home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:14:41 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
01 Okt 2024, 19:15 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 531 Gæster Online.

Indlæg: 1132891 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 135 136 [137] 138 139 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452981 gange)
hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2040: 28 Apr 2013, 10:08 »

Vi mangler seriøst en som Daniel agger. Han bomber mål i og er syg i defensiven, meget bedre end de nuværende.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2041: 28 Apr 2013, 11:31 »

Vi mangler seriøst en som Daniel agger. Han bomber mål i og er syg i defensiven, meget bedre end de nuværende.

Han har 3 Premier League mål?
Logged

Manchester United

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2042: 29 Apr 2013, 11:21 »

Jeg forstår stadig ikke, hvorfor Barcelona ikke valgte at gå benhårdt efter Thiago Silva for bare et år tilbage.
Manden er verdens bedste forsvarsspiller og han ville virkelig passe ind i Barcelona, specielt med hans kølighed og boldbesiddende egenskaber.
Dog tror jeg næppe, at PSG har særlig meget lyst til slippe ham. Dertil er han bare for dygtig og god. Det eneste som skulle tale for et skifte ville være de nye skatteregler i Frankrig.

Benhårdt kan ende med at blive økonomisk dumt.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2043: 01 Maj 2013, 22:29 »

Barcelona taber til en klasse modstander - men samlet at tabe 0-7 er nu alligevel ikke vanlig Barcelona standard - vi har set det i flere kampe og det virker som om Barca mangler motivation og nye ideer og når så Messi ikke er på toppen så stopper alt.

Barca skal ud og forstærke forsvaret og så skal de hente en anden top angriber - Neymar kunne det godt blive men er han reelt det Barca mangler ?

Logged

YNWA

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2044: 01 Maj 2013, 22:35 »

Barcelona taber til en klasse modstander - men samlet at tabe 0-7 er nu alligevel ikke vanlig Barcelona standard - vi har set det i flere kampe og det virker som om Barca mangler motivation og nye ideer og når så Messi ikke er på toppen så stopper alt.

Barca skal ud og forstærke forsvaret og så skal de hente en anden top angriber - Neymar kunne det godt blive men er han reelt det Barca mangler ?

Helt enig. Jeg synes også, at der mangler noget andet end Messi i Barca. Det kommer i allerhøjeste grad til udtryk i disse kampe (ved godt han var med i tirsdags, men han var vel småskadet). Samtidigt kunne Messi måske få lidt mere råderum deroppe, så det kunne være godt. Om det er Neymar eller en andren har jeg faktisk ingen anelse om, men noget mangler der i hvert fald.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2045: 01 Maj 2013, 22:38 »

Det er bare en dybt åndsvag diskussion?
Når Messi ikke stråler som han plejer, så har han medspillere som Villa, Xavi, Iniesta, Sanchez, Pedro, Fabregas, Alves ?

Det kan simpelthen ikke være rigtigt at spillere med så enorm klasse, ikke evner at svinge takstokken fordi en holdkammerat ikke rammer formen. Folk bliver ved med at tale om at der mangler alternativer til Messi hvis han ikke shiner, men de her spillere jeg nævner er jo fra nogle af de øverste hylder.

Jeg synes det falder tilbage på træneren. Har sagt det før, men Vilanova er og bliver jeg ikke imponeret af. Han er på ingen måde en værdig arvetager til Guardiola, og at tabe 7 fucking 0 med det hold han har til rådighed i en CL semifinale, burde alene være nok til at blive fyret. Det er en skandale og en skamplet.

