home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Sep 2024, 22:40 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 733 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451393 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #825: 08 Feb 2011, 21:07 »

I øvrigt havde Zonal Marking en super god artikel om Dani Alves forleden, hvor hans store betydning for vores spil er i fokus. Der bliver også sat ord på hans defensive kvaliteter som rigtig mange overser - her er der naturligvis især tale om hans fantastiske presspil, som han kan udøve i samtlige 90 minutter. Han er en utrættelig spiller, ligesom Pedro er det. At han er så farlig offensiv har også gjort at mange modstandere har forsøgt at dæmme op for ham ved at sætte en venstreback på banen som egentlig venstrekant - her nævnes eksemplerne Jeremy Mathieu (Valencia) og Cristian Chivu (Inter). Senest kunne man dog også opleve Atlético Madrid forsøge sig med dette, da man brugte Filipe Luís på venstrekanten og lod de mere rutinerede kræfter, i form af anfører Antonio López, tage sig af venstrebacken.

Det er altid interessant at læse Zonal Markings artikler, for de formår ofte at sætte ord på mange af de ting, som vi egentlig selv tænker med har svært ved enten at argumentere for eller sætte ord på. Zonal Marking sørger altid for begge, med argumentationen i form af statistikker og dybdegående analyser.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #826: 08 Feb 2011, 21:10 »

Ja, Messi bruger sin teknik bedre lige nu, men jeg er også United mand, så synes Ronaldo var bedst da han spillede i Manchester..  Tunge
Logged


Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #827: 08 Feb 2011, 21:14 »

Jeg synes Ronaldo har den bedste teknik, nogensinde, det han kan med en bold er noget unikt, men pt. er Messi bedre end ham

Der er mange der kan hvad Cristiano Ronaldo kan med en bold. Ronaldinho, blot for at nævne en der ligger lige til højrebenet (venstrebenet for Messi). Der er få der forstår at bruge det i en kamp, men der er mange der kan hvad han kan. Det samme gør sig gældende for Messi, men i hans tilfælde er der endnu færre der forstår at udnytte det ligeså effektivt som Messi gør det. Du ser ofte en spiller lave en step-over, for det er en ganske elementær og populær finte, som også ofte fungerer. Du ser sjældent en mand forsøge sig med at kaste skulderen til den ene side og så tage et træk til den anden. Det er ikke sværere at lave end en step-over, men det er sværere at integrere i sit spil, for hvornår skal du bruge finten og hvordan? Det er de færreste der tør forsøge sig, for det virker som så let og overskuelige en finte, at man fristes til at tro at det er de færreste forsvarsspillere der rent faktisk bider på krogen. Cristiano Ronaldo er vanvittigt dygtig til at lave finter med bolden og spille den på de mest spektakulære måder du kan tænke dig til - Messi er vanvittig dygtig til at udnytte sit lave tyngdepunkt og bruge kroppen til at snyde sin direkte modstander. Hvad der er sværest vil jeg lade jer selv vurdere - I kan jo selv foretage nogle forsøg næste gang I skal spille en fodboldkamp. Pointen er dog, at hvad de begge gør ikke i sig selv er ualmindeligt svært, men det de begge gør er meget svært at integrere i sit egentlige spil på banen.
« Seneste Redigering: 08 Feb 2011, 21:16 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #828: 08 Feb 2011, 21:18 »

Håber godt nok at Alves forlænger med os, alt andet vil være en svækkelse! Forlegen
« Seneste Redigering: 08 Feb 2011, 21:21 af Messi1987 » Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #829: 08 Feb 2011, 21:30 »

