home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:22:54 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
01 Okt 2024, 19:15 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23429
  0 Brugere, 555 Gæster Online.

Indlæg: 1132890 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: godrejyeshwantpur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 124 125 [126] 127 128 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452799 gange)
DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1875: 27 Apr 2012, 14:34 »

Nyt blod? Måske hvis man var i krise, men det er man jo altså ikke. Spillerne har været trætte, Real Madrid har været suveræne. Det er jo ikke fordi tanken eller spillestilen er fejlet i denne sæson.

Det er farligt at skifte træner og stil, for at få nyt blod ind - tænk bare på Real Madrid og del Bosque Wink

Jeg er sgu glad nok for Tito, men jeg frygtede også virkelig, at vi fik en fætter som Valverde.

Damm jeg hader når nogle minder mig om Del Bosque.... det var en skandale da han røg ud i Madrid

At kalde Barcelona en klub i krise er det samme som at kalde Brøndby et europæisk tophold  Wink

Menindimellem har selv en klub som Barcelona brug for en træner der kan forandre og skabe ny dynamik - jeg forstår udemærket at klubben ikke henter en Villa Boas men jeg er ikke sikker på at klubben har handlet klogt denne gang - vi får se i næste sæson  Peace
Logged

YNWA

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1876: 27 Apr 2012, 14:56 »

Damm jeg hader når nogle minder mig om Del Bosque.... det var en skandale da han røg ud i Madrid

At kalde Barcelona en klub i krise er det samme som at kalde Brøndby et europæisk tophold  Wink

Menindimellem har selv en klub som Barcelona brug for en træner der kan forandre og skabe ny dynamik - jeg forstår udemærket at klubben ikke henter en Villa Boas men jeg er ikke sikker på at klubben har handlet klogt denne gang - vi får se i næste sæson  Peace
Nu er denne filosofi jo så gennemgående i Barcelona at et stilskifte aldrig vil kunne komme på tale. Den røde tråd, som DBU i så mange år har prøvet at finde herhjemme har Barcelona jo i deres ungdomsarbejde. Det er jo af samme grund at man kan hive gutter, som Cuenca, Tello og hvem der ellers er kommet op igennem ungdomsrækkerne, op og de kan gøre sig gældende med det samme. De har været vant til at spille dette system og på denne måde gennem mange år, hvis ikke alle år i FC Barcelona.

En Vilas-Boas står for noget af det samme, men jeg er virkelig glad for det blev en klubmand, som overtog. Selvom det er overraskende, så synes jeg det er en klog løsning man har valgt. Man får en mand, som kender systemet, spillerne og klubben. Derudover har Vilanova altid haft en stor finger med i spillet i det taktiske under Guardiola og generelt været en mand, som Guardiola havde stor tiltro til og dermed også lyttede meget til.

Før offentliggørelse af Vilanova havde jeg håbet på Luis Milla, som i høj grad også kender og elsker systemet, som Barcelona praktiserer. Derudover har han jo også rødder i klubben, selvom han senere skiftede til Real. Han har gjort det rigtig godt med U21-holdet i Spanien og er vel en af få, som i samme grad som Vilanova kan det taktiske i systemet til perfektion.

Derimod havde jeg frygtet Bielsa, da han aldrig rigtig har opnået resultater de helt store resultater med sine hold eller landshold. Derimod er det blevet til ligeved og næsten, hvilket jo ikke er nok for Barcelona. Samtidig synes jeg ofte Athletic har tendenser til at først prøve det direkte spil og hvis det ikke kan lade sig gøre, så spiller de bolden frem. Samtidig husker jeg også Chile for at være meget direkte i deres spil og køre på kontraen, mens de først begynder at spille bolden rundt, hvis modstanderen er kommet på plads. Derudover så har begge også haft en tendens til at tage ingen risiko i forsvaret, hvilket jo ikke kan kendetegne Guardiolas periode i Barcelona, hvor man i høj grad prøvede at spille sig ud af forsvaret og tog chancer i spillet, selvom man havde mange mand foran bolden.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1877: 27 Apr 2012, 15:52 »

Så skete det. Man havde vel set den komme, selvom jeg også sad med en tanke om, at han muligvis ville tage en sæson mere for at slutte godt af med store titler i sin afsluttende sæson.

Guardiola har været fantastisk til at videreføre Barcelonas spillestil, og har faktisk taget dem til et nyt niveau i klubben. Han har haft nogle fantastiske rammer at skabe sit værk i og jeg tror ikke, at han ville kunne gøre det samme med en anden klub. Den indsigt han havde i klubben inden han tog over var jo også enorm, og han kendte samtidig til hele konceptet. Men stor respekt for det, han har udrettet.

