home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:22:54 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
01 Okt 2024, 19:15 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  1 Bruger, 502 Gæster Online.

Indlæg: 1132890 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 122 123 [124] 125 126 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452707 gange)
PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1845: 25 Apr 2012, 09:14 »

Hold kæft det er lavt at skrive sådan i en Barca tråd, samme aften som holdet er røget ud af CHL og samme uge som holdet missede ligaen. Dårlig stil.

Jeg er så træt af den ineffektivitet vi ser for tiden. Men er ligeså så glad for den support fansne på Camp Nou giver Barca når de er bagud og endda også efter Torres scoring og det blev umuligt at vinde. Det var til gengæld høj stil

Dårlig stil? Svarede bare på et indlæg min gode herre Smiley
Logged


Wulff
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1846: 25 Apr 2012, 09:20 »

Dårlig taber.. Thumbs Up
Logged

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1847: 25 Apr 2012, 09:22 »

Hvor er det bare sørgeligt, at ingen tør holde fast ved deres spilkoncept og udfordre Barca på en værdig måde.
Det der blev spillet fra Chelseas side var destruktiv og sørgelig fodbold - Det havde ikke noget som helst at gøre med hverken engelsk fodbold eller noget andet - Det var sørgeligt !
DESTRUKTIVT...
Barcelona har været holdet, som skulle besejres de seneste år, hvis man ville slå verdens bedste hold. Derfor kan det ikke forventes at hold kommer for at spille angrebsfodbold mod os. Sjældent har det været mere defensivt end hvad Chelsea har gjort over de to kampe. Det er bare svært at kritisere Chelsea for noget, når de står i finalen pga. den taktik..

Hvis man er gået ind til kampene mod Chelsea med tankerne om at de ville spille flot angrebsfodbold og angribe os i vores eget felt, så har man i den grad været naiv. Selvfølgelig ville de stille defensivt op og at de kom foran i den første kamp gjorde jo ikke det bedre. Så det er svært at blame Chelsea for deres tilgang. Det var et flot stykke defensivt arbejde, som man ikke kan rokke ved. Det ligger ganske rigtig langt fra filosofien, som Barcelona praktiserer, men at sige det er uværdigt og sørgelig tilgang er forkert. Chelsea ligger den nødvendige taktik for at komme i finalen og det kan man jo kun beundre dem for, at de formåede.

Nu skal pokaltitlen bare sikres og så skal der ses frem til næste sæson! Jeg håber i den grad at man forstærker defensiven i år, da den i flere situationer har set vaklende ud og jeg ser gerne en midterforsvarer og en venstreback komme til klubben. Det optimale vil i mine øjne være Thiago Silva og Jordi Alba. Desværre er der næppe råd til begge, så venstrebacken må komme i første række, da vi må betegne Abidal som færdig. Rent offensivt er vi jo fantastisk dækket ind og det har jo egentlig kun været på grund af skader, at vi har måtte tage store træk på folk som Messi og Alexis. Villa og Afellay er tilbage for fuld kraft fra næste sæson, hvilket giver os 7 spillere til tre pladser, hvor både Iniesta og Fabregas også kan dække en af pladserne. Midtbanen er ligeså rigtig godt dækket ind og selvom Keita forlader os til sommer, så burde vi kunne finde en afløser i interne rækker, i form af enten Dos Santos eller Sergi Roberto.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1848: 25 Apr 2012, 09:26 »

Dårlig stil? Svarede bare på et indlæg min gode herre Smiley

At skrive fodbolden vandt i dag er for mit vedkommende dårlig stil at skrive i Barca tråden samme aften holdet er røget ud af CHL.

Dårlig taber.. Thumbs Up

Heller det end at være en dårlig vinder.
Logged

FC Barcelona

bibo123
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1849: 25 Apr 2012, 09:29 »

Hold fingrene fra Alba.. Køb evt en daniel agger hvis han ikke var skadet hele tiden til det centrale forsvar
Logged

,,

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1850: 25 Apr 2012, 09:34 »

At skrive fodbolden vandt i dag er for mit vedkommende dårlig stil at skrive i Barca tråden samme aften holdet er røget ud af CHL.


Kan ikke se hvorfor Smiley Det der boldflytteri var Barcas død.. Fodbold handler om mere end spillet på banen, handler også om den rigtige taktik.. Chelsea gjorde det der skulle til.. Fodbolden vandt Smiley
Logged


Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1851: 25 Apr 2012, 09:39 »

Hele debatten om hvorvidt fodbolden vandt eller ej er jo håbløs!

