home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:21:17 warmon Blogkonkur... [29] Journeyman - Bye ...
24 Maj 2024, 22:38 szukizek Blogkonkur... 8# Hjertet banker kun ...
23 Maj 2024, 23:07 warmon Blogkonkur... The beautiful game
23 Maj 2024, 20:17 Bubbles Blogkonkur... #9 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23310
  2 Brugere, 366 Gæster Online.

Indlæg: 1132788 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aineirish
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 430182 gange)
KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #330: 29 Jul 2009, 14:09 »

Mod de små hold ja. Men når det har været mod Milan, Juve, Roma og Fiorentina har han jo stort set ikke vist sig på banen, selvom han har været med i start opstillingen.
Desuden har han jo heller ikke været særlig overbevisende i CL, hvorimod Eto'o jo har været helt ligeglad med hvem der stod på den anden side af stregen. Han har jo scoret mål som det passer ham...

...og det er der en ganske simpel forklaring paa. Inter er et defensivt mandskab, og mod de store hold spiller de ganske enkelt defensivt. Dette overlader ALT (eller meget af det) offensive arbejde til Zlatan, og er modstanderne 4 forsvarsspillere mod Zlatan, saa scorer man naturligvis ikke saa mange maal. Det er jo logik for burhoens.

Det samme kan man jo sige om CL. Se eksempelvis kampene mod United. Det er urimelige vilkaar for Zlatan, og hvis du drager konklusioner ud fra det, saa er det vist begraenset, hvor mange Inter-kampe, du har set. Du bygger det vist ene og alene ud fra hardcore statistik, kun tal - og det dur (naesten) aldrig. Heller ej i dette tilfaelde.

Eto'o har derimod haft langt bedre vilkaar. For det foerste er Barcelona et bedre hold - og for det andet, saa spiller de jo bare vaesentligt mere offensivt.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #331: 29 Jul 2009, 14:12 »

Følgende ting taler for, at Eto'o er mindst lige så god som Zlatan og i mine øjne bedre:

- Han har gennemsnitlig scoret flere mål end Zlatan både i Mallorca, Barcelona og landsholdet, til trods for at spillet flere kampe end svenskeren.
- Eto'o har vundet Champions League to gange - det har Zlatan ikke.

Et scoop for Inter.

Serioest. Det er igen det er med hardcore statistik. Det er meget fint, men du kan ogsaa finde spillere i den polske liga, der har bedre scoringsgennemsnit end Zlatan? Siger det ret meget?

Jeg har givet et bud paa Zlatans "manglende" maal i Inter, og at du inddrager Eto'os landshold er jo bare til grin. Hvem tror du, der moeder de svaerste hold? Sverige eller Cameroun?
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #332: 29 Jul 2009, 14:14 »

Serioest. Det er igen det er med hardcore statistik. Det er meget fint, men du kan ogsaa finde spillere i den polske liga, der har bedre scoringsgennemsnit end Zlatan? Siger det ret meget?

Den polske liga er ikke lige så god som den italienske og den spanske. Så let er det.

Jeg har givet et bud paa Zlatans "manglende" maal i Inter, og at du inddrager Eto'os landshold er jo bare til grin. Hvem tror du, der moeder de svaerste hold? Sverige eller Cameroun?

Hvem har de bedste spillere? Sverige eller Cameroun?
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #333: 29 Jul 2009, 14:16 »

Den polske liga er ikke lige så god som den italienske og den spanske. Så let er det.

Hvem har de bedste spillere? Sverige eller Cameroun?

Din argumentation falder jo til jorden, SirToby. Inter er ikke lige saa gode som Barcelona kan jeg jo bare argumentere med ligeledes saa?

Derudover saa har Sverige naturligvis de bedste spillere, men i forhold til, hvilke nationer Sverige og Cameorun moeder, saa maa man sige at Cameroun har det lettere - hvis ikke meget lettere. Cameroun kan man vel med rette betragte som et af de absolut staerkeste hold i Afrika. Der er alligevel knap 10 hold, der er bedre end Sverige i Europa.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #334: 29 Jul 2009, 14:18 »

Eto'o havde jo en længervarende krise i den forgangne situation, ligesom han også har haft det svært mod de større hold. Eto'o scorede således kun fire mål i årets Champions League (hvilket er mere end Ibrahimovic) - sidste år scorede Zlatan 5 mål i Champions League, mens Eto'o ikke fremgår af oversigten - jaja, man glemmer hurtigt Smiley Man skal ydermere tænke på, at Inter har pakket sig ned hver eneste gang de har mødt et stort hold - både i ligaen og i CL. Zlatan har flere gange vist (landsholdet er et pragteksemplar på dette..) at han ikke duer som enlig stjerne i front; hos Barca får han Messi og Henry til at assistere ham + Xavi og Iniesta.  

