home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:22:54 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 582 Gæster Online.

Indlæg: 1132890 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 120 121 [122] 123 124 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452687 gange)
slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1815: 25 Mar 2012, 21:18 »

Nej, men de var jo netop ikke gået amok, hvis de førte. Ellers havde de jo ikke bare været dumme, men i stedet retarderede, hvis man fik tre andre udvisninger på grund af en udvisning. Ikke at det forsvarer Real Madrids handling, men det var aldrig sket ved en 1-0 føring til Madrid. Præcis som det heller ikke skete for Barca igår. Så helt dårligt argument var det så heller ikke.

Vil lige citere mig selv igen:

Er det i orden, hvis man står uafgjort eller er bagud at skabe sig på den måde som Madrid gjorde? Og at Ramos bliver smidt ud er jo helt korrekt? Så forstår stadig ikke hvorfor de gik sådan amok over det..
   
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1816: 25 Mar 2012, 21:23 »

Vil lige citere mig selv igen:
   


Nej,men de var jo netop ikke gået amok, hvis de førte. Ellers havde de jo ikke bare været dumme, men i stedet retarderede, hvis man fik tre andre udvisninger på grund af en udvisning. Ikke at det forsvarer Real Madrids handling , men det var aldrig sket ved en 1-0 føring til Madrid. Præcis som det heller ikke skete for Barca igår. Så helt dårligt argument var det så heller ikke.

Så kigger du bare på det med fed skrift, så har du svaret. Bum. Prøv at diskuter i stedet for at skrive sådan noget der.
Logged

Hala Madrid!

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1817: 25 Mar 2012, 21:33 »

Så kigger du bare på det med fed skrift, så har du svaret. Bum. Prøv at diskuter i stedet for at skrive sådan noget der.

Godt det var bare det jeg ville have svaret på. Selvom du kom lidt hurtigt over det og videre til noget andet. Synes bare ikke, at det hele hænger sammen. "Det var nok ikke sket hvis Real Madrid var foran". Er det fordi de er dårlige tabere eller hvad? Det hænger sku ikke sammen i mit hovedet. Uanset hvem og hvornår man får det burde den handling aldrig finde sted. Det er godt nok usmageligt og jeg ville da være flov over klubben, men alle dem, der var det er vel også skredet, for det er jo ikke første gang det sker. Og så mod Villareal på HJEMMEBANE. Decideret pinligt overfor sine fans..
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1818: 25 Mar 2012, 21:41 »

Godt det var bare det jeg ville have svaret på. Selvom du kom lidt hurtigt over det og videre til noget andet. Synes bare ikke, at det hele hænger sammen. "Det var nok ikke sket hvis Real Madrid var foran". Er det fordi de er dårlige tabere eller hvad? Det hænger sku ikke sammen i mit hovedet. Uanset hvem og hvornår man får det burde den handling aldrig finde sted. Det er godt nok usmageligt og jeg ville da være flov over klubben, men alle dem, der var det er vel også skredet, for det er jo ikke første gang det sker. Og så mod Villareal på HJEMMEBANE. Decideret pinligt overfor sine fans..

Det var så på UDEBANE, men okay. Det var bestemt usmageligt, og jeg er på ingen måde stolt af det. Jeg er stadig hamrende stolt af min klub, omend jeg er flov over holdets ageren i onsdags. Det betyder dog ikke på ingen måde at jeg skrider, hvad end du du mener med det.
Logged

Hala Madrid!

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1819: 25 Mar 2012, 22:15 »

Det var så på UDEBANE, men okay. Det var bestemt usmageligt, og jeg er på ingen måde stolt af det. Jeg er stadig hamrende stolt af min klub, omend jeg er flov over holdets ageren i onsdags. Det betyder dog ikke på ingen måde at jeg skrider, hvad end du du mener med det.

Okay min fejl Smiley

Godt Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1820: 26 Mar 2012, 14:47 »

Barcelona er og bliver ved med at være verdens bedste hold.. lige meget hvad folk siger.. Ingen andre hold kan spille fodbold på den måde...
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1821: 26 Mar 2012, 14:54 »

Barcelona er og bliver ved med at være verdens bedste hold.. lige meget hvad folk siger.. Ingen andre hold kan spille fodbold på den måde...
Og fordi ingen andre kan det, så er de verdens bedste? Der er jo ingen definition, der siger, at du skal spille som Barcelona, så fordi ingen andre kan det, er de ikke nødvendigvis verdens bedste.
Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1822: 26 Mar 2012, 16:16 »

Og fordi ingen andre kan det, så er de verdens bedste? Der er jo ingen definition, der siger, at du skal spille som Barcelona, så fordi ingen andre kan det, er de ikke nødvendigvis verdens bedste.

Du kan sagtens være bedre hvis du spiller på en anden måde. Det så vi jo fra Dream team tiden til 2008, hvor der var mange flere hold, der var bedre Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1823: 27 Mar 2012, 20:51 »

Der må man så også bare sige at Barcelona spillede helt anderledes. Måden der blev spillet på under Johan Cruyff er nu også et stykke fra at være den samme måde som der bliver spillet på nu, fuldstændig ligesom der bliver spillet på en helt anden måde end under Rijkaard. I det store hele er konceptet under de tre trænere meget ens, men der er mange forskelligheder, også flere end man lige regner med. Der er en del taktiske elementer som folk overser når der bliver snakket Barcelona, og det er også derfor det irriterer mig når folk siger at Guardiola ikke er så fantastisk en træner, 'fordi han har så godt et materiale at arbejde med'. Det er en halv sandhed, men den anden side af sagen er jo at det trods alt mere eller mindre er den samme stamme som Rijkaard havde at arbejde med, og hans sidste to år gik jo ikke ligefrem forrygende.