Ikke hans skyld alene, men han har hovedansvaret i mine øjne.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2046: 01 Maj 2013, 22:43 »

I mine øjne mangler Barca meget for at komme på toppen af europæisk fodbold igen. Forsvaret er slet ikke godt nok, specielt centralt, de mangler nogle kreative spillere med nye ideer til at supplere Messis suverænitet, og så er det tydeligt, at aldrende spillere som Xavi, Alves og Villa, for at nævne nogle, har tabt niveau. Derudover er jeg personligt overhovedet ikke overbevist om, at Villanova er dygtig nok til at lede en klub af Barcas kaliber, og om han har overskuddet, hans sygdomsforløb taget i betragtning. Tanken er romantisk, men er han god nok? Jeg har min tvivl. Desuden synes jeg det er alarmerende for Barca, at de aldrig har nogen plan B. Der er kun en gameplan, og den fungerede tydeligvis ikke mod velforbedte og suveræne Bayern, og så havde man ganske enkelt ikke nogen reserveplan at sætte i værk.

Måske skal Brian Laudrups vanvittige FM-scenarie med Lloris, Thiago Silva, Neymar og Cavani være løsningen, hvis altså Barca-ledelsen pludselig skulle begynde at skide penge på direktionsgangene.

Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2047: 01 Maj 2013, 22:46 »

Siden vi tabte ligaens El Clasico har spillet ikke rigtigt været godt, og mod PSG så man det også. Så det hang lidt i luften - selvom vi var mange som håbede på at Barca ville vise gnisten som fra Milan, så var det ingen overraskelse at Bayern kom frem til så meget. Så nederlagene mod Chelsea og Inter har været hårdere end det her - på trods af cifrene. En ting er sikkert: Vi trænger til gevaldige udskiftninger, for for fanden hvor er der mange der bare virker trætte og mætte. Men med alle de titler de spanske spillere har vundet over de seneste 5 år, så er det måske ikke så overraskende.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2048: 01 Maj 2013, 22:52 »

Xavi, Iniesta, og Villa har bare stadig et niveau. Specielt de to første. Om de så er 40 år vil deres fodboldhjerne altid kunne få dem til at sætte et angreb op. Ingen af dem har nogensinde været hurtige eller accelererende spillere. De lever på deres touch og evner til at behandle bolden, og den bliver jo ikke dårligere med årene.

Problemet for mig er bevægelse. Få år tilbage da Barca var helt suveræne var deres bevægelse markant større end i dag. Spilllere kom løbende fra alle sider, i overlap, løb ind i banen, løb i boksen, løb bagud i feltet, backsene kom flyvende. Det ser man ikke i dag.

Der spilles meget, og kampene kontrolleres egentlig fint, men når der skal skabes noget virker det som om man har skrottet sit koncept med 1.gangs afleveringer, aggressive løb for boldholderen fra alle sider, AGGRESSIVT pres på boldholderen hvor en modspiller fik savet kroppen af hvis han holdt bolden over 3 sekunder omkring eget felt. I stedet vælger man en stereotyp spilfilosofi som er defensivt tænkende uden specielt mål for at skabe chancer, langsomt spillet, og med et ensidigt fokus på at give Messi bolden, og så satse på at han sætter de sædvanlige 3 mand og banker den op i krogen.

Man glemmer fuldkommen at man har så mange andre spillere der kan så meget på egen hånd, og det virker ganske enkelt som om de ikke længere får den kreative frihed. Seriøst giv en mand som Sanchez ordrer på at udfordre, og manden ville sætte alt.

Brækker mig over at se så mange gode spillere blive låst fast i et koncept, fordi man har en spiller som man bilder sig selv ind at man ikke kan uden. Ved det lyder hårdt, men lad Messi få en skade i en hel sæson, så skal i bare se hvordan Barcelona ville finde ud af at bruge det verdensklassemateri ale de har.
« Seneste Redigering: 01 Maj 2013, 22:55 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2049: 01 Maj 2013, 23:00 »

Tito skal på ingen måde fyres. Der er adskillige faktorer, der har gjort forholdene i løbet af sæsonen alt andet end optimale for ham, for holdet og for klubben.