Tito som erstatning, - tja, han kender om nogen hele skelettet indefra. Dog ved jeg ikke, om det er en god langsigtet løsning for jer. Han har helt sikkert nogle kompetencer og har medvirket i en fantastisk stab i Barcelona. Jeg kender ikke Tito nok til og sige, om manden besidder de enorme kompetencer, det kræver af en cheftræner/manager. Det er begrænset hvor meget man kan kende til en assistent, og min egen personlige fodboldviden er heller ikke dybdeboret i Barcelonas stabs kompetencer, må jeg indrømme. Men jeg ved dog, at det kræver umådeligt meget at tage skridtet fra assistenttræner til cheftræner, og kun han kan bevise, at han magter opgaven. Rent fodboldfagligt tror jeg bestemt, at han besidder de fornødne kvaliteter, men om han evner at påtage sig hovedansvaret i en af verdens absolut største fodboldklubber nogensinde, har jeg ingen idé om. Det kræver meget mentalt og han skal være utrolig omstillingsparat og udvise lederevnen overfor truppen. Spillerne kender jo ham som Guardiolas 'håndlanger', og det er bestemt et stort spring. Spændende bliver det i hvert fald.
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1878: 27 Apr 2012, 15:57 »

Nu er denne filosofi jo så gennemgående i Barcelona at et stilskifte aldrig vil kunne komme på tale. Den røde tråd, som DBU i så mange år har prøvet at finde herhjemme har Barcelona jo i deres ungdomsarbejde. Det er jo af samme grund at man kan hive gutter, som Cuenca, Tello og hvem der ellers er kommet op igennem ungdomsrækkerne, op og de kan gøre sig gældende med det samme. De har været vant til at spille dette system og på denne måde gennem mange år, hvis ikke alle år i FC Barcelona.

Lige præcis Tello kom nu fra Espanyol i 2010, så det er ikke mange ungdomsår han har fået.
Logged

Vuelve la ilusión

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1879: 27 Apr 2012, 16:14 »

Lige præcis Tello kom nu fra Espanyol i 2010, så det er ikke mange ungdomsår han har fået.

Men nu spillede han altså 6 år i Barcelona, fra han var 11.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

HRz
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1880: 27 Apr 2012, 16:37 »

Cuenca kom da til Barca i 2009?

Fejl, han har været hos LA Masia i 2003. Kiggede bare lige FM  Forlegen
« Seneste Redigering: 27 Apr 2012, 16:39 af HRz » Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1881: 27 Apr 2012, 17:01 »

Men nu spillede han altså 6 år i Barcelona, fra han var 11.

Touché.
Logged

Vuelve la ilusión

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1882: 09 Jun 2012, 22:52 »

Sider og ser Argentina mod Brasilien, Messi er fra en anden planet.. Smiley

Edit: http://www.101greatgoals.com/gvideos/43-argentina-lionel-messi-hattrick-v-brazil/
« Seneste Redigering: 09 Jun 2012, 23:02 af Messi1987 » Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1883: 09 Jun 2012, 23:20 »

Sider og ser Argentina mod Brasilien, Messi er fra en anden planet.. Smiley

Edit: http://www.101greatgoals.com/gvideos/43-argentina-lionel-messi-hattrick-v-brazil/


Er du gal en kasse han lavede til sidst! Smiley
Hvordan spillede Neymar?
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1884: 09 Jun 2012, 23:38 »

http://www.youtube.com/v/ylrvg0hDqQE

Med alle highlight virkelig et kig værd Wink
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1885: 10 Jun 2012, 00:06 »

Det sidste mål er latterligt godt. Først er det en fryd, at han sætter Marcelo af, og derefter kender vi jo turen, og hvilken afslutning han sender afsted.
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1886: 01 Aug 2012, 04:38 »

David Villa er tilbage.. For satan, hvor jeg glæder mig til at se ham i aktion igen.. Han er én af min absolutte ynglinge på grønsværen.. Thumbs Up

Hvilken betydning får han for Barcelona og er der plads til ham i offensiven med Inesta, Messi, m.fl. sidder tungt på de pladser han kan dække?
Logged

- Veni, vidi, vici -

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1887: 01 Aug 2012, 08:34 »

David Villa er tilbage.. For satan, hvor jeg glæder mig til at se ham i aktion igen.. Han er én af min absolutte ynglinge på grønsværen.. Thumbs Up

Hvilken betydning får han for Barcelona og er der plads til ham i offensiven med Inesta, Messi, m.fl. sidder tungt på de pladser han kan dække?

Altså ifølge nedenstående artikel så betrager Vilanova ham i hvert fald som en af de spillere der kommer til at få en vigtig rolle på holdet. Kunne være super hvis Vilanova kunne få ham rigtig igang med at bombe igen Wink

http://www.fcbarcelona.dk/nyheder/nyhedsarkiv/4675-barca-afviser-gigantbud-pa-david-villa.html
Logged

FC Barcelona

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1888: 01 Aug 2012, 09:39 »

David Villa er tilbage.. For satan, hvor jeg glæder mig til at se ham i aktion igen.. Han er én af min absolutte ynglinge på grønsværen.. Thumbs Up

Hvilken betydning får han for Barcelona og er der plads til ham i offensiven med Inesta, Messi, m.fl. sidder tungt på de pladser han kan dække?
Der er selvfølgelig plads til Villa i offensiven!
Den fortrukne opstilling rent offensivt må jo lyde:

Xavi-Iniesta
Alexis-Messi-Villa

Det giver os muligheder på bænken, som Fabregas, Afellay, Pedro og Cuenca på de forreste pladser, ligesom de to første også kan afløse Iniesta eller Xavi, hvor de jo så også kommer til at slås med Thiago om spilletid. Altså giver det os dybden, som jeg savnede lidt til tider i sidste sæson, hvor mulighederne offensivt var lidt begrænsede i perioder, hvor Afellay og Villa var ude og Alexis måske lige var kommet tilbage fra skade.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1889: 12 Aug 2012, 00:13 »

Hvor meget er i villige til at give for en Barca trøje signeret af selveste Lionel Messi?
Logged

Liverpool F.C

Sider: 1 ... 124 125 [126] 127 128 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010