home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1041 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451108 gange)
anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #600: 21 Jan 2011, 15:53 »

Et Chelsea hold i topform er slet ikke så langt fra Barca som du gør det til. De er fantastiske i topform og imo verdens bedste hold. Jeg er til dels enig med Jakob E, Lampard er fantastisk, og en af verdens fem bedste spillere i topform.
Det Barcelona hold man har set i den her sæson, har været så langt bedre end alle andre, det kan ikke diskuteres. Jeg skrev lige pt. er selv et Chelsea hold i topform, ikke tæt på Barcelonas niveau. Det kan dog sagtens ændre sig, men pt. er Barcelona bare langt bedre end alle andre hold.

Edit: Hvordan kan en man som ikke har været på Messi, Ronaldo, Xavi eller Iniesta niveau de seneste 2-3 år være verdens bedste?. Jaja, engang var han en af verdens allerbedste, men nu er der 10-12 spillere som er bedre end den mand.
« Seneste Redigering: 21 Jan 2011, 15:55 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #601: 21 Jan 2011, 15:54 »

Chelsea i topform og Barca som de er nu er meget lige. Jeg ser dog stadig Chelsea som en smule bedre.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #602: 21 Jan 2011, 15:56 »

Chelsea i topform og Barca som de er nu er meget lige. Jeg ser dog stadig Chelsea som en smule bedre.

Men er Barcelona i topform lige nu? Er Chelsea? Hvordan vil du egentlig bedømme hvorvidt et hold er i topform eller om det blot er deres reelle niveau?
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #603: 21 Jan 2011, 15:59 »

Chelsea i topform og Barca som de er nu er meget lige. Jeg ser dog stadig Chelsea som en smule bedre.
Åh nej, endnu en Chelsea fan, som ikke kan se andre hold end dem. Barcelona's niveau pt. er så vanvittig højt, og måske det bedste hold i dette årti.
Logged

Liverpool F.C

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #604: 21 Jan 2011, 16:00 »

Det Chelsea hold man så i starten af denne sæson og det man så sidste sæson.
Det barca hold man ser nu.

Det vurderer jeg er deres reele niveau.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #605: 21 Jan 2011, 16:01 »

Åh nej, endnu en Chelsea fan, som ikke kan se andre hold end dem. Barcelona's niveau pt. er så vanvittig højt, og måske det bedste hold i dette årti.

Jeg kan godt se Barca´s sindsygt høje niveau. Men jeg mener stadig at det Chelsea hold man så sidste sæson var på niveau.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #606: 21 Jan 2011, 16:07 »

Det Chelsea hold man så i starten af denne sæson og det man så sidste sæson.
Det barca hold man ser nu.

Det vurderer jeg er deres reele niveau.

At bruge sidste sæson som grundlag når du vurdere et holds nuværende reelle styrke er i mine øjne uholdbart. Mig bekendt er det længe siden at Chelsea for alvor har spillet en god kamp, hvis vi ser bort fra 7-0 sejren over Ipswich lige for nylig. Vi skal vel næsten helt tilbage til den 3. oktober, da man slog Arsenal 2-0. Siden har det jo været alt andet end imponerende med uafjort mod Aston Villa, Newcastle, Tottenham, Everton og endnu en gang Aston Villa, samt nederlag til Liverpool, Sunderland, Birmingham, Arsenal og Wolverhampton. Deres niveau i denne sæson har været ekstremt ustabilt. Nuvel, de har været ramt af en del skader, men det er også en del af spillet som man på forhånd bør tage højde for.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #607: 21 Jan 2011, 16:07 »

Det Chelsea hold man så i starten af denne sæson og det man så sidste sæson.
Det barca hold man ser nu.

Det vurderer jeg er deres reele niveau.

Det Chelsea hold havde tidernes nemmeste kampprogram.
Logged

19-18!

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #608: 21 Jan 2011, 16:14 »

Jeg kan godt se Barca´s sindsygt høje niveau. Men jeg mener stadig at det Chelsea hold man så sidste sæson var på niveau.
Chelsea var rigtig, rigtig gode sidste sæson, men United var ikke langt fra at snuppe mesterskabet. Barcelona fik et historisk højt antal point i La liga sidste år, og spillede fremragende. I sidste sæson var Barcelona også stærkere rent spillemæssigt.
Hurtig sammenligning af de to hold:
Valdes vs Cech: Lige duel. Valdes er blevet en klasse keeper, og Cech er en klasse keeper.
Bosingwa? vs Alves: Hvem bruger Chelsea mest på højrebacken? Bosingwa, Ivanovic?. Alves er langt bedre end Chelsea's højre back, det kan man ikke være uenig i.
Puyol - Pique vs Alex - Terry. Pique og Vidic er de to bedste midterforsvare i verden, og Pique er en del bedre, både defensivt og offensivt end Alex og Terry er. Puyol er stærk defensiv, og på niveau med både Alex og Terry. På den position vinder Barcelona også.
Cole vs Abidal. Cole vinder der.
Anelka - Malouda vs Pedro - Messi. Messi langt bedre end dem begge, Pedro bedre end dem begge. Anelka, gammel og dårlig. Malouda, halvgammel og god. Messi vanvittig og ung. Pedro rigtig god, og ung.
Lampard - Essien - Mikel (Ramires) vs Xavi - Iniesta - Busquets. Xavi og Iniesta er bedre end alle Chelsea's midbanespillere. Busquets bedre end Mikel, og på niveau med Essien. En klar sejr til Barcelona, igen.
Villa vs Drogba. To forskellige typer, og 2 angribere på samme niveau. Villa er pt. bedre.