Der er mange der kan hvad Cristiano Ronaldo kan med en bold. Ronaldinho, blot for at nævne en der ligger lige til højrebenet (venstrebenet for Messi). Der er få der forstår at bruge det i en kamp, men der er mange der kan hvad han kan. Det samme gør sig gældende for Messi, men i hans tilfælde er der endnu færre der forstår at udnytte det ligeså effektivt som Messi gør det. Du ser ofte en spiller lave en step-over, for det er en ganske elementær og populær finte, som også ofte fungerer. Du ser sjældent en mand forsøge sig med at kaste skulderen til den ene side og så tage et træk til den anden. Det er ikke sværere at lave end en step-over, men det er sværere at integrere i sit spil, for hvornår skal du bruge finten og hvordan? Det er de færreste der tør forsøge sig, for det virker som så let og overskuelige en finte, at man fristes til at tro at det er de færreste forsvarsspillere der rent faktisk bider på krogen. Cristiano Ronaldo er vanvittigt dygtig til at lave finter med bolden og spille den på de mest spektakulære måder du kan tænke dig til - Messi er vanvittig dygtig til at udnytte sit lave tyngdepunkt og bruge kroppen til at snyde sin direkte modstander. Hvad der er sværest vil jeg lade jer selv vurdere - I kan jo selv foretage nogle forsøg næste gang I skal spille en fodboldkamp. Pointen er dog, at hvad de begge gør ikke i sig selv er ualmindeligt svært, men det de begge gør er meget svært at integrere i sit egentlige spil på banen.

Det er jeg faktisk ret enig i!..  Smiley
Logged


xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #830: 08 Feb 2011, 21:34 »

Ronaldo har på ingen måde samme teknik som Messi. Han har meget længere træk, kæmpestore bevægelser når han dribler også skal han have langt større tilløb når han skyder. Når messi dribler klistrer bolden til hans fødder, han laver små fikse driblinger og skal næsten ikke bruge noget plads til at skyde!
Synes igen du tager fejl. Som de andre siger har Ronaldo enten ligeså meget teknik, eller mere. Det med tilløb, så kan Cristiano sagtens score uden tilløb, tjek bare det mål han scorede her i weekenden. Stor i bevægelserne? - maybe, men han kommer stadig forbi sin modstander, og det er ikke altid Ronaldo tager kilometer lange træk. Han plejer at tage et langt træk når han har passeret sin modstander, hvilket jeg ikke har set Messi gøre endnu, fordi han hen på den lange distance, ikke er så hurtig som Ronaldo. Jeg har ikke sagt Messi er langsom, bare ikke ligeså hurtig. De har begge en teknik fra en anden verden, de bruger på hver deres måde, men at sige Ronaldo er klodset og ikke er i nærheden at have den samme teknik som Messi, er hen i vejret synes jeg.
Logged

Hala Madrid!

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #831: 09 Feb 2011, 05:59 »

Der er mange der kan hvad Cristiano Ronaldo kan med en bold. Ronaldinho, blot for at nævne en der ligger lige til højrebenet (venstrebenet for Messi). Der er få der forstår at bruge det i en kamp, men der er mange der kan hvad han kan. Det samme gør sig gældende for Messi, men i hans tilfælde er der endnu færre der forstår at udnytte det ligeså effektivt som Messi gør det. Du ser ofte en spiller lave en step-over, for det er en ganske elementær og populær finte, som også ofte fungerer. Du ser sjældent en mand forsøge sig med at kaste skulderen til den ene side og så tage et træk til den anden. Det er ikke sværere at lave end en step-over, men det er sværere at integrere i sit spil, for hvornår skal du bruge finten og hvordan? Det er de færreste der tør forsøge sig, for det virker som så let og overskuelige en finte, at man fristes til at tro at det er de færreste forsvarsspillere der rent faktisk bider på krogen. Cristiano Ronaldo er vanvittigt dygtig til at lave finter med bolden og spille den på de mest spektakulære måder du kan tænke dig til - Messi er vanvittig dygtig til at udnytte sit lave tyngdepunkt og bruge kroppen til at snyde sin direkte modstander. Hvad der er sværest vil jeg lade jer selv vurdere - I kan jo selv foretage nogle forsøg næste gang I skal spille en fodboldkamp. Pointen er dog, at hvad de begge gør ikke i sig selv er ualmindeligt svært, men det de begge gør er meget svært at integrere i sit egentlige spil på banen.
Du snakker finter, jeg snakker teknik? crazy Men er helt enig med dig omkring deres finter!