For det første har manden altså haft kræft og har været igennem en møghamrende hård behandling. Det er klart at det har tæret på kræfterne og det er klart at fodbold ikke har været øverste prioritet i den periode. Det er også sådan det skal være, når man bliver udsat for så frygtelig en sygdom.

Dernæst har det været et helt enormt stort antal skader. Spillerne er faldet som fluer i en fryseboks, for lige at hugge et citat fra Mader/Leth, og det har især været hårdt for backkæden, hvor der nærmest kun har været 2 eller 3 spillere tilgængelig i midterforsvaret ad gangen.

Dertil kommer det chok det unægteligt var, at Valdés har valgt ikke at forlænge sin kontrakt og at han ønsker at forlade klubben. Han er en kulturbærer på holdet og en central figur i omklædningsrummet. Ikke at jeg tror at der er opstået kold luft mellem ham og de andre 'store' i omklædningsrummet, men det må unægteligt have sat sine spor i forholdet mellem dem. Det er, interessant nok, også primært efter denne udmelding, at spillet for alvor begyndte at falde fra hinanden.

Afslutningsvis har Tito været under et fuldstændig uforståeligt pres, alene fordi han er den første træner 'efter Pep-æraen'. Det viser også bare hvor stor en træner Pep er og hvor fantastisk det han udrettede i klubben var.

De fleste af ovenstående punkter, er problemer der kan rettes op på, på den ene eller den anden måde. Det første problem har allerede løst sig, forudsat at Tito er helt rask og ikke får nogle tilbagefald, hvilket selvfølgelig ville være katastrofalt og tragisk for ham. Det andet problem skal løses ved at hente et par nye spillere og simpelthen gøre truppen bredere. Der er brug for mere rotation mellem endnu flere spillere, hvis det skal holde i en hel sæson hvor der spilles i omegnen af 60 kampe i alt. Det sidste problem er på sin vis også løst, for han formår trods alt, formentlig, at vinde ligaen i sin første sæson.

Det sværeste problem at løse, er problemet med at Valdés vil væk. Han er skræddersyet til klubben og spillestilen, fordi han er så forbandet skarp i en mod en situationer, hvilket ofte er den slags chancer man ender med at give modstanderen, når man spiller med så høj en baglinje og så offensivt et mind-set. Medmindre man selvfølgelig bliver domineret på samme måde, som man blev det i dag og i sidste uge. Det er stort tab, alene fordi han er en vigtig mand at have i omklædningsrummet, men selvsagt også fordi det er svært at finde et match der er ligeså godt som Valdés-matchet er i forhold til Barcelona.

Med det sagt er attituden for tiden dog fuldstændig uacceptabel. Hvordan de kan være sig selv bekendt, ved jeg virkelig ikke, men flere af spillerne skulle virkelig skamme sig. Cesc løber rundt for gang nummer 100 i denne sæson og piller næse, og så begynder han gudhjælpemig at lave vilde glidende tacklinger i 89. minut ved stillingen 0-3. Hvad fanden er idéen i det? Piqué var, højst overraskende, den eneste der for alvor viste lidt gejst i løbet af kampen. Noget tænding og noget vildskab. Nok skal der gerne spilles pænt fodbold i Barcelona, men man skal fandeme også kunne slå fra sig og vise når man har fået nok. På dét punkt ville jeg sgu gerne låne lidt af Sergio Ramos' tænding - dog også kun lidt, for albuerne skal trods alt ikke helt ligeså højt op som de kom i går.