Sammenspillet: Det sammenspil Barcelona har, er vildt. Barcelona er bedre sammenspillet end Chelsea er, og er derfor også en bedre hold.
Logged

Liverpool F.C

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #609: 21 Jan 2011, 16:32 »

Cech-Valdes: Uafgjort, to klassemålmænd.
Bosingwa-Alves: Alves er bedst, selvom Bosingwa også er rigtig god.
Terry/Alex-Pique/Puyol: Pique verdens bedste stopper, men Puyol er ikke så god som Terry, Alex er tæt på Puyol. Uafgjort.
Cole-Abidal: Cole bedst.
Mikel-Busquets: Mikel er blevet en verdensklassespille r i løbet af sidste og denne sæson. Mikel er bedre.
Essien/Lampard-Xavi/Iniesta: Forskellige spillertyper, men Xavi/Iniesta vinder.
Anelka-Messi: Messi
Malouda-Pedro: Malouda er imo bedre, Pedro har hurtigheden på hans side ellers er Malouda bedst.
Drogba-Villa: Jeg har altid syntes at Drogba var verdens bedste angriber, men Villa er også klasse. Uafgjort.

4-4
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #610: 21 Jan 2011, 16:36 »

Det er jo hvad man foretrækker, og disse sammenligninger kan man ikke bruge til noget som helst. Chelsea spiller direkte og fysisk fodbold, og Ancelotti har formået at gøre det flot. Barcelona spiller korte pasninger, og teknisk fodbold. Det er en smagssag, og du kan ikke bare sige det ene er bedre end det andet. Det er din holdning, men der er intet facit. Jeg er slet ikke enig i dine valg, men sådan er det jo. Jeg synes Chelsea var bedre end Barcelona sidste sæson, og Barcelonas mange point skyldes La Ligas svaghed i forhold til Premier League. Jeg synes Mikel er langt bedre end Busquets, og om du foretrækker Lampard og Essien eller Xavi og Iniesta er igen en smagssag. Jeg tager den første konstallation. Jeg synes også Malouda er bedre end Pedro, og Cech bedre end Valdes. Men sådan er det jo nok engang.

Desuden synes jeg Lampard har været på højde med Xavi og Iniesta de seneste år. 22 mål i Premier League sidste år, siger det meste.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #611: 21 Jan 2011, 16:40 »

Rent principielt er jeg uenig i at man kan sammenligne to hold på den måde du gør der, anders100. Nogle spillere komplimenterer hinanden bedre end andre, da fodbold er en holdsport, så at sætte det op spiller mod spiller finder jeg decideret forkert. Når nu du alligevel har gjort det, er der en ting jeg hæfter mig ved, nemlig at du så koldt konstaterer at Cole er en bedre venstreback end Abidal. Jeg ved ikke om jeg vil sige at jeg er direkte uenig, men den er godt nok på spidsen i mine øjne. Abidal er for mig at se en langt mere solid og knapt så flagrende back som Cole. Den kan vendes om med hensyn til Ivanovic og Alves, hvor Ivanovic er langt bedre i defensiven end Alves. Dog har jeg hæftet mig meget ved Abidal de sidste måneder når jeg har set Barcelona spille - forstået på den måde at jeg har holdt rigtig godt øje med ham. At Abidal skulle være dårlig offensivt er en skrøne af dimensioner. Han går faktisk ofte med frem - ikke ofte sammenlignet med Alves, men ofte sammenlignet med så mange andre backs. Forskellen på ham og så eksempelvis Cole, er bare den at Abidal ikke forsøger noget specielt såsom en dribletur til baglinjen, et tidligt indlæg eller en farlig aflevering ind i banen. I stedet vil han langt heller spille bolden på tværs eller bagud, og så i stedet sørge for at bolden forbliver på Barcelona-fødder. Man kan argumentere for at det er en kedelig måde at spille på, men som de fleste ved er det bare lige netop sådan Guardiola gerne vil spille. Og netop her kommer min pointe med at det grundlæggende er forkert at sammenligne to hold ved at tage dem spiller for spiller. Abidal passer perfekt ind i Barcelonas system og giver den balance der sandsynligvis ville mangle, hvis man havde ligeså farverig og sprudlende en back i venstresiden, som man har i højresiden. Kig i stedet på hvordan holdet fungerer som helhed, hvordan holdets spillere komplimenterer hinanden og hvorvidt holdets løbemønstre stemmer overens med den måde man gerne vil spille på. Ikke nok med at det er langt mere interessant at lave netop denne slags sammenligninger, så danner det altså også et langt mere realistisk billede af holdet end ellers. Jeg ved godt at du har taget et enkelt kriterie med til sidst du kalder for 'Sammenspillet', men som sagt mener jeg stadig er det er forkert at sammenligne to hold på denne måde.

Edit: Jeg vil også opfordre dig, pepsigiggs, til at læse ovenstående.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #612: 21 Jan 2011, 17:36 »

Vil lige dele denne fantastiske video med jer:

http://www.youtube.com/v/Th99SogwdKU

Så elegant en spiller er vel ikke set siden Zidane og inden da Laudrup. Det ser så legende let ud.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #613: 21 Jan 2011, 17:40 »

Vil lige dele denne fantastiske video med jer:

http://www.youtube.com/v/Th99SogwdKU

Så elegant en spiller er vel ikke set siden Zidane og inden da Laudrup. Det ser så legende let ud.
Iniesta - Når fodbold bliver til kunst Smiley
 
Logged

fckfanen4ever
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #614: 21 Jan 2011, 17:43 »

Vil så gerne dele den her med jer Opstemt http://www.youtube.com/v/XHOkE14XHwg
Logged

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010