Men lad os da lige tage driblingen så. Lionel Messi er virkelig på hjemmebane når det gælder driblingen. Messi kan sidde den ene spiller efter den anden som ikke er set sinde Maradona (Derfor folk sammenligne de 2 så meget). Messis tyngdepunkt gør ham istand til at skifte retning i vanvittig høj fart samme tid men at hans evne til at varierer gør han istand til at lave finter og temposkift samme tid med. Samme tid med at Messi teknik gør at han ikke behøver mere end en halv meter for at kunne drible sig fri af selv den mest tætsiddende markering og han kan gå både venstre og højre om sin modspiller. Han er desuden fænomenal til at dække bolden med kroppen, så det nærmest er umuligt at sætte en tackling ind. Cristiano Ronaldo behøver langt mere plads og hans driblinger er længere end Lionel Messis. Ronaldo har slet ikke evnen tyngdepunkt og varierer!!
« Seneste Redigering: 09 Feb 2011, 06:37 af Messi1987 » Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #832: 09 Feb 2011, 14:31 »

Du snakker finter, jeg snakker teknik? crazy Men er helt enig med dig omkring deres finter!

Men lad os da lige tage driblingen så. Lionel Messi er virkelig på hjemmebane når det gælder driblingen. Messi kan sidde den ene spiller efter den anden som ikke er set sinde Maradona (Derfor folk sammenligne de 2 så meget). Messis tyngdepunkt gør ham istand til at skifte retning i vanvittig høj fart samme tid men at hans evne til at varierer gør han istand til at lave finter og temposkift samme tid med. Samme tid med at Messi teknik gør at han ikke behøver mere end en halv meter for at kunne drible sig fri af selv den mest tætsiddende markering og han kan gå både venstre og højre om sin modspiller. Han er desuden fænomenal til at dække bolden med kroppen, så det nærmest er umuligt at sætte en tackling ind. Cristiano Ronaldo behøver langt mere plads og hans driblinger er længere end Lionel Messis. Ronaldo har slet ikke evnen tyngdepunkt og varierer!!

Driblinger hører også inden under teknik, da det er et vidt begreb.

Jeg er slet ikke enig med dig, endnu en gang.

Ronaldo's teknik er fuldstændig eminent, ligesom Messi's er det. Ronaldo er konstant udfordrende overfor sine modspillere, da hans gå på mod er helt fantastisk. Hans evne til, at iscenesætte sig selv og hans måde at gøre tingene på egen hånd, har jo dyb respekt for. Du ved aldrig hvor du har manden henne, da han kan deltage i stort set alle områder af spillets facetter.

Messi er fremragende til, at iscenesætte sig selv og andre, via Barcelonas flotte kombinationsspil. Han er også meget udfordrende, men på en helt anden måde. Han laver de små hurtige træk, som er utrolig effektivt for ham, da han er let, lille og hurtig. Hans blik for spillet er fantastisk, da han har en utrolig god forståelse for sine medspillere i Barcelona.

Det med at Ronaldo ikke varierer sine driblinger er helt hen i vejret! Han er netop meget kreativ og opfindsom i sine træk, selvom det er meget de samme driblinger. På trods af at hans modspillere kender til "step-over" finterne osv. kan han sagtens afdrible sin modspiller, da hans tekniske niveau er fra en anden planet.
Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #833: 09 Feb 2011, 14:48 »

Du snakker finter, jeg snakker teknik? crazy Men er helt enig med dig omkring deres finter!

Men lad os da lige tage driblingen så. Lionel Messi er virkelig på hjemmebane når det gælder driblingen. Messi kan sidde den ene spiller efter den anden som ikke er set sinde Maradona (Derfor folk sammenligne de 2 så meget). Messis tyngdepunkt gør ham istand til at skifte retning i vanvittig høj fart samme tid men at hans evne til at varierer gør han istand til at lave finter og temposkift samme tid med. Samme tid med at Messi teknik gør at han ikke behøver mere end en halv meter for at kunne drible sig fri af selv den mest tætsiddende markering og han kan gå både venstre og højre om sin modspiller. Han er desuden fænomenal til at dække bolden med kroppen, så det nærmest er umuligt at sætte en tackling ind. Cristiano Ronaldo behøver langt mere plads og hans driblinger er længere end Lionel Messis. Ronaldo har slet ikke evnen tyngdepunkt og varierer!!
Jeg har sagt det en gang og siger det igen:

Synes igen du tager fejl. Som de andre siger har Ronaldo enten ligeså meget teknik, eller mere. Det med tilløb, så kan Cristiano sagtens score uden tilløb, tjek bare det mål han scorede her i weekenden. Stor i bevægelserne? - maybe, men han kommer stadig forbi sin modstander, og det er ikke altid Ronaldo tager kilometer lange træk. Han plejer at tage et langt træk når han har passeret sin modstander, hvilket jeg ikke har set Messi gøre endnu, fordi han hen på den lange distance, ikke er så hurtig som Ronaldo. Jeg har ikke sagt Messi er langsom, bare ikke ligeså hurtig. De har begge en teknik fra en anden verden, de bruger på hver deres måde, men at sige Ronaldo er klodset og ikke er i nærheden at have den samme teknik som Messi, er hen i vejret synes jeg.
Logged

Hala Madrid!

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #834: 09 Feb 2011, 15:11 »

Synes det er svært at sige hvem der er den bedste. Selvom Messi lige er blevet kåret til den bedste og jeg selv er barca fan. Man kan ikk tage fra Ronaldo at han er uerstatelig for ethvert hold. Man kan sige at Ronaldo passer bedst i Madrid end i Barca, pga deres spillestil. Ved ikke om han har tålmodigheden til at spille barcas spil, men hvorfor skulle han også have det når han ikk spiller der? Ligeledes passer Messi kanon ind i Barcas system, da han er rigtig god til at iscenesætte sine medspillere og gøre dem bedre.

Messi kræver ikke så meget plads som Ronaldo hvad angår driblinger og finter. Når Barca spiller, trækker modstanderen sig altid idiotisk dumt så langt tilbage på banen, at det bare er spørgsmål om tid før der bliver scoret. Fordi de har bolden så meget. Her står de meget kompakt og der kan jeg få mine spørgsmåltegn ved om Ronaldo kan gøre det samme som Messi, når han dribler sig, eller spiller et-to kombinationer omgivet af 4-5 modstandere. Omvendt vil Ronaldo nok være bedre når modstanderne er lidt mere spredt, hvor han kan udnytte sin hurtighed og tage lange træk forbi modstanderen. Real spilller mere på at lokke modstanderne lidt frem og så tage dem på hurtigheden.

Svært at vurdere? Det er en smags- eller fansag at vurdere den bedste. Jeg hælder mest til Messi, men er som sagt også Barca fan. Spørgsmålet er lige så svært som at sige hvem der er mest vigtig af en forsvar eller midtbane?

Vurder selv  Wink
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #835: 09 Feb 2011, 15:53 »

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-37234756:messi-og-ronaldo-i-direkte-duel.html

Her er tv2 bud Smiley Svaret er 4-0 til Messi, som i kan se i linket Wink

Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #836: 09 Feb 2011, 16:01 »

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-37234756:messi-og-ronaldo-i-direkte-duel.html

Her er tv2 bud Smiley Svaret er 4-0 til Messi, som i kan se i linket Wink



And so what!?...

Statistikker fortæller ikke udelukkende hvem der er bedst.
Logged

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #837: 09 Feb 2011, 16:08 »

Tænk i overhovedet gider tage snakken om Messi med ham, så hellere skyde sig selv i hånden xx antal gange.
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #838: 09 Feb 2011, 23:39 »

God landskamp af Messi er til aften, Messi ownet Ronaldo og Portugal! Han er virkelig ved og fører sit spil over på landsholdet efter Maradona blev fyret.

Nu er der ikke så langtid til Arsenal kamp, glæder mig Smiley
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #839: 10 Feb 2011, 00:10 »

Jeg så desværre kun 10 minutter af kampen, men der nåede jeg da at se ham - altså Messi - lave et flot oplæg til di María. Brugerne på Goal.com er dog tilsyneladende efter ham, så helt god kan han vel ikke have været - men omvendt er et mål og en assist vel ikke noget man kan klage over? Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010