Jeg er ikke just tilfreds med Zlatan-handelen, men man skal heller ikke være mere blind end hvad der behøves: Zlatan har flere gange bevist at han er en habil målscorer, og Eto'o er ikke meget bedre - ye, han har stimer hvor han scorer konstant, men ligeledes har han også stimer, hvor han er helt anonym (ofte på vigtige tidspunkter, som fx i år hvor han var HELT væk i de afgørende kampe).
Logged

Madkazzen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #335: 29 Jul 2009, 14:21 »

At Eto'o har vundet CL kan man ikke bruge som argument for at han skulle være en bedre spiller?
Han spillede jo på et langt mere offensivt betonet og bedre hold end Zlatan gjorde i Inter. Bevares Inter var da bestemt ikke dårlige, men Barca var jo i en klasse for sig rent offensivt....
Så at score mange mål som central angriber på et Barca hold, som det der vandt CL..? Det er måske ikke den største kunst. Man skal vel nærmest bare stå i boksen... Og jeg ved godt at Eto'o kunne ting på egen hånd, men det kan Zlatan da i den grad også. Han er bare temmelig meget humørspiller, desværre...
Logged

CR9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #336: 29 Jul 2009, 14:23 »

Men jeg holder nu stadig fast i det regnestykke, at 345 millioner er væsentlig mindre end 700 millioner kroner. Derfor i mine øjne et bedre økonomisk "regnestykke".

Hvad mener du helt præcist her? RM har lige hentet Arbeloa for 4 mio. euro, men jeg vil ikke ligefrem kalde det et bedre køb økonomisk end Ronaldo, da CR9 kommer til at indtjene flere penge end vel nok alle spillere i verden.
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #337: 29 Jul 2009, 14:23 »

Argumentet holder slet ikke - i så fald har Oleguer vundet CL en gang, hvilket vil gøre ham til den bedste spiller i Holland lige nu :'D
Logged

CR9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #338: 29 Jul 2009, 14:30 »

Argumentet holder slet ikke - i så fald har Oleguer vundet CL en gang, hvilket vil gøre ham til den bedste spiller i Holland lige nu :'D

Hahaha  funny

Zlatan kommer nok til at score flere mål nu, når han spiller på et bedre hold, mens Eto'o scorer færre. Det er vel klart. Smiley
Logged


Beee
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #339: 29 Jul 2009, 14:40 »

nemlig, der vil blive serveret flere hundrede bolde til zlatan i barca.. det er muligt eto'o havde en enorm god målscorings statistik forhold til antal spillede kampe.. men tror os manden har en enorm statistik for store misbrugte chancer, dem kan man bare ikke finde, hvem gider os koncentrere sig om det..
Eto'o vil ikke få det samme antal chancer i inter som han gjorde i barca, netop fordi inter er så defensivt, og ikke har de samme stjernespillere på toppen til at servere ham de bolde..
Hvis Zlatan får samme antal muligheder og chancer tror jeg bestemt også han vil ligge højt på scoringstabellen.. Plus vi nu har en 20 meter høj mand der kan sætte hovedet på alle de fantastiske indlæg D. Alves laver..
Logged

Ali
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #340: 29 Jul 2009, 15:38 »

Jeg har altid troet, at KF ville begynde at holde med Barca.
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #341: 29 Jul 2009, 15:48 »

Jeg har altid troet, at KF ville begynde at holde med Barca.

...og jeg kan fortaelle dig, at jeg endnu ikke holder med Barcelona. Der er dog ingen tvivl om, at jeg til hver en tid vil vaelge Barcelona over ethvert andet spansk hold. Jeg giv(er)dengas.dk.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #342: 29 Jul 2009, 15:54 »

Er helt enig i at Zlatan bliver bedre i Barcelona end Etoo bliver i Inter, men jeg tror ikke nødvendigvis at Barcelona bliver et bedre hold og jeg mener stadig at det er fuldstændigt langt ude i hampen at give Etoo + 340 mio for Zlatan...

Det virker lidt som at Barcelona bare vil vise verden at de også kan bruge penge.

Og nej er ikke Real fan, holder med Barcelona hvis jeg skal vælge et spansk hold.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #343: 29 Jul 2009, 16:03 »

Mange glemmer vist at Etoo kun havde et år tilbage af sin kontrakt, og ingen intention om at forlænge (ligesom klubben ikke ville forlænge med ham), dvs. at Barcelona reelt stod med valget mellem at lade ham løbe sin kontrakt ud, og på det tidspunkt betale 4-600 mio for en topangriber, eller lade ham indgå i en handel allerede nu, hvorved man slipper billigere end hvis man venter et år. Ja Eto'o er lige så god som Zlatan, nogen vil sige bedre, men pga. kontraktudløb og intention om at forlade klubben, ligger hans markedsværdi ikke så fantastisk højt, hvorimod Zlatan havde kontrakt lang tid endnu. Eto'o ville givetvis have en værdi på 120-170 mio kr., eftersom City har de angribere de skal bruge. Dvs. den reele pris for Zlatan bliver ca. 450-500 mio kr.

Omkring Zlatan's evne til at klare sig lige så godt som Eto'o, så kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle kunne gøre det lige så godt. Zlatan's fysik er langt mere dominerende end Eto'os, og især mod de små hold der pakker sig sammen med 11 mand på egen halvdel, bliver det guld værd i kampen om mesterskabet.

Long story short, Barcelona kunne enten beholde Eto'o, lade ham gå gratis næste sæson og så give 500 mio kr. for Zlatan, eller lade handelen gå igennem nu, og give Eto'o plus 345 mio kr. I mine øjne har de gjort det mest fornuftige.
« Seneste Redigering: 29 Jul 2009, 16:05 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #344: 29 Jul 2009, 16:08 »

I øvrigt er der en fin artikel om det hele lige her: linky
Logged

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010