Jeg er hamrende frustreret lige nu. Ikke fordi vi røg ud, men på grund af ovenstående. Attituden var for svag og nærmest ikke-eksisterende. Vi manglede en kriger som Puyol, en der tør ofre sig og give lidt af sig selv.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2050: 01 Maj 2013, 23:03 »

Det er tydeligt at ALT skal igennem midten. Klart nok, når man ikke har nogen boksspiler - men! Det er SÅÅÅEÅEÅE nemt for modstanderne at pakke sig på midten. Kunne man komme igennem på kanten, aflevere den skråt tilbage til 4-5 Barca spillere, hvor af nogen bliver på kanten af feltet ville man komme frem til SÅ meget mere. Men nej - placér Messi på midten - få ham til at tiltrække 6 spillere - ødelæg det for de andre. Spiller han til kanten følger modstandernes opdækninger jo bare med.. Tænk hvis man placerede ham på hans gode gamle kant, hvor han desuden har Alves til at overlappe, samtidig med at han vil tiltrække en MASSE spillere = en masse plads i modsat side!
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2051: 01 Maj 2013, 23:08 »

Du kan ikke selv se det tossede i, at flytte Messi fra den position, hvor han givetvis har spillet det bedste fodbold, der nogensinde er set?

At flytte Messi ud på kanten er ikke løsningen. Løsningen er, slet og ret, at bringe det gamle presspil tilbage. Det presspil vi praktiserede i 08-09 og det presspil som Bayern praktiserer i dag og i sidste uge. Bayerns opskrift rent defensivt i denne sæson, er mere eller mindre identisk med den defensive opskrift vi benyttede os af i 08-09 og årene umiddelbart efter.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

TMazz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2052: 01 Maj 2013, 23:09 »

Syntes bare man må tage hatten af for Bayern i år, de er skræmmende stærke over for alle hold og er uden tvivl det stærkeste hold i Europa lige nu, hvilket gerne skulle ende i en finale sejr i champions league.

Der kan være mange forklaringer om hvorfor det gik som det gik. Syntes ikke man kan tage skader som en undskyldning alene, Puyol er ikke til niveau på topplan mere, og det så vi mod Milan ude, hvor han var fejlplaceret i begge mål. Man kan ikke forvente at en ung gut til Bartra kan komme ind og styre det show i defensiven i en CHL semifinale, total stor fejl af Vilanova at vælge ham.

Et eller andet sted virker det bare som om de er helt færdige rent fysisk, de har intet at give af mere og hvad forlanger man? De har vundet alt de sidste 5 år og spillet det flotteste fodbold nogensinde set, der må komme en slags reaktion på det. Desuden er andre klubber begyndt at læse Barca og ser hvordan de skal spilles, lukker du rummet ned mellem forsvar og midtbane i en trekant, så er der intet at komme efter. Vi er ikke farlige på indlæg da vi spiller med den skide falske 9'er og ikke har en decideret angriber.

Der skal nyt blod ind på det hold! Også må vi tage revanche igen næste år.
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2053: 01 Maj 2013, 23:11 »

Du kan ikke selv se det tossede i, at flytte Messi fra den position, hvor han givetvis har spillet det bedste fodbold, der nogensinde er set?

At flytte Messi ud på kanten er ikke løsningen. Løsningen er, slet og ret, at bringe det gamle presspil tilbage. Det presspil vi praktiserede i 08-09 og det presspil som Bayern praktiserer i dag og i sidste uge. Bayerns opskrift rent defensivt i denne sæson, er mere eller mindre identisk med den defensive opskrift vi benyttede os af i 08-09 og årene umiddelbart efter.
Siger ikke han skal cementeres derude. Der er bare kampe hvor han bliver lukket ned, og er nødt til at trække ned i midtercirklen for at røre bolden og aflevere den videre. Der kunne JEG godt tænke mig at man placerer ham ude på kanten. På den måde trækker man en masse mandsopdækninger med sig, man giver ham bedre muligheder for at modtage bolden, og man skaber en masse plads i den modsatte side.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #2054: 01 Maj 2013, 23:18 »

I kampe hvor Barcelona møder hold som er helt på niveau med dem selv, kan jeg slet ikke se en ide med at lægge Messi centralt. Nej han ligger ikke som en center forward og er stillestående derinde, men der er mere plads på kanten end Centralt, og det giver taktisk set bedre mening.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 ... 135 136 [137] 138 139 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010