Enhver Barcelona fan vil jo påpege, at det forkerte hold vandt. Ligesom enhver andet holds fan ville gøre, hvis deres hold tabte en lignende kamp, hvor man har bolden 80% af tiden. Thierry_Henry12, du ville stå med samme holdning, hvis Arsenal havde tabt en semifinale på denne måde og det er der intet galt med, da det er en kæmpe skuffelse.

Hvordan fodbold bør spilles er subjektiv og netop derfor er den diskussion håbløs. Man kan dog ikke komme udenom at din kommentar i går aftes kan tolkes som ret provokerende, når man sidder med skuffelsen over nederlaget.
Logged

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1852: 25 Apr 2012, 10:47 »

Barca har vundet alt de seneste år, det giver dog ikke ret til at gå ind og hovere i deres tråd med, at fodbolden vandt, når de endelig taber nogle vigtige kampe. Præcis som det ville være forkert, at gå ind i Arsenal tråden efter de tabte til Milan i Cl, hvor de vandt 3-0 i returen og sige fodbolden vandt.

Chelsea gjorde det flot i aftes og fortjente at gå videre. Men jeg elsker offensivt fodbold, hvor man hele tiden prøver at score mål. Derfor vil jeg da ikke sige fodbolden vandt i aften, men Barca havde bestemt heller ikke fortjent at gå videre, når man ikke kan score med en mand i overtal i over 60. Smiley
Logged

Hala Madrid!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1853: 25 Apr 2012, 11:03 »

Hele debatten om hvorvidt fodbolden vandt eller ej er jo håbløs!

Enhver Barcelona fan vil jo påpege, at det forkerte hold vandt. Ligesom enhver andet holds fan ville gøre, hvis deres hold tabte en lignende kamp, hvor man har bolden 80% af tiden. Thierry_Henry12, du ville stå med samme holdning, hvis Arsenal havde tabt en semifinale på denne måde og det er der intet galt med, da det er en kæmpe skuffelse.

Hvordan fodbold bør spilles er subjektiv og netop derfor er den diskussion håbløs. Man kan dog ikke komme udenom at din kommentar i går aftes kan tolkes som ret provokerende, når man sidder med skuffelsen over nederlaget.

Skuffelse, korrekt.. Dog ikke med samme holdning..
Logged


Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1854: 25 Apr 2012, 12:47 »

Skuffelse, korrekt.. Dog ikke med samme holdning..
Hvis jeg bevægede mig ind i Arsenal-tråden og påpegede det bedste hold vandt i en kamp, hvor Arsenal dominerede, så ville jeg da også blive bedt om at forsvinde hurtigst muligt.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1855: 25 Apr 2012, 13:02 »

Chelsea forsvarede sig godt, ja... men det er ingenlunde deres fortjeneste, at Barcelona kommer træværket 4 gange i løbet af 2 kampe. Det er held. Derfor kunne den ligeså godt havde vendt 5-3 og så ville snakken være en helt anden Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1856: 25 Apr 2012, 13:35 »

Det ville den ja, men sådan gik det jo som bekendt ikke. Jeg kan sagtens forstå, at man må føle sig skuffet som Barca-tilhænger, men med al respekt, så var det ikke jeres bedste to kampe. I spillede en smule sløvt, og set i forhold til jeres enorme spilovertag, så synes jeg personligt ikke at I fik nok ud af det. Chelsea stod sku godt defensivt, det skal de have.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1857: 25 Apr 2012, 13:35 »

Nu skal pokaltitlen bare sikres og så skal der ses frem til næste sæson! Jeg håber i den grad at man forstærker defensiven i år, da den i flere situationer har set vaklende ud og jeg ser gerne en midterforsvarer og en venstreback komme til klubben. Det optimale vil i mine øjne være Thiago Silva og Jordi Alba. Desværre er der næppe råd til begge, så venstrebacken må komme i første række, da vi må betegne Abidal som færdig. Rent offensivt er vi jo fantastisk dækket ind og det har jo egentlig kun været på grund af skader, at vi har måtte tage store træk på folk som Messi og Alexis. Villa og Afellay er tilbage for fuld kraft fra næste sæson, hvilket giver os 7 spillere til tre pladser, hvor både Iniesta og Fabregas også kan dække en af pladserne. Midtbanen er ligeså rigtig godt dækket ind og selvom Keita forlader os til sommer, så burde vi kunne finde en afløser i interne rækker, i form af enten Dos Santos eller Sergi Roberto.

