerne under transfercenter - klausuler.
Det kan man sørme også. Men er den ikke mangelfuld? Mangler Nolito ikke på listen?
Logged

welbz is dat guy

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1499: 14 Dec 2011, 14:48 »

Det kan man sørme også. Men er den ikke mangelfuld? Mangler Nolito ikke på listen?

Der er ingen tilbagekøbsklausul på Nolito. Han havde kontraktudløb. Der er til gengæld tilbagekøbsklausul på Jeffrén. Derudover kan jeg lige umiddelbart huske at der er på Alberto Botía, Oriol Romeu og naturligvis også Bojan.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 98 99 [100] 101 102 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010