Kort fortalt har Pep haft en del påfund rent taktisk. Ikke påfund i den forstand at det er taktiske elementer man aldrig havde set i brug før Guardiola tog dem i brug, men påfund i den forstand at han har implementeret dem i det taktiske skelet Cruyff også gjorde brug af. En af de største ændringer er det forøgede fokus på defensiven, for under Cruyff herskede der en 'så-længe-vi-scorer-et-mål-mere-end-de-andre'-tankegang og her er Guardiola dybt uenig. Det tunge genpres er den første fase i Guardiola's defensive tænkning. Nuvel, genpresset blev også brugt både af Rijkaard og Cruyff men det var ikke i nærheden af at være ligeså ekstremt som det vi har set under Guardiola. Det er den såkaldte 5-sekunders regel vi snakker om her, hvor spillerne presser meget intensivt og virkelig fokuseret de første 5 sekunder.

Bliver bolden ikke vundet i løbet af de første 5 sekunder går man videre til næste 'defensive fase'. Her bygger man et kompakt ti-mands forsvar, med meget få meter mellem kæderne. Når man så har opbygget denne defensive mur, vælger man tidspunkter at presse på med stor omhu. Det er kun i ganske specifikke situationer, som hovedregel når modstanderen modtager bolden med ryggen mod Barcelona's mål eller når en modspillers førsteberøring springer lidt væk fra ham, at man presser. Skulle modstanderen så nå helt hen til Barcelona's felt, bruger Guardiola en 'regel' som han tilegnede sig mens han var i Italien. Det er en ganske simpel regel, som siger at en af de fire spillere i backkæden skal skubbe op og forsøge at tackle, mens de sidste 3 placerer sig nogle meter bagud og dermed danner en 'ekstra' kæde. Som sagt er den super simpel regel, men det er langt fra alle hold der benytter den, eller kan finde ud af at bruge den i praksis.

Ja, som sagt synes bare at ovenstående er et par eksempler på at Guardiola faktisk er et taktisk geni. Det lyder utroligt let at sige at man blot tager et allerede eksisterende system og putter lidt på her og der, men hvis det virkelig var så ligetil skulle det da virke ganske forunderligt at der ikke er flere trænere der gør som så. Men det var lige lidt af et sidespor jeg kom ud på, da jeg så slindj93's indlæg om at spille på forskellige måder. For vi kan nok godt hurtigt blive enige om at Louis van Gaal eller Sir Bobby Robson's Barcelona-hold spillede på nogle helt anderledes måder. Især van Gaal's halve hollandske hold med så excentrisk en frontløber som Patrick Kluivert.

Men for lige at snakke om noget andet, så tyder alt på Afellay snart er ved at være klar igen, og det er absolut godt, hvis han snart kan få nogle minutter igen. Han viste i afslutningen af sidste sæson at han har masser at bringe, og når Barcelona tørner ind i Madrid den 21. april kunne han jo passende sætte Marcelo af og smide bolden indover til Messi, ganske som han gjorde det sidste år. Med Tello's fremskridt, en Pedro der så småt begynder at komme i omdrejninger igen, en fintspillende Cuenca og en altid selvopofrende Alexis synes jeg godt nok at kanterne i Barcelona er ved at være stærkt besat, især hvis Afellay kan spille ligesom han gjorde i slutningen af sidste sæson.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1824: 30 Mar 2012, 17:45 »

http://www.youtube.com/v/00I45ua_OPg&feature=related
Jeg ville lige dele denne video med os barca-fans, da jeg flere gange under videoen fik kuldegysninger Peace
« Seneste Redigering: 30 Mar 2012, 17:48 af Know112233 » Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1825: 23 Apr 2012, 22:16 »

http://www.youtube.com/v/00I45ua_OPg&feature=related
Jeg ville lige dele denne video med os barca-fans, da jeg flere gange under videoen fik kuldegysninger Peace

Enhver fodboldspiller vil få gåsehud af den video. Om man er fan af Messi eller ej, må man kun anerkende de evner han har. Når han en dag går på pension er jeg ikke i tvivl om, at han er den største nogensinde. Kan slet ikke beskrive hans genialiteter, og jeg er så glad for, at vi får lov til at se sådan en spiller! Han er langt foran de andre - i hvert fald rent taktisk!
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1826: 24 Apr 2012, 22:43 »

Hvor er det trist, og så lige torres.... Tænk at verdens bedste fodboldhold ikke er i finalen... Men vi var ikke gode nok over to kampe.. Taktikken vandt over fodbolden i dag... Det er sørgeligt Skuffet
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1827: 24 Apr 2012, 22:47 »

Hvor er det trist, og så lige torres.... Tænk at verdens bedste fodboldhold ikke er i finalen... Men vi var ikke gode nok over to kampe.. Taktikken vandt over fodbolden i dag... Det er sørgeligt Skuffet

Fuck boldflytteri - Fodbolden vandt idag .. Verdens bedste hold? Synes at i, i den her uge har vist at det er i ikke i år.. Ikke på samme niveau som i var sidste år ..
Logged


Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1828: 24 Apr 2012, 22:50 »

De har muligvis ikke vist det ikke denne uge, men det ændrer vel ikke på, at de har vundet VM for klubhold. Wink
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Skipper
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1829: 24 Apr 2012, 22:51 »

Nu er det vel også en taktik at spille jeres flydende offensive bold Rullende Øjne
Ligesom det også er fodbold at spille med et solidt defensiv. Taktik og fodbold hænger unægteligt sammen, og at have den rigtige taktik til den pågældende kamp er nok det vigtigste for et professionelt fodboldhold.
To sum up, god taktik er lig med god fodbold Wink
Logged

Sider: 1 ... 120 121 [122] 123 124 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010