Tidligere var jeg absolut også for at hente Thiago Silva, men han er absolut ikke den jeg ville foretrække at få fingrene i til sommer. Nej, i mine øjne ville Javi Martínez være et perfekt match. Han minder på mange punkter om Busquets, men har i denne sæson vist at han til fulde kan fungere som centerback. Han har virkelig gjort det godt. Han er stærk med bolden for fødderne, men er samtidig også fantastisk stærk rent fysisk og er god i luften. Det er den ene side af sagen. Den anden side er at han er alsidig. Nu har han som bekendt vist sine evner i midterforsvaret i denne sæson, men vi ved jo fra tidligere sæsoner at han også er fremragende på den defensive midtbane og i øvrigt også på den centrale midtbane.

Pep holder utroligt meget af disse alsidige spillere, så jeg anser det heller ikke som nogen fuldstændig urealistisk transfer - og så tror jeg i øvrigt også at han vil være betydeligt billigere end Thiago Silva, selvom det selvfølgelig ikke ligefrem bliver nogen lille pose penge man skal slippe for at hente ham. Men Javi Martínez ville simpelthen være drømmen for mig. Så har man også Puyol, Piqué, Mascherano og Martínez der alle kan dække de to pladser i det centrale forsvar uden problemer. Derudover har Zubizarreta jo tidligere udtalt at både Muniesa og Bartra vil blive hevet op i førsteholdstruppen til næste sæson, sammen med Jonathan og Montoya.

Lige nu er der dog kun 4 ledige pladser i førsteholdstruppen, så vi må antage at der bliver skiftet lidt ud til sommer. Jeg kan forestille mig at Keita smutter, hvilket jeg synes er en skam, for det er absolut en af de spillere jeg holder mest af. Hvis vi skal tage Zubi's ord for gode varer, og antage af de 4 førnævnte spillere rykkes op, kunne noget måske også godt tyde på at Fontàs ikke for alvor har Pep's tillid. Det synes jeg egentlig også er en skam, for han nåede aldrig rigtigt at få chancen for at vise sig frem, før sin korsbåndsskade. Han spillede selvfølgelig en fremragende kamp mod BATE sammen med alle de andre talenter, men det var naturligvis også på en noget billig baggrund.

Den eneste af de 4 spillere jeg før alvor har tiltro til, er faktisk Montoya. Muniesa har gjort det godt de sidste gange han har fået chancen på førsteholdet, blandt andet i den sidste halve time mod Leverkusen, men han er stadig meget ung, og jeg kunne godt have min tvivl om, hvorvidt 40-45 kampe i Liga Adelante er erfaring nok for ham. Men omvendt hiver man ham selvfølgelig heller ikke op fordi man regner med at han skal starte inde i El Clásico, men jeg er lidt i vildrede med hensyn til både Muniesa og Bartra. Især Bartra som vi ikke har set noget til på førsteholdet i et stykke tid. Han gør det fint på B-holdet, men det er også noget af et spring at tage. Jonathan kan jeg slet ikke regne ud. Han arbejder altid hårdt, har før bevist at han er en super dygtig pasningsspiller og er faktisk ganske stærk i flere af de defensive facetter - men det virker desværre som om at forskellen mellem hans top- og bundniveau er ualmindeligt stor. Jeg har større tiltro til Sergi Roberto, men hvis vi igen tager Zubizarreta's ord for gode varer, så skal han ingen steder til sommer.

Med hensyn til Jordi Alba kan jeg ikke helt bestemme mig. Han har stadig ikke helt overbevist mig rent defensivt. Jeg frygter for balancen, hvis der bliver stillet op med både Alves og Alba, som begge klart har sine forcer i offensiven. Jeg har hørt folk lege med idéen om at omskole Montoya til venstrebacken, men det er noget jeg personligt ikke er meget for. Der er mange vaner der skal nedbrydes, hovedsageligt i det defensive arbejde, når man flyttes fra en højreback, som man har spillet som den eneste position i flere år, og så over til en venstreback. Her tænker jeg primært på hvordan man vender kroppen i forhold til sin modstander, og hvornår man forsøger at pille bolden fra sin modstander. Jeg ved, af erfaring, at det er lidt af en omvæltning at vænne sig til pludselig at have sin direkte modstander på den anden side af hvad man har været vant til - især med hensyn til det førnævnte med hvordan og hvorledes du vender kroppen. Desuden er en af hans helt store forcer jo lige netop hans højreben, som han slår nogle fremragende indlæg med, og det aspekt synes jeg ville være synd at tage fra ham.

Ja, for at opsummere er jeg i tvivl med hensyn Alba og vild med tanken om Martínez.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1858: 25 Apr 2012, 14:52 »

Javi Martinez er i den grad også en god mulighed til midterforsvaret. Desværre tror vi får hård konkurrence fra Real Madrid, som formentlig kan tilbyde ham mere fast spilletid end vi kan med det firkløver, som vi vil have til forsvaret. Han vil ganske rigtigt kunne aflaste Busquets på den defensive midtbane, men det er nok tvivlsomt hvor mange kampe han alligevel vil få på pladsen, da Busquets virker i fantastisk grundform. Prisen i mente, så er jeg bestemt ikke afvisende overfor Martinez fremfor Silva. Eller en helt tredje, hvis der opstår noget aktuelt på markedet henover sommeren. Men ja Javi Martinez er nok også mere en Guardiola type, men det store spørgsmål er jo om det er Guardiola eller en anden træner, som skal skrive navne på ønskeseddlen til næste sæson. Jeg håber dog i den grad det bliver Guardiola!

Omkring venstrebacken, så taler det jo utrolig meget for Jordi Allba, at han har fået sin opvækst i Barcelona og derfor kender systemet og mange af spillerne i klubben. Balancen kan ganske rigtigt blive et problem, men omvendt så er det vel ikke så meget værre end på nuværende tidspunkt med Adriano? Jordi Alba er ikke overbevisende i det defensive og lever i Valencia ofte på støtten fra Jérémy Mathieu, hvor de til tider bytter om på hvem der er kant og back. Jeg vil dog tro, at vores spil også vil få gavn af at få en offensiv venstreback, da man så ikke på samme måde kan lukke ned i højre side og midten, som der jo har været tendenser til i denne sæson, hvor Abidal så enkelte gange har taget turen og fået mål og assists ud af det. Adriano virker akavet på pladsen til tider og det kan ses, at han i Sevilla i højere grad spillede kant. Montoya synes jeg slet ikke man skal begynde at lave om på. Han er fremtiden på højrebacken og jeg ser ham gerne afløse Daniel Alves indenfor 2-3 år og det med at spille med en højrebenet på venstreback, ja det er ofte håbløst. Bare se på når Puyol spiller backen. Så bremser det fuldstændig vores venstre side og opspillet, når det kommer derover, hvilket jeg også vil frygte med Montoya, da det ikke vil være naturligt for ham at tage bolden op langs linjen.

Hvis man skal kigge på alternativer til venstrebacken, så bliver vi sat i forbindelse med Gareth Bale, som jeg i den grad ikke håber kommer til klubben. Han er en virkelig god spiller, men prisskiltet på ham er for højt og tvivler på at han vil kunne deltage i småspillet på samme måde som en sydeuropæisk eller sydamerikansk spiller kan. Derudover tvivler jeg også på, at han vil kunne omforme sig til en venstreback. Han var jo oprindeligt en venstreback, men var ganske enkelt for offensiv til at man kunne bruge ham i Tottenham. Først da han blev sendt op på kanten, så kunne man bruge hans kvaliteter i England, hvilket også taler imod i forhold til at hive ham til Spanien for at spille back.


Med de unge, så anser jeg også Sergi Roberto som den bedste af Jonathan og Roberto. Jonathan har i mine øjne lidt samme problem, som storbror, hvor han banens bedste den ene gang, mens han i kampen efter er blandt de dårligste. Det gælder både for de kampe jeg har set med Barcelona B og de få indhop han har fået på 1.holdet. Sergi Roberto har en anden energi og virker mere som typen vi kunne bruge i førsteholdstruppen. Nemlig spilleren, som kan tage et løb ind i feltet og gøre sig farlig omkring feltet. Jonathan læner, i sin spillestil, for meget op ad spillertyper, som vi allerede har i truppen i form af Xavi og Thiago, som er fantastiske pasningsspillere, men i knap så høj grad er spillerne, som tager et dybdeløb eller kommer sent ind i feltet til indlæg. Fontas har virket lidt hæmmet i de kampe jeg har set med ham, hvilket kan være grundet manglende spilletid, men når han får chancen, så har han ikke overbevist i forhold til alternativerne i forsvaret. Samme gælder egentlig Bartra og Muniesa, som begge sikkert er store talenter, men for mig at se, så ville en udlejning til en mindre La Liga klub være optimalt for begge spillere, fremfor at varme tribunen i Barcelona. På sigt forventer man vel at en af dem skal afløse Puyol, men 6-7 kampe, hvor de 5 er indhop hjælper ikke på deres udvikling, hvorimod en udlejning til en midterklub vil være et godt skridt på vejen for begge spillere.
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1859: 25 Apr 2012, 16:34 »

Nu når snakken går på midterforsvarer vil jeg da også bidrage med nogle. Kunne Vermaelen eller Hummels ikke være ligeså gode alternativer? Eller Alderweireld i Ajax? Eller er det bare mig, der har den tanke? Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Sider: 1 ... 122 123 [124] 